La Setmana Santa d’Oliva ja es Festa d’Interés Turístic Provincial

 

La Setmana Santa d’Oliva, en la comarca de la Safor (València), ha sigut declarada Festa d’Interés Turístic Provincial per Turisme Comunitat Valenciana, un reconeixement que donarà un nou impuls a esta celebració. Esta distinció oficial de la Setmana Santa olivera suposa la consagració d’una tradició local, molt popular en tota la província de València, i que és seguida per milers de visitants que se sumen al fervor amb què la viuen els veïns d’Oliva.

 

La declaració d’interés turístic ha tingut en compte, d’una banda, la tradició popular, l’originalitat i l’antiguitat de les festes i per una altra, la capacitat d’atracció de visitants o la repercussió pública dels actes que formen part de la celebració. La Setmana Santa d’Oliva se celebra de manera ininterrompuda tots els anys en les dates assenyalades pel calendari festiu, des de finals del segle XVI fins al dia de hui, amb excepció de l’inici de la guerra civil.

 

El començament de la Setmana Santa està documentat en una anotació del «Manual de diferents coses de l’Arxiu Parroquial de l’Església de Santa Maria», datat en 1567, encara que el naixement de la primera confraria de la Setmana Santa, tal com l’entenem en l’actualitat, es pot situar a principis del segle XX.

 

A demés, esta declaració ha assenyalat la importància d’actes tan propis com ara la pujada al Calvari, la processó del Sant Enterrament o el Desenclavament, entre altres.

 

La Setmana Santa d’Oliva ha passat en els últims anys de ser un esdeveniment de consum intern, a convertir-se en una celebració que atrau, cada volta més, visitants tant valencians com de la resta d’Espanya. De fet, esta capacitat d’atracció es veu clarament reflectida en els registres de visites elaborada per l’Oficina d’Informació Turística municipal en els mesos de març i abril dels últims anys, visitants que sumen 3.585 entre els anys 2016 a 2019.

 

La consecució d’este reconeixement ha sigut el reflex d’un treball molt intens entre les delegacions de Festes i Turisme de l’Ajuntament d’Oliva, a demés de l’esforç que, any rere any, fa la Junta Central de Germandats de Setmana Santa d’Oliva amb les nou confraries i un total de pràcticament 1.600 confrares.

 

L’alcalde d’oliva, David González, ha celebrat esta declaració perquè suposa un major reconeixement oficial de la Setmana Santa d’Oliva més allà de l’àmbit local i ha volgut agrair l’esforç i el bon fer de totes aquelles persones que entreguen el millor d’elles mateixes per fer possible que els olivers i els visitants disfrutem de la celebració de Setmana Santa. Especialment als confrares i a la Junta de Germandats de Setmana Santa.

 

La regidora de Festes d’Oliva, Yolanda Navarro, s’ha mostrat molt satisfeta per este reconeixement i ha valorat l’esforç dels dos departaments i la Junta de Germandats en el desenvolupament d’un expedient que confirma la singularitat i valor únic d’esta celebració, ja que segons el seu parer, «esta declaració suposa un impuls molt important a la gran labor cultural i social que desenvolupen les confraries al llarg de tot l’any i ens anima a treballar per a fer el següent pas i conseguir la declaració d’interés turístic autonòmic de la nostra Setmana Santa».

 

Per part seua, el regidor de Turisme, Joaquín Calafat, ha remarcat en clau turística que «la Setmana Santa d’Oliva no se circumscriu únicament a l’àmbit religiós o artístic, perquè és una commemoració anual que estimula activitats culturals i és un atractiu per a l’arribada de visitants». Finalment, Calafat ha destacat la «força dels actes de la Setmana Santa com a reclam per a visitar Oliva i conseguir augmentar el turisme cultural i religiós de la nostra ciutat com a motor econòmic de tot el sector».

 

Els dos departaments han coincidit a mostrar l’absoluta predisposició de l’Ajuntament per a col·laborar amb la Junta de Germandats perquè, després del parèntesi obligat del 2020, la Setmana Santa del 2021 lluïsca més que mai. 

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.