11.9 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

La taxa real de mortalitat del coronavirus per edats en Espanya

Enfermera con mascarilla en una residencia de ancianos

Ja es coneixen les dades oficials | EFE

 

Sanitat ha publicat hui un document amb dades actualitzades i nova informació sobre l’impacte que està tenint el coronavirus en Espanya. Enfront de tots els números destaca un que no s’havia revelat fins ara de manera oficial: la taxa de mortalitat per edats.

 

Les dades són clares, la taxa augmenta segons puja l’edat dels pacients. De fet, és important senyalar que en les edats més baixes i mitjanes, dels 0 als 60 anys, la taxa de mortalitat no puja de l’1%. No obstant això, i com ja s’ha dit moltes voltes, en les persones de més de 80 anys el número es dispara de manera alarmant arribant a una taxa del 18%. I és que, segons es pot comprovar, un 67% dels morts en Espanya són persones més grans de 80 anys.

 

De fet, tenint en compte els números, al voltant d’un 94-95% dels morts per coronavirus en Espanya són majors de 60 anys, i un 87%  persones més grans de 70. Cal esmentar que, a pesar de què el que es podria pensar, la taxa de mortalitat de les persones d’entre 70 i 80 anys no és massa elevada, d’un 5%, concretament. Un 20% de les víctimes totals en Espanya formen part d’este grup d’edat.

 

Taxa de mortalitats per edats del coronavirus en Espanya

La taxa de mortalitat més alta és en la gent més major | Ministeri de Sanitat

Una mort per coronavirus d’una persona d’entre 10 i 19 anys

Una de les dades que més destaquen en la taula és l’única mort que hi ha marcada en el grup d’edat de menys de 20 anys. Es tractaria d’un xic d’entre uns 10 i 19 anys de què, fins al moment, no s’havia tingut constància.

 

És important senyalar que entre les persones de fins a 20 anys es registren en Espanya molt pocs contagis, de fet, amb estos números queda clar que els contagiats d’entre 0 i 20 no superen els 400.

Últimes notícies

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.

El València espera en hores a Guido Rodríguez per a tancar el seu acord

El València confia que Guido Rodríguez arribe en les pròximes hores per a tancar l'acord. L'argentí es va desvincular del West Ham i busca continuïtat.

El vent aconseguix 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi en una jornada d’alerta groga

L'episodi de vent ha deixat ratxes de fins a 122 km/h a Xixona i 111 km/h a Alcoi. L'alerta groga es manté i hi ha incidències per gel a Castelló.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un incendi en una vivenda de Tres Forques este dissabte ha deixat un home mort i 19 persones ateses per inhalació lleu de fum, entre elles quatre menors. Set han sigut traslladades a hospitals i l'origen del foc no s'ha precisat.

Dani J busca posar la bandera de la bachata a Espanya al Benidorm Fest 2026

Després de girar per més de 30 països, Dani J arriba al Benidorm Fest 2026 amb 'Ballant-te' per a reivindicar la bachata a Espanya. Vol trencar el 'sostre de cristall' dels ritmes llatins en els certàmens nacionals.

Emergències activa l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel

La Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel. La CV-391 esta tallada entre els km 25 i 30 i es demana conduir amb suavitat.

Dissabte amb alerta groga per vent a València, Alacant i l’interior de Castelló

València i Alacant i l'interior de Castelló estan este dissabte en alerta groga per vent, amb avís costaner en els litorals de València i Alacant. Es preveuen ratxes de fins a 80 km/h a l'interior i de 70 km/h a Alacant i el litoral valencià.