Sumacàrcer sancionarà als ciutadans que deixen els excrements dels seus gossos en el carrer

 

La localitat de Sumacàrcer, en la comarca de la Ribera (València), ha identificat la informació genètica de 174 gossos i començarà a sancionar als habitants que obliden l’excrement dels gossos en el carrer amb la finalitat de conseguir tindre «un poble lliure d’excrements».

 

L’ajuntament ha obtingut la informació de l’ADN continguda en la saliva recollida durant el període gratuït de mostres que el consistori va mantindre obert entre l’1 de juliol i el 31 d’agost, pel que ja està llest per a començar la fase sancionadora a aquells propietaris que obliden els excrements dels seus gossos en el carrer, segons ha informat en un comunicat. El laboratori encarregat d’analitzar les mostres de femta, ADN Caní, començarà a traslladar la informació sobre els propietaris a l’Ajuntament perquè puga sancionar a qui deixe oblidats els excrements.

 

L’alcalde de Sumacàrcer, David Pons, ha assenyalat que estan «bastant satisfets amb la resposta massiva dels veïns a la crida de l’Ajuntament per a identificar als seus gossos». Si bé, el primer edil indica que «en bona part l’esforç per la gratuïtat d’aquestes proves ha sigut important per al resultat obtingut, el compromís de la ciutadania per un poble lliure d’excrements al carrer ha sigut evident», ha sostingut Pons.

 

Amb tot, Sumacàrcer ha identificat en esta primera fase un 55% més de gossos dels previstos per eixa mitjana el que, segons el parer de l’alcalde, demostra que estan preparats per a dissenyar i posar en pràctica la segona fase, la corresponent a l’anàlisi de la femta que es recullen al carrer, identificar al propietari del gos i sancionar-li d’acord amb la normativa municipal.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mikautadze avança al Vila-real després de dominar al Llevant en La Ceràmica

Un gol de Georges Mikautadze, després d'un greu error defensiu del Llevant, avança al Vila-real en La Ceràmica després d'una primera part de clar domini local.

La Fiscalia demana 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual a dos pacients

La Fiscalia sol·licita huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a dos pacients a les quals va atendre com a metge digestiu en una clínica privada d'Alacant.

Les víctimes de la dana rebutgen reunir-se amb la Generalitat per falta de respostes urgents

Les associacions de víctimes de la dana del 29 d'octubre de 2024 i els comités locals refusen acudir a la reunió convocada per la Generalitat en considerar que l'orde del dia ignora les prioritats urgents dels afectats.

El València Basket es juga a Manresa la segona plaça i moral per a l’Eurolliga

El València Basket visita al BAXI Manresa amb la necessitat de guanyar per a defendre la segona plaça de la Lliga Endesa i reforçar la seua moral abans de jugar-se la vida en l'Eurolliga a Atenes.

Mor Tità, el gos de rescat dels bombers d’Alacant amb més de 80 busques realitzades

Tità, gos de rescat del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant, mor als 13 anys després de participar en més de 80 busques de persones en desastres naturals a Espanya i a l'estranger.

Un policia fora de servici deté a un home que agredia a la seua dona a Dénia

Un home de 74 anys és detingut a Dénia després que un policia nacional anara de servici sentira els crits de la seua dona i ho reduïra dins de la vivenda.

Reuvers apel·la a guanyar a Manresa per a afermar el segon lloc i impulsar al València Basket en l’Eurolliga

Nate Reuvers subratlla que el València Basket necessita véncer en la pista del Baxi Manresa per a afermar la segona plaça de l'ACB i arribar amb confiança al tercer partit del playoff d'Eurolliga davant el Panathinaikos.

El València Basket busca rematar el passe a semifinals davant el Ensino amb 13 punts de renda

El València Basket afronta la volta dels quarts de final de la Lliga Femenina Endesa davant el Durán Maquinaria Ensino amb 13 punts d'avantatge i el suport del Roig Arena per a tancar el passe a semifinals.