Els vacunats amb AstraZeneca podrien rebre la 2a dosi d’una altra marca

La Ministra de Sanitat Carolina Darias ha anunciat la paralització de la vacuna d’AstraZeneca a menors de 60 anys. A partir d’ara este fàrmac només serà inoculat a majors de 60 anys. No obstant això, la solució per a aquells que han rebut la primera dosi ha despertat més inquietuds encara.

Darias ha assenyalat que està la porta oberta a inocular una segona dosi de la vacuna a aquells que es van vacunar amb AstraZeneca, però amb una altra marca diferent. En aquest cas ni s’ha especificat que marca podria ser la substituta, ja que hi ha pròximes vacunes a incorporar-se al sistema de salut, com la de Janssen.

Una altra de les opcions que ha assenyalat la màxima responsable de Sanitat és no fer res, és a dir, prescindir de la segona dosi. Segons s’ha explicat en la roda de premsa la primera dosi d’AstraZeneca arriba al 70% d’immunització enfront del coronavirus. Pel que, de moment, es valora també prescindir d’una segona dosi.

145.174 docents han sigut cridats a vacunar-se en la Comunitat Valenciana

A la Comunitat Valenciana 145.174 persones dels 3.195 centres educatius de la Comunitat Valenciana van ser citades per a vacunar-se els dies 26, 27, 31 de març i l’1 d’abril: 50.079 persones en 999 centres d’Alacant, 18.287 persones de 394 centres de Castelló i 76.808 persones de 1.802 centres de València.

Actualment els docents tornen a trobar-se en la cruïlla, després de parar la vacunació d’AstraZeneca de manera radical fa 3 setmanes i tornar a activar-la, alguns es troben a punt de rebre la segona i no saben encara si rebran un combinat d’AstraZeneca i una altra marca, o amb la primera dosi hauran de donar-se per satisfets.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Un estudi urgix a gestionar el paisatge per a frenar l’expansió d’espècies invasores

Una investigació del campus de Gandia de la UPV vincula l'abandó agrícola i la proliferació de plantes invasores amb l'expansió del bec de corall senegalés, una au exòtica que altera les comunitats d'aus natives.

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.