Sanitat suspén operacions no urgents i prepara els hospitals de campanya en el territori valencià

 

La Conselleria de Sanitat, davant l’augment de la pressió assistencial per la pandèmia en el territori valencià, ha suspés tota l’activitat quirúrgica i proves diagnòstiques no urgents, ha ordenat habilitar tots els llits d’aguts i de crítics i preparar els hospitals de campanya, a demés de prohibir les visites als pacients ingressats.

 

Quant a l’activitat programada, segons recull l’ordre de Sanitat, «se suspén tota activitat quirúrgica programada (incloent la cirurgia sense ingrés), excepte per a aquelles condicions urgents no demorables ni derivables», així com els enviaments de pacients de pla de xoc.

 

Per tant, la resta de personal, tant de consultes externes com dels centres d’especialitats o centres de salut integrats, serà redistribuït per l’equip directiu en funció de les necessitats assistencials. També se suspenen les proves diagnòstiques no preferents i els ingressos programats.

 

Habilitar els llits de pacients crítics

A causa de la situació actual de la pandèmia en la Comunitat, la Conselleria de Sanitat ha recordat que en relació amb els pacients crítics, s’han d’habilitar tots els llits de pacients crítics instal·lats als hospitals i quan no queden lliures es buscarà en un altre centre a través del Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU).

 

D’altra banda, els trasllats de malalts crítics sense coronavirus es duran a terme als hospitals privats preferentment d’acord amb la proximitat geogràfica al domicili del pacient. De la mateixa manera, s’han d’habilitar tots els llits d’hospitalització. Açò inclou desdoblaments d’habitacions individuals i reclutaments d’espais dedicats a activitat demorable.

 

Visites i acompanyaments dels pacients

Sanitat ha prohibit les visites a pacients ingressats en termes generals i només es permetrà, si és necessari, la presència d’un únic acompanyant com a cuidador de pacients ingressats en hospitals d’atenció a malalts crònics i de llarga estada, menors o pacients dependents i dones que ingressen per a part.

 

Així mateix, s’estudiarà fer una excepció en aquells casos que, per les especials característiques de pacients i els seus familiars, com a menors, situacions socials complexes o final de la vida, es considere que la presència física d’acompanyants o voluntariat que pot contribuir a l’evolució del procés.

 

En tot cas, qualsevol persona que presente símptomes respiratoris o febre ha d’abstenir-se d’acompanyar a un pacient i les gerències han de comunicar-se amb les famílies dels ingressats almenys una volta al dia per a informar dels canvis i permetre, en la mesura del possible, el contacte mitjançant dispositius electrònics si el pacient no disposa d’un propi.

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.