21 carreteres tallades i en altres 69 és necessari l’ús de cadenes a causa del temporal ‘Filomena’

 

Actualització 10/01/2021 a les 17.00 hores. Este diumenge es reprén la circulació ferroviària amb Madrid, així ho ha anunciat el ministre de Transport, José Luis Ábalos. D’esta forma, el primer AVE amb destinació València ha eixit esta vesprada.

 

D’altra banda, l’aeroport de Madrid Barajas Adolfo Suárez preveu reobrir els vols al llarg de la vesprada, encara que de forma gradual.

 

Per la seua part, Aemet ha informat de l’arribada d’una onada de fred a Espanya, després del temporal de neu i pluja ocasionat per la borrasca Filomena. Estes precipitacions deixaran una situació més greu, ja que als treballadors de retirada de neu en les carreteres, s’unirà el de llevar el gel que es forme a les vies.

 

A hores d’ara, la Generalitat ha confirmat que s’ha posat fi a la situació declarada de Preemergència nivell roig a l’interior de Castelló i en València, encara que continuen en situació 0 16 comarques valencianes.

 

En Castelló es troben en situació d’emergència 0 les comarques de ‘els Ports’, Baix Maestrat, Alt Maestrat, l’Alcalatén, Alt Millars i l’Alt Palància. En València, continuen en situació d’emergència 0 el racó d’Ademús, Utiel-Requena, els Serrans, Aiora, Cofrents, Foia de Bunyol i l’interior de la Costera i Vall d’Albaida. 

 

En Alacant seguixen en emergència 0 per nevades la comarca de l’Alcoià, Alt Vinalopó i l’interior de la comarca de l’Alacantí. 

 

Quant a la situació actual de les carreteres, 21 carreteres continuen tallades. En 69 vies és necessari l’ús de les cadenes, 77 estan condicionades i 7 presenten incidències. 

 

Actualització 10/01/2021 a les 16.00 hores. El ‘112 Comunitat Valenciana’ ha advertit este diumenge que s’han produït cues de cotxes en diferents carreteres pròximes a municipis a on ha nevat en les últimes hores a causa de la borrasca ‘Filomena‘.

 

El ‘112’ ha recordat que estes situacions obstaculitzen els treballs de neteja de vies i la resta de servicis d’emergències. En concret, en un missatge publicat en el seu perfil de Twitter, ha alertat de la situació en la N-232 a l’altura de Catí (Castelló), a on dos files de cotxes, una a cada costat de la carretera, dificulten la circulació i els treballs de les màquines llevaneu.

 

A demés, el 112 ha recordat que pot haver-hi algú en risc o perill que necessite d’estos servicis.

 

33 carreteres tallades i en altres 52 és necessari l’ús de cadenes a causa del temporal ‘Filomena’

Este diumenge, 10 de gener, la borrasca Filomena comença a perdre força en el territori valencià i viurem les últimes hores del temporal que ha deixat nevat l’interior de la Comunitat este cap de setmana. 

 

En les comarques d’interior de la província de Castelló la neu continuarà caient per damunt de 500 o 600 metres i es mantenen els avisos taronja i groc per nevades fins a les 14.00 hores.

 

Segons ha informat la delegació del govern espanyol en el territori valencià, a les 10.00 hores d’este matí ja no quedava cap camió atrapat en les carreteres valencianes, després que a les 07.00 hores s’ha reprès la circulació cap a Conca.

 

175 cotxes bloquejats en Segorbe

No obstant això, en la localitat de Segorbe continuen bloquejats 175 vehicles articulats, i altres 30 en el terme municipal d’Altura. Afortunadament, tots han sigut atesos durant la nit pels servicis de Creu Roja i la Guàrdia Civil. 

 

Respecte a la xarxa viària, els principals problemes estan en la carretera N-223, en la comarca dels Ports, amb alguns trams tallats, així com a l’A-23, a l’altura de Barraques. A hores d’ara, les màquines llevaneu continuen treballant. 

 

En la província d’Alacant, continua tallada al trànsit la carretera CV-800 en Xixona i a Ibi, per a evitar l’afluència de vehicles al port de la Carrasqueta, ja que en el dia d’ahir es va col·lapsar esta zona d’Alacant.

 

Avís roig per nevades

L’avís roig per nevades ha estat actiu en tot el territori valencià fins a les 06.00 hores d’este matí de diumenge. Aemet ha informat que ha parat de nevar a les 04.00 hores d’esta matinada. No obstant això, fins al moment, continuen actius els avisos taronja i groc a l’interior de Castelló fins a les 14.00 hores. L’avís groc continua per fenòmens costaners en tot el litoral valencià excepte el sud d’Alacant.

 

Per la seua part, a causa de la borrasca ‘Filomena’, el servici ferroviari continua suspés amb origen i destinació Madrid, al menys fins a este migdia. La circulació de trens de mitjana distància amb destinació a Saragossa, Albacete també es troba suspesa. 

 

33 carreteres tallades

Un total de 33 carreteres romanen tallades en la Comunitat a causa de la neu caiguda per la borrasca ‘Filomena’, mentres que en altres 52 vies és necessari l’ús de cadenes, segons l’actualització de les 10.30 hores d’este diumenge de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat.

 

Així, estan tancades la CV-109 en l’accés al Boixar i Coratxà; la CV-119, entre Villores i el límit de la província; la CV-12, entre la Torreta i Morella; la CV-120, entre Forcall i Mirambell per la Mata; la CV-121, entre Mirambell i Bordón per Olocau del Rey; la CV-124, entre Forcall i Ares del Maestrat; la CV-125, entre Molí dels Capellans i Portell de Morella; la CV-128, entre Catí i Vilar de Canes; la CV-14, entre Morella i Zorita, i la CV-15, entre la Montallbana i Vilafranca del Cid.

 

El trànsit està interromput així mateix en la CV-154, entre Torre d’en Doménech i Serratella; la CV-155, entre Benlloc i Rosildos; la CV-166, en el tram entre els Ivarsos i Benassal per la CV-15; la CV-168, en Vilar de Canes; la CV-169, entre Cabrera i Coll de Vidre per Benafigos; la CV-170, entre Atzeneta del Maestrat i Vistabella; la CV-173, entre la Pobla del Ballestar i Mosquerola; la CV-190, entre Llucena i Cortes de Arenoso; la CV-193, entre Llucena i Argelita, i la CV-200 entre Segorbe i Aín, en el tram entre esta última i Almedíjar.

 

A demés, és necessari l’ús de cadenes en 52 vies, altres 81 carreteres estan condicionades i sis tenen incidències, entre elles l’A-3 i l’A-23.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.