La taxa real de mortalitat del coronavirus per edats en Espanya

Enfermera con mascarilla en una residencia de ancianos

Ja es coneixen les dades oficials | EFE

 

Sanitat ha publicat hui un document amb dades actualitzades i nova informació sobre l’impacte que està tenint el coronavirus en Espanya. Enfront de tots els números destaca un que no s’havia revelat fins ara de manera oficial: la taxa de mortalitat per edats.

 

Les dades són clares, la taxa augmenta segons puja l’edat dels pacients. De fet, és important senyalar que en les edats més baixes i mitjanes, dels 0 als 60 anys, la taxa de mortalitat no puja de l’1%. No obstant això, i com ja s’ha dit moltes voltes, en les persones de més de 80 anys el número es dispara de manera alarmant arribant a una taxa del 18%. I és que, segons es pot comprovar, un 67% dels morts en Espanya són persones més grans de 80 anys.

 

De fet, tenint en compte els números, al voltant d’un 94-95% dels morts per coronavirus en Espanya són majors de 60 anys, i un 87%  persones més grans de 70. Cal esmentar que, a pesar de què el que es podria pensar, la taxa de mortalitat de les persones d’entre 70 i 80 anys no és massa elevada, d’un 5%, concretament. Un 20% de les víctimes totals en Espanya formen part d’este grup d’edat.

 

Taxa de mortalitats per edats del coronavirus en Espanya

La taxa de mortalitat més alta és en la gent més major | Ministeri de Sanitat

Una mort per coronavirus d’una persona d’entre 10 i 19 anys

Una de les dades que més destaquen en la taula és l’única mort que hi ha marcada en el grup d’edat de menys de 20 anys. Es tractaria d’un xic d’entre uns 10 i 19 anys de què, fins al moment, no s’havia tingut constància.

 

És important senyalar que entre les persones de fins a 20 anys es registren en Espanya molt pocs contagis, de fet, amb estos números queda clar que els contagiats d’entre 0 i 20 no superen els 400.

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.