10.3 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Sanitat dona per tancat el brot de coronavirus en la residència d’Alcoi després de les últimes proves

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha donat per tancat oficialment el brot de coronavirus en la residència de majors Oliver d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant). Esta decisió s’ha pres després de les últimes proves fetes en el centre, en les que només s’han detectat tres casos que ja haurien passat la malaltia.

 

Segons arreplega ‘Información’, en estes últimes proves han donat positiu un resident i dos treballadors. A pesar d’això, el que s’ha trobat són restes de material genètic del virus de forma residual, que indiquen que estes tres persones han desenvolupat anticossos.

 

El tancament d’este brot suposa la retirada del personal sanitari destinat per la Conselleria. En concret, dos metges i uns quinze sanitaris han estat lluitant contra el coronavirus en este centre de majors.

 

El brot d’esta residència, que acabà amb la vida de 73 dels 140 ancians residents, ha sigut el més virulent de tot el territori valencià. Per això, els familiars han creat una associació per a demanar responsabilitats i també l’Ajuntament ha instat a tots els organismes que s’investigue la gestió del centre, en mans de DomusVi.

 

Segons l’última actualització de la situació de la pandèmia en el territori valencià d’este dimarts 30 de juny, quatre residències valencianes continuen baix la vigilància activa del personal sanitari —fa un mes n’eren pràcticament una trentena—. D’estes quatre, tres es troben en la província de València i una en Alacant.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Laprovittola avisa: per a guanyar al UCAM cal fer dobles i triples esforços

El base del Barcelona va subratllar l'exigència per a doblegar al UCAM Murcia en els quarts de final de la Copa del Rei a València i va destacar l'aportació de tot l'equip.

91-85: Kevin Punter reapareix i guia al Barcelona a semifinals davant un UCAM Murcia que va fregar la sorpresa

Kevin Punter va reaparéixer amb 20 punts en 20 minutos i va canviar un partit que el UCAM Murcia tenia encarrilat. El Barcelona va guanyar 91-85 i es mesurarà al Baskonia.

L’Athletic pren impuls amb un 2-1 a l’Elx i un doblet de Guruzeta

L'Athletic ha vençut 2-1 a l'Elx en San Mamés amb dos gols de Guruzeta, el segon de penal en el 89 després de revisió del VAR. És la tercera victòria seguida de l'equip bilbaí i l'Elx seguix sense guanyar en 2026.

Baskonia es fica en semifinals amb un Kurucs recuperat i un Howard decisiu

Baskonia va eliminar a Tenerife en quarts amb un Kurucs clau malgrat el seu esquinç i un esclat final d'Howard. L'equip va destacar el caràcter i el suport de la seua afició

Troben mort a un pacient en una zona en obres d’un hospital de Benidorm quatre dies després de desaparéixer

Un britànic de 54 anys ha sigut trobat sense vida en una zona en obres de l'hospital de Benidorm del qual va desaparéixer quatre dies abans. La investigació policial apunta a una asfíxia accidental després de quedar atrapat en un buit.

Vidorreta lamenta que al Tenerife li va faltar aire per a tancar la remuntada davant Baskonia

El Tenerife va caure en quarts de Copa davant Baskonia després de fregar la remuntada. Vidorreta, Scrubb i Van Beck coincidixen que la reacció no va bastar per detalls.

El PP exigix la dimissió de Marlaska per ‘incompetent’

Carmen Fúnez ha demanat l'eixida de Grande-Marlaska pel cas del DAO i per falta de control en el seu Ministeri. També ha criticat immigració i sanitat.

Alerta per salsa brava Martínez amb possibles al·lergògens no declarats en cinc comunitats

La AESAN ha informat de la comercialització d'una salsa brava de la marca Martínez que podria contindre al·lergògens no declarats. També s'han detectat sis salses picants amb sulfits sense indicar en l'etiqueta.