Sumacàrcer sancionarà als ciutadans que deixen els excrements dels seus gossos en el carrer

 

La localitat de Sumacàrcer, en la comarca de la Ribera (València), ha identificat la informació genètica de 174 gossos i començarà a sancionar als habitants que obliden l’excrement dels gossos en el carrer amb la finalitat de conseguir tindre «un poble lliure d’excrements».

 

L’ajuntament ha obtingut la informació de l’ADN continguda en la saliva recollida durant el període gratuït de mostres que el consistori va mantindre obert entre l’1 de juliol i el 31 d’agost, pel que ja està llest per a començar la fase sancionadora a aquells propietaris que obliden els excrements dels seus gossos en el carrer, segons ha informat en un comunicat. El laboratori encarregat d’analitzar les mostres de femta, ADN Caní, començarà a traslladar la informació sobre els propietaris a l’Ajuntament perquè puga sancionar a qui deixe oblidats els excrements.

 

L’alcalde de Sumacàrcer, David Pons, ha assenyalat que estan «bastant satisfets amb la resposta massiva dels veïns a la crida de l’Ajuntament per a identificar als seus gossos». Si bé, el primer edil indica que «en bona part l’esforç per la gratuïtat d’aquestes proves ha sigut important per al resultat obtingut, el compromís de la ciutadania per un poble lliure d’excrements al carrer ha sigut evident», ha sostingut Pons.

 

Amb tot, Sumacàrcer ha identificat en esta primera fase un 55% més de gossos dels previstos per eixa mitjana el que, segons el parer de l’alcalde, demostra que estan preparats per a dissenyar i posar en pràctica la segona fase, la corresponent a l’anàlisi de la femta que es recullen al carrer, identificar al propietari del gos i sancionar-li d’acord amb la normativa municipal.

Anuncios

Últimes notícies

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.

El Consell fixa com es triarà la llengua base en l’admissió escolar de 2026-2027

El Consell ha ratificat l'informe que regula l'admissió de l'alumnat i l'elecció o canvi de llengua base per al curs 2026-2027, donant preferència a les famílies que ja estan escolaritzades en el mateix centre.

Juí a Alacant a un home acusat de forçar a una dona a consumir drogues i agredir-la sexualment

La Fiscalia demana 12 anys i tres mesos de presó per a un home acusat d'amenaçar a una dona amb una arma i obligar-la a consumir drogues abans d'agredir-la sexualment en una casa de camp de Novelda en 2019.

Educació fixa que tot el professorat de 2n de Batxillerat siga servici mínim en la vaga

Educació proposa que tot el professorat de 2n de Batxillerat siga considerat servici mínim en la vaga indefinida des de l'11 de maig per a assegurar les avaluacions i l'accés a la EBAU.

Les matriculacions de turismes cauen un 15,7% a l’abril en la Comunitat Valenciana enfront de l’avanç nacional

Les matriculacions de turismes i tot terrenys baixen un 15,7% a l'abril en la Comunitat Valenciana, mentres el mercat espanyol creix un 7,8%, impulsat pels vehicles electrificats.