11.6 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

El tancament perimetral de grans ciutats deixa unes 1.200 denúncies en les últimes 24 hores

 

El segon cap de setmana de tancament perimetral de les ciutats de més de 50.000 habitants en el territori valencià ha deixat al voltant de 1.200 denúncies en menys de 24 hores, després de la seua entrada en vigor a les 15.00 hores del divendres.

 

En concret, la Guàrdia Civil ha imposat 67 sancions per incomplir el tancament perimetral (50 en la província de València, 10 en Alacant i 7 en Castelló), segons el balanç de la Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana.

 

L’Institut Armat col·labora amb la Policia Nacional, la Policia autonòmica i els cossos de policies locals per a reforçar els controls en els municipis confinats, amb especial atenció en zones rurals en les que es puguen celebrar festes il·legals.

Per part seua, la Policia Nacional, amb major presència en les ciutats de més de 50.000 habitants, ha registrat més de 678 sancions fins a la nit del divendres. La província d’Alacant va comptabilitzar 365 actes de sanció, enfront de les 242 de València i les 71 d’Alacant.

 

Controls per a vigilar els tancaments

En concret, en la ciutat de València, la Policia Nacional i la Guàrdia Civil han alçat 161 actes, 81 d’elles per incomplir el tancament perimetral, 19 per no portar mascareta, 20 per excés grupal, huit per drogues i armes i altres cinc sancions. A demés, durant el migdia d’este divendres es van registrar retencions en zona de l’avinguda de Cid i l’eixida d’Ademuz.

 

En la ciutat d’Alacant, els agents han alçat 156 actes de sanció; altres 105 en Benidorm; 66 en Castelló de la Plana; 46 en Elx; 27 en Orihuela; 26 en Gandia i Torrent; 17 en Elda; 16 en Sagunt, a on este divendres es van registrar retencions en la CV-320 en sentit entrada; 14 en Alcoi; 13 en Paterna i cinc en Vila-real.

 

Quant a altres cossos, les policies locals de les localitats confinades han alçat fins a les 10.00 hores d’este dissabte un total de 417 actes per incomplir les restriccions sanitàries i més d’un centenar en controls d’entrades i eixides. A demés, han denunciat 50 reunions, han sancionat quatre establiments i han fet 34 actuacions en l’àmbit familiar i social, segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergència de Policies Locals de la Comunitat Valenciana (Cempol).

 

Les Forces i Cossos de Seguretat han représ a primera hora d’este dissabte els controls per a vigilar els tancaments perimetrals previstos, que es mantindran fins al dilluns a les 06.00 hores. L’activitat policial s’ha représ amb normalitat i tots els controls previstos estan en marxa, ha destacat la Delegació del Govern.

 

Este divendres es van detectar menys retencions en les principals eixides i més trànsit en vies secundàries de les ciutats per a evitar els controls. A demés, s’han redistribuït els equips policials per a controlar un major número de cotxes en vies secundàries. Finalment, durant este divendres es van registrar algunes detencions per resistència i reclamació judicial.

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.