La taxa real de mortalitat del coronavirus per edats en Espanya

Enfermera con mascarilla en una residencia de ancianos

Ja es coneixen les dades oficials | EFE

 

Sanitat ha publicat hui un document amb dades actualitzades i nova informació sobre l’impacte que està tenint el coronavirus en Espanya. Enfront de tots els números destaca un que no s’havia revelat fins ara de manera oficial: la taxa de mortalitat per edats.

 

Les dades són clares, la taxa augmenta segons puja l’edat dels pacients. De fet, és important senyalar que en les edats més baixes i mitjanes, dels 0 als 60 anys, la taxa de mortalitat no puja de l’1%. No obstant això, i com ja s’ha dit moltes voltes, en les persones de més de 80 anys el número es dispara de manera alarmant arribant a una taxa del 18%. I és que, segons es pot comprovar, un 67% dels morts en Espanya són persones més grans de 80 anys.

 

De fet, tenint en compte els números, al voltant d’un 94-95% dels morts per coronavirus en Espanya són majors de 60 anys, i un 87%  persones més grans de 70. Cal esmentar que, a pesar de què el que es podria pensar, la taxa de mortalitat de les persones d’entre 70 i 80 anys no és massa elevada, d’un 5%, concretament. Un 20% de les víctimes totals en Espanya formen part d’este grup d’edat.

 

Taxa de mortalitats per edats del coronavirus en Espanya

La taxa de mortalitat més alta és en la gent més major | Ministeri de Sanitat

Una mort per coronavirus d’una persona d’entre 10 i 19 anys

Una de les dades que més destaquen en la taula és l’única mort que hi ha marcada en el grup d’edat de menys de 20 anys. Es tractaria d’un xic d’entre uns 10 i 19 anys de què, fins al moment, no s’havia tingut constància.

 

És important senyalar que entre les persones de fins a 20 anys es registren en Espanya molt pocs contagis, de fet, amb estos números queda clar que els contagiats d’entre 0 i 20 no superen els 400.

Últimes notícies

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pape Gueye, triat millor jugador africà de LaLiga

Pape Gueye, migcampista del Vila-real, ha sigut reconegut amb el premi Sporty LALIGA MVP 25/26 al millor jugador africà de Primera Divisió després d'una temporada clau en la medul·lar groga.

Pérez Llorca expressa preocupació pels registres de l’UCO a Ferraz pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca assegura seguir amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

El PSPV-PSOE demana la dimissió immediata de Marciano Gómez per derivar 25 milions a un grup sanitari vinculat a la seua família

El PSPV-PSOE reclama el cessament immediat del conseller de Sanitat, Marciano Gómez, després de conéixer-se que el seu departament va derivar més de 25 milions d'euros públics a un grup hospitalari gestionat pel seu germà entre 2024 i 2025.