17.7 C
València
Divendres, 5 desembre, 2025

Clausuren els jocs infantils en Alacant i augmenten el control d’aforament en comerços i hostaleria

 

La Policia Local d’Alacant ha tancat este dijous, 7 de gener, les àrees de jocs infantils i aparells biosaludables de la ciutat per a impedir el seu accés amb tanques i precinte. L’Ajuntament, a demés, ha comunicat que dóna principi l’operatiu per a vigilar els nous aforaments comercials i en establiments de l’hostaleria.

 

Per això, a partir d’este 7 de gener no es permet jugar en estos espais a les famílies amb els menors de 14 anys que isquen a passejar i tampoc està permesa la realització de cap esdeveniment o activitat amb concentració de persones, segons recull un comunicat de la Regidoria de Seguretat.

 

L’àrea municipal ha explicat que, amb la implantació d’estes mesures, es garantix així que es complisca la nova normativa preventiva posada en marxa amb l’objectiu d’evitar nous contagis del Covid-19.

 

Tanquen els comerços a les 17.00 hores

L’Ajuntament ha apel·lat al sentit i la responsabilitat de tots, i recorda l’obligatorietat del compliment de les instruccions impartides per les autoritats sanitàries relatives al distanciament social, l’ús obligatori de les mascaretes, el toc de queda a les 22.00 hores, i tancament els establiments de restauració i hostaleria a les 17.00 hores, i que la clientela no podrà estar en l’establiment fora de l’horari permés.

 

Segons el regidor de Seguretat, José Ramón González, «la Policia vigilarà que es complix la mesura en els establiments i locals comercials i d’activitats de servicis professionals, amb independència de la seua superfície útil d’exposició i venda, que hauran de reduir al 30% l’aforament total».

 

Reducció d’un 30 % de l’aforament en aparcaments

Així mateix, González ha afegit que «en el cas d’establiments o locals distribuïts en diferents plantes, la presència de clientela en cadascuna d’elles haurà de guardar esta mateixa proporció».

 

Per això, tots els establiments i locals comercials i d’activitats de servicis professionals que disposen d’ells reduiran al 30% la capacitat dels aparcaments o espais destinats a l’estacionament de vehicles dels seus clients.

 

La mesura exceptua l’activitat comercial dels establiments i locals comercials dedicats al comerç essencial d’alimentació, farmàcies, ortopèdies, òptiques, servicis de perruqueria i centres de veterinària, que reduiran al 50% de l’aforament permés per llicència o autorització de l’activitat.

Últimes notícies

Víctimes de la DANA vine insuficients les disculpes de Pérez Llorca i exigixen cessaments i responsabilitats

Dos associacions de víctimes del 29-O consideren insuficients les disculpes del nou president i reclamen cessaments, renúncies i la fi de privilegis. També rebutgen l'assignació extra vinculada al nou càrrec de Carlos Mazón en Les Corts.

La Diputació de València executa 180 milions per a la reconstrucció per la DANA i estudia una macroborsa de tècnics

La Diputació de València ha executat 180 milions del pressupost de reconstrucció per la DANA i estudia crear una macroborsa de tècnics per a fer costat als ajuntaments.

Marcelino avisa: serà molt difícil i dependrà de la motivació

El tècnic del Vila-real va advertir que el dol coper a partit únic en Lebrija exigirà adaptació al camp i màxima motivació. Va prioritzar l'eficàcia sobre la lluentor.

Sarabia: la Copa il·lusiona i l’Elx va per ella

Eder Sarabia va remarcar que la Copa del Rei és una prioritat per a l'Elx i que presentarà un onze de garanties. El dol davant el Quintanar del Rey arriba després d'una ratxa de lliga negativa.

Quintanar del Rey es vist de gala per a intentar sorprendre l’Elx

Quintanar del Rey rep a l'Elx este dimecres en Sant Marcos en una nit històrica de Copa. El dol arriba amb l'equip local en ratxa i l'Elx necessitat de reacció.

Un Champions visita Lebrija: l’Antonià vol estar a l’altura davant el Vila-real

L'arribada del Vila-real, tercer en LaLiga i en Champions, convertix l'eliminatòria en un esdeveniment en Lebrija. L'Antonià busca competir en un Municipal que apunta a ple després d'eliminar al Castelló.

El Llevant es juga la Copa davant el Cieza amb l’estrena del tàndem Del Moral-Iborra

El Llevant afronta en La Arboleja un encreuament a vida o mort davant el Cieza, botxí del Córdoba, amb Del Moral i Iborra en el seu primer examen. El club els manté al comandament almenys fins a Pamplona.

La jutgessa inclou com a víctima 230 de la DANA a un home de 74 anys mort després de passar la nit mullat

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA a València ha reconegut com a víctima 230 a un veí de 74 anys de Catarroja. Un informe forense atribuïx la seua mort a un tromboembolisme provocat per l'exposició prolongada a l'aigua freda en la seua vivenda.