Anuncios

Sanitat suspén operacions no urgents i prepara els hospitals de campanya en el territori valencià

 

La Conselleria de Sanitat, davant l’augment de la pressió assistencial per la pandèmia en el territori valencià, ha suspés tota l’activitat quirúrgica i proves diagnòstiques no urgents, ha ordenat habilitar tots els llits d’aguts i de crítics i preparar els hospitals de campanya, a demés de prohibir les visites als pacients ingressats.

 

Quant a l’activitat programada, segons recull l’ordre de Sanitat, «se suspén tota activitat quirúrgica programada (incloent la cirurgia sense ingrés), excepte per a aquelles condicions urgents no demorables ni derivables», així com els enviaments de pacients de pla de xoc.

Anuncios

 

Per tant, la resta de personal, tant de consultes externes com dels centres d’especialitats o centres de salut integrats, serà redistribuït per l’equip directiu en funció de les necessitats assistencials. També se suspenen les proves diagnòstiques no preferents i els ingressos programats.

 

Habilitar els llits de pacients crítics

A causa de la situació actual de la pandèmia en la Comunitat, la Conselleria de Sanitat ha recordat que en relació amb els pacients crítics, s’han d’habilitar tots els llits de pacients crítics instal·lats als hospitals i quan no queden lliures es buscarà en un altre centre a través del Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU).

 

D’altra banda, els trasllats de malalts crítics sense coronavirus es duran a terme als hospitals privats preferentment d’acord amb la proximitat geogràfica al domicili del pacient. De la mateixa manera, s’han d’habilitar tots els llits d’hospitalització. Açò inclou desdoblaments d’habitacions individuals i reclutaments d’espais dedicats a activitat demorable.

 

Visites i acompanyaments dels pacients

Sanitat ha prohibit les visites a pacients ingressats en termes generals i només es permetrà, si és necessari, la presència d’un únic acompanyant com a cuidador de pacients ingressats en hospitals d’atenció a malalts crònics i de llarga estada, menors o pacients dependents i dones que ingressen per a part.

 

Així mateix, s’estudiarà fer una excepció en aquells casos que, per les especials característiques de pacients i els seus familiars, com a menors, situacions socials complexes o final de la vida, es considere que la presència física d’acompanyants o voluntariat que pot contribuir a l’evolució del procés.

 

En tot cas, qualsevol persona que presente símptomes respiratoris o febre ha d’abstenir-se d’acompanyar a un pacient i les gerències han de comunicar-se amb les famílies dels ingressats almenys una volta al dia per a informar dels canvis i permetre, en la mesura del possible, el contacte mitjançant dispositius electrònics si el pacient no disposa d’un propi.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Controlen un incendi en una fàbrica de teules d’Agost sense causar ferits

Un incendi declarat en una fàbrica de teules d'Agost, al costat de la CV-820, evoluciona de manera favorable i no ha causat ferits, segons el Consorci Provincial de Bombers.

Román aconseguix una orella insuficient davant un gran bou de Conde de Mayalde a San Isidro

Román només va obtindre una orella considerada curta enfront del millor bou de Conde de Mayalde en una llarga vesprada de San Isidro marcada per la lesió de David Galván i per fins a cinc avisos.

Pedro Martínez destaca la reacció del València Basket malgrat la derrota davant Baskonia

Pedro Martínez ressalta l'actitud competitiva de València Basket després de remuntar catorze punts i fregar la victòria davant Baskonia abans d'un decisiu dol d'Eurolliga.

Segon PCR negatiu descarta ara com ara hantavirus en la dona aïllada a Alacant

La dona aïllada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu en una segona PCR, encara que Sanitat manté l'aïllament i repetirà la prova en 48 hores.

El Baskonia assalta el Roig Arena i s’enganxa a la lluita per la zona alta

El Baskonia es va imposar 86-88 al València Basket en el Roig Arena després d'un dol ple d'alternatives, aprofitant el desgast europeu del quadre taronja malgrat la remuntada final local.

Gayá reivindica al València després de guanyar en San Mamés: hem demostrat que no ens rendim

José Luis Gayá celebra el triomf del València en San Mamés, destaca que l'equip no es rendix i defén a Hugo Duro i Dimitrievski després d'un partit clau per a aconseguir els 42 punts en LaLiga.

Empat sense gols al descans en San Mamés després del penal fallat d’Hugo Duro i la lesió de Nico Williams

Athletic i València arriben al descans amb 0-0 en San Mamés després d'un penal al travesser d'Hugo Duro i la lesió muscular de Nico Williams, substituït per Iñaki.

Les llargues cues en les firmes coronen l’èxit de la 61 Fira del Llibre de València

La 61 Fira del Llibre de València tanca edició amb més d'un milió d'euros de facturació, augment d'expositors i llargues cues en les firmes, especialment d'autores juvenils.
Anuncios