21 carreteres tallades i en altres 69 és necessari l’ús de cadenes a causa del temporal ‘Filomena’

 

Actualització 10/01/2021 a les 17.00 hores. Este diumenge es reprén la circulació ferroviària amb Madrid, així ho ha anunciat el ministre de Transport, José Luis Ábalos. D’esta forma, el primer AVE amb destinació València ha eixit esta vesprada.

 

D’altra banda, l’aeroport de Madrid Barajas Adolfo Suárez preveu reobrir els vols al llarg de la vesprada, encara que de forma gradual.

 

Per la seua part, Aemet ha informat de l’arribada d’una onada de fred a Espanya, després del temporal de neu i pluja ocasionat per la borrasca Filomena. Estes precipitacions deixaran una situació més greu, ja que als treballadors de retirada de neu en les carreteres, s’unirà el de llevar el gel que es forme a les vies.

 

A hores d’ara, la Generalitat ha confirmat que s’ha posat fi a la situació declarada de Preemergència nivell roig a l’interior de Castelló i en València, encara que continuen en situació 0 16 comarques valencianes.

 

En Castelló es troben en situació d’emergència 0 les comarques de ‘els Ports’, Baix Maestrat, Alt Maestrat, l’Alcalatén, Alt Millars i l’Alt Palància. En València, continuen en situació d’emergència 0 el racó d’Ademús, Utiel-Requena, els Serrans, Aiora, Cofrents, Foia de Bunyol i l’interior de la Costera i Vall d’Albaida. 

 

En Alacant seguixen en emergència 0 per nevades la comarca de l’Alcoià, Alt Vinalopó i l’interior de la comarca de l’Alacantí. 

 

Quant a la situació actual de les carreteres, 21 carreteres continuen tallades. En 69 vies és necessari l’ús de les cadenes, 77 estan condicionades i 7 presenten incidències. 

 

Actualització 10/01/2021 a les 16.00 hores. El ‘112 Comunitat Valenciana’ ha advertit este diumenge que s’han produït cues de cotxes en diferents carreteres pròximes a municipis a on ha nevat en les últimes hores a causa de la borrasca ‘Filomena‘.

 

El ‘112’ ha recordat que estes situacions obstaculitzen els treballs de neteja de vies i la resta de servicis d’emergències. En concret, en un missatge publicat en el seu perfil de Twitter, ha alertat de la situació en la N-232 a l’altura de Catí (Castelló), a on dos files de cotxes, una a cada costat de la carretera, dificulten la circulació i els treballs de les màquines llevaneu.

 

A demés, el 112 ha recordat que pot haver-hi algú en risc o perill que necessite d’estos servicis.

 

33 carreteres tallades i en altres 52 és necessari l’ús de cadenes a causa del temporal ‘Filomena’

Este diumenge, 10 de gener, la borrasca Filomena comença a perdre força en el territori valencià i viurem les últimes hores del temporal que ha deixat nevat l’interior de la Comunitat este cap de setmana. 

 

En les comarques d’interior de la província de Castelló la neu continuarà caient per damunt de 500 o 600 metres i es mantenen els avisos taronja i groc per nevades fins a les 14.00 hores.

 

Segons ha informat la delegació del govern espanyol en el territori valencià, a les 10.00 hores d’este matí ja no quedava cap camió atrapat en les carreteres valencianes, després que a les 07.00 hores s’ha reprès la circulació cap a Conca.

 

175 cotxes bloquejats en Segorbe

No obstant això, en la localitat de Segorbe continuen bloquejats 175 vehicles articulats, i altres 30 en el terme municipal d’Altura. Afortunadament, tots han sigut atesos durant la nit pels servicis de Creu Roja i la Guàrdia Civil. 

 

Respecte a la xarxa viària, els principals problemes estan en la carretera N-223, en la comarca dels Ports, amb alguns trams tallats, així com a l’A-23, a l’altura de Barraques. A hores d’ara, les màquines llevaneu continuen treballant. 

