Sanitat dona per tancat el brot de coronavirus en la residència d’Alcoi després de les últimes proves

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha donat per tancat oficialment el brot de coronavirus en la residència de majors Oliver d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant). Esta decisió s’ha pres després de les últimes proves fetes en el centre, en les que només s’han detectat tres casos que ja haurien passat la malaltia.

 

Segons arreplega ‘Información’, en estes últimes proves han donat positiu un resident i dos treballadors. A pesar d’això, el que s’ha trobat són restes de material genètic del virus de forma residual, que indiquen que estes tres persones han desenvolupat anticossos.

 

El tancament d’este brot suposa la retirada del personal sanitari destinat per la Conselleria. En concret, dos metges i uns quinze sanitaris han estat lluitant contra el coronavirus en este centre de majors.

 

El brot d’esta residència, que acabà amb la vida de 73 dels 140 ancians residents, ha sigut el més virulent de tot el territori valencià. Per això, els familiars han creat una associació per a demanar responsabilitats i també l’Ajuntament ha instat a tots els organismes que s’investigue la gestió del centre, en mans de DomusVi.

 

Segons l’última actualització de la situació de la pandèmia en el territori valencià d’este dimarts 30 de juny, quatre residències valencianes continuen baix la vigilància activa del personal sanitari —fa un mes n’eren pràcticament una trentena—. D’estes quatre, tres es troben en la província de València i una en Alacant.

Últimes notícies

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pape Gueye, triat millor jugador africà de LaLiga

Pape Gueye, migcampista del Vila-real, ha sigut reconegut amb el premi Sporty LALIGA MVP 25/26 al millor jugador africà de Primera Divisió després d'una temporada clau en la medul·lar groga.

Pérez Llorca expressa preocupació pels registres de l’UCO a Ferraz pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca assegura seguir amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.