17.1 C
València
Dimecres, 10 desembre, 2025

El Suprem condemna a Junqueras a 13 anys de presó

Presos

El Suprem ha dictat sentència este  dilluns, 14 d’octubre | València Diari

 

El Suprem ja ha fet pública la sentència del ‘Procés’. El tribunal ha condemnat a Oriol Junqueras a 13 anys de presó i a Jordi Cuixart i Jordi Sànchez a 9 anys com a dirigents de la sedició. Els Jordis, com que no estaven acusats de malversació, tenen una pena més xicoteta dels condemnats a presó. Tal com ja avançaven els mitjans este cap de setmana, els set magistrats han decidit de forma unànime descartar el delicte de rebel·lió que demanava la Fiscalia, castigat amb penes més altes.

 

Per davall de Junqueras, estan Jordi Turull, Dolors Bassa i Raül Romeva, que han sigut condemnats a 12 anys de presó, també per sedició i malversació. Joaquim Forn i Josep Rull han sigut condemnats a 10 anys i mig, però sense malversació. Carme Forcadell, l’expresidenta del Parlament, ha sigut condemnada a 11 anys i mig. 

 

Paral·lelament, Meritxell Borràs, Carles Mundó i Santi Vila —que s’enfrontaven a una condemna de set anys— han resultat culpables de desobediència per la seua implicació en l’1-O. Igualment, el Suprem ha dictat per a ells una pena de multa de 10 mesos amb una quota diària de 200 euros; a més, Borràs, Mundó i Vila seran inhabilitats durant 1 any i 8 mesos de qualsevol càrrec públic.

 

Sedició i malversació

  • Oriol Junqueras: 12 anys de presó i inhabilitació absoluta per un delicte de sedició en concurs amb un delicte de malversació agreujat per raó de la quantia.
  • Jordi Turull: 12 anys de presó i inhabilitació absoluta per un delicte de sedició en concurs amb un delicte de malversació agreujat per raó de la quantia.
  • Raül Romeva: 12 anys de presó i inhabilitació absoluta per un delicte de sedició en concurs amb un delicte de malversació agreujat per raó de la quantia.
  • Dolors Bassa: 12 anys de presó i inhabilitació absoluta per un delicte de sedició en concurs amb un delicte de malversació agreujat per raó de la quantia.

 

Només sedició

  • Carme Forcadell: 11 anys i sis mesos de presó i el mateix temps d’inhabilitació absoluta per un delicte de sedició.
  • Quim Forn: 10 anys i sis mesos de presó i el mateix temps d’inhabilitació absoluta per un delicte de sedició.
  • Josep Rull: 10 anys i sis mesos de presó i el mateix temps d’inhabilitació absoluta per un delicte de sedició.
  • Jordi Sànchez: 9 anys de presó i 9 d’inhabilitació absoluta per un delicte de sedició.
  • Jordi Cuixart: 9 anys de presó i 9 d’inhabilitació absoluta per un delicte de sedició.

 

Desobediència

  • Carles Mundó
  • Mertixell Borràs
  • Santi Vila

Últimes notícies

Pedro Martínez avisa contra la confiança abans del València Basket-Anadolu Efes

Pedro Martínez va advertir contra la confiança abans del xoc d'Eurolliga davant el Anadolu Efes i va demanar respecte màxim al rival. València arriba amb tres triomfs i dubte per Braxton Key.

Un regidor de Vox a Elx renuncia i dies després revoca la decisió

Samuel Ruiz ha presentat la seua renúncia per motius professionals i l'ha retirada abans que fora efectiva. L'alcalde ha desconvocat el ple extraordinari previst.

Comunitat Valenciana destina 10.075 euros per alumne en la universitat pública i Madrid queda a la cua

Cantàbria i La Rioja superen els 11.000 euros per estudiant, la Comunitat Valenciana aconseguix 10.075 i Madrid es queda per davall de 7.000. L'informe CYD evidencia bretxes i un nivell de finançament encara un 10% inferior al de 2009

Pérez Llorca i Pedro Sánchez es reuniran el 17 de desembre per a impulsar la reconstrucció

Juanfran Pérez Llorca es reunirà el 17 de desembre en Moncloa amb Pedro Sánchez per a reclamar més coordinació i una comissió mixta per a la reconstrucció després de la dana. La cita inclourà reivindicacions sobre finançament autonòmic, fons d'anivellament i l'aigua per a la Comunitat.

Veïns i turistes gaudixen del pesebre més gran del món a Alacant

Centenars de persones visiten el Betlem Monumental instal·lat en la plaça de l'Ajuntament d'Alacant, amb sis figures que en 2020 van entrar en el Llibre Guiness dels Rècords. El tancament al trànsit i el bon temps han facilitat l'afluència.

Vox denuncia a l’associació juvenil Revolta per descomptat desviament de fons de la dana

El partit ha portat a l'Autoritat Independent de Protecció de l'Informant suposades irregularitats en Revolta. L'acció s'ha sumat a una altra ja registrada davant la Fiscalia per dos directius de l'organització contra la seua cúpula.

Sumar demanarà compareixences de Vox i de Revolta en la comissió de la DANA

Nahuel González ha avançat que Sumar sol·licitarà que responsables de Vox i de l'organització juvenil Revolta expliquen les denúncies de desviament de donacions. Confia en el suport del PSOE i dels socis d'investidura

Directius de mitjans defenen la IA com a ferramenta i alerten que no substituïx al periodista

En un fòrum sectorial, responsables d'RTVE, ABC i L'Espanyol han avalat la IA com a suport per a agilitzar processos i han insistit que la credibilitat depén del periodista.