Puig contempla mantindre el tancament perimetral del territori valencià fins que concloga l’estat d’alarma

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha confirmat este dimecres que el Consell pretén mantindre el tancament perimetral del territori valencià fins a maig, quan conclou l’actual estat d’alarma, encara que ha matisat que «es podria revisar si abans tenim circumstàncies positives, s’avança en la vacunació massiva i passada la Setmana Santa ja no hi ha una atmosfera favorable al contacte».

 

Puig, en una entrevista a la cadena Ser, ha explicat sobre este tema: «No hi ha cap restricció que es pose per capritx ni ha de durar un dia més del necessari». En eixe sentit, ha aclarit que, amb el tancament perimetral, també es vol llançar «un missatge per a crear una atmosfera de no risc que siga associat amb la sociabilitat».

 

Setmanes decisives per al territori valencià

«Estes setmanes són decisives perquè les no Falles, la no Magdalena, la no Setmana Santa ha de ser efectivament això, no Falles, no Magdalena, no Setmana Santa perquè ara sí que sabem que la mobilitat genera contactes i els contactes, contagis».

 

Per això, Ximo Puig ha defensat que «hi ha moments en els que cal impedir la sociabilitat, no sols en l’hostaleria sinó en els domicilis».

 

En este sentit, el president del govern valencià ha defensat que amb l’actual nivell d’incidència acumulada, per davall dels 62 casos quan es va arribar a estar en 1.500, no es poden mantindre exactament les mateixes restriccions, però tampoc es pot relaxar i dilapidar en unes poques setmanes tot l’esforç.

 

Desescalada mesurada

Respecte a la reobertura que exigixen el sector de l’esport i de l’hostaleria, ha assenyalat que demà es prendran en la comissió interdepartamental decisions mesurades d’acord amb els experts i pensant sobretot en el bé general i la salut dels ciutadans, però també pensant en les persones que tenen restringida la seua activitat.

 

Ximo Puig ha assenyalat als qui «no poden treballar ni desplaçar-se per a vore a les seues famílies que falta poc»: «Sabem que enguany no serà de normalitat absoluta, però aspirem a un estiu el més normal possible que genere la recuperació econòmica i l’ocupació».

 

Sobre este tema, el president del Consell ha confiat que este estiu es puga obrir la mobilitat exterior, almenys l’europea, gràcies al passaport sanitari i a la realització de proves que porten a una normalització de la campanya turística.

 

Les declaracions del president respecte a Nadal

Preguntat per si calguera haver sigut més restrictiu abans de Nadal a fi d’evitar la tercera ona, el ‘president’ ha replicat: «A bou passat sempre es poden haver pres decisions avalades per les conseqüències».

 

Amb tot, Puig ha mantingut que abans de Nadal ja es van prendre decisions «molt importants i vam ser els més restrictius, ara com ara podem dir que potser no prou, però nosaltres vam iniciar una escalada a la fi de novembre i no sols per una causa». Així, ha indicat que un epidemiòleg li comentava que ací hi havia molt més combustible i, per tant, molta més capacitat de contagi.

 

Finalment, el conseller ha conclòs la seua entrevista explicant que «hi ha una certesa: les vacunes funcionen i funcionen bé, però encara hi ha poques dosis». A pesar d’això, ha destacat que prop de mig milió de valencians haurà rebut una dosi en els pròxims dies i ja es nota l’efecte positiu entre els grups més vulnerables. «Ara hem canviat de posició, ja no estem a la defensiva sinó a l’atac i cada dia que passa anirem a millor», ha postil·lat.

Últimes notícies

Centenars d’estudiants del campus de la UPV a la Xina celebren el Mundial guanyat per Espanya

Centenars d’estudiants del campus de la UPV a Hangzhou han viscut junts la final del Mundial i han celebrat la victòria d’Espanya contra Argentina, en plena Escola Internacional de Verano sobre disciplines STEM.

Onze mil quilòmetres de vigilància del Seprona en una setmana crítica d’alt risc d’incendis a València

Agents del Seprona han patrullat més d’11.000 quilòmetres en 18 termes municipals de cinc comarques valencianes durant una setmana catalogada de màxim risc d’incendis forestals.

Aemet activa avís taronja a l’interior de València per temperatures de fins a 40 graus

Aemet ha activat l’avís taronja dimarts i dimecres a l’interior de València per màximes de fins a 40 graus, en plena tercera ona de calor del mes de juliol.

Comissen quasi 600 productes falsificats a Alcossebre valorats en 10.700 euros

La Guàrdia Civil ha comissat 594 productes presumptament falsificats a Alcossebre, valorats en 10.700 euros, i ha proposat sancions a quatre venedors ambulants.

Incliva incorpora l’exercici al tractament del càncer de mama en un innovador projecte pilot

Incliva ha posat en marxa a València un projecte pilot amb 80 dones amb càncer de mama recentment diagnosticat per integrar un programa d’exercici físic personalitzat en el tractament amb quimioteràpia.

Sagunt a Escena reunirà 19 espectacles de teatre, música, dansa i circ a l’agost

El festival obrerà amb la producció de l'IVC 'El Narcís en la seua opinió', de Guillem de Castro, i combinarà clàssics, teatre contemporani i obres en valencià

Dilluns amb calor extrema a l’interior i tempestes vespertines a la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un episodi de calor molt intensa a l’interior de València i Alacant, amb màximes pròximes als 40 graus i possibles tempestes vespertines, segons Aemet.

Tallada la línia C2 de Rodalia entre Xàtiva i Algemesí per un problema en la catenària

La circulació ferroviària entre Xàtiva i Algemesí està interrompuda per una falta de tensió en la catenària, amb un pla alternatiu per carretera entre Xàtiva i Benifaió.