El Servei d’Emergències Sanitàries de la Comunitat Valenciana estrena web

El Servei d’Emergències Sanitàries de la Comunitat Valenciana (SESCV) posa en marxa la seua pàgina web consultar ací, coincidint amb el Dia Internacional de la Medicina d’Urgències i Emergències, que es commemora demà, dia 27 de maig.

La ‘home’ de la nova web inclou informació per a ajudar la ciutadania a identificar quan ens trobem davant una emergència sanitària, en quina situació la vida d’una persona pot estar en perill i com actuar en aquests casos.

En concret, el que cal fer en primer lloc és protegir-se a un mateix i a la víctima. Després, telefonar immediatament al 112 per a explicar què ha passat, quantes persones estan afectades, on ha succeït i seguir les instruccions de professionals. En tercer lloc, cal socórrer a la víctima, si es té coneixement de les tècniques de primers auxilis i deixar-se guiar pel personal expert que atenga la crida.

A més, cal destacar que la nova web del SESCV, tant en el seu ‘home’, com en una secció específica, mostra una sèrie de consells dirigits a la població per a saber què fer en cas de determinades emergències.

D’aquesta manera, s’ensenya a la ciutadania a saber com actuar davant una parada cardiorespiratòria; una ennuegada; un accident de trànsit; un infart; un ictus; una persona inconscient; un ofegament; un colp de calor; una hemorràgia; cremades o descàrregues elèctriques.

En el cas de la parada cardiorespiratòria i l’ennuegada, s’inclouen a més sengles vídeos explicatius en els quals es mostra, respectivament, com es realitza la reanimació cardiopulmonar bàsica o massatge cardíac i com es fa la maniobra d’Heimlich.

La web incorpora també les recomanacions quant al contingut que ha de tindre una farmaciola de primers auxilis. Això és: gel de rentada de mans; guants de nitril; sèrum fisiològic; antisèptic cutani; pomada de corticoide (hidrocortisona a l’1%); gases estèrils; compreses; esparadrap o tiretes; benes; tisores i pinces. El SESCV aconsella que es dispose de farmaciola de primers auxilis en la llar, quan es viatja o quan es practica esport en l’exterior.

D’altra banda, el nou portal del SESCV disposa, entre altres, de seccions en les quals s’informa de l’activitat del servei; dels diferents recursos amb els quals compta la Comunitat Valenciana; així com informació dirigida als professionals, quant a formació o prevenció de riscos laborals.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La CHJ no detecta parametros alarmants en la qualitat de l’aigua després de la dana

La CHJ tanca un any de mostrejos després de la dana d'octubre de 2024 sense resultats alarmants i amb l'Albufera de nou en el seu estat previ, fins i tot molt vulnerable. El analisis detallat de dades seguix per a confirmar tendències en aigües, acuiferos i sediments.

Mercadona va elevar el seu benefici un 24,9% en 2025, fins a 1.729 milions

La cadena ha guanyat 1.729 milions en 2025, un 24,9% més, amb vendes de 41.900 milions i quota del 28,5% a Espanya. Preveu impulsar el model tendisca 9.

Els hotels de València aconseguixen un 67% d’ocupació per a la setmana fallera

València arranca la setmana fallera amb un 67% d'ocupació hotelera entre el 13 i el 19 de març. El 18-19 marca el pic i es preveu impuls d'última hora.

Mercadona va elevar el seu benefici un 24,9% en 2025, fins a 1.729 milions

La cadena ha guanyat 1.729 milions d'euros en 2025, un 24,9% més que un any abans, amb vendes a l'alça, creixement a Portugal i major impuls del canal en línia.

El Síndic urgix a la EVHA a suprimir la cita prèvia obligatòria i reforçar l’atenció presencial

El Síndic de Greuges ha sol·licitat a la EVHA suprimir la cita prèvia obligatòria després de constatar retards de fins a un mes i barreres per a col·lectius vulnerables. La institució proposa reforçar recursos i garantir atenció presencial sense filtres que limiten drets com sol·licitar vivenda social.

Baldoví considera una ‘absoluta incongruència’ que Mazón seguisca en Les Corts

El portaveu de Compromís ha sostingut que, més enllà de la via penal per la gestió de la DANA, és 'una absoluta incongruència' que Carlos Mazón mantinga l'escó. Defén l'acte que aprecia 'indicis provats de deixadesa' i exigix responsabilitats polítiques.

La pluja obliga l’Elx a entrenar en el Martínez Valero

L'equip va traslladar la sessió prevista en el Díez Iborra a l'estadi per les fortes pluges. La decisió va prioritzar la 'comoditat' i l'ús de més recursos.

Mercadona ha elevat el seu benefici un 24,9% en 2025 fins a 1.729 milions

Mercadona ha guanyat 1.729 milions d'euros en 2025, un 24,9% més, amb vendes de 41.900 milions i una quota del 28,5% a Espanya. El canal en línia va facturar 1.061 milions i la companyia obrirà un sèptim buc a Madrid amb 400 contractacions.