Els vacunats amb AstraZeneca podrien rebre la 2a dosi d’una altra marca

La Ministra de Sanitat Carolina Darias ha anunciat la paralització de la vacuna d’AstraZeneca a menors de 60 anys. A partir d’ara este fàrmac només serà inoculat a majors de 60 anys. No obstant això, la solució per a aquells que han rebut la primera dosi ha despertat més inquietuds encara.

Darias ha assenyalat que està la porta oberta a inocular una segona dosi de la vacuna a aquells que es van vacunar amb AstraZeneca, però amb una altra marca diferent. En aquest cas ni s’ha especificat que marca podria ser la substituta, ja que hi ha pròximes vacunes a incorporar-se al sistema de salut, com la de Janssen.

Una altra de les opcions que ha assenyalat la màxima responsable de Sanitat és no fer res, és a dir, prescindir de la segona dosi. Segons s’ha explicat en la roda de premsa la primera dosi d’AstraZeneca arriba al 70% d’immunització enfront del coronavirus. Pel que, de moment, es valora també prescindir d’una segona dosi.

145.174 docents han sigut cridats a vacunar-se en la Comunitat Valenciana

A la Comunitat Valenciana 145.174 persones dels 3.195 centres educatius de la Comunitat Valenciana van ser citades per a vacunar-se els dies 26, 27, 31 de març i l’1 d’abril: 50.079 persones en 999 centres d’Alacant, 18.287 persones de 394 centres de Castelló i 76.808 persones de 1.802 centres de València.

Actualment els docents tornen a trobar-se en la cruïlla, després de parar la vacunació d’AstraZeneca de manera radical fa 3 setmanes i tornar a activar-la, alguns es troben a punt de rebre la segona i no saben encara si rebran un combinat d’AstraZeneca i una altra marca, o amb la primera dosi hauran de donar-se per satisfets.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.

Pérez Llorca s’obri a negociar el finançament autonòmic si el sistema és just i equitatiu

El president Juanfran Pérez Llorca es mostra disposat a negociar un nou encaix del finançament autonòmic amb tots els presidents en la taula. Reclama autonomia fiscal i rebutja privilegis territorials; a més demana consensos europeus davant la guerra a l'Iran.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament amb una mascletà que esquiva la pluja

El president s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament amb una mascletà de Drac de Villena que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic ha parlat de 'miracle' i el tret ha acumulat més de 160 quilos de pólvora en cinc minuts i mig.

El port d’Alacant rep el seu major portacontenidors amb una operativa de sis setmanes

El HAIAN GAMMA, noliejat per Maersk, ha atracat a Alacant com el major portacontenidors registrat. L'operativa de transbord es prolonga sis setmanes i suma 18.000 TEUs.

Pérez Llorca s’obri a negociar el finançament autonòmic si el sistema és just i equitatiu

El president valencià es mostra disposat a una taula amb tots els líders autonòmics per a pactar un model just i equitatiu. Defén autonomia fiscal i rebutja privilegis, i demana a Sánchez consens europeu en política exterior.

Maten a tirs a Torrevieja a un implicat en el crim del nord-irlandés de Rojales

Un ciutadà txec de 33 anys, encausat per la seua presumpta cooperació en l'assassinat comés en 2024 a Rojales, ha sigut abatut en Punta Prima. La Guàrdia Civil investiga baix secret.