Sanitat suspén operacions no urgents i prepara els hospitals de campanya en el territori valencià

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Conselleria de Sanitat, davant l’augment de la pressió assistencial per la pandèmia en el territori valencià, ha suspés tota l’activitat quirúrgica i proves diagnòstiques no urgents, ha ordenat habilitar tots els llits d’aguts i de crítics i preparar els hospitals de campanya, a demés de prohibir les visites als pacients ingressats.   Quant a […]

 

La Conselleria de Sanitat, davant l’augment de la pressió assistencial per la pandèmia en el territori valencià, ha suspés tota l’activitat quirúrgica i proves diagnòstiques no urgents, ha ordenat habilitar tots els llits d’aguts i de crítics i preparar els hospitals de campanya, a demés de prohibir les visites als pacients ingressats.

 

Quant a l’activitat programada, segons recull l’ordre de Sanitat, «se suspén tota activitat quirúrgica programada (incloent la cirurgia sense ingrés), excepte per a aquelles condicions urgents no demorables ni derivables», així com els enviaments de pacients de pla de xoc.

 

Per tant, la resta de personal, tant de consultes externes com dels centres d’especialitats o centres de salut integrats, serà redistribuït per l’equip directiu en funció de les necessitats assistencials. També se suspenen les proves diagnòstiques no preferents i els ingressos programats.

 

Habilitar els llits de pacients crítics

A causa de la situació actual de la pandèmia en la Comunitat, la Conselleria de Sanitat ha recordat que en relació amb els pacients crítics, s’han d’habilitar tots els llits de pacients crítics instal·lats als hospitals i quan no queden lliures es buscarà en un altre centre a través del Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU).

 

D’altra banda, els trasllats de malalts crítics sense coronavirus es duran a terme als hospitals privats preferentment d’acord amb la proximitat geogràfica al domicili del pacient. De la mateixa manera, s’han d’habilitar tots els llits d’hospitalització. Açò inclou desdoblaments d’habitacions individuals i reclutaments d’espais dedicats a activitat demorable.

 

Visites i acompanyaments dels pacients

Sanitat ha prohibit les visites a pacients ingressats en termes generals i només es permetrà, si és necessari, la presència d’un únic acompanyant com a cuidador de pacients ingressats en hospitals d’atenció a malalts crònics i de llarga estada, menors o pacients dependents i dones que ingressen per a part.

 

Així mateix, s’estudiarà fer una excepció en aquells casos que, per les especials característiques de pacients i els seus familiars, com a menors, situacions socials complexes o final de la vida, es considere que la presència física d’acompanyants o voluntariat que pot contribuir a l’evolució del procés.

 

En tot cas, qualsevol persona que presente símptomes respiratoris o febre ha d’abstenir-se d’acompanyar a un pacient i les gerències han de comunicar-se amb les famílies dels ingressats almenys una volta al dia per a informar dels canvis i permetre, en la mesura del possible, el contacte mitjançant dispositius electrònics si el pacient no disposa d’un propi.

Últimes notícies

Sánchez viurà de primera mà els danys de la DANA a Oliva este dimarts

Pedro Sánchez visitarà dimarts el Puesto de Mando Avanzado dOliva, on es reunirà amb responsables demergències i alcaldes afectats per la DANA. La visita acabarà amb una declaració institucional als mitjans.

Gerard Moreno confia que el Vila-real pot guanyar a Anfield

Gerard Moreno assegura abans del partit de Champions contra el Liverpool que el Vila-real està preparat per guanyar a Anfield i encadenar la segona victòria europea seguida, després d’imposar-se al Nàpols.

Sis municipis de la ‘zona zero’ de la dana Adam suspenen les classes dimarts

Sis municipis del litoral sud de València i del nord d’Alacant, situats en la ‘zona zero’ de la dana Adam, han decidit suspendre les classes este dimarts 20 d’octubre per precaució. Afecta centres educatius de Miramar, Oliva, Bellreguard, Piles, El Verger i Els Poblets.

S’alcen els confinaments per la DANA i la UME es retira de la Comunitat

La Generalitat ha alçat el confinament als huit municipis de la Comunitat Valenciana on encara estava actiu per la DANA i ha anunciat la desmobilització de la UME davant la millora de l'oratge i del temporal marítim.

Morata defensa la força de l’economia valenciana davant la incertesa

El president de Cambra València, José Vicente Morata, reivindica els actius de l’economia valenciana per a afrontar la incertesa i reclama més suport a les pimes i a les infraestructures clau. La intervenció ha tingut lloc durant la Nit de l’Economia de Cambra València, on s’han entregat diversos premis empresarials.

Les pluges desallotgen 380 veïns d’Oliva: molts ho han perdut tot

Les inundacions provocades per la dana Adam han obligat a desallotjar 380 veïns d’Oliva, molts dels quals han perdut béns a les seues vivendes. El Centre Polivalent acull les persones evacuades, mentre Cruz Roja i els serveis d’emergència continuen l’assistència.

La dana obliga a rescats amb helicòpter i a suspendre les classes a la Marina Alta

La dana Adam ha deixat almenys 19 rescats en cases aïllades a la Marina Alta i 179 avisos als bombers, mentres El Verger suspén les classes i tota l’activitat cultural i esportiva per a este dimarts.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al litoral sud d’Alacant des de les 21.00

Aemet ha activat l’avís taronja per pluges intenses al litoral sud d’Alacant des de les 21.00 fins a les 3.00, amb fins a 40 litres per metre quadrat en una hora, i manté avisos grocs per pluja i tronades en tot el litoral alacantí.