14.5 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Clausuren els jocs infantils en Alacant i augmenten el control d’aforament en comerços i hostaleria

 

La Policia Local d’Alacant ha tancat este dijous, 7 de gener, les àrees de jocs infantils i aparells biosaludables de la ciutat per a impedir el seu accés amb tanques i precinte. L’Ajuntament, a demés, ha comunicat que dóna principi l’operatiu per a vigilar els nous aforaments comercials i en establiments de l’hostaleria.

 

Per això, a partir d’este 7 de gener no es permet jugar en estos espais a les famílies amb els menors de 14 anys que isquen a passejar i tampoc està permesa la realització de cap esdeveniment o activitat amb concentració de persones, segons recull un comunicat de la Regidoria de Seguretat.

 

L’àrea municipal ha explicat que, amb la implantació d’estes mesures, es garantix així que es complisca la nova normativa preventiva posada en marxa amb l’objectiu d’evitar nous contagis del Covid-19.

 

Tanquen els comerços a les 17.00 hores

L’Ajuntament ha apel·lat al sentit i la responsabilitat de tots, i recorda l’obligatorietat del compliment de les instruccions impartides per les autoritats sanitàries relatives al distanciament social, l’ús obligatori de les mascaretes, el toc de queda a les 22.00 hores, i tancament els establiments de restauració i hostaleria a les 17.00 hores, i que la clientela no podrà estar en l’establiment fora de l’horari permés.

 

Segons el regidor de Seguretat, José Ramón González, «la Policia vigilarà que es complix la mesura en els establiments i locals comercials i d’activitats de servicis professionals, amb independència de la seua superfície útil d’exposició i venda, que hauran de reduir al 30% l’aforament total».

 

Reducció d’un 30 % de l’aforament en aparcaments

Així mateix, González ha afegit que «en el cas d’establiments o locals distribuïts en diferents plantes, la presència de clientela en cadascuna d’elles haurà de guardar esta mateixa proporció».

 

Per això, tots els establiments i locals comercials i d’activitats de servicis professionals que disposen d’ells reduiran al 30% la capacitat dels aparcaments o espais destinats a l’estacionament de vehicles dels seus clients.

 

La mesura exceptua l’activitat comercial dels establiments i locals comercials dedicats al comerç essencial d’alimentació, farmàcies, ortopèdies, òptiques, servicis de perruqueria i centres de veterinària, que reduiran al 50% de l’aforament permés per llicència o autorització de l’activitat.

Últimes notícies

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.