17.8 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

La Setmana Santa d’Oliva ja es Festa d’Interés Turístic Provincial

 

La Setmana Santa d’Oliva, en la comarca de la Safor (València), ha sigut declarada Festa d’Interés Turístic Provincial per Turisme Comunitat Valenciana, un reconeixement que donarà un nou impuls a esta celebració. Esta distinció oficial de la Setmana Santa olivera suposa la consagració d’una tradició local, molt popular en tota la província de València, i que és seguida per milers de visitants que se sumen al fervor amb què la viuen els veïns d’Oliva.

 

La declaració d’interés turístic ha tingut en compte, d’una banda, la tradició popular, l’originalitat i l’antiguitat de les festes i per una altra, la capacitat d’atracció de visitants o la repercussió pública dels actes que formen part de la celebració. La Setmana Santa d’Oliva se celebra de manera ininterrompuda tots els anys en les dates assenyalades pel calendari festiu, des de finals del segle XVI fins al dia de hui, amb excepció de l’inici de la guerra civil.

 

El començament de la Setmana Santa està documentat en una anotació del «Manual de diferents coses de l’Arxiu Parroquial de l’Església de Santa Maria», datat en 1567, encara que el naixement de la primera confraria de la Setmana Santa, tal com l’entenem en l’actualitat, es pot situar a principis del segle XX.

 

A demés, esta declaració ha assenyalat la importància d’actes tan propis com ara la pujada al Calvari, la processó del Sant Enterrament o el Desenclavament, entre altres.

 

La Setmana Santa d’Oliva ha passat en els últims anys de ser un esdeveniment de consum intern, a convertir-se en una celebració que atrau, cada volta més, visitants tant valencians com de la resta d’Espanya. De fet, esta capacitat d’atracció es veu clarament reflectida en els registres de visites elaborada per l’Oficina d’Informació Turística municipal en els mesos de març i abril dels últims anys, visitants que sumen 3.585 entre els anys 2016 a 2019.

 

La consecució d’este reconeixement ha sigut el reflex d’un treball molt intens entre les delegacions de Festes i Turisme de l’Ajuntament d’Oliva, a demés de l’esforç que, any rere any, fa la Junta Central de Germandats de Setmana Santa d’Oliva amb les nou confraries i un total de pràcticament 1.600 confrares.

 

L’alcalde d’oliva, David González, ha celebrat esta declaració perquè suposa un major reconeixement oficial de la Setmana Santa d’Oliva més allà de l’àmbit local i ha volgut agrair l’esforç i el bon fer de totes aquelles persones que entreguen el millor d’elles mateixes per fer possible que els olivers i els visitants disfrutem de la celebració de Setmana Santa. Especialment als confrares i a la Junta de Germandats de Setmana Santa.

 

La regidora de Festes d’Oliva, Yolanda Navarro, s’ha mostrat molt satisfeta per este reconeixement i ha valorat l’esforç dels dos departaments i la Junta de Germandats en el desenvolupament d’un expedient que confirma la singularitat i valor únic d’esta celebració, ja que segons el seu parer, «esta declaració suposa un impuls molt important a la gran labor cultural i social que desenvolupen les confraries al llarg de tot l’any i ens anima a treballar per a fer el següent pas i conseguir la declaració d’interés turístic autonòmic de la nostra Setmana Santa».

 

Per part seua, el regidor de Turisme, Joaquín Calafat, ha remarcat en clau turística que «la Setmana Santa d’Oliva no se circumscriu únicament a l’àmbit religiós o artístic, perquè és una commemoració anual que estimula activitats culturals i és un atractiu per a l’arribada de visitants». Finalment, Calafat ha destacat la «força dels actes de la Setmana Santa com a reclam per a visitar Oliva i conseguir augmentar el turisme cultural i religiós de la nostra ciutat com a motor econòmic de tot el sector».

 

Els dos departaments han coincidit a mostrar l’absoluta predisposició de l’Ajuntament per a col·laborar amb la Junta de Germandats perquè, després del parèntesi obligat del 2020, la Setmana Santa del 2021 lluïsca més que mai. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Domingo amb cels buidats i pujada general de les temperatures

El diumenge arriba amb estabilitat per altes pressions, sense pluges i amb un ascens general de les temperatures. Hi haurà calitja a Canàries i boires matinals en diverses zones.

Un home ha resultat ferit en caure al fossat d’una tomba mentres reparava una làpida a Torrevieja

Un home ha caigut uns tres metres al fossat d'una tomba quan reparava una làpida en el cementeri de Torrevieja. Va ser rescatat amb escala i matalàs de buit i traslladat a l'hospital

Castro advertix: no és el millor moment per a mesurar-se al Barça

El tècnic del Llevant va alertar que el Barça arriba més concentrat després d'una derrota. Va detallar un pla per a minimitzar pèrdues, defendre junts i atacar els espais.

Corberán veu a la plantilla en un moment de forma i ambició molt positius

El tècnic del València va afirmar que l'equip arriba amb bona forma i ambició abans de visitar al Vila-real. Va insistir en la necessitat de sumar malgrat la rivalitat regional.

Pedri, al rescat d’un Barcelona tocat davant un Llevant que somia amb fer història

Pedri està recuperat i el Barcelona busca redreçar el rumb davant un Llevant penúltim que mai ha puntuat al Camp Nou. El dol, el diumenge a les 16.15 hores.

Dos morts en un xoc entre dos cotxes i una motocicleta a Los Montesinos

Dos persones han mort este dissabte en la CV-945, a l'altura del quilòmetre 5,8 de Los Montesinos, després d'un abast entre dos turismes i una motocicleta. Un home de 63 anys ha resultat ferit per policontusiones i ha sigut traslladat a l'Hospital Vega Baixa.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Tres hòmens han sigut detinguts i han ingressat a la presó per enviar càpsules seques de cascall a diverses províncies i als Estats Units. La Guàrdia Civil ha intervingut 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete després d'interceptar paquets en l'aeroport d'Alacant-Elx.

Dos anys de l’incendi de Campanar: la reconstrucció de l’edifici avança cap a la seua recta final

En el segon aniversari, el bloc de Campanar seguix en rehabilitació integral després del desenrunament i amb millores previstes en seguretat i eficiència. La comunitat commemora a les víctimes i confia a tornar a la fi d'any.