Els taxistes valencians cobren esta setmana la tarifa de Falles

 

L’Associació Valenciana de Consumidors i Usuaris (AVACU) advertix als viatgers de taxi que durant esta setmana s‘aplica la tarifa de festius de Falles a pesar de no celebrar-se estes festes. Després de rebre diferents consultes en els últims dies, la Conselleria de Mobilitat ha informat que el calendari dels festius per a enguany es va fixar en el mes de gener i en eixe moment no es coneixia si s’anaven a poder celebrar o no les Falles en esta setmana, pel que es va establir la tarifa 2 des del 15 fins al 19 de març.

 

Per això, AVACU insta els usuaris que tinguen en compte que, al no haver pogut actualitzar els taxímetres, durant esta setmana s’està aplicant esta tarifa que suposa un lleuger increment respecte a la que es cobra en dies laborables.

 

De celebrar-se les festes en un altre moment de l’any, en principi es mantindria la tarifa 1 durant eixos dies, alguna cosa que l’entitat exigix a la Generalitat. «No acceptarem una nova tarifa 2 si es posposen les Falles i se celebren en un altre moment de l’any», advertix el president de l’entitat, Fernando Móner. 

 

AVACU

L’Associació Valenciana de Consumidors i Usuaris és una associació sense ànim de lucre al servici dels consumidors que es dedica a fer activitats de formació, informació i defensa dels consumidors, l’objectiu fonamental dels que és la protecció dels drets dels consumidors.

 

AVACU és membre de la Confederació de Consumidors i Usuaris CECU, a través de la que està representada en el Consell de Consumidors i Usuaris (CCU).

Últimes notícies

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.