Simón avisa de què l’evolució del coronavirus en Espanya «no és bona»

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha avisat que l’evolució de la pandèmia del coronavirus en Espanya «no és bona», ja que, encara que «no és molt aguda», continua sent «ascendent».

 

En roda de premsa, Simón ha informat que la corba de contagis és «clarament ascendent» en huit regions, les que tenen un pes «molt important» a escala nacional. A demés, ha assenyalat que actualment hi ha algunes comunitats autònomes en les que estan experimentant un retard en la notificació de casos de fins a set o huit dies, pel que ha demanat «precaució» a l’hora d’interpretar les dades.

 

«La mortalitat continua mantenint-se en nivells molt baixos, al voltant de l’1%, cosa que implica que estem detectant molts dels casos que s’infecten a Espanya i això fa entendre que la situació actual, si bé és molt preocupant, no és la mateixa que al març o abril», ha assegurat.

 

En este sentit, Simón ha assenyalat que cada setmana s’estan fent una mitjana de 1.652 PCR per cada 100.000 habitants, sent una de les taxes «més altes» de la Unió Europea. Dit això, Simón ha advertit que les positivitats en les PCR estan sent «altes», el que demostra que Espanya està en una fase d’increment de la transmissió. «Existix un nivell de transmissió en Espanya que no és bo», ha sentenciat, per a resoldre recomanant a la població, especialment els més vulnerables, vacunar-se enguany contra la grip.

Últimes notícies

Vila-real i Atlètic es juguen la tercera plaça en La Ceràmica amb comiats històrics

Vila-real i Atlètic tanquen LaLiga en La Ceràmica amb la tercera plaça en joc i els comiats de Marcelino, Parell i Griezmann com a gran al·licient.

Investiguen a un sospitós per estafar a un veí d’Alacant amb la venda d’un mòbil d’alta gamma

La Guàrdia Civil ha identificat a un veí d'Albacete com a presumpte autor d'una estafa a un veí d'Alacant mitjançant la venda fraudulenta d'un mòbil d'alta gamma en una plataforma de segona mà.

Detingudes tres persones a Elda amb un quilo de cocaïna i 35 grams d’heroïna

La Policia Nacional arresta a Elda a tres persones en dos intervencions distintes, en les quals incauta prop d'un quilo de cocaïna i més de 35 grams d'heroïna.

La Nova Muixeranga d’Algemesí dona més de 3.000 euros a les víctimes de la dana

La Nova Muixeranga d’Algemesí ha entregat 3.331,54 euros a la Associació Víctimes Mortals DANA 29 d’Octubre en un acte d'homenatge i memòria a les víctimes de la dana.

Les obres de l’edifici incendiat de Campanar encaren la seua recta final després de completar l’estructura

Les reparacions estructurals de l'edifici de Campanar ja han conclòs i les vivendes comencen a prendre forma, amb la previsió que les obres acaben a la fi de 2026 i els veïns puguen tornar de manera progressiva.

El PP acusa el PSOE de viure de la corrupció i els pactes amb independentistes

El secretari general del PPCV, Carlos Gil, assegura que el PSOE només oferix un projecte basat en la corrupció i en pactes amb forces que volen trencar Espanya, i vincula a Diana Morant amb diversos casos sota sospita.

Morant crida a recompondre la majoria social que sustenta el projecte de Sánchez

Diana Morant defén que el Govern de Pedro Sánchez seguix recolzat per una majoria social i parlamentària i sosté que la dreta no oferix una alternativa política clara.

Un cigarret provoca l’incendi a l’hospital de Torrevieja i deixa dos ferits

L'incendi a l'hospital de Torrevieja es va originar quan un pacient va encendre un cigarret al costat d'una bombona d'oxigen, la qual cosa va causar una explosió, dos ferits i el desallotjament parcial del centre.