El tancament perimetral de grans ciutats deixa unes 1.200 denúncies en les últimes 24 hores

 

El segon cap de setmana de tancament perimetral de les ciutats de més de 50.000 habitants en el territori valencià ha deixat al voltant de 1.200 denúncies en menys de 24 hores, després de la seua entrada en vigor a les 15.00 hores del divendres.

 

En concret, la Guàrdia Civil ha imposat 67 sancions per incomplir el tancament perimetral (50 en la província de València, 10 en Alacant i 7 en Castelló), segons el balanç de la Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana.

 

L’Institut Armat col·labora amb la Policia Nacional, la Policia autonòmica i els cossos de policies locals per a reforçar els controls en els municipis confinats, amb especial atenció en zones rurals en les que es puguen celebrar festes il·legals.

Per part seua, la Policia Nacional, amb major presència en les ciutats de més de 50.000 habitants, ha registrat més de 678 sancions fins a la nit del divendres. La província d’Alacant va comptabilitzar 365 actes de sanció, enfront de les 242 de València i les 71 d’Alacant.

 

Controls per a vigilar els tancaments

En concret, en la ciutat de València, la Policia Nacional i la Guàrdia Civil han alçat 161 actes, 81 d’elles per incomplir el tancament perimetral, 19 per no portar mascareta, 20 per excés grupal, huit per drogues i armes i altres cinc sancions. A demés, durant el migdia d’este divendres es van registrar retencions en zona de l’avinguda de Cid i l’eixida d’Ademuz.

 

En la ciutat d’Alacant, els agents han alçat 156 actes de sanció; altres 105 en Benidorm; 66 en Castelló de la Plana; 46 en Elx; 27 en Orihuela; 26 en Gandia i Torrent; 17 en Elda; 16 en Sagunt, a on este divendres es van registrar retencions en la CV-320 en sentit entrada; 14 en Alcoi; 13 en Paterna i cinc en Vila-real.

 

Quant a altres cossos, les policies locals de les localitats confinades han alçat fins a les 10.00 hores d’este dissabte un total de 417 actes per incomplir les restriccions sanitàries i més d’un centenar en controls d’entrades i eixides. A demés, han denunciat 50 reunions, han sancionat quatre establiments i han fet 34 actuacions en l’àmbit familiar i social, segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergència de Policies Locals de la Comunitat Valenciana (Cempol).

 

Les Forces i Cossos de Seguretat han représ a primera hora d’este dissabte els controls per a vigilar els tancaments perimetrals previstos, que es mantindran fins al dilluns a les 06.00 hores. L’activitat policial s’ha représ amb normalitat i tots els controls previstos estan en marxa, ha destacat la Delegació del Govern.

 

Este divendres es van detectar menys retencions en les principals eixides i més trànsit en vies secundàries de les ciutats per a evitar els controls. A demés, s’han redistribuït els equips policials per a controlar un major número de cotxes en vies secundàries. Finalment, durant este divendres es van registrar algunes detencions per resistència i reclamació judicial.

Últimes notícies

Un avió de Swiss Air aterra d’emergència a Manises i provoca 5 desviaments

Un avió A-320 de Swiss Air procedent de Zúrich ha aterrat d’emergència este divendres a l’aeroport de Manises i ha obligat a desviar cinc vols mentre la pista romania bloquejada. Aena ha confirmat que, resolta la incidència, l’aeroport ha représ la seua operativa amb normalitat.

Un jutjat d’Alacant obliga el Sabadell a tornar 6,5 milions a la Fundació Mediterráneo

Un tribunal d’Alacant ha condemnat el Banco Sabadell a restituir prop de 6,5 milions d’euros a la Fundació Mediterráneo per les quantitats abonades a afectats per les quotes participatives de la CAM, després de quasi 14 anys de litigi.

Cinc anys de presó per retindre i pegar a un menor que va aconseguir escapar i demanar ajuda

Dos hòmens han sigut condemnats a cinc anys de presó per segrestar i agredir un xic de 14 anys en un domicili de la Zona Nord d’Alacant. El menor va aprofitar que dormien per fugir, acudir a una tenda 24 hores i alertar la Policia.

Els Moros i Cristians d’Elda i Calp ja són Festa d’Interés Turístic Internacional

Indústria ha reconegut 16 noves festes d’interés turístic nacional i internacional, entre elles els Moros i Cristians d’Elda i de Calp. El ministeri destaca la participació ciutadana, la sostenibilitat i la diversitat cultural com a criteris clau.

El CCCC es transforma en el gran aparador de José Segrelles amb 155 obres úniques

El Centre del Carme Cultura Contemporània ha obert la major exposició dedicada a José Segrelles, amb 155 pintures originals de fantasia, 60 d’elles inèdites, oberta fins a gener de 2027. La mostra destaca la projecció internacional del pintor d’Albaida i el seu llegat en el cinema i la il·lustració actuals.

Tres viatges diaris tot l’any entre Tabarca i la península, en negociació amb les navilieres

La Generalitat i els ajuntaments d’Alacant i Santa Pola negocien amb huit navilieres per garantir tres connexions diàries tot l’any entre Tabarca i la península, a més de millores al port i a l’estació marítima.

La futura base logística de l’Exèrcit a Còrdova oferirà servicis a altres països aliats

La Base Logística de l’Exèrcit de Terra que es construïx a Còrdova es dissenya com un centre obert a països amb sistemes de defensa similars al d’Espanya i amb un alt component de digitalització i manteniment predictiu. Empresaris de la Comunitat Valenciana han conegut el projecte, que preveu ser operatiu en 2029 i generar 1.500 llocs de treball directes.

La jutgessa que investiga la DANA a Torrent reclama detalls del rescat dels dos menors morts

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha demanat als Bombers i a la Guàrdia Civil tota la informació sobre el rescat dels cossos sense vida de dos menors a Torrent.