Les temperatures altes són més letals que el fred per a les persones amb malalties respiratòries

Personal sanitari esperant repatriats de la Xina pel coronavirus a Anglaterra el 9 de febrer de 2020

Les malalties respiratòries s’agreujarien més durant l’estiu que durant l’hivern, per la temperatura | València Diari

 

Un estudi de l’Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal) conclou que les temperatures altes ja són més letals que el fred per a les persones amb malalties respiratòries. Els investigadors han analitzat les morts vinculades a malalties respiratòries en Espanya des del 1980 fins al 2016.

  

Basant-se en dades de més d’1,3 milions de defuncions, les morts per afeccions respiratòries atribuïdes a les temperatures han passat de produir-se de manera majoritària durant els períodes més freds de l’any a fer-ho en les èpoques més caloroses. Segons l’estudi, esta reducció de la mortalitat en l’hivern no es deuria a l’augment de la temperatura pel calfament global, sinó a l’adaptació de les persones a les temperatures més baixes.

 

Publicat en la revista ‘Nature Communications‘, l’estudi contempla les dades diàries de 48 províncies espanyoles relatives a temperatura i a morts per malalties respiratòries classificades segons sexe, grup d’edat i residència.

 

La població resistix més les temperatures baixes

En concret, l’anàlisi revela que la proporció de morts per malalties respiratòries en els mesos més freds s’ha reduït de mitjana un 16,5% per dècada, mentres que el percentatge de morts per malaltia respiratòria durant les èpoques caloroses s’ha mantingut relativament estable al llarg dels 37 anys d’estudi. Concretament, estes morts han passat de ser més freqüents en els mesos de gener i desembre a arribar al seu pic durant els mesos de juliol i agost.

 

A pesar de què els resultats reflectixen este canvi per tots els sexes i edats, hi ha diferències entre grups. En este sentit, la vulnerabilitat a la calor és més gran en les dones i augmenta amb l’edat. Per contra, els efectes del fred són menors en les dones i disminuïxen amb l’edat, encara que en este cas les diferències entre grups són molt menys notables.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga imposa una multa de cinc mil euros al València Basket pel llançament d'objectes a la pista davant el Panathinaikos i endurix el focus disciplinari sobre diversos incidents recents.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga ha multat al València Basket amb cinc mil euros per llançament d'objectes a la pista en el segon partit de quarts davant el Panathinaikos i ha imposat sancions addicionals al president del club grec i al jugador Mike James.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en l’Eurolliga

L'Eurolliga imposa al president del Panathinaikos una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir per invadir l'àrea d'anotadors i encarar-se amb els àrbitres a València.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en Eurolliga

El president del Panathinaikos, Dimitrios Giannakopoulos, ha sigut castigat amb una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir després de les seues protestes a València.

El València busca aprofitar les rotacions de l’Atlètic per a acostar-se a la permanència

El València rep a un Atlètic bolcat en la Champions amb l'opció de fer un pas quasi definitiu cap a la permanència. Les nombroses rotacions blanc-i-vermelles i el desgast europeu poden afavorir al conjunt local.

Tres jóvens espanyols, entre els 73 convidats al Combine previ al draft de la NBA 2026

Sergio De Larrea, Aday Mara i Bava Miller figuren entre els 73 jugadors citats al AWS NBA Draft Combine 2026, el gran aparador previ al draft a Chicago.

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.

El Consell reivindica la seua aposta per crear més i millor ocupació en la Comunitat Valenciana

La Generalitat subratlla el seu compromís amb una ocupació estable i de qualitat, amb especial atenció a jóvens i dones, i destaca la creació de més de 110.000 llocs de treball en l'últim any.