Les temperatures altes són més letals que el fred per a les persones amb malalties respiratòries

Personal sanitari esperant repatriats de la Xina pel coronavirus a Anglaterra el 9 de febrer de 2020

Les malalties respiratòries s’agreujarien més durant l’estiu que durant l’hivern, per la temperatura | València Diari

 

Un estudi de l’Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal) conclou que les temperatures altes ja són més letals que el fred per a les persones amb malalties respiratòries. Els investigadors han analitzat les morts vinculades a malalties respiratòries en Espanya des del 1980 fins al 2016.

  

Basant-se en dades de més d’1,3 milions de defuncions, les morts per afeccions respiratòries atribuïdes a les temperatures han passat de produir-se de manera majoritària durant els períodes més freds de l’any a fer-ho en les èpoques més caloroses. Segons l’estudi, esta reducció de la mortalitat en l’hivern no es deuria a l’augment de la temperatura pel calfament global, sinó a l’adaptació de les persones a les temperatures més baixes.

 

Publicat en la revista ‘Nature Communications‘, l’estudi contempla les dades diàries de 48 províncies espanyoles relatives a temperatura i a morts per malalties respiratòries classificades segons sexe, grup d’edat i residència.

 

La població resistix més les temperatures baixes

En concret, l’anàlisi revela que la proporció de morts per malalties respiratòries en els mesos més freds s’ha reduït de mitjana un 16,5% per dècada, mentres que el percentatge de morts per malaltia respiratòria durant les èpoques caloroses s’ha mantingut relativament estable al llarg dels 37 anys d’estudi. Concretament, estes morts han passat de ser més freqüents en els mesos de gener i desembre a arribar al seu pic durant els mesos de juliol i agost.

 

A pesar de què els resultats reflectixen este canvi per tots els sexes i edats, hi ha diferències entre grups. En este sentit, la vulnerabilitat a la calor és més gran en les dones i augmenta amb l’edat. Per contra, els efectes del fred són menors en les dones i disminuïxen amb l’edat, encara que en este cas les diferències entre grups són molt menys notables.

Últimes notícies

Quasi 400.000 escolars valencians celebren el Dia de l’Esport amb jocs tradicionals

Prop de 400.000 alumnes de més de 1.100 centres de la Comunitat Valenciana van participar en el Dia de l’Esport, una jornada que recupera jocs tradicionals i fomenta l'activitat física a l'aire lliure.

Condemnats cinc membres de la secta de Vistabella per abusos sexuals a menors

L'Audiència de Castelló ha condemnat a penes d'entre 3,5 i 7 anys de presó a cinc membres d'una comunitat pseudoreligiosa de Vistabella del Maestrat per la seua implicació en abusos sexuals a menors comesos durant anys.

Rubén Burgos demana centrar-se en el present davant el Saragossa en la Copa de la Reina

Rubén Burgos reclama màxima concentració en el present per a afrontar la semifinal de la Copa de la Reina davant el Casademont Zaragoza, rival que ha dominat al València Basket esta temporada, mentres el vestuari confia en la seua experiència i en el suport de l'afició.

Condemnats cinc membres de la secta de Vistabella per abusos sexuals a menors

L'Audiència Provincial de Castelló ha imposat penes d'entre 3,5 i 7 anys de presó a cinc membres d'una secta de Vistabella del Maestrat per abusos sexuals continuats a menors.

La comissió de les VPP d’Alacant arrancarà amb tècnics de Contractació, Patrimoni i Urbanisme

La comissió municipal sobre possibles irregularitats en les VPP de la Platja de Sant Joan a Alacant començarà a l'abril amb les declaracions de funcionaris i alts càrrecs de Patrimoni, Contractació i Urbanisme, abans de citar als responsables polítics.

CaixaBank confirma els seus objectius a l’alça fins a 2027 malgrat la incertesa a Orient Mitjà

CaixaBank manté els objectius revisats a l'alça del seu pla 2025-2027 després d'un benefici rècord i anuncia un dividend superior, mentres afronta una vaga sindical per la pressió comercial.

Disney tria la Comunitat Valenciana per a rodar la versió d’acció real d’Embullats

Disney rodara durant huit mesos la version de accion real d'Embullats en diversos escenaris de la Comunitat Valenciana, amb Ciutat de la Llum com un dels principals focus de produccion.

Arcadi España assumix Hisenda i admet que aprovar nous Pressupostos serà una tasca molt difícil

Arcadi España pren les regnes d'Hisenda amb el repte de tirar avant nous Pressupostos, mentres Carlos Cuerpo assumix la Vicepresidència Primera amb un missatge de meritocràcia i reforç de l'Estat del Benestar.