10.2 C
València
Dissabte, 3 gener, 2026

Setine tanca cartell de la “Súperliga” anunciant el número 72 de Miura

Setine, està treballant intensament, en l’organització d’una sèrie d’activitats, que poden arribar a considerar-se, una fita taurina històrica, mai abans conegut.

La consolidació de l’esdeveniment que s’ha donat a conéixer com “El Dia del Bou”, al costat dels avanços en els edificis que formaran el complex cultural i taurí, continuen avançant segons el que es preveu.

El Museu del Bou continua treballant en la reubicació del seu contingut, fet que possiblement, suposa el retard en l’obertura del mateix, ja que el que inicialment, suposava una picada d’ullet cap a la tauromàquia popular valenciana, s’ha convertit en un tribut cap a la tauromàquia, en la seua màxima expressió nacional.

En un exercici de responsabilitat i compromís amb la Tauromàquia formalitzat per part de Satine, continuem sumant idees, projectes o contingut i a les obres d’art adquirides fins al moment, al costat de l’última adquisició integra del Museu Taurí de Jerez.

Però si parlem de la “Súperliga”, la intenció és celebrar-se als carrers de Borriana, sempre quan les autoritats sanitàries ho permeten. Tres astats, de tres ramaderies icòniques, són els triats per a disputar-la, sent triats seguint els criteris morfològics, genètics o de relliga, de cadascuna de les ramaderies que anunciem a continuació.

Com si d’un clàssic (Madrid – Barça) o un derbi (Madrid – Atlètic de Madrid) es tractara, el 72 de Miura, 83 de Victorino i 14 de Cuadri, que es disputaran en l’arena de les festes de la Misericòrdia, als carrers de Borriana, el cotitzat trofeu.

Els tres bous, definits amb les faiçons que marca cadascuna de les tres ramaderies triades, formaren part del que s’espera que siga un esdeveniment únic, acompanyat per una sèrie d’activitats culturals i festives que esperem, puguen unir-se a l’esperada inauguració del Museu del Bou.

“Som pacients i quan les circumstàncies ho permeten, esperem que es convertisca en una realitat”, expliquen des de Satine.

Últimes notícies

Així van transcórrer els missatges entre Feijóo i Mazón la nit de la DANA

El lliurament dels missatges d'Alberto Núñez Feijóo completa la seqüència del xat amb Carlos Mazón durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. L'intercanvi reflectix problemes de comunicació, dubtes sobre víctimes i coordinació institucional.

PSOE i Compromís acusen a Feijóo de prioritzar el relat en la dana i demanen la seua dimissió

PSOE i Compromís han carregat contra Feijóo pels missatges enviats a Mazón la nit de la dana, que al seu juí proven que el PP va cuidar el relat i no a les víctimes.

Feijóo va animar a Mazón a liderar la comunicació el 29-O per considerar-la clau

Els WhatsApp aportats al jutjat mostren que Feijóo va instar a Mazón a portar la iniciativa informativa durant la DANA del 29-O i va oferir desplaçar-se immediatament.

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.