Sanitat dona per tancat el brot de coronavirus en la residència d’Alcoi després de les últimes proves

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha donat per tancat oficialment el brot de coronavirus en la residència de majors Oliver d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant). Esta decisió s’ha pres després de les últimes proves fetes en el centre, en les que només s’han detectat tres casos que ja haurien passat la malaltia.

 

Segons arreplega ‘Información’, en estes últimes proves han donat positiu un resident i dos treballadors. A pesar d’això, el que s’ha trobat són restes de material genètic del virus de forma residual, que indiquen que estes tres persones han desenvolupat anticossos.

 

El tancament d’este brot suposa la retirada del personal sanitari destinat per la Conselleria. En concret, dos metges i uns quinze sanitaris han estat lluitant contra el coronavirus en este centre de majors.

 

El brot d’esta residència, que acabà amb la vida de 73 dels 140 ancians residents, ha sigut el més virulent de tot el territori valencià. Per això, els familiars han creat una associació per a demanar responsabilitats i també l’Ajuntament ha instat a tots els organismes que s’investigue la gestió del centre, en mans de DomusVi.

 

Segons l’última actualització de la situació de la pandèmia en el territori valencià d’este dimarts 30 de juny, quatre residències valencianes continuen baix la vigilància activa del personal sanitari —fa un mes n’eren pràcticament una trentena—. D’estes quatre, tres es troben en la província de València i una en Alacant.

Últimes notícies

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.