Les temperatures altes són més letals que el fred per a les persones amb malalties respiratòries

Personal sanitari esperant repatriats de la Xina pel coronavirus a Anglaterra el 9 de febrer de 2020

Les malalties respiratòries s’agreujarien més durant l’estiu que durant l’hivern, per la temperatura | València Diari

 

Un estudi de l’Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal) conclou que les temperatures altes ja són més letals que el fred per a les persones amb malalties respiratòries. Els investigadors han analitzat les morts vinculades a malalties respiratòries en Espanya des del 1980 fins al 2016.

  

Basant-se en dades de més d’1,3 milions de defuncions, les morts per afeccions respiratòries atribuïdes a les temperatures han passat de produir-se de manera majoritària durant els períodes més freds de l’any a fer-ho en les èpoques més caloroses. Segons l’estudi, esta reducció de la mortalitat en l’hivern no es deuria a l’augment de la temperatura pel calfament global, sinó a l’adaptació de les persones a les temperatures més baixes.

 

Publicat en la revista ‘Nature Communications‘, l’estudi contempla les dades diàries de 48 províncies espanyoles relatives a temperatura i a morts per malalties respiratòries classificades segons sexe, grup d’edat i residència.

 

La població resistix més les temperatures baixes

En concret, l’anàlisi revela que la proporció de morts per malalties respiratòries en els mesos més freds s’ha reduït de mitjana un 16,5% per dècada, mentres que el percentatge de morts per malaltia respiratòria durant les èpoques caloroses s’ha mantingut relativament estable al llarg dels 37 anys d’estudi. Concretament, estes morts han passat de ser més freqüents en els mesos de gener i desembre a arribar al seu pic durant els mesos de juliol i agost.

 

A pesar de què els resultats reflectixen este canvi per tots els sexes i edats, hi ha diferències entre grups. En este sentit, la vulnerabilitat a la calor és més gran en les dones i augmenta amb l’edat. Per contra, els efectes del fred són menors en les dones i disminuïxen amb l’edat, encara que en este cas les diferències entre grups són molt menys notables.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.

Recuperen a Alacant els cossos de tres migrants trobats en la mar

Els cossos d'un home, una dona i un menor han sigut recuperats en avançat estat de descomposició en aigües de la província d'Alacant, en diferents punts del litoral.

Corberán avisa davant l’Atlètic: espera la seua millor versió malgrat la Champions

Carlos Corberán afronta el dol de lliga davant l'Atlètic de Madrid convençut que el rival mostrarà la seua millor versió, malgrat estar entre les semifinals de la Lliga de Campions enfront de l'Arsenal. El tècnic subratlla l'exigència del xoc, la necessitat de punts per a la permanència i la importància de mantindre la màxima mentalitat competitiva.