Simón avisa de què l’evolució del coronavirus en Espanya «no és bona»

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha avisat que l’evolució de la pandèmia del coronavirus en Espanya «no és bona», ja que, encara que «no és molt aguda», continua sent «ascendent».

 

En roda de premsa, Simón ha informat que la corba de contagis és «clarament ascendent» en huit regions, les que tenen un pes «molt important» a escala nacional. A demés, ha assenyalat que actualment hi ha algunes comunitats autònomes en les que estan experimentant un retard en la notificació de casos de fins a set o huit dies, pel que ha demanat «precaució» a l’hora d’interpretar les dades.

 

«La mortalitat continua mantenint-se en nivells molt baixos, al voltant de l’1%, cosa que implica que estem detectant molts dels casos que s’infecten a Espanya i això fa entendre que la situació actual, si bé és molt preocupant, no és la mateixa que al març o abril», ha assegurat.

 

En este sentit, Simón ha assenyalat que cada setmana s’estan fent una mitjana de 1.652 PCR per cada 100.000 habitants, sent una de les taxes «més altes» de la Unió Europea. Dit això, Simón ha advertit que les positivitats en les PCR estan sent «altes», el que demostra que Espanya està en una fase d’increment de la transmissió. «Existix un nivell de transmissió en Espanya que no és bo», ha sentenciat, per a resoldre recomanant a la població, especialment els més vulnerables, vacunar-se enguany contra la grip.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.