El sector funerari del territori valencià afronta una situació de col·lapse en la tercera onada de la pandèmia

 

El sector funerari en el territori valencià afronta una situació crítica en la tercera onada de la pandèmia, arribant pràcticament a la vora del col·lapse degut a l’augment de defuncions pel coronavirus.

 

D’esta forma ho ha assegurat Fernando Alcón, president de l’Associació Espanyola de Servicis Funeraris (Aesprof), qui ha assenyalat que, a diferència de la primera onada, ara s’enfronten al virus amb els equips de protecció individual necessaris, encara que en esta tercera el volum de morts podria arribar a ser superior a l’inici de la pandèmia.

«2021 ha començat com un any molt dur, perquè si agarrem estadístiques d’anys anteriors en les mateixes dates, podem dir que estem duplicant el número de morts», ha destacat.

 

Segons les últimes dades facilitades per la Conselleria de Sanitat, entre el dimarts i el dimecres han mort més de 200 persones pel virus, la xifra més alta registrada des de què va començar la pandèmia. A estes xifres se sumen 109 decessos més coneguts este dijous.

 

Augment de defuncions en tots els pobles

Una situació que també es repetix en la zona que cobrix el tanatori que regenta Alcón, en la zona del Port de Sagunt, en el Camp de Morvedre (València), a on en anys anteriors la xifra total de morts anuals era de 450 persones, en una població d’uns 100.000 habitants. «Només en el mes gener de 2021 ja hem arribat al centenar de servicis tant de Covid com de no Covid, i la situació és bastant alarmant», ha exposat.

 

Davant l’augment de treball, els servicis funeraris s’han vist obligats a haver de tirar més hores perquè este sector té més dificultat a l’hora de reforçar plantilles i contractar més personal.

 

«No és fàcil contractar persones amb experiència que siguen capaces d’atendre una família en esta situació tan crítica, a on els has de dir als familiars que no poden ni vore ni despedir-se del seu ser estimat. És una situació molt violenta que no qualsevol persona ho pot afrontar», ha explicat Alcón sobre la problemàtica del sector a ampliar el personal.

 

«És una guerra i estem en ella»

El president d’Aesprof ha demanat que es considere als treballadors del sector funerari al mateix nivell que el personal sanitari i que siguen inclosos en les primeres fases del calendari de vacunació contra la Covid-19. «Esta pandèmia és una guerra i nosaltres estem en ella», ha fet notar.

 

«És cert que hi ha protocols d’actuació però, en alguns casos, no estan definits i al final en alguns hospitals o residències és el funerari el que ha de desinfectar el cos que després ha de ser depositat en un sudari hermètic o bolsa estanca. En les cases particulars pots trobar-te la situació que tota la família està contagiada i això fa exposar-nos encara més al virus», ha detallat.

 

De la mateixa manera, Alcón ha recordat que a causa de l’actual volum de servicis funeraris si una xicoteta funerària haguera de tancar per a complir la quarantena davant casos positius entre els seus empleats, això implicaria derivar el seu servici a altres empreses el que suposaria «un increment del col·lapse».

 

Per això, este sector ha manifestat la necessitat de ser vacunats al costat del personal sanitari ja que entenen que estan davant el mateix risc i contacte al virus que qualsevol altre professional de la sanitat. «El que volem és evitar un major col·lapse del que podem esperar», ha recalcat Alcón qui ha qualificat de desorbitat el volum de morts que continua deixant el coronavirus en tota Espanya.

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.