Sanitat dona per tancat el brot de coronavirus en la residència d’Alcoi després de les últimes proves

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha donat per tancat oficialment el brot de coronavirus en la residència de majors Oliver d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant). Esta decisió s’ha pres després de les últimes proves fetes en el centre, en les que només s’han detectat tres casos que ja haurien passat la malaltia.

 

Segons arreplega ‘Información’, en estes últimes proves han donat positiu un resident i dos treballadors. A pesar d’això, el que s’ha trobat són restes de material genètic del virus de forma residual, que indiquen que estes tres persones han desenvolupat anticossos.

 

El tancament d’este brot suposa la retirada del personal sanitari destinat per la Conselleria. En concret, dos metges i uns quinze sanitaris han estat lluitant contra el coronavirus en este centre de majors.

 

El brot d’esta residència, que acabà amb la vida de 73 dels 140 ancians residents, ha sigut el més virulent de tot el territori valencià. Per això, els familiars han creat una associació per a demanar responsabilitats i també l’Ajuntament ha instat a tots els organismes que s’investigue la gestió del centre, en mans de DomusVi.

 

Segons l’última actualització de la situació de la pandèmia en el territori valencià d’este dimarts 30 de juny, quatre residències valencianes continuen baix la vigilància activa del personal sanitari —fa un mes n’eren pràcticament una trentena—. D’estes quatre, tres es troben en la província de València i una en Alacant.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.

Sis autonomies pacten a València exigir una nova Llei de Costas que supere les partions

Sis comunitats litorals han acordat un manifest que reclama una nova llei, rebutja els reglaments del Govern i demana una reunió urgent amb Sara Aagesen. La II Cimera Nacional del Litoral ha reforçat un front comú per a revisar el model de gestió de la costa.