10.3 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Setine tanca cartell de la “Súperliga” anunciant el número 72 de Miura

Setine, està treballant intensament, en l’organització d’una sèrie d’activitats, que poden arribar a considerar-se, una fita taurina històrica, mai abans conegut.

La consolidació de l’esdeveniment que s’ha donat a conéixer com “El Dia del Bou”, al costat dels avanços en els edificis que formaran el complex cultural i taurí, continuen avançant segons el que es preveu.

El Museu del Bou continua treballant en la reubicació del seu contingut, fet que possiblement, suposa el retard en l’obertura del mateix, ja que el que inicialment, suposava una picada d’ullet cap a la tauromàquia popular valenciana, s’ha convertit en un tribut cap a la tauromàquia, en la seua màxima expressió nacional.

En un exercici de responsabilitat i compromís amb la Tauromàquia formalitzat per part de Satine, continuem sumant idees, projectes o contingut i a les obres d’art adquirides fins al moment, al costat de l’última adquisició integra del Museu Taurí de Jerez.

Però si parlem de la “Súperliga”, la intenció és celebrar-se als carrers de Borriana, sempre quan les autoritats sanitàries ho permeten. Tres astats, de tres ramaderies icòniques, són els triats per a disputar-la, sent triats seguint els criteris morfològics, genètics o de relliga, de cadascuna de les ramaderies que anunciem a continuació.

Com si d’un clàssic (Madrid – Barça) o un derbi (Madrid – Atlètic de Madrid) es tractara, el 72 de Miura, 83 de Victorino i 14 de Cuadri, que es disputaran en l’arena de les festes de la Misericòrdia, als carrers de Borriana, el cotitzat trofeu.

Els tres bous, definits amb les faiçons que marca cadascuna de les tres ramaderies triades, formaren part del que s’espera que siga un esdeveniment únic, acompanyat per una sèrie d’activitats culturals i festives que esperem, puguen unir-se a l’esperada inauguració del Museu del Bou.

“Som pacients i quan les circumstàncies ho permeten, esperem que es convertisca en una realitat”, expliquen des de Satine.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.