El Servei d’Emergències Sanitàries de la Comunitat Valenciana estrena web

El Servei d’Emergències Sanitàries de la Comunitat Valenciana (SESCV) posa en marxa la seua pàgina web consultar ací, coincidint amb el Dia Internacional de la Medicina d’Urgències i Emergències, que es commemora demà, dia 27 de maig.

La ‘home’ de la nova web inclou informació per a ajudar la ciutadania a identificar quan ens trobem davant una emergència sanitària, en quina situació la vida d’una persona pot estar en perill i com actuar en aquests casos.

En concret, el que cal fer en primer lloc és protegir-se a un mateix i a la víctima. Després, telefonar immediatament al 112 per a explicar què ha passat, quantes persones estan afectades, on ha succeït i seguir les instruccions de professionals. En tercer lloc, cal socórrer a la víctima, si es té coneixement de les tècniques de primers auxilis i deixar-se guiar pel personal expert que atenga la crida.

A més, cal destacar que la nova web del SESCV, tant en el seu ‘home’, com en una secció específica, mostra una sèrie de consells dirigits a la població per a saber què fer en cas de determinades emergències.

D’aquesta manera, s’ensenya a la ciutadania a saber com actuar davant una parada cardiorespiratòria; una ennuegada; un accident de trànsit; un infart; un ictus; una persona inconscient; un ofegament; un colp de calor; una hemorràgia; cremades o descàrregues elèctriques.

En el cas de la parada cardiorespiratòria i l’ennuegada, s’inclouen a més sengles vídeos explicatius en els quals es mostra, respectivament, com es realitza la reanimació cardiopulmonar bàsica o massatge cardíac i com es fa la maniobra d’Heimlich.

La web incorpora també les recomanacions quant al contingut que ha de tindre una farmaciola de primers auxilis. Això és: gel de rentada de mans; guants de nitril; sèrum fisiològic; antisèptic cutani; pomada de corticoide (hidrocortisona a l’1%); gases estèrils; compreses; esparadrap o tiretes; benes; tisores i pinces. El SESCV aconsella que es dispose de farmaciola de primers auxilis en la llar, quan es viatja o quan es practica esport en l’exterior.

D’altra banda, el nou portal del SESCV disposa, entre altres, de seccions en les quals s’informa de l’activitat del servei; dels diferents recursos amb els quals compta la Comunitat Valenciana; així com informació dirigida als professionals, quant a formació o prevenció de riscos laborals.

Últimes notícies

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.