18.4 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

El Servei d’Emergències Sanitàries de la Comunitat Valenciana estrena web

El Servei d’Emergències Sanitàries de la Comunitat Valenciana (SESCV) posa en marxa la seua pàgina web consultar ací, coincidint amb el Dia Internacional de la Medicina d’Urgències i Emergències, que es commemora demà, dia 27 de maig.

La ‘home’ de la nova web inclou informació per a ajudar la ciutadania a identificar quan ens trobem davant una emergència sanitària, en quina situació la vida d’una persona pot estar en perill i com actuar en aquests casos.

En concret, el que cal fer en primer lloc és protegir-se a un mateix i a la víctima. Després, telefonar immediatament al 112 per a explicar què ha passat, quantes persones estan afectades, on ha succeït i seguir les instruccions de professionals. En tercer lloc, cal socórrer a la víctima, si es té coneixement de les tècniques de primers auxilis i deixar-se guiar pel personal expert que atenga la crida.

A més, cal destacar que la nova web del SESCV, tant en el seu ‘home’, com en una secció específica, mostra una sèrie de consells dirigits a la població per a saber què fer en cas de determinades emergències.

D’aquesta manera, s’ensenya a la ciutadania a saber com actuar davant una parada cardiorespiratòria; una ennuegada; un accident de trànsit; un infart; un ictus; una persona inconscient; un ofegament; un colp de calor; una hemorràgia; cremades o descàrregues elèctriques.

En el cas de la parada cardiorespiratòria i l’ennuegada, s’inclouen a més sengles vídeos explicatius en els quals es mostra, respectivament, com es realitza la reanimació cardiopulmonar bàsica o massatge cardíac i com es fa la maniobra d’Heimlich.

La web incorpora també les recomanacions quant al contingut que ha de tindre una farmaciola de primers auxilis. Això és: gel de rentada de mans; guants de nitril; sèrum fisiològic; antisèptic cutani; pomada de corticoide (hidrocortisona a l’1%); gases estèrils; compreses; esparadrap o tiretes; benes; tisores i pinces. El SESCV aconsella que es dispose de farmaciola de primers auxilis en la llar, quan es viatja o quan es practica esport en l’exterior.

D’altra banda, el nou portal del SESCV disposa, entre altres, de seccions en les quals s’informa de l’activitat del servei; dels diferents recursos amb els quals compta la Comunitat Valenciana; així com informació dirigida als professionals, quant a formació o prevenció de riscos laborals.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

Cristian Ramírez ha deixat l'acta i totes les seues responsabilitats després de la reobertura de diligències per les multes de la zona ORA. Al·lega pressió política i prioritza la seua salut mental.

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.

Pérez Llorca anuncia 80.000 euros per als familiars de les víctimes mortals de la DANA

El president de la Generalitat ha anunciat una ajuda directa de 80.000 euros destinada als familiars de les persones mortes per la DANA del 29 d'octubre de 2024 a València. El compromís s'ha fet públic en la primera sessió de control de la legislatura per al cap del Consell.

Bernabé defén que denunciar la violència masclista és clau i té conseqüències

La secretària d'Igualtat del PSOE ha demanat no fer un pas arrere i ha subratllat que denunciar és la clau perquè activa respostes institucionals. Ha recolzat l'actuació d'Interior en el cas del número dos de la Policia i ha retret al PP la seua posició.

Tres obrers han resultat ferits després de la solsida parcial d’un edifici en El Saler

Tres obrers han resultat ferits en quedar atrapats per la solsida parcial de l'ampit d'una terrassa en un edifici en obres del Saler. Van ser rescatats amb mesures de seguretat i traslladats a diferents hospitals.

Puente xifra en 1.470 milions les obres mobilitzades per a millorar la Rodalia valenciana

Transports ha xifrat en 1.470 milions les actuacions ja mobilitzades per a modernitzar la Rodalia valenciana i ha reafirmat el Pla de Rodalia, que frega 1.900 milions. Adif i Renfe han detallat obres, compres de trens i millores en estacions, amb incidències temporals pels treballs en marxa.