El tancament perimetral de grans ciutats deixa unes 1.200 denúncies en les últimes 24 hores

 

El segon cap de setmana de tancament perimetral de les ciutats de més de 50.000 habitants en el territori valencià ha deixat al voltant de 1.200 denúncies en menys de 24 hores, després de la seua entrada en vigor a les 15.00 hores del divendres.

 

En concret, la Guàrdia Civil ha imposat 67 sancions per incomplir el tancament perimetral (50 en la província de València, 10 en Alacant i 7 en Castelló), segons el balanç de la Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana.

 

L’Institut Armat col·labora amb la Policia Nacional, la Policia autonòmica i els cossos de policies locals per a reforçar els controls en els municipis confinats, amb especial atenció en zones rurals en les que es puguen celebrar festes il·legals.

Per part seua, la Policia Nacional, amb major presència en les ciutats de més de 50.000 habitants, ha registrat més de 678 sancions fins a la nit del divendres. La província d’Alacant va comptabilitzar 365 actes de sanció, enfront de les 242 de València i les 71 d’Alacant.

 

Controls per a vigilar els tancaments

En concret, en la ciutat de València, la Policia Nacional i la Guàrdia Civil han alçat 161 actes, 81 d’elles per incomplir el tancament perimetral, 19 per no portar mascareta, 20 per excés grupal, huit per drogues i armes i altres cinc sancions. A demés, durant el migdia d’este divendres es van registrar retencions en zona de l’avinguda de Cid i l’eixida d’Ademuz.

 

En la ciutat d’Alacant, els agents han alçat 156 actes de sanció; altres 105 en Benidorm; 66 en Castelló de la Plana; 46 en Elx; 27 en Orihuela; 26 en Gandia i Torrent; 17 en Elda; 16 en Sagunt, a on este divendres es van registrar retencions en la CV-320 en sentit entrada; 14 en Alcoi; 13 en Paterna i cinc en Vila-real.

 

Quant a altres cossos, les policies locals de les localitats confinades han alçat fins a les 10.00 hores d’este dissabte un total de 417 actes per incomplir les restriccions sanitàries i més d’un centenar en controls d’entrades i eixides. A demés, han denunciat 50 reunions, han sancionat quatre establiments i han fet 34 actuacions en l’àmbit familiar i social, segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergència de Policies Locals de la Comunitat Valenciana (Cempol).

 

Les Forces i Cossos de Seguretat han représ a primera hora d’este dissabte els controls per a vigilar els tancaments perimetrals previstos, que es mantindran fins al dilluns a les 06.00 hores. L’activitat policial s’ha représ amb normalitat i tots els controls previstos estan en marxa, ha destacat la Delegació del Govern.

 

Este divendres es van detectar menys retencions en les principals eixides i més trànsit en vies secundàries de les ciutats per a evitar els controls. A demés, s’han redistribuït els equips policials per a controlar un major número de cotxes en vies secundàries. Finalment, durant este divendres es van registrar algunes detencions per resistència i reclamació judicial.

Últimes notícies

Avís taronja dilluns per aiguats de fins a 40 l/m² a Castelló i València

Aemet ha activat per a dilluns a la vesprada l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m² i tempestes fortes a l’interior de Castelló i València i al litoral sud valencià. Hui es mantenen avisos grocs per calor, tempestes i fenòmens costaners en diversos punts de la Comunitat Valenciana.

Nova nit tòrrida al litoral valencià amb fins a 28,4 ºC a Tabarca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb mínimes de fins a 28,4 graus a Tabarca i 27,8 a Santa Pola, i alerta groga per calor i fenòmens costaners.

Espanya restablix durant 30 dies els controls a viatgers procedents d’Itàlia

El BOE ha publicat l’orde d’Interior que reactiva durant trenta dies els controls fronterers a viatgers procedents d’Itàlia per la pressió migratòria en la ruta del Mediterrani central.

Així es preparen quatre punts clau per a vore l’eclipsi solar total del 12 d’agost

Galícia, Guadalajara, Aragó i Balears ultimen dispositius especials de seguretat, mobilitat i divulgació per a observar l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost. València també serà un dels punts privilegiats de la franja de totalitat.

Cauen a Elx cinc acusats d’estafar compravendes d’or amb joies falses

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx un grup que ha col·locat com a or macís joies falses en establiments de compravenda, amb almenys nou operacions i cinc detinguts.

Tres ferits en la platja d’Altea per l’impacte d’una carcassa del Castell de l’Olla

Un home de 55 anys, una dona de 24 i un jove de 19 han resultat ferits esta matinada en la platja d’Altea per l’impacte d’una carcassa del Castell de l’Olla.

L’incendi forestal de Castelló es concentra en dos fronts a Catí i Tírig

Els efectius contra l’incendi de Castelló treballen hui en dos fronts a Catí i Tírig, amb 300 professionals i 19 mitjans aeris mobilitzats.

Diakhaby demana a l’afició del València més unitat amb el club i la plantilla

Mouctar Diakhaby reclama després del Trofeu Taronja que l’afició del València CF es tanque files amb el club i l’equip en un any que considera clau. El central també analitza l’expulsió de Gayà i explica com es troba després de set mesos de baixa.