El tancament perimetral de grans ciutats deixa unes 1.200 denúncies en les últimes 24 hores

 

El segon cap de setmana de tancament perimetral de les ciutats de més de 50.000 habitants en el territori valencià ha deixat al voltant de 1.200 denúncies en menys de 24 hores, després de la seua entrada en vigor a les 15.00 hores del divendres.

 

En concret, la Guàrdia Civil ha imposat 67 sancions per incomplir el tancament perimetral (50 en la província de València, 10 en Alacant i 7 en Castelló), segons el balanç de la Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana.

 

L’Institut Armat col·labora amb la Policia Nacional, la Policia autonòmica i els cossos de policies locals per a reforçar els controls en els municipis confinats, amb especial atenció en zones rurals en les que es puguen celebrar festes il·legals.

Per part seua, la Policia Nacional, amb major presència en les ciutats de més de 50.000 habitants, ha registrat més de 678 sancions fins a la nit del divendres. La província d’Alacant va comptabilitzar 365 actes de sanció, enfront de les 242 de València i les 71 d’Alacant.

 

Controls per a vigilar els tancaments

En concret, en la ciutat de València, la Policia Nacional i la Guàrdia Civil han alçat 161 actes, 81 d’elles per incomplir el tancament perimetral, 19 per no portar mascareta, 20 per excés grupal, huit per drogues i armes i altres cinc sancions. A demés, durant el migdia d’este divendres es van registrar retencions en zona de l’avinguda de Cid i l’eixida d’Ademuz.

 

En la ciutat d’Alacant, els agents han alçat 156 actes de sanció; altres 105 en Benidorm; 66 en Castelló de la Plana; 46 en Elx; 27 en Orihuela; 26 en Gandia i Torrent; 17 en Elda; 16 en Sagunt, a on este divendres es van registrar retencions en la CV-320 en sentit entrada; 14 en Alcoi; 13 en Paterna i cinc en Vila-real.

 

Quant a altres cossos, les policies locals de les localitats confinades han alçat fins a les 10.00 hores d’este dissabte un total de 417 actes per incomplir les restriccions sanitàries i més d’un centenar en controls d’entrades i eixides. A demés, han denunciat 50 reunions, han sancionat quatre establiments i han fet 34 actuacions en l’àmbit familiar i social, segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergència de Policies Locals de la Comunitat Valenciana (Cempol).

 

Les Forces i Cossos de Seguretat han représ a primera hora d’este dissabte els controls per a vigilar els tancaments perimetrals previstos, que es mantindran fins al dilluns a les 06.00 hores. L’activitat policial s’ha représ amb normalitat i tots els controls previstos estan en marxa, ha destacat la Delegació del Govern.

 

Este divendres es van detectar menys retencions en les principals eixides i més trànsit en vies secundàries de les ciutats per a evitar els controls. A demés, s’han redistribuït els equips policials per a controlar un major número de cotxes en vies secundàries. Finalment, durant este divendres es van registrar algunes detencions per resistència i reclamació judicial.

Últimes notícies

L’incendi forestal de Soneja queda estabilitzat amb 183 hectàrees afectades

Els 500 veïns desallotjats d’Azuébar no podran tornar encara a casa i els mitjans continuaran refrescant la zona durant la nit

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.