16.6 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

La setmana que ve Ana Barceló serà vacunada amb AstraZeneca

 

Ana Barceló, la consellera de Sanitat, serà vacunada esta setmana que ve que li correspon per edat, té 62 anys, i ho farà amb AstraZeneca, la vacuna que hui dia està en el punt de mira pels seus possibles efectes adversos que han portat a les autoritats a canvis de criteri sobre els grups d’edat en els quals ha d’injectar-se.

La mateixa Barceló ha aprofitat per a llançar un missatge de tranquil·litat a la població i ha «animat a tota la ciutadania a vacunar-se, tant per evitar la infecció com per protegir la resta de la població».

La consellera ha volgut recordar que totes les vacunes que s’estan administrant tenen un alt percentatge d’efectivitat que «en tots els casos, supera els mínims riscos que, com qualsevol medicament, tenen».

La Conselleria de Sanitat té previst administrar la setmana pròxima 213.834 dosis de les vacunes de Pfizer, Moderna i AstraZeneca. La major part d’estes dosis aniran destinades a les persones nascudes entre els anys 1942 i 1946 (106.750 dosis de Pfizer) i entre els anys 1956 i 1958 (70.000 dosis de AstrtaZeneca).

Altres 17.000 dosis, en este cas de Moderna, es destinaran a persones amb condicions de risc i serveis de medicina preventiva. La resta fins a completar el total, són segones dosis que corresponen a esta setmana i petits grups que quedaven arracades de col·lectius que ja han estat vacunats i que tenien infeccions actives o són nous ingressos.

En el cas dels col·lectius de les franges d’edat que es van incorporant al Pla de Vacunació, és molt important destacar que no han d’acudir al punt de vacunació si no tenen el SMS o una trucada telefònica de citació.

 

La consellera de Sanitat Ana Barceló dona exemple

 

Esta setmana Ana Barceló serà vacunada amb el seu grup d’edat i ens envia un missatge de tranquil·litat.

 

Com és diu la vacuna AstraZeneca?

La vacuna contra el COVID-19 del laboratori anglosueco AstraZeneca va ser denominada “Vaxzevria”, van indicar portaveus del grup a l’AFP, subratllant que es tractava d’un procediment habitual per a les vacunes a la Unió Europea.

 

Últimes notícies

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.

La nova estació de València Sud s’obri este divendres amb més accessibilitat i resiliència

L'estació de València Sud s'obri este divendres, elevada un metre i amb tres ascensors, la qual cosa completa l'accessibilitat de tota la xarxa i reforça la resposta davant temporals. El projecte s'integra en la reconstrucció després de la dana, amb inversions en el complex i un pla anual per a millorar línies.