El tancament perimetral de grans ciutats deixa unes 1.200 denúncies en les últimes 24 hores

 

El segon cap de setmana de tancament perimetral de les ciutats de més de 50.000 habitants en el territori valencià ha deixat al voltant de 1.200 denúncies en menys de 24 hores, després de la seua entrada en vigor a les 15.00 hores del divendres.

 

En concret, la Guàrdia Civil ha imposat 67 sancions per incomplir el tancament perimetral (50 en la província de València, 10 en Alacant i 7 en Castelló), segons el balanç de la Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana.

 

L’Institut Armat col·labora amb la Policia Nacional, la Policia autonòmica i els cossos de policies locals per a reforçar els controls en els municipis confinats, amb especial atenció en zones rurals en les que es puguen celebrar festes il·legals.

Per part seua, la Policia Nacional, amb major presència en les ciutats de més de 50.000 habitants, ha registrat més de 678 sancions fins a la nit del divendres. La província d’Alacant va comptabilitzar 365 actes de sanció, enfront de les 242 de València i les 71 d’Alacant.

 

Controls per a vigilar els tancaments

En concret, en la ciutat de València, la Policia Nacional i la Guàrdia Civil han alçat 161 actes, 81 d’elles per incomplir el tancament perimetral, 19 per no portar mascareta, 20 per excés grupal, huit per drogues i armes i altres cinc sancions. A demés, durant el migdia d’este divendres es van registrar retencions en zona de l’avinguda de Cid i l’eixida d’Ademuz.

 

En la ciutat d’Alacant, els agents han alçat 156 actes de sanció; altres 105 en Benidorm; 66 en Castelló de la Plana; 46 en Elx; 27 en Orihuela; 26 en Gandia i Torrent; 17 en Elda; 16 en Sagunt, a on este divendres es van registrar retencions en la CV-320 en sentit entrada; 14 en Alcoi; 13 en Paterna i cinc en Vila-real.

 

Quant a altres cossos, les policies locals de les localitats confinades han alçat fins a les 10.00 hores d’este dissabte un total de 417 actes per incomplir les restriccions sanitàries i més d’un centenar en controls d’entrades i eixides. A demés, han denunciat 50 reunions, han sancionat quatre establiments i han fet 34 actuacions en l’àmbit familiar i social, segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergència de Policies Locals de la Comunitat Valenciana (Cempol).

 

Les Forces i Cossos de Seguretat han représ a primera hora d’este dissabte els controls per a vigilar els tancaments perimetrals previstos, que es mantindran fins al dilluns a les 06.00 hores. L’activitat policial s’ha représ amb normalitat i tots els controls previstos estan en marxa, ha destacat la Delegació del Govern.

 

Este divendres es van detectar menys retencions en les principals eixides i més trànsit en vies secundàries de les ciutats per a evitar els controls. A demés, s’han redistribuït els equips policials per a controlar un major número de cotxes en vies secundàries. Finalment, durant este divendres es van registrar algunes detencions per resistència i reclamació judicial.

Últimes notícies

Xàfecs torrencials deixen fins a 145 l/m² en 12 hores a la Comunitat Valenciana

Les pluges de les últimes dotze hores han descarregat amb força sobretot al litoral nord de Castelló i a la Ribera, amb 145,8 l/m² a Alcalà de Xivert i més de 120 l/m² en diversos punts.

La mobilitat per carretera cau un 60 % en la Comunitat per l’alerta roja

La Generalitat ha confirmat una caiguda del 60 % del trànsit rodat a la Comunitat Valenciana després de l’activació de l’alerta roja per pluges, sense incidents greus fins ara. Les comarques del litoral sud de València, el nord d’Alacant i el nord de Castelló concentren la major intensitat de precipitació.

Aemet activa avís roig per pluges a Castelló i el litoral de València este divendres

Aemet manté per a este divendres l’avís roig per pluges molt intenses a tota la província de Castelló i el litoral de València, amb fins a 90 litres en una hora. El litoral d’Alacant estarà en nivell taronja i l’interior de València i Alacant en nivell groc.

Lionel Messi es converteix en el nou amo del CD Eldense

El CD Eldense ha confirmat l’adquisició del club per part de Lionel Messi, a l’espera del vistiplau del Consell Superior de Deportes.

L’aiguat descarrega 80 litres en 40 minuts a Yátova i activa els avisos a l’interior

Les pluges han deixat en el municipi de Yátova fins a 80 litres per metre quadrat en 40 minuts i més de 100 litres en altres punts de l’interior en poques hores, sobretot a les comarques de Castelló.

Emergències manté l’alerta roja a la Comunitat Valenciana fins divendres de matinada

El Centre de Coordinació d’Emergències manté l’alerta roja per pluges fins demà divendres per evitar avisos nocturns d’Es-Alert i davant una situació meteorològica molt canviant.

Preemergència hidrològica groga per risc d’inundacions al Baix i Alt Túria

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al Baix Túria i Alt Túria i ha demanat als ajuntaments que reforcen la vigilància dels punts més conflictius.

Renfe talla els Rodalia i els Euromed des de València per l’alerta roja per pluges

Renfe ha suspés des de les 18.00 hores la circulació dels trens de Rodalia de València, de Mitjana Distància i dels Euromed i Intercity que connecten amb Catalunya, per l’alerta roja per pluges i tempestes.