Sumacàrcer sancionarà als ciutadans que deixen els excrements dels seus gossos en el carrer

 

La localitat de Sumacàrcer, en la comarca de la Ribera (València), ha identificat la informació genètica de 174 gossos i començarà a sancionar als habitants que obliden l’excrement dels gossos en el carrer amb la finalitat de conseguir tindre «un poble lliure d’excrements».

 

L’ajuntament ha obtingut la informació de l’ADN continguda en la saliva recollida durant el període gratuït de mostres que el consistori va mantindre obert entre l’1 de juliol i el 31 d’agost, pel que ja està llest per a començar la fase sancionadora a aquells propietaris que obliden els excrements dels seus gossos en el carrer, segons ha informat en un comunicat. El laboratori encarregat d’analitzar les mostres de femta, ADN Caní, començarà a traslladar la informació sobre els propietaris a l’Ajuntament perquè puga sancionar a qui deixe oblidats els excrements.

 

L’alcalde de Sumacàrcer, David Pons, ha assenyalat que estan «bastant satisfets amb la resposta massiva dels veïns a la crida de l’Ajuntament per a identificar als seus gossos». Si bé, el primer edil indica que «en bona part l’esforç per la gratuïtat d’aquestes proves ha sigut important per al resultat obtingut, el compromís de la ciutadania per un poble lliure d’excrements al carrer ha sigut evident», ha sostingut Pons.

 

Amb tot, Sumacàrcer ha identificat en esta primera fase un 55% més de gossos dels previstos per eixa mitjana el que, segons el parer de l’alcalde, demostra que estan preparats per a dissenyar i posar en pràctica la segona fase, la corresponent a l’anàlisi de la femta que es recullen al carrer, identificar al propietari del gos i sancionar-li d’acord amb la normativa municipal.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.