21 carreteres tallades i en altres 69 és necessari l’ús de cadenes a causa del temporal ‘Filomena’

 

Actualització 10/01/2021 a les 17.00 hores. Este diumenge es reprén la circulació ferroviària amb Madrid, així ho ha anunciat el ministre de Transport, José Luis Ábalos. D’esta forma, el primer AVE amb destinació València ha eixit esta vesprada.

 

D’altra banda, l’aeroport de Madrid Barajas Adolfo Suárez preveu reobrir els vols al llarg de la vesprada, encara que de forma gradual.

 

Per la seua part, Aemet ha informat de l’arribada d’una onada de fred a Espanya, després del temporal de neu i pluja ocasionat per la borrasca Filomena. Estes precipitacions deixaran una situació més greu, ja que als treballadors de retirada de neu en les carreteres, s’unirà el de llevar el gel que es forme a les vies.

 

A hores d’ara, la Generalitat ha confirmat que s’ha posat fi a la situació declarada de Preemergència nivell roig a l’interior de Castelló i en València, encara que continuen en situació 0 16 comarques valencianes.

 

En Castelló es troben en situació d’emergència 0 les comarques de ‘els Ports’, Baix Maestrat, Alt Maestrat, l’Alcalatén, Alt Millars i l’Alt Palància. En València, continuen en situació d’emergència 0 el racó d’Ademús, Utiel-Requena, els Serrans, Aiora, Cofrents, Foia de Bunyol i l’interior de la Costera i Vall d’Albaida. 

 

En Alacant seguixen en emergència 0 per nevades la comarca de l’Alcoià, Alt Vinalopó i l’interior de la comarca de l’Alacantí. 

 

Quant a la situació actual de les carreteres, 21 carreteres continuen tallades. En 69 vies és necessari l’ús de les cadenes, 77 estan condicionades i 7 presenten incidències. 

 

Actualització 10/01/2021 a les 16.00 hores. El ‘112 Comunitat Valenciana’ ha advertit este diumenge que s’han produït cues de cotxes en diferents carreteres pròximes a municipis a on ha nevat en les últimes hores a causa de la borrasca ‘Filomena‘.

 

El ‘112’ ha recordat que estes situacions obstaculitzen els treballs de neteja de vies i la resta de servicis d’emergències. En concret, en un missatge publicat en el seu perfil de Twitter, ha alertat de la situació en la N-232 a l’altura de Catí (Castelló), a on dos files de cotxes, una a cada costat de la carretera, dificulten la circulació i els treballs de les màquines llevaneu.

 

A demés, el 112 ha recordat que pot haver-hi algú en risc o perill que necessite d’estos servicis.

 

33 carreteres tallades i en altres 52 és necessari l’ús de cadenes a causa del temporal ‘Filomena’

Este diumenge, 10 de gener, la borrasca Filomena comença a perdre força en el territori valencià i viurem les últimes hores del temporal que ha deixat nevat l’interior de la Comunitat este cap de setmana. 

 

En les comarques d’interior de la província de Castelló la neu continuarà caient per damunt de 500 o 600 metres i es mantenen els avisos taronja i groc per nevades fins a les 14.00 hores.

 

Segons ha informat la delegació del govern espanyol en el territori valencià, a les 10.00 hores d’este matí ja no quedava cap camió atrapat en les carreteres valencianes, després que a les 07.00 hores s’ha reprès la circulació cap a Conca.

 

175 cotxes bloquejats en Segorbe

No obstant això, en la localitat de Segorbe continuen bloquejats 175 vehicles articulats, i altres 30 en el terme municipal d’Altura. Afortunadament, tots han sigut atesos durant la nit pels servicis de Creu Roja i la Guàrdia Civil. 

 

Respecte a la xarxa viària, els principals problemes estan en la carretera N-223, en la comarca dels Ports, amb alguns trams tallats, així com a l’A-23, a l’altura de Barraques. A hores d’ara, les màquines llevaneu continuen treballant. 

 

En la província d’Alacant, continua tallada al trànsit la carretera CV-800 en Xixona i a Ibi, per a evitar l’afluència de vehicles al port de la Carrasqueta, ja que en el dia d’ahir es va col·lapsar esta zona d’Alacant.

 

Avís roig per nevades

L’avís roig per nevades ha estat actiu en tot el territori valencià fins a les 06.00 hores d’este matí de diumenge. Aemet ha informat que ha parat de nevar a les 04.00 hores d’esta matinada. No obstant això, fins al moment, continuen actius els avisos taronja i groc a l’interior de Castelló fins a les 14.00 hores. L’avís groc continua per fenòmens costaners en tot el litoral valencià excepte el sud d’Alacant.

 

Per la seua part, a causa de la borrasca ‘Filomena’, el servici ferroviari continua suspés amb origen i destinació Madrid, al menys fins a este migdia. La circulació de trens de mitjana distància amb destinació a Saragossa, Albacete també es troba suspesa. 

 

33 carreteres tallades

Un total de 33 carreteres romanen tallades en la Comunitat a causa de la neu caiguda per la borrasca ‘Filomena’, mentres que en altres 52 vies és necessari l’ús de cadenes, segons l’actualització de les 10.30 hores d’este diumenge de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat.

 

Així, estan tancades la CV-109 en l’accés al Boixar i Coratxà; la CV-119, entre Villores i el límit de la província; la CV-12, entre la Torreta i Morella; la CV-120, entre Forcall i Mirambell per la Mata; la CV-121, entre Mirambell i Bordón per Olocau del Rey; la CV-124, entre Forcall i Ares del Maestrat; la CV-125, entre Molí dels Capellans i Portell de Morella; la CV-128, entre Catí i Vilar de Canes; la CV-14, entre Morella i Zorita, i la CV-15, entre la Montallbana i Vilafranca del Cid.

 

El trànsit està interromput així mateix en la CV-154, entre Torre d’en Doménech i Serratella; la CV-155, entre Benlloc i Rosildos; la CV-166, en el tram entre els Ivarsos i Benassal per la CV-15; la CV-168, en Vilar de Canes; la CV-169, entre Cabrera i Coll de Vidre per Benafigos; la CV-170, entre Atzeneta del Maestrat i Vistabella; la CV-173, entre la Pobla del Ballestar i Mosquerola; la CV-190, entre Llucena i Cortes de Arenoso; la CV-193, entre Llucena i Argelita, i la CV-200 entre Segorbe i Aín, en el tram entre esta última i Almedíjar.

 

A demés, és necessari l’ús de cadenes en 52 vies, altres 81 carreteres estan condicionades i sis tenen incidències, entre elles l’A-3 i l’A-23.

Últimes notícies

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.