El sindicat mèdic alerta que l’increment de casos «pot portar al col·lapse del sistema sanitari»

 

El sindicat mèdic CESM-CV ha alertat de l’evolució «desbordada» de la pandèmia i ha insistit en la necessitat de prendre noves mesures de manera «immediata» per a frenar els contagis davant del «més que probable» increment de casos en les dos pròximes setmanes, que «pot portar al col·lapse del sistema sanitari».

 

De la mateixa manera, han traslladat la seua «profunda preocupació i la sensació d’alarma que existix entre els metges d’assistència primària i hospitalària davant de l’escalada de contagis, ingressos hospitalaris i en unitats de crítics en l’última setmana», producte, han denunciat en un comunicat, de «la incapacitat dels responsables sanitaris per a controlar la pandèmia».

 

En esta línia, han alertat que «es tornen a cometre els mateixos errors que en els mesos inicials de la pandèmia» tot i els advertiments que ha fet el Sindicat mèdic, societats científiques i col·legis de metges, siga de manera individual o a través del Fòrum de la Professió Mèdica. També han lamentat que la Conselleria «seguix sense informar adequadament i sense atendre les múltiples recomanacions i oferiments» del CESM-CV.

 

La tercera onada «serà més dura que les precedents»

D’eixa forma, han advertit que esta tercera onada «serà més dura que les precedents», ja que «està relacionada amb la permissivitat en els contactes socials en les festes nadalenques i amb la capacitat en l’assistència minvada per l’augment de contagis o aïllaments en professionals sanitaris i l’absència de substitucions o reforços suficients».

 

Per això, han defensat la necessitat de prendre de manera «immediata» decisions per a frenar els contagis, i el reforç dels sistemes assistencials «davant de la situació actual i el més que probable increment de casos en les dos pròximes setmanes», que «pot portar al col·lapse del sistema sanitari».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diversos abastos causen 8 km de retenció a Loriguilla i 6 km en el baipás de Paterna

Diversos abastos estan generant 8 km de retenció a Loriguilla i 6 km en el baipás de Paterna, els dos sentit Barcelona. Alhora se sumen cues en A-7, V-30, V-21, CV-35, CV-36 i Pista de Silla.

Ruixats al final del dia a l’interior i màximes en ascens este dilluns

Intervals nuvolosos i ruixats aïllats a primera hora en el litoral i al final del dia a l'interior. Les màximes pujaran i les mínimes a penes variaran.

El València frustra el debut de Quique amb una remuntada agònica en el 99 (3-2)

Hugo Duro va decidir de penal en el 99 després de dos punts de Boyé i els empats de Javi Guerra i Cömert. El triomf va allunyar set punts el perill del descens.

3-2: El València remunta en el 99, amarga el debut de Quique i s’allunya del descens

El València va voltejar dos punts de Lucas Boyé i va decidir en el 99 amb un penal d'Hugo Duro, per a prendre aire i posar terra pel mig amb el descens.

El València firma la remuntada 3-2 davant l’Alabés amb un penal d’Hugo Duro en el 97

El València va guanyar 3-2 a l'Alabés a Mestalla amb un penal d'Hugo Duro en el 97 després d'empatar en el 90 amb Cömert. Boyé havia marcat dos per als visitants.

Un penal de Boyé en el 3 avança a l’Alabés a Mestalla (0-1)

Lucas Boyé va avançar a l'Alabés des del punt de penal en el minut 3 a Mestalla. El València, incòmode, va disposar d'ocasions per a igualar i no va encertar.

Ginés Marín i Aaron Palacio tallen una orella en una vesprada d’actitud a Castelló

Ginés Marín i Aaron Palacio han obert el capítol de trofeus en la Fira de la Magdalena amb una orella cada un. La correguda de La Quinta va resultar molt desigual i Javier Zulueta es va anar de buit.

El 8M a València rebutja la violència masclista i diu no a les guerres

Milers de persones han marxat a València en el 8M per a exigir igualtat real i mesures efectives contra la violència masclista, amb un missatge clar de no a les guerres.