 

En la província d’Alacant, continua tallada al trànsit la carretera CV-800 en Xixona i a Ibi, per a evitar l’afluència de vehicles al port de la Carrasqueta, ja que en el dia d’ahir es va col·lapsar esta zona d’Alacant.

 

Avís roig per nevades

L’avís roig per nevades ha estat actiu en tot el territori valencià fins a les 06.00 hores d’este matí de diumenge. Aemet ha informat que ha parat de nevar a les 04.00 hores d’esta matinada. No obstant això, fins al moment, continuen actius els avisos taronja i groc a l’interior de Castelló fins a les 14.00 hores. L’avís groc continua per fenòmens costaners en tot el litoral valencià excepte el sud d’Alacant.

 

Per la seua part, a causa de la borrasca ‘Filomena’, el servici ferroviari continua suspés amb origen i destinació Madrid, al menys fins a este migdia. La circulació de trens de mitjana distància amb destinació a Saragossa, Albacete també es troba suspesa. 

 

33 carreteres tallades

Un total de 33 carreteres romanen tallades en la Comunitat a causa de la neu caiguda per la borrasca ‘Filomena’, mentres que en altres 52 vies és necessari l’ús de cadenes, segons l’actualització de les 10.30 hores d’este diumenge de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat.

 

Així, estan tancades la CV-109 en l’accés al Boixar i Coratxà; la CV-119, entre Villores i el límit de la província; la CV-12, entre la Torreta i Morella; la CV-120, entre Forcall i Mirambell per la Mata; la CV-121, entre Mirambell i Bordón per Olocau del Rey; la CV-124, entre Forcall i Ares del Maestrat; la CV-125, entre Molí dels Capellans i Portell de Morella; la CV-128, entre Catí i Vilar de Canes; la CV-14, entre Morella i Zorita, i la CV-15, entre la Montallbana i Vilafranca del Cid.

 

El trànsit està interromput així mateix en la CV-154, entre Torre d’en Doménech i Serratella; la CV-155, entre Benlloc i Rosildos; la CV-166, en el tram entre els Ivarsos i Benassal per la CV-15; la CV-168, en Vilar de Canes; la CV-169, entre Cabrera i Coll de Vidre per Benafigos; la CV-170, entre Atzeneta del Maestrat i Vistabella; la CV-173, entre la Pobla del Ballestar i Mosquerola; la CV-190, entre Llucena i Cortes de Arenoso; la CV-193, entre Llucena i Argelita, i la CV-200 entre Segorbe i Aín, en el tram entre esta última i Almedíjar.

 

A demés, és necessari l’ús de cadenes en 52 vies, altres 81 carreteres estan condicionades i sis tenen incidències, entre elles l’A-3 i l’A-23.

Últimes notícies

L’exposició del MARQ sobre canibalisme ritual supera els 55.000 visitants

La mostra Rituals de pastors del MARQ, centrada en el primer cas documentat de canibalisme funerari no violent en el sud-est peninsular, ha rebut més de 55.000 visitants.

Demanen 12 anys i 8 mesos de presó a un home per intentar matar a la seua exparella a Alacant

La Fiscalia sol·licita 12 anys i 8 mesos de presó per a un home acusat d'intentar matar a la seua exparella a Alacant, malgrat tindre en vigor una orde d'allunyament. L'acusat hauria irromput en la vivenda, l'hauria amenaçada de mort i tractat d'apunyalar-la en el pit i abdomen.

Inici de setmana estable en la Comunitat Valenciana amb pujada de temperatures i ruixats aïllats

La Comunitat Valenciana comença la setmana amb temps en general poc nuvolós i estable, lleuger ascens de les temperatures i possibilitat de ruixats aïllats a l'interior i zones del litoral.

Que condisca l’exemple de Luis García Montero

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa que Espanya ha de reconéixer millor la seua pluralitat lingüística

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.