21 carreteres tallades i en altres 69 és necessari l’ús de cadenes a causa del temporal ‘Filomena’

 

Actualització 10/01/2021 a les 17.00 hores. Este diumenge es reprén la circulació ferroviària amb Madrid, així ho ha anunciat el ministre de Transport, José Luis Ábalos. D’esta forma, el primer AVE amb destinació València ha eixit esta vesprada.

 

D’altra banda, l’aeroport de Madrid Barajas Adolfo Suárez preveu reobrir els vols al llarg de la vesprada, encara que de forma gradual.

 

Per la seua part, Aemet ha informat de l’arribada d’una onada de fred a Espanya, després del temporal de neu i pluja ocasionat per la borrasca Filomena. Estes precipitacions deixaran una situació més greu, ja que als treballadors de retirada de neu en les carreteres, s’unirà el de llevar el gel que es forme a les vies.

 

A hores d’ara, la Generalitat ha confirmat que s’ha posat fi a la situació declarada de Preemergència nivell roig a l’interior de Castelló i en València, encara que continuen en situació 0 16 comarques valencianes.

 

En Castelló es troben en situació d’emergència 0 les comarques de ‘els Ports’, Baix Maestrat, Alt Maestrat, l’Alcalatén, Alt Millars i l’Alt Palància. En València, continuen en situació d’emergència 0 el racó d’Ademús, Utiel-Requena, els Serrans, Aiora, Cofrents, Foia de Bunyol i l’interior de la Costera i Vall d’Albaida. 

 

En Alacant seguixen en emergència 0 per nevades la comarca de l’Alcoià, Alt Vinalopó i l’interior de la comarca de l’Alacantí. 

 

Quant a la situació actual de les carreteres, 21 carreteres continuen tallades. En 69 vies és necessari l’ús de les cadenes, 77 estan condicionades i 7 presenten incidències. 

 

Actualització 10/01/2021 a les 16.00 hores. El ‘112 Comunitat Valenciana’ ha advertit este diumenge que s’han produït cues de cotxes en diferents carreteres pròximes a municipis a on ha nevat en les últimes hores a causa de la borrasca ‘Filomena‘.

 

El ‘112’ ha recordat que estes situacions obstaculitzen els treballs de neteja de vies i la resta de servicis d’emergències. En concret, en un missatge publicat en el seu perfil de Twitter, ha alertat de la situació en la N-232 a l’altura de Catí (Castelló), a on dos files de cotxes, una a cada costat de la carretera, dificulten la circulació i els treballs de les màquines llevaneu.

 

A demés, el 112 ha recordat que pot haver-hi algú en risc o perill que necessite d’estos servicis.

 

33 carreteres tallades i en altres 52 és necessari l’ús de cadenes a causa del temporal ‘Filomena’

Este diumenge, 10 de gener, la borrasca Filomena comença a perdre força en el territori valencià i viurem les últimes hores del temporal que ha deixat nevat l’interior de la Comunitat este cap de setmana. 

 

En les comarques d’interior de la província de Castelló la neu continuarà caient per damunt de 500 o 600 metres i es mantenen els avisos taronja i groc per nevades fins a les 14.00 hores.

 

Segons ha informat la delegació del govern espanyol en el territori valencià, a les 10.00 hores d’este matí ja no quedava cap camió atrapat en les carreteres valencianes, després que a les 07.00 hores s’ha reprès la circulació cap a Conca.

 

175 cotxes bloquejats en Segorbe

No obstant això, en la localitat de Segorbe continuen bloquejats 175 vehicles articulats, i altres 30 en el terme municipal d’Altura. Afortunadament, tots han sigut atesos durant la nit pels servicis de Creu Roja i la Guàrdia Civil. 

 

Respecte a la xarxa viària, els principals problemes estan en la carretera N-223, en la comarca dels Ports, amb alguns trams tallats, així com a l’A-23, a l’altura de Barraques. A hores d’ara, les màquines llevaneu continuen treballant. 

 

En la província d’Alacant, continua tallada al trànsit la carretera CV-800 en Xixona i a Ibi, per a evitar l’afluència de vehicles al port de la Carrasqueta, ja que en el dia d’ahir es va col·lapsar esta zona d’Alacant.

