La Setmana Santa d’Oliva ja es Festa d’Interés Turístic Provincial

 

La Setmana Santa d’Oliva, en la comarca de la Safor (València), ha sigut declarada Festa d’Interés Turístic Provincial per Turisme Comunitat Valenciana, un reconeixement que donarà un nou impuls a esta celebració. Esta distinció oficial de la Setmana Santa olivera suposa la consagració d’una tradició local, molt popular en tota la província de València, i que és seguida per milers de visitants que se sumen al fervor amb què la viuen els veïns d’Oliva.

 

La declaració d’interés turístic ha tingut en compte, d’una banda, la tradició popular, l’originalitat i l’antiguitat de les festes i per una altra, la capacitat d’atracció de visitants o la repercussió pública dels actes que formen part de la celebració. La Setmana Santa d’Oliva se celebra de manera ininterrompuda tots els anys en les dates assenyalades pel calendari festiu, des de finals del segle XVI fins al dia de hui, amb excepció de l’inici de la guerra civil.

 

El començament de la Setmana Santa està documentat en una anotació del «Manual de diferents coses de l’Arxiu Parroquial de l’Església de Santa Maria», datat en 1567, encara que el naixement de la primera confraria de la Setmana Santa, tal com l’entenem en l’actualitat, es pot situar a principis del segle XX.

 

A demés, esta declaració ha assenyalat la importància d’actes tan propis com ara la pujada al Calvari, la processó del Sant Enterrament o el Desenclavament, entre altres.

 

La Setmana Santa d’Oliva ha passat en els últims anys de ser un esdeveniment de consum intern, a convertir-se en una celebració que atrau, cada volta més, visitants tant valencians com de la resta d’Espanya. De fet, esta capacitat d’atracció es veu clarament reflectida en els registres de visites elaborada per l’Oficina d’Informació Turística municipal en els mesos de març i abril dels últims anys, visitants que sumen 3.585 entre els anys 2016 a 2019.

 

La consecució d’este reconeixement ha sigut el reflex d’un treball molt intens entre les delegacions de Festes i Turisme de l’Ajuntament d’Oliva, a demés de l’esforç que, any rere any, fa la Junta Central de Germandats de Setmana Santa d’Oliva amb les nou confraries i un total de pràcticament 1.600 confrares.

 

L’alcalde d’oliva, David González, ha celebrat esta declaració perquè suposa un major reconeixement oficial de la Setmana Santa d’Oliva més allà de l’àmbit local i ha volgut agrair l’esforç i el bon fer de totes aquelles persones que entreguen el millor d’elles mateixes per fer possible que els olivers i els visitants disfrutem de la celebració de Setmana Santa. Especialment als confrares i a la Junta de Germandats de Setmana Santa.

 

La regidora de Festes d’Oliva, Yolanda Navarro, s’ha mostrat molt satisfeta per este reconeixement i ha valorat l’esforç dels dos departaments i la Junta de Germandats en el desenvolupament d’un expedient que confirma la singularitat i valor únic d’esta celebració, ja que segons el seu parer, «esta declaració suposa un impuls molt important a la gran labor cultural i social que desenvolupen les confraries al llarg de tot l’any i ens anima a treballar per a fer el següent pas i conseguir la declaració d’interés turístic autonòmic de la nostra Setmana Santa».

 

Per part seua, el regidor de Turisme, Joaquín Calafat, ha remarcat en clau turística que «la Setmana Santa d’Oliva no se circumscriu únicament a l’àmbit religiós o artístic, perquè és una commemoració anual que estimula activitats culturals i és un atractiu per a l’arribada de visitants». Finalment, Calafat ha destacat la «força dels actes de la Setmana Santa com a reclam per a visitar Oliva i conseguir augmentar el turisme cultural i religiós de la nostra ciutat com a motor econòmic de tot el sector».

 

Els dos departaments han coincidit a mostrar l’absoluta predisposició de l’Ajuntament per a col·laborar amb la Junta de Germandats perquè, després del parèntesi obligat del 2020, la Setmana Santa del 2021 lluïsca més que mai. 

Últimes notícies

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.