11.4 C
València
Dilluns, 22 desembre, 2025

Sanitat vacunarà en quatre dies a 145.174 persones de centres docents

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública represa la vacunació del professorat del territori valencià, de manera que el pròxim dia 1 d’abril ja estaran vacunats íntegrament tot el personal de centres docents, que representa un col·lectiu de quasi 149.000 persones.

 

Els dies que s’han programat per a citar als docents són el 26, 27 i 31 de març, i el dia 1 d’abril. Durant eixos quatre dies, rebran la primera dosi de la vacuna d’AstraZeneca 145.174 persones de 3.195 centres educatius. En concret, es vacunaran 76.808 persones de 1.802 centres docents de la província de València, 50.079 de 999 centres educatius d’Alacant i 18.287 persones de 394 centres la província de Castelló.

 

La planificació s’ha organitzat de manera que es vacune al major número de persones en el menor temps possible. De fet, la Conselleria de Sanitat ha ampliat a 250 el número d’equips de professionals que es fan càrrec d’esta vacunació massiva, i que han sigut formats per a poder dur-la a terme des que arriba el pacient fins a la seua espera a la sala de postvacunació durant 15 minuts. 

 

Per províncies, són 33 equips de vacunació destinats a Castelló, 131 equips a la província de València i 86 equips de professionals per als espais de vacunació de la província d’Alacant. D’esta manera, la previsió és que cada mitja hora siga vacunat un total de 2.610 docents en els diferents espais de vacunació que han sigut instal·lats. Per a això, els equips de vacunació estan formats per dos infermeres, un administratiu, personal facultatiu, auxiliars d’infermeria, personal de seguretat i zeladors. 

Últimes notícies

Cauen les màximes en la Comunitat Valenciana i el topall queda en 14,7 a Torreblanca

Les màximes han baixat de forma generalitzada respecte al diumenge: cap observatori ha aconseguit els 15 graus i el valor més alt ha sigut 14,7 a Torreblanca.

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.

Quatre persones ateses per fum i cremades en un incendi de vivenda a València

Quatre persones han resultat ferides lleus per inhalació de fum i cremades en un incendi al carrer Rodríguez de Cepeda de València. Van ser assistides i traslladades a l'Hospital Clínic de València.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del gastat

La Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% del gastat. L'absència de la Grossa ha limitat el retorn.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del jugat

La Comunitat Valenciana ha sumat 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% dels 425,4 milions jugats. La Grossa no ha tocat, però els premis s'han repartit en múltiples localitats, amb especial pes a Alacant.

Pérez Llorca destaca que la nova gestora del PPCV aglutina totes les sensibilitats

El nou president del PPCV subratlla una transició ràpida i sense soroll i perfila un equip integrador. Carlos Gil assumix la secretaria general i es mantenen òrgans clau.