Simón avisa de què l’evolució del coronavirus en Espanya «no és bona»

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha avisat que l’evolució de la pandèmia del coronavirus en Espanya «no és bona», ja que, encara que «no és molt aguda», continua sent «ascendent».

 

En roda de premsa, Simón ha informat que la corba de contagis és «clarament ascendent» en huit regions, les que tenen un pes «molt important» a escala nacional. A demés, ha assenyalat que actualment hi ha algunes comunitats autònomes en les que estan experimentant un retard en la notificació de casos de fins a set o huit dies, pel que ha demanat «precaució» a l’hora d’interpretar les dades.

 

«La mortalitat continua mantenint-se en nivells molt baixos, al voltant de l’1%, cosa que implica que estem detectant molts dels casos que s’infecten a Espanya i això fa entendre que la situació actual, si bé és molt preocupant, no és la mateixa que al març o abril», ha assegurat.

 

En este sentit, Simón ha assenyalat que cada setmana s’estan fent una mitjana de 1.652 PCR per cada 100.000 habitants, sent una de les taxes «més altes» de la Unió Europea. Dit això, Simón ha advertit que les positivitats en les PCR estan sent «altes», el que demostra que Espanya està en una fase d’increment de la transmissió. «Existix un nivell de transmissió en Espanya que no és bo», ha sentenciat, per a resoldre recomanant a la població, especialment els més vulnerables, vacunar-se enguany contra la grip.

Últimes notícies

Última prova de l’Elx davant el Toulouse abans de l’estrena en LALIGA

L’Elx tanca este dissabte la pretemporada contra el Toulouse en Pinatar Arena, amb el debut possible de Javi Morcillo i diverses baixes per lesió abans d’estrenar-se en LALIGA davant el Deportivo el 17 d’agost.

Així serà la flota llogada per a l’eixida de The Ocean Race a Alacant

La SPTD ha tret a licitació per 517.217 euros el lloguer de més de 40 embarcacions que garantiran l’organització, la seguretat i la cobertura mediàtica de l’eixida de The Ocean Race Alicante 2027.

El propietari d’un bar de València que ha matat un jove passarà hui a disposició judicial

El propietari del bar 'La Esquina Tropical' de València, detingut per la mort d’un jove de 20 anys, passarà esta vesprada a disposició judicial després de confessar el crim al 091.

Presó per a quatre homes per robar cotxes d’alta gamma clonant les claus electròniques

Quatre homes han ingressat en presó provisional després de ser detinguts a Alacant i Múrcia, acusats de robar quatre cotxes d’alta gamma valorats en 400.000 euros amb claus electròniques clonades.

Crítiques a un cartell de festes de Sagunt per una imatge de sotmetiment sexual

La Coordinadora Feminista de Camp de Morvedre ha denunciat un cartell d’una penya de les festes de Sagunt per mostrar la imatge d’un toro sotmetent sexualment una dona nua i qüestiona el silenci de l’Ajuntament.

La sinistralitat laboral deixa 32 morts en mig any a la Comunitat Valenciana, 12 menys que en 2025

Els accidents laborals han causat 32 morts en la Comunitat Valenciana en el primer semestre de 2026, 12 menys que un any abans, dins d’un context estatal amb 358 víctimes mortals. La majoria de sinistres s’han produït en jornada de treball i afecten sobretot treballadors assalariats i sectors com servicis i construcció.

La compravenda de vivendes es manté estable al juny a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes ha mantingut al juny el mateix volum que fa un any a la Comunitat Valenciana, amb 8.558 operacions, en un context de lleu repunt a Espanya després de cinc mesos de caigudes.

Cauen 77 detinguts en Espanya d’una macroxarxa de tràfic de migrants i drogues al Mediterrani

Una operació internacional ha desmantellat una de les majors xarxes de tràfic de migrants, drogues i armes al Mediterrani, amb 77 detinguts en Espanya i ramificacions en la Comunitat Valenciana.
FILMOTECA D'ESTIU