18.2 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

El Servei d’Emergències Sanitàries de la Comunitat Valenciana estrena web

El Servei d’Emergències Sanitàries de la Comunitat Valenciana (SESCV) posa en marxa la seua pàgina web consultar ací, coincidint amb el Dia Internacional de la Medicina d’Urgències i Emergències, que es commemora demà, dia 27 de maig.

La ‘home’ de la nova web inclou informació per a ajudar la ciutadania a identificar quan ens trobem davant una emergència sanitària, en quina situació la vida d’una persona pot estar en perill i com actuar en aquests casos.

En concret, el que cal fer en primer lloc és protegir-se a un mateix i a la víctima. Després, telefonar immediatament al 112 per a explicar què ha passat, quantes persones estan afectades, on ha succeït i seguir les instruccions de professionals. En tercer lloc, cal socórrer a la víctima, si es té coneixement de les tècniques de primers auxilis i deixar-se guiar pel personal expert que atenga la crida.

A més, cal destacar que la nova web del SESCV, tant en el seu ‘home’, com en una secció específica, mostra una sèrie de consells dirigits a la població per a saber què fer en cas de determinades emergències.

D’aquesta manera, s’ensenya a la ciutadania a saber com actuar davant una parada cardiorespiratòria; una ennuegada; un accident de trànsit; un infart; un ictus; una persona inconscient; un ofegament; un colp de calor; una hemorràgia; cremades o descàrregues elèctriques.

En el cas de la parada cardiorespiratòria i l’ennuegada, s’inclouen a més sengles vídeos explicatius en els quals es mostra, respectivament, com es realitza la reanimació cardiopulmonar bàsica o massatge cardíac i com es fa la maniobra d’Heimlich.

La web incorpora també les recomanacions quant al contingut que ha de tindre una farmaciola de primers auxilis. Això és: gel de rentada de mans; guants de nitril; sèrum fisiològic; antisèptic cutani; pomada de corticoide (hidrocortisona a l’1%); gases estèrils; compreses; esparadrap o tiretes; benes; tisores i pinces. El SESCV aconsella que es dispose de farmaciola de primers auxilis en la llar, quan es viatja o quan es practica esport en l’exterior.

D’altra banda, el nou portal del SESCV disposa, entre altres, de seccions en les quals s’informa de l’activitat del servei; dels diferents recursos amb els quals compta la Comunitat Valenciana; així com informació dirigida als professionals, quant a formació o prevenció de riscos laborals.

Últimes notícies

El Vila-real remodela la defensa davant un Espanyol amb els retorns de Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real introduïx canvis en la seua saga amb les voltes de Mouriño, Pau Navarro i Sergi Cardona. L'Espanyol recupera a Pere Milla i Pol Lozano per a l'onze.

El Vila-real remodela el seu defensa davant un Espanyol que recupera a Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real retoca la seua saga amb els retorns de Mouriño, Pau Navarro i Cardona, mentres l'Espanyol torna a alinear a Pere Milla i Pol Lozano en l'onze.

Cuenca defén que el missatge a Pradas de no confinar durant la dana va ser una reflexió

L'excap de Gabinet de Carlos Mazón ha sostingut davant la comissió del Congrés que el 'de confinar, gens' dirigit a Salomé Pradas no va ser una orde, sinó una reflexió. Nega interferències i assegura que va dir la veritat.

Ferrer, de Varry Brava, creu que el Benidorm Fest es consolida com a internacional enguany

Óscar Ferrer, de Varry Brava, veu en la desvinculació d'Eurovisió una oportunitat perquè el Benidorm Fest s'aferme com a festival internacional. Actua amb Miranda i el seu projecte Bailamama amb el tema 'Despert amandote'.

La família de Nino Bravo rescindix contractes i el museu de Aielo tanca per a obrir un nou cicle

La família ha rescindit els contractes de cessió amb l'Ajuntament de Aielo i el museu dedicat al cantant ha tancat. Busquen obrir un nou cicle per a impulsar projectes de major abast amb una transició ordenada.

Cuenca sosté que el ‘no confinar’ a Pradas en la DANA va ser només una reflexió

José Manuel Cuenca ha defés davant la comissió que el seu missatge 'de confinar, res' a la llavors consellera Salomé Pradas va ser una reflexió. Ha negat haver donat ordes durant la gestió de la DANA del 29 d'octubre de 2024.

El València de Corberán cau del 54% de punts al 33% entre la 24-25 i la 25-26

Després del 0-2 davant el Reial Madrid, el València de Carlos Corberán ha passat de convertir quasi el 54% dels punts en la 24-25 a un 33,3% en la 25-26. Amb 23 de 69 possibles, l'equip queda a 1 punt del descens i a 11 d'Europa.

Aguayo fixa l’ascens del Lucentum a l’ACB com a objectiu sense posar terminis

Roberto Aguayo, del grup Díaz Laso, va assegurar que l'ascens a l'ACB és la meta del Lucentum, sense urgències. Prioritza consolidar el club i anuncia dos fitxatges