El territori valencià registra 50 brots de coronavirus que afecten a 565 persones

 

El territori valencià té comptabilitzats fins a este dimecres un total de 50 brots de coronavirus, que afecten a 565 persones, segons les actualitzacions diàries de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

 

El departament que dirigix Ana Barceló ha informat este dimecres de 1.130 casos actius, cosa que suposaria que exactament la mitat estan lligats a brots. A pesar d’això, hi ha brots que fa setmanes que no sumen nous casos (com els de Castelló o Rafelbunyol) i per tant, algunes de les persones contagiades podrien haver rebut ja l’alta. També hi ha casos encara en estudi, que podrien associar-se a diversos focus en els pròxims dies, i positius que no s’associen a focus.

 

El brot de major incidència és el de Gandia, en la Safor, que afecta a 158 persones i que en els últims dies ha sumat 44 nous casos relacionats. El de la capital de la Safor (València) és l’únic que afecta a més de 100 persones i un dels deu focus que tenen més de deu contagiats.

 

A demés de Gandia, el brot detectat en una discoteca de Peníscola, en el Baix Maestrat (Castelló) ha afectat a 59 persones; el que es va associar a un barri de Castelló a finals de juny va tindre 35 contagiats; el d’una fàbrica de Rafelbunyol, en l’Horta Nord (València), també en juny, 26; i el relacionat amb una discoteca de Santa Pola, en el Baix Vinalopó (Alacant), afecta a 24 persones.

El brot relacionat amb l’oci nocturn en València detectat esta setmana afecta a 21 persones. En l’Horta de València trobem el de l’Hospital de Manises, que afecta a 19 persones i el d’origen familiar en Foios, a 12. També són 12 els afectats per un brot relacionat amb l’oci nocturn en Xirivella, i 10 en una ONG de Burjassot.

 

Localitats amb més d’un brot

Diverses localitats tenen més d’un focus. València és la que més, amb 11 brots en estos moments, seguida d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), amb cinc. En el cas de la ciutat il·licitana, cap supera les cinc persones, encara que la incidència en la ciutat està pujant en les últimes setmanes. Durant el cap de setmana es van detectar 41 positius en la capital del Baix Vinalopó.

 

Santa Pola compta tres brots (un de 24 i altres dos que afecten a quatre persones), mentres que en Burjassot, Cullera (la Ribera, València) i Manises hi ha dos brots en cada una.

 

Brots relacionats amb l’oci nocturn i l’àmbit laboral

De moment, s’ha informat de sis brots relacionats amb l’oci nocturn, encara que són alguns dels més numerosos: Gandia (158 afectats), Peníscola (59), Santa Pola (24), València (21) i Xirivella (12). També hi ha un brot de cinc casos en Mislata.

 

També hi ha dos brots associats amb l’àmbit hospitalari: un en l’Hospital de Manises que afecta a 19 persones, i un altre en el de Xàtiva, amb quatre contagis.

 

A demés d’estos dos, en l’àmbit laboral es registren uns altres dels brots amb més afectats, com el de Rafelbunyol (26 casos), encara que també alguns més xicotets com els d’Elx, Elda, Monforte del Cid o Orihuela, que compten amb sis o menys casos.

 

Els altres brots estan relacionats o bé amb l’entorn social, o bé amb l’àmbit familiar.

Últimes notícies

El Suprem reclama de nou al Parlament Europeu alçar la immunitat de Alvise per assetjament

El Tribunal Suprem sol·licita per tercera vegada al Parlament Europeu el suplicatori per a retirar la immunitat a l'eurodiputat Luis Perez, Alvise, i investigar-li per presumpte assetjament i revelacion de secrets a exmembres del seu partit.

Catalá reclama al Govern una reunió pel Sidi Saler després d’un any sense resposta

L'alcaldessa de València, María José Catalá, manté la seua exigència de reunir-se amb el Ministeri per a la Transició Ecològica per a definir el futur de l'antic hotel Sidi Saler, tancat i abandonat, després de més d'un any sense resposta.

La Guàrdia Civil d’Alacant honra als agents morts en el seu 182 aniversari

La Guàrdia Civil d'Alacant va celebrar el 182 aniversari de la seua fundació amb un acte institucional marcat per l'homenatge als agents morts i ferits a Huelva i el reconeixement als guàrdies retirats.

València destina més de 1,8 milions a renovar el sanejament dels Poblats Marítims

L'Ajuntament de València invertix 1,81 milions a modernitzar la xarxa de sanejament dels Poblats Marítims per a millorar l'evacuació d'aigües pluvials i residuals i reforçar la resposta davant pluges intenses.

València i Raig es juguen a Mestalla la permanència i somiar amb Europa

València i Rayo Vallecano, separats per un punt, s'enfronten a Mestalla amb la permanència en joc i la sèptima plaça europea encara a l'abast en LaLiga.

Corberán fixa l’objectiu en els 45 punts davant un Raig finalista europeu

Carlos Corberán insistix que el més ambiciós per al València és aconseguir els 45 punts davant el Rayo Vallecano, finalista europeu, i centra tot el discurs en el pròxim partit a Mestalla.

Carlos Baño s’acull al cas judicial per a no respondre sobre el presumpte frau dels bo comercie

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, evita respondre a l'esquerra sobre el presumpte frau en els bo comercie de 2022 i 2023 en al·legar que el cas està judicialitzat.

Mor als 74 anys Tania Doris, vedete valenciana i mite del Paral·lel barceloní

La vedete valenciana Tania Doris, figura emblemàtica del Paral·lel i diva del Teatre Apol·lo, ha mort als 74 anys després d'una llarga trajectòria en la revista musical i l'espectacle.