La taxa real de mortalitat del coronavirus per edats en Espanya

Enfermera con mascarilla en una residencia de ancianos

Ja es coneixen les dades oficials | EFE

 

Sanitat ha publicat hui un document amb dades actualitzades i nova informació sobre l’impacte que està tenint el coronavirus en Espanya. Enfront de tots els números destaca un que no s’havia revelat fins ara de manera oficial: la taxa de mortalitat per edats.

 

Les dades són clares, la taxa augmenta segons puja l’edat dels pacients. De fet, és important senyalar que en les edats més baixes i mitjanes, dels 0 als 60 anys, la taxa de mortalitat no puja de l’1%. No obstant això, i com ja s’ha dit moltes voltes, en les persones de més de 80 anys el número es dispara de manera alarmant arribant a una taxa del 18%. I és que, segons es pot comprovar, un 67% dels morts en Espanya són persones més grans de 80 anys.

 

De fet, tenint en compte els números, al voltant d’un 94-95% dels morts per coronavirus en Espanya són majors de 60 anys, i un 87%  persones més grans de 70. Cal esmentar que, a pesar de què el que es podria pensar, la taxa de mortalitat de les persones d’entre 70 i 80 anys no és massa elevada, d’un 5%, concretament. Un 20% de les víctimes totals en Espanya formen part d’este grup d’edat.

 

Taxa de mortalitats per edats del coronavirus en Espanya

La taxa de mortalitat més alta és en la gent més major | Ministeri de Sanitat

Una mort per coronavirus d’una persona d’entre 10 i 19 anys

Una de les dades que més destaquen en la taula és l’única mort que hi ha marcada en el grup d’edat de menys de 20 anys. Es tractaria d’un xic d’entre uns 10 i 19 anys de què, fins al moment, no s’havia tingut constància.

 

És important senyalar que entre les persones de fins a 20 anys es registren en Espanya molt pocs contagis, de fet, amb estos números queda clar que els contagiats d’entre 0 i 20 no superen els 400.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.