El Servei d’Emergències Sanitàries de la Comunitat Valenciana estrena web

El Servei d’Emergències Sanitàries de la Comunitat Valenciana (SESCV) posa en marxa la seua pàgina web consultar ací, coincidint amb el Dia Internacional de la Medicina d’Urgències i Emergències, que es commemora demà, dia 27 de maig.

La ‘home’ de la nova web inclou informació per a ajudar la ciutadania a identificar quan ens trobem davant una emergència sanitària, en quina situació la vida d’una persona pot estar en perill i com actuar en aquests casos.

En concret, el que cal fer en primer lloc és protegir-se a un mateix i a la víctima. Després, telefonar immediatament al 112 per a explicar què ha passat, quantes persones estan afectades, on ha succeït i seguir les instruccions de professionals. En tercer lloc, cal socórrer a la víctima, si es té coneixement de les tècniques de primers auxilis i deixar-se guiar pel personal expert que atenga la crida.

A més, cal destacar que la nova web del SESCV, tant en el seu ‘home’, com en una secció específica, mostra una sèrie de consells dirigits a la població per a saber què fer en cas de determinades emergències.

D’aquesta manera, s’ensenya a la ciutadania a saber com actuar davant una parada cardiorespiratòria; una ennuegada; un accident de trànsit; un infart; un ictus; una persona inconscient; un ofegament; un colp de calor; una hemorràgia; cremades o descàrregues elèctriques.

En el cas de la parada cardiorespiratòria i l’ennuegada, s’inclouen a més sengles vídeos explicatius en els quals es mostra, respectivament, com es realitza la reanimació cardiopulmonar bàsica o massatge cardíac i com es fa la maniobra d’Heimlich.

La web incorpora també les recomanacions quant al contingut que ha de tindre una farmaciola de primers auxilis. Això és: gel de rentada de mans; guants de nitril; sèrum fisiològic; antisèptic cutani; pomada de corticoide (hidrocortisona a l’1%); gases estèrils; compreses; esparadrap o tiretes; benes; tisores i pinces. El SESCV aconsella que es dispose de farmaciola de primers auxilis en la llar, quan es viatja o quan es practica esport en l’exterior.

D’altra banda, el nou portal del SESCV disposa, entre altres, de seccions en les quals s’informa de l’activitat del servei; dels diferents recursos amb els quals compta la Comunitat Valenciana; així com informació dirigida als professionals, quant a formació o prevenció de riscos laborals.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un comandament de la UME sosté que en el Cecopi manava la consellera, no Mazón, el 29-O

Un comandant de la UME ha declarat davant la jutgessa que la vesprada del 29-O en el Cecopi qui va dirigir l'emergència va ser la consellera Salomé Pradas. Segons el seu testimoniatge, Mazón va arribar, va fer preguntes i no va prendre decisions.

Avís groc per pluges este dijous a Castelló i en zones d’Alacant i València

Aemet ha establit per al dijous l'avís groc per pluges a Castelló, el sud de València i el litoral nord d'Alacant. Per a este dimecres està actiu a Alacant per vent i mala mar.

La nostra llengua necessita un estatus indiscriminat

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa que el valencià perd ús perquè no té el mateix reconeixement i exigència que el castellà. Proposa reforçar-lo amb canvis legals i facilitar-ne l’ús amb una normativa escrita més accessible, per evitar que acabe sent una llengua amb prestigi però poc viva

José Francisco Molina, nou seleccionador d’Hondures amb el Mundial 2030 en l’horitzó

El tècnic valencià va ser presentat i va assumir una gran responsabilitat amb un missatge d'unitat. El seu primer amistós serà davant el Perú a Espanya el 31 de març.

Pluges amb fang i ratxes molt fortes este dimecres per la borrasca Regina

La borrasca Regina, situada sobre el Marroc, deixarà un canvi de temps marcat: pluges amb fang, ratxes molt fortes i baixada de les màximes en la mitat sud. Les precipitacions avançaran de sud a nord i seran més intenses a Andalusia, amb incidència també a Castella-la Manxa i Madrid, a més de calitja a Balears i pluges amb vent a Canàries.

Pluges en el sud de València i nord d’Alacant i vent amb ratxes molt fortes

Cels molt nuvolosos este dimecres amb pluges febles, persistents en el sud de València i nord d'Alacant, i vent del nord-est amb ratxes molt fortes. El dijous arribaran precipitacions generalitzades amb fang i baixaran les màximes.

PLD Space tanca una ronda de 180 milions per a impulsar Miura 5 i el seu salt comercial

PLD Space ha tancat una Sèrie C de 180 milions liderada per Mitsubishi Electric i COFIDES. El capital accelera Miura 5, l'expansió industrial i el passe a operacions comercials.

Un accident entre dos camions i dos cotxes talla l’A-7 a Moncofa (Castelló)

El sinistre en el punt quilomètric 457 ha obligat a tallar l'A-7 en sentit València. La DGT ha activat desviaments per la N-340 i la N-225.