16.4 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Els vacunats amb AstraZeneca podrien rebre la 2a dosi d’una altra marca

La Ministra de Sanitat Carolina Darias ha anunciat la paralització de la vacuna d’AstraZeneca a menors de 60 anys. A partir d’ara este fàrmac només serà inoculat a majors de 60 anys. No obstant això, la solució per a aquells que han rebut la primera dosi ha despertat més inquietuds encara.

Darias ha assenyalat que està la porta oberta a inocular una segona dosi de la vacuna a aquells que es van vacunar amb AstraZeneca, però amb una altra marca diferent. En aquest cas ni s’ha especificat que marca podria ser la substituta, ja que hi ha pròximes vacunes a incorporar-se al sistema de salut, com la de Janssen.

Una altra de les opcions que ha assenyalat la màxima responsable de Sanitat és no fer res, és a dir, prescindir de la segona dosi. Segons s’ha explicat en la roda de premsa la primera dosi d’AstraZeneca arriba al 70% d’immunització enfront del coronavirus. Pel que, de moment, es valora també prescindir d’una segona dosi.

145.174 docents han sigut cridats a vacunar-se en la Comunitat Valenciana

A la Comunitat Valenciana 145.174 persones dels 3.195 centres educatius de la Comunitat Valenciana van ser citades per a vacunar-se els dies 26, 27, 31 de març i l’1 d’abril: 50.079 persones en 999 centres d’Alacant, 18.287 persones de 394 centres de Castelló i 76.808 persones de 1.802 centres de València.

Actualment els docents tornen a trobar-se en la cruïlla, després de parar la vacunació d’AstraZeneca de manera radical fa 3 setmanes i tornar a activar-la, alguns es troben a punt de rebre la segona i no saben encara si rebran un combinat d’AstraZeneca i una altra marca, o amb la primera dosi hauran de donar-se per satisfets.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca acusa el PSPV d’inventar ‘relats’ i de voler frenar el Pla Viu

Pérez Llorca ha acusat el PSPV-PSOE d'inventar 'relats' sobre vivenda i d'intentar parar el Pla Viu, que, segons defén, ja té 4.800 vivendes en marxa.

Bendodo avisa a Rufián que quan mire arrere descobrirà que no li seguix tanta gent

Elías Bendodo ha advertit a Gabriel Rufián, impulsor d'una proposta per a unir a l'esquerra, que 'quan mire arrere' veurà que no li seguix tanta gent. En un acte del PP a Dénia, ha criticat al Govern de Sánchez i ha posat en valor mesures de l'Executiu valencià.

La UPV ret homenatge al gremi d’artistes fallers amb un mural

La UPV dedica un mural al gremi d'artistes fallers que recrea un taller tradicional i combina ciència, falles i divulgació amb perspectiva de gènere. L'obra, inspirada en ninots premiats de La Ciència als Falles, acompanya la tercera edició del concurs, obert fins al 14 de març.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Detinguts tres hòmens i ingressats a la presó per enviar càpsules seques de cascall a Màlaga, Àvila, Mallorca i els Estats Units. La Guàrdia Civil va confiscar 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete i va destapar la xarxa en l'operació Guru25.

Dos menors i deu dones assassinades en l’arrancada de 2026; sis casos tenien denúncies prèvies

L'inici de 2026 se salda amb 10 dones assassinades i dos crims vicaris contra menors. En sis casos hi havia denúncies prèvies, però la protecció va fallar.

Dos anys de l’incendi de Campanar: l’edifici avança en la seua reconstrucció integral

El residencial de Campanar complix dos anys de l'incendi amb les obres de rehabilitació ja encarrilades. Els veïns commemoren a les víctimes i miren al retorn a casa.

Relleva, la primera incubadora d’agricultors cooperativistes

Anecoop impulsa Relleva, un programa pioner que professionalitza a jóvens agricultors en cooperatives valencianes amb plans de negoci, mentoria i comunitat. Tres històries mostren que del camp es pot viure amb gestió i visió empresarial.

L’edat més comuna a Espanya és 49 anys i es repetix en la Comunitat Valenciana

L'INE situa en 49 anys l'edat més repetida a Espanya i en 12 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana. En àrees despoblades la moda escala fins a 61 anys.