Els vacunats amb AstraZeneca podrien rebre la 2a dosi d’una altra marca

La Ministra de Sanitat Carolina Darias ha anunciat la paralització de la vacuna d’AstraZeneca a menors de 60 anys. A partir d’ara este fàrmac només serà inoculat a majors de 60 anys. No obstant això, la solució per a aquells que han rebut la primera dosi ha despertat més inquietuds encara.

Darias ha assenyalat que està la porta oberta a inocular una segona dosi de la vacuna a aquells que es van vacunar amb AstraZeneca, però amb una altra marca diferent. En aquest cas ni s’ha especificat que marca podria ser la substituta, ja que hi ha pròximes vacunes a incorporar-se al sistema de salut, com la de Janssen.

Una altra de les opcions que ha assenyalat la màxima responsable de Sanitat és no fer res, és a dir, prescindir de la segona dosi. Segons s’ha explicat en la roda de premsa la primera dosi d’AstraZeneca arriba al 70% d’immunització enfront del coronavirus. Pel que, de moment, es valora també prescindir d’una segona dosi.

145.174 docents han sigut cridats a vacunar-se en la Comunitat Valenciana

A la Comunitat Valenciana 145.174 persones dels 3.195 centres educatius de la Comunitat Valenciana van ser citades per a vacunar-se els dies 26, 27, 31 de març i l’1 d’abril: 50.079 persones en 999 centres d’Alacant, 18.287 persones de 394 centres de Castelló i 76.808 persones de 1.802 centres de València.

Actualment els docents tornen a trobar-se en la cruïlla, després de parar la vacunació d’AstraZeneca de manera radical fa 3 setmanes i tornar a activar-la, alguns es troben a punt de rebre la segona i no saben encara si rebran un combinat d’AstraZeneca i una altra marca, o amb la primera dosi hauran de donar-se per satisfets.

Últimes notícies

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.

L’Elx firma la seua millor puntuació històrica en Primera Divisió amb 43 punts

L'Elx ha tancat la temporada amb 43 punts després d'empatar davant el Girona, el seu millor registre històric en Primera Divisió, que li assegura una permanència folgada.