15 C
València
Dissabte, 13 desembre, 2025

Puig contempla mantindre el tancament perimetral del territori valencià fins que concloga l’estat d’alarma

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha confirmat este dimecres que el Consell pretén mantindre el tancament perimetral del territori valencià fins a maig, quan conclou l’actual estat d’alarma, encara que ha matisat que «es podria revisar si abans tenim circumstàncies positives, s’avança en la vacunació massiva i passada la Setmana Santa ja no hi ha una atmosfera favorable al contacte».

 

Puig, en una entrevista a la cadena Ser, ha explicat sobre este tema: «No hi ha cap restricció que es pose per capritx ni ha de durar un dia més del necessari». En eixe sentit, ha aclarit que, amb el tancament perimetral, també es vol llançar «un missatge per a crear una atmosfera de no risc que siga associat amb la sociabilitat».

 

Setmanes decisives per al territori valencià

«Estes setmanes són decisives perquè les no Falles, la no Magdalena, la no Setmana Santa ha de ser efectivament això, no Falles, no Magdalena, no Setmana Santa perquè ara sí que sabem que la mobilitat genera contactes i els contactes, contagis».

 

Per això, Ximo Puig ha defensat que «hi ha moments en els que cal impedir la sociabilitat, no sols en l’hostaleria sinó en els domicilis».

 

En este sentit, el president del govern valencià ha defensat que amb l’actual nivell d’incidència acumulada, per davall dels 62 casos quan es va arribar a estar en 1.500, no es poden mantindre exactament les mateixes restriccions, però tampoc es pot relaxar i dilapidar en unes poques setmanes tot l’esforç.

 

Desescalada mesurada

Respecte a la reobertura que exigixen el sector de l’esport i de l’hostaleria, ha assenyalat que demà es prendran en la comissió interdepartamental decisions mesurades d’acord amb els experts i pensant sobretot en el bé general i la salut dels ciutadans, però també pensant en les persones que tenen restringida la seua activitat.

 

Ximo Puig ha assenyalat als qui «no poden treballar ni desplaçar-se per a vore a les seues famílies que falta poc»: «Sabem que enguany no serà de normalitat absoluta, però aspirem a un estiu el més normal possible que genere la recuperació econòmica i l’ocupació».

 

Sobre este tema, el president del Consell ha confiat que este estiu es puga obrir la mobilitat exterior, almenys l’europea, gràcies al passaport sanitari i a la realització de proves que porten a una normalització de la campanya turística.

 

Les declaracions del president respecte a Nadal

Preguntat per si calguera haver sigut més restrictiu abans de Nadal a fi d’evitar la tercera ona, el ‘president’ ha replicat: «A bou passat sempre es poden haver pres decisions avalades per les conseqüències».

 

Amb tot, Puig ha mantingut que abans de Nadal ja es van prendre decisions «molt importants i vam ser els més restrictius, ara com ara podem dir que potser no prou, però nosaltres vam iniciar una escalada a la fi de novembre i no sols per una causa». Així, ha indicat que un epidemiòleg li comentava que ací hi havia molt més combustible i, per tant, molta més capacitat de contagi.

 

Finalment, el conseller ha conclòs la seua entrevista explicant que «hi ha una certesa: les vacunes funcionen i funcionen bé, però encara hi ha poques dosis». A pesar d’això, ha destacat que prop de mig milió de valencians haurà rebut una dosi en els pròxims dies i ja es nota l’efecte positiu entre els grups més vulnerables. «Ara hem canviat de posició, ja no estem a la defensiva sinó a l’atac i cada dia que passa anirem a millor», ha postil·lat.

Últimes notícies

Morant demana a Pérez Llorca acceptar la condonació del deute en la seua cita amb Sánchez

Morant ha instat a Pérez Llorca a acceptar la condonació de 11.000 milions en la seua reunió amb Sánchez. També ha reclamat suport al pla de vivenda i al pacte climàtic.

Feijóo, després de ser citat per la dana, ha defés que el seu paper va ser exigir l’emergència nacional

El líder del PP ha afirmat que el 29 d'octubre de 2024 va exigir al Govern l'emergència nacional i ha assegurat que mantindrà eixa posició després de la seua citació com a testimoni.

Cuenca assegura que denunciarà insults i amenaces després de declarar per la DANA

L'excap de gabinet de Carlos Mazón ha afirmat després de declarar com a testimoni per la gestió de la DANA que ha patit insults i amenaces i que presentarà denúncies. També ha demanat respecte i protecció per a la seua família després d'una 'setmana difícil'.

El PSPV demana suspendre a José Vicente Berlanga i la seua dimissió de càrrecs per la trama de Leire Díaz

El PSPV-PSOE ha sol·licitat la suspensió immediata de militància i la dimissió de tots els càrrecs orgànics de José Vicente Berlanga, investigat per la Guàrdia Civil en la trama vinculada a Leire Díaz. També ha demanat l'obertura d'un expedient disciplinari.

Morant insta a Feijóo a aclarir davant la jutgessa si Mazón el va informar en la DANA o va ser mentida

Diana Morant ha instat a Alberto Núñez Feijóo a precisar davant la jutgessa de la DANA si Carlos Mazón li va mantindre informat o si tot va ser mentida. La dirigent socialista ha qualificat de greu mentir en una crisi i ha retret al PP el seu historial de falsedats.

El Govern valencià exigix la destitució immediata de Pilar Bernabé pel cas Salazar

El Consell ha demanat el cessament immediat de la secretària d'Igualtat del PSOE pel cas Salazar. La direcció socialista ha qualificat els fets com falta molt greu i ha oferit suport a les denunciants.

L’Atlètic reinicia la seua Lliga en el Metropolità davant un València amb dubtes

L'Atlètic, a nou punts del lideratge després de dos derrotes, s'agarra a la seua fortalesa a casa per a frenar a un València invicte en quatre jornades però amb baixes i dubtes.

Martínez Mus confia en un canvi del Govern després de la reunió Pérez Llorca-Sánchez

El conseller Vicente Martínez Mus espera que la trobada entre Pérez Llorca i Sánchez impulse la col·laboració del Govern central en la recuperació després de la DANA i desbloquege projectes clau.