Sumacàrcer sancionarà als ciutadans que deixen els excrements dels seus gossos en el carrer

 

La localitat de Sumacàrcer, en la comarca de la Ribera (València), ha identificat la informació genètica de 174 gossos i començarà a sancionar als habitants que obliden l’excrement dels gossos en el carrer amb la finalitat de conseguir tindre «un poble lliure d’excrements».

 

L’ajuntament ha obtingut la informació de l’ADN continguda en la saliva recollida durant el període gratuït de mostres que el consistori va mantindre obert entre l’1 de juliol i el 31 d’agost, pel que ja està llest per a començar la fase sancionadora a aquells propietaris que obliden els excrements dels seus gossos en el carrer, segons ha informat en un comunicat. El laboratori encarregat d’analitzar les mostres de femta, ADN Caní, començarà a traslladar la informació sobre els propietaris a l’Ajuntament perquè puga sancionar a qui deixe oblidats els excrements.

 

L’alcalde de Sumacàrcer, David Pons, ha assenyalat que estan «bastant satisfets amb la resposta massiva dels veïns a la crida de l’Ajuntament per a identificar als seus gossos». Si bé, el primer edil indica que «en bona part l’esforç per la gratuïtat d’aquestes proves ha sigut important per al resultat obtingut, el compromís de la ciutadania per un poble lliure d’excrements al carrer ha sigut evident», ha sostingut Pons.

 

Amb tot, Sumacàrcer ha identificat en esta primera fase un 55% més de gossos dels previstos per eixa mitjana el que, segons el parer de l’alcalde, demostra que estan preparats per a dissenyar i posar en pràctica la segona fase, la corresponent a l’anàlisi de la femta que es recullen al carrer, identificar al propietari del gos i sancionar-li d’acord amb la normativa municipal.

Últimes notícies

Corberán valora l’empat: partit equilibrat i exigència de Mestalla

Carlos Corberán ha qualificat d’equilibrat l’empat del València CF contra el Celta de Vigo i ha admés que l’equip va defensar més del que volia. El tècnic ha defensat la línia de cinc, ha reclamat reforços i ha mostrat respecte per l’exigència de Mestalla.

Javi Guerra dona per bo l’empat del València contra el Celta a Mestalla

El migcampista del València Javi Guerra ha valorat com a just l’empat sense gols contra el Celta en l’estrena de LALIGA a Mestalla i ha demanat el suport de l’afició per al pròxim partit de lliga.

Empat gris a Mestalla en l’estrena de Lliga entre Valencia i Celta

Valencia CF i Celta de Vigo han inaugurat la seua temporada de Lliga amb un empat sense gols a Mestalla, en un partit gris i escàs d’ocasions, marcat també per la melancolia pel compte arrere cap a l’adéu de l’actual estadi.

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.