El sindicat mèdic alerta que l’increment de casos «pot portar al col·lapse del sistema sanitari»

 

El sindicat mèdic CESM-CV ha alertat de l’evolució «desbordada» de la pandèmia i ha insistit en la necessitat de prendre noves mesures de manera «immediata» per a frenar els contagis davant del «més que probable» increment de casos en les dos pròximes setmanes, que «pot portar al col·lapse del sistema sanitari».

 

De la mateixa manera, han traslladat la seua «profunda preocupació i la sensació d’alarma que existix entre els metges d’assistència primària i hospitalària davant de l’escalada de contagis, ingressos hospitalaris i en unitats de crítics en l’última setmana», producte, han denunciat en un comunicat, de «la incapacitat dels responsables sanitaris per a controlar la pandèmia».

 

En esta línia, han alertat que «es tornen a cometre els mateixos errors que en els mesos inicials de la pandèmia» tot i els advertiments que ha fet el Sindicat mèdic, societats científiques i col·legis de metges, siga de manera individual o a través del Fòrum de la Professió Mèdica. També han lamentat que la Conselleria «seguix sense informar adequadament i sense atendre les múltiples recomanacions i oferiments» del CESM-CV.

 

La tercera onada «serà més dura que les precedents»

D’eixa forma, han advertit que esta tercera onada «serà més dura que les precedents», ja que «està relacionada amb la permissivitat en els contactes socials en les festes nadalenques i amb la capacitat en l’assistència minvada per l’augment de contagis o aïllaments en professionals sanitaris i l’absència de substitucions o reforços suficients».

 

Per això, han defensat la necessitat de prendre de manera «immediata» decisions per a frenar els contagis, i el reforç dels sistemes assistencials «davant de la situació actual i el més que probable increment de casos en les dos pròximes setmanes», que «pot portar al col·lapse del sistema sanitari».

Últimes notícies

La UPV desenvolupa un sistema pioner per a evitar incendis en bateries de vehicles elèctrics

Investigadors de la UPV presenten AVL Thermos, un nou calorimetre flexible que reproduix i controla les fugues tèrmiques en bateries dion-litio per a dissenyar sistemes mes segurs en cotxes i patinets electrics.

Els artistes fallers reclamen ajudes i posar fre a l’intrusisme per a salvar el sector

El mestre major del Gremi d’Artistes Fallers, Vicente Julián, alerta que l’ofici travessa serioses dificultats per la pujada del preu del suro i l’intrusisme, i reclama ajudes directes, regulació i reconeixement professional per a garantir el futur del sector.

Quatre detinguts a Alacant per comprar mòbils cars amb nòmines falsificades

La Policia Nacional deté quatre hòmens a Alacant acusats d’estafar comerços de telefonia amb nòmines falsificades per finançar mòbils de gamma alta valorats en 1.500 euros.

El sud-est peninsular, clau arqueològica dels jocs de tauler preromans

El sud-est peninsular, especialment la província dAlacant, concentra la major quantitat de restes arqueològiques de jocs de tauler preromans, una peça clau per a entendre les relacions socials entre els pobles mediterranis i les elites locals abans de la romanització.

Oratge estable diumenge amb cel ras i descens de les temperatures a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge de cel poc nuvolós o ras, amb màximes a la baixa a l’interior de València i sense canvis en la resta, i vent fluix de direcció variable amb predomini de llevant a la vesprada.

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.