11 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

El territori valencià ja compta amb 21 brots de coronavirus

 

Ara com ara, hi ha uns 158 brots de coronavirus actius en tota Espanya, tot i que des de què acabà l’estat d’alarma se n’han detectat 224 tal com a revelat el ministre de Sanitat, Salvador Illa. La comunitat més afectada per estos rebrots és Catalunya, a on preocupa especialment el de la comarca del Segrià (Lleida), que ja acumula 16 brots actius amb 2.044 casos confirmats i dos morts.

 

En el cas del territori valencià, són 21 els brots actius en 17 localitats, segons l’última actualització de la Conselleria d’este divendres 17 de juliol. 

 

Rafelbunyol – 25 de juny

El primer brot que es va detectar en la Comunitat Valenciana va ser el de Rafelbunyol, en la comarca de l’Horta Nord (València). Va ser el 25 de juny quan es confirmava un rebrot en l’empresa càrnia Uvesa.

 

Castelló – 29 de juny

Uns dies després, el 29 de juny, es confirmava un brot en el barri de Sant Llorenç de Castelló de la Plana. Este es produïa després de la celebració d’una festa de Sant Joan amb persones de diversos nuclis familiars. Fins a 35 persones s’han contagiat.

 

Burjassot – 7 de juliol

El 7 de juliol es registrava un nou brot en la comarca de l’Horta Nord (València), esta volta en Burjassot. Sis persones d’una mateixa família donaven positiu després de celebrar un aniversari.

 

Llíria, València i Cullera – 8 de juliol

Un dia després, el 8 de juliol, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública confirmava quatre brots nous. Un d’ells en Llíria, en el Camp de Túria (València), a on s’han contagiat tres persones d’una mateixa família. En València es confirmaven dos: un en una casa d’acollida amb cinc positius i un amb cinc casos d’una mateixa família. També es confirmava un en Cullera, en la Ribera (València), amb tres positius en un centre d’acollida.

 

Foios – 11 de juliol

L’11 de juliol es detectava un nou brot en l’Horta Nord. Diverses persones d’una mateixa família donaven positiu en la localitat de Foios i ara ja en són 12.

 

Borriana i Santa Pola – 13 de juliol

En la província de Castelló es confirmava un nou brot, esta volta en Borriana (Plana Baixa), amb quatre positius d’una mateixa família el 13 de juliol. Eixe mateix dia, també es registrava un primer brot en Santa Pola, en el Baix Vinalopó (Alacant), amb un brot familiar amb quatre positius.

 

Fortaleny – 14 de juliol

Un dia després, el 14 de juliol, es torna a registrar un brot en la Ribera (València), amb tres positius en una mateixa família en la localitat de Fortaleny.

 

Santa Pola i Gandia – 15 de juliol

Ahir mateix, es confirmaven dos brots nous. Un segon en Santa Pola, en el Baix Vinalopó (Alacant) amb quatre treballadors contagiats en un dinar d’empresa, i un en Gandia, en la Safor (València), amb deu persones d’una família contagiades amb extensió a contactes.

 

Benidorm i Peníscola – 16 de juliol

Este dijous, s’han confirmat dos nous brots. Un en Benidorm, amb quatre positius en una família i un altre en Peníscola amb tres persones contagiades.

 

Burjassot, València, Manises, Elx i Peníscola – 17 de juliol

Este divendres, s’han confirmat 6 nous brots. El primer en Burjassot, en la comarca de l’Horta Nord (València), concretament en una ONG amb 10 positius. A demés, s’han detectat dos brots en València, amb set positius relacionats amb persones procedents de Lleida.

 

Un altre brot s’ha identificat un brot familiar en Manises, en la comarca de l’Horta Oest (València), amb set contagis, un d’ells hospitalitzat. Un quint brot s’ha detectat en Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), que implica a tres famílies i té 3 contagis.

 

Finalment, s’ha identificat un últim brot en Peníscola, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), amb onze casos positius (tres de Saragossa, dos de Madrid i sis de Terol). A demés, s’han comunicat 19 nous positius en el brot de Gandia, que ja acumula un total de 49 contagis.

Últimes notícies

Sara Sorribes torna amb una sòlida victòria després de set mesos d’aturada

La castellonenca va tornar amb un 6-2 i 6-3 davant Gabriela Ce en el WTA 125 de Pujol després d'una aturada de més de set mesos per salut mental. Jugarà octaus el dimecres.

Tempestes de curta duració deixen 11,6 l/m² en una hora a Vilamarxant (València)

La Comunitat Valenciana registra tempestes breus i intenses amb abundant aparell elèctric i moviment de nord a sud. Vilamarxant suma 11,6 l/m² en una hora

Merino retrau al Govern reduir el CPFF a un instrument al seu servici

Ruth Merino ha criticat que el CPFF s'haja centrat en objectius d'estabilitat i no en la reforma del sistema de finançament. Ha exigit un fons transitori i claredat sobre el extraFLA per a evitar que la Comunitat Valenciana seguisca en desavantatge.

Mazón lamenta després de la seua compareixença en el Congrés: ‘M’hauria agradat poder parlar més i millor’

El president en funcions ha assenyalat que li hauria agradat parlar més i millor després de quasi quatre hores de preguntes en la comissió que investiga la DANA. Ha defés que va actuar amb la informació disponible i ha acusat la Confederació Hidrològica del Xúquer d'avisar tard.

València Basket celebrarà la seua junta d’accionistes en el Roig Arena l’11 de desembre

El club va convocar la junta per a l'11 de desembre en el Roig Arena, on presentarà els comptes d'un exercici marcat pel trasllat. En l'orde del dia figura la ratificació de contractes amb Licampa 1617.

El València presentarà un pressupost de 102,17 milions i no preveu ni beneficis ni pèrdues

El club presentarà el 17 de desembre un pressupost de 102,17 milions per a 2025-26 que preveu equilibri. El deute augmenta i cau l'ingrés per TV.

Morant acusa a Mazón de no prendre’s de debò la dana i qüestiona la renúncia a l’escorta

Diana Morant ha acusat a Carlos Mazón de no prendre's de debò la dana en renunciar a l'escorta i desconnectar-se. Sumar i PSOE han demanat responsabilitats.

La jutgessa de la DANA a València incorpora gravacions del Cecopi i cita a la directora general de la Secretaria del Gabinet del President

La investigació sobre la gestió de la DANA a València incorpora les gravacions del 29 d'octubre en el Cecopi i cita com a testimoni a Pilar Montes. La jutgessa emet sis actuacions, desestima recursos i demana dades sobre dos defuncions per a decidir si són víctimes.