 

Avís roig per nevades

L’avís roig per nevades ha estat actiu en tot el territori valencià fins a les 06.00 hores d’este matí de diumenge. Aemet ha informat que ha parat de nevar a les 04.00 hores d’esta matinada. No obstant això, fins al moment, continuen actius els avisos taronja i groc a l’interior de Castelló fins a les 14.00 hores. L’avís groc continua per fenòmens costaners en tot el litoral valencià excepte el sud d’Alacant.

 

Per la seua part, a causa de la borrasca ‘Filomena’, el servici ferroviari continua suspés amb origen i destinació Madrid, al menys fins a este migdia. La circulació de trens de mitjana distància amb destinació a Saragossa, Albacete també es troba suspesa. 

 

33 carreteres tallades

Un total de 33 carreteres romanen tallades en la Comunitat a causa de la neu caiguda per la borrasca ‘Filomena’, mentres que en altres 52 vies és necessari l’ús de cadenes, segons l’actualització de les 10.30 hores d’este diumenge de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat.

 

Així, estan tancades la CV-109 en l’accés al Boixar i Coratxà; la CV-119, entre Villores i el límit de la província; la CV-12, entre la Torreta i Morella; la CV-120, entre Forcall i Mirambell per la Mata; la CV-121, entre Mirambell i Bordón per Olocau del Rey; la CV-124, entre Forcall i Ares del Maestrat; la CV-125, entre Molí dels Capellans i Portell de Morella; la CV-128, entre Catí i Vilar de Canes; la CV-14, entre Morella i Zorita, i la CV-15, entre la Montallbana i Vilafranca del Cid.

 

El trànsit està interromput així mateix en la CV-154, entre Torre d’en Doménech i Serratella; la CV-155, entre Benlloc i Rosildos; la CV-166, en el tram entre els Ivarsos i Benassal per la CV-15; la CV-168, en Vilar de Canes; la CV-169, entre Cabrera i Coll de Vidre per Benafigos; la CV-170, entre Atzeneta del Maestrat i Vistabella; la CV-173, entre la Pobla del Ballestar i Mosquerola; la CV-190, entre Llucena i Cortes de Arenoso; la CV-193, entre Llucena i Argelita, i la CV-200 entre Segorbe i Aín, en el tram entre esta última i Almedíjar.

 

A demés, és necessari l’ús de cadenes en 52 vies, altres 81 carreteres estan condicionades i sis tenen incidències, entre elles l’A-3 i l’A-23.

Últimes notícies

València s’unix al minut de silenci per les víctimes de l’incendi forestal d’Almeria

L’Ajuntament de València s’ha sumat al minut de silenci convocat per la FVMP per les 12 víctimes mortals i 23 desapareguts de l’incendi forestal de Los Gallardos, a Almeria.

Morant acusa el PP i assegura que la climatització dels col·legis es pagarà amb fons de l’Estat

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi. També carrega contra la gestió del PP durant la dana a València.

Els col·legis valencians es climatitzaran amb fons de l’Estat, remarca Diana Morant

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es farà amb finançament del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir en esta mesura. També retreu la gestió del PP durant la dana a València.

Morant assegura que la climatització dels col·legis valencians es pagarà amb fons del Govern espanyol

Diana Morant afirma que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi res. També retreu a l equip de govern de València la seua actuació durant la dana i considera que avisant a temps es podrien haver evitat morts.

Els centres educatius rebran ajudes per a climatització a partir del 16 de juliol

Tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran a partir del 16 de juliol entre 5.000 i 25.000 euros per a atendre les primeres necessitats de climatització, dins del pla anunciat per Juanfran Perez Llorca.

Els col·legis valencians rebran diners per a climatització a partir del 16 de juliol

Els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran entre 5.000 i 25.000 euros des del 16 de juliol per a atendre les primeres necessitats de climatització. La mesura s’emmarca en el Pla de Climatització del Consell i es complementa amb actuacions en La Nucía dins del Pla Edificant i del Pla Recole.

Anabel Medina destaca la maduresa d’Alcaraz i confia en la seua tornada a l’elit

Anabel Medina assegura que Carlos Alcaraz afronta amb molta maduresa la lesió del canell dret i confia que recupere forces per a tornar a l’elit. La directora del BBVA Open Internacional de Valencia també explica el canvi de dates del torneig i analitza el moment del tenis femení espanyol.

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.