La setmana que ve Ana Barceló serà vacunada amb AstraZeneca

 

Ana Barceló, la consellera de Sanitat, serà vacunada esta setmana que ve que li correspon per edat, té 62 anys, i ho farà amb AstraZeneca, la vacuna que hui dia està en el punt de mira pels seus possibles efectes adversos que han portat a les autoritats a canvis de criteri sobre els grups d’edat en els quals ha d’injectar-se.

La mateixa Barceló ha aprofitat per a llançar un missatge de tranquil·litat a la població i ha «animat a tota la ciutadania a vacunar-se, tant per evitar la infecció com per protegir la resta de la població».

La consellera ha volgut recordar que totes les vacunes que s’estan administrant tenen un alt percentatge d’efectivitat que «en tots els casos, supera els mínims riscos que, com qualsevol medicament, tenen».

La Conselleria de Sanitat té previst administrar la setmana pròxima 213.834 dosis de les vacunes de Pfizer, Moderna i AstraZeneca. La major part d’estes dosis aniran destinades a les persones nascudes entre els anys 1942 i 1946 (106.750 dosis de Pfizer) i entre els anys 1956 i 1958 (70.000 dosis de AstrtaZeneca).

Altres 17.000 dosis, en este cas de Moderna, es destinaran a persones amb condicions de risc i serveis de medicina preventiva. La resta fins a completar el total, són segones dosis que corresponen a esta setmana i petits grups que quedaven arracades de col·lectius que ja han estat vacunats i que tenien infeccions actives o són nous ingressos.

En el cas dels col·lectius de les franges d’edat que es van incorporant al Pla de Vacunació, és molt important destacar que no han d’acudir al punt de vacunació si no tenen el SMS o una trucada telefònica de citació.

 

La consellera de Sanitat Ana Barceló dona exemple

 

Esta setmana Ana Barceló serà vacunada amb el seu grup d’edat i ens envia un missatge de tranquil·litat.

 

Com és diu la vacuna AstraZeneca?

La vacuna contra el COVID-19 del laboratori anglosueco AstraZeneca va ser denominada “Vaxzevria”, van indicar portaveus del grup a l’AFP, subratllant que es tractava d’un procediment habitual per a les vacunes a la Unió Europea.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’arribada de turistes internacionals al gener a la Comunitat Valenciana va baixar un 3,5%

Al gener, la Comunitat Valenciana va rebre 578.700 turistes internacionals, un 3,5% menys que un any abans. A Espanya, el gasto va marcar rècord amb 7.805 milions.

Un comandament de la UME sosté que en el Cecopi manava la consellera, no Mazón, el 29-O

Un comandant de la UME ha declarat davant la jutgessa que la vesprada del 29-O en el Cecopi qui va dirigir l'emergència va ser la consellera Salomé Pradas. Segons el seu testimoniatge, Mazón va arribar, va fer preguntes i no va prendre decisions.

Avís groc per pluges este dijous a Castelló i en zones d’Alacant i València

Aemet ha establit per al dijous l'avís groc per pluges a Castelló, el sud de València i el litoral nord d'Alacant. Per a este dimecres està actiu a Alacant per vent i mala mar.

La nostra llengua necessita un estatus indiscriminat

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa que el valencià perd ús perquè no té el mateix reconeixement i exigència que el castellà. Proposa reforçar-lo amb canvis legals i facilitar-ne l’ús amb una normativa escrita més accessible, per evitar que acabe sent una llengua amb prestigi però poc viva

José Francisco Molina, nou seleccionador d’Hondures amb el Mundial 2030 en l’horitzó

El tècnic valencià va ser presentat i va assumir una gran responsabilitat amb un missatge d'unitat. El seu primer amistós serà davant el Perú a Espanya el 31 de març.

Pluges amb fang i ratxes molt fortes este dimecres per la borrasca Regina

La borrasca Regina, situada sobre el Marroc, deixarà un canvi de temps marcat: pluges amb fang, ratxes molt fortes i baixada de les màximes en la mitat sud. Les precipitacions avançaran de sud a nord i seran més intenses a Andalusia, amb incidència també a Castella-la Manxa i Madrid, a més de calitja a Balears i pluges amb vent a Canàries.

Pluges en el sud de València i nord d’Alacant i vent amb ratxes molt fortes

Cels molt nuvolosos este dimecres amb pluges febles, persistents en el sud de València i nord d'Alacant, i vent del nord-est amb ratxes molt fortes. El dijous arribaran precipitacions generalitzades amb fang i baixaran les màximes.

PLD Space tanca una ronda de 180 milions per a impulsar Miura 5 i el seu salt comercial

PLD Space ha tancat una Sèrie C de 180 milions liderada per Mitsubishi Electric i COFIDES. El capital accelera Miura 5, l'expansió industrial i el passe a operacions comercials.