El territori valencià registra 50 brots de coronavirus que afecten a 565 persones

 

El territori valencià té comptabilitzats fins a este dimecres un total de 50 brots de coronavirus, que afecten a 565 persones, segons les actualitzacions diàries de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

 

El departament que dirigix Ana Barceló ha informat este dimecres de 1.130 casos actius, cosa que suposaria que exactament la mitat estan lligats a brots. A pesar d’això, hi ha brots que fa setmanes que no sumen nous casos (com els de Castelló o Rafelbunyol) i per tant, algunes de les persones contagiades podrien haver rebut ja l’alta. També hi ha casos encara en estudi, que podrien associar-se a diversos focus en els pròxims dies, i positius que no s’associen a focus.

 

El brot de major incidència és el de Gandia, en la Safor, que afecta a 158 persones i que en els últims dies ha sumat 44 nous casos relacionats. El de la capital de la Safor (València) és l’únic que afecta a més de 100 persones i un dels deu focus que tenen més de deu contagiats.

 

A demés de Gandia, el brot detectat en una discoteca de Peníscola, en el Baix Maestrat (Castelló) ha afectat a 59 persones; el que es va associar a un barri de Castelló a finals de juny va tindre 35 contagiats; el d’una fàbrica de Rafelbunyol, en l’Horta Nord (València), també en juny, 26; i el relacionat amb una discoteca de Santa Pola, en el Baix Vinalopó (Alacant), afecta a 24 persones.

El brot relacionat amb l’oci nocturn en València detectat esta setmana afecta a 21 persones. En l’Horta de València trobem el de l’Hospital de Manises, que afecta a 19 persones i el d’origen familiar en Foios, a 12. També són 12 els afectats per un brot relacionat amb l’oci nocturn en Xirivella, i 10 en una ONG de Burjassot.

 

Localitats amb més d’un brot

Diverses localitats tenen més d’un focus. València és la que més, amb 11 brots en estos moments, seguida d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), amb cinc. En el cas de la ciutat il·licitana, cap supera les cinc persones, encara que la incidència en la ciutat està pujant en les últimes setmanes. Durant el cap de setmana es van detectar 41 positius en la capital del Baix Vinalopó.

 

Santa Pola compta tres brots (un de 24 i altres dos que afecten a quatre persones), mentres que en Burjassot, Cullera (la Ribera, València) i Manises hi ha dos brots en cada una.

 

Brots relacionats amb l’oci nocturn i l’àmbit laboral

De moment, s’ha informat de sis brots relacionats amb l’oci nocturn, encara que són alguns dels més numerosos: Gandia (158 afectats), Peníscola (59), Santa Pola (24), València (21) i Xirivella (12). També hi ha un brot de cinc casos en Mislata.

 

També hi ha dos brots associats amb l’àmbit hospitalari: un en l’Hospital de Manises que afecta a 19 persones, i un altre en el de Xàtiva, amb quatre contagis.

 

A demés d’estos dos, en l’àmbit laboral es registren uns altres dels brots amb més afectats, com el de Rafelbunyol (26 casos), encara que també alguns més xicotets com els d’Elx, Elda, Monforte del Cid o Orihuela, que compten amb sis o menys casos.

 

Els altres brots estan relacionats o bé amb l’entorn social, o bé amb l’àmbit familiar.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSPV exigix una comissió per a aclarir el contracte en la Diputació de la parella de Pérez Llorca

El PSPV reclama una comissió d'investigació en la Diputació de València per a esclarir la contractació en comissió de servicis de la parella de Juanfran Pérez Llorca, que consideren un possible cas de enchufismo.

Catalá insistix que els festivals en la Ciutat de les Arts i les Ciències han d’acatar la sentència de soroll

L'alcaldessa de València, María José Catalá, subratlla que la continuïtat dels festivals en la Ciutat de les Arts i les Ciències no és objecte de negociació política, sinó el compliment immediat d'una sentència judicial sobre soroll i dret al descans.

València eleva el pressupost de les falles municipals de 2027 i reforça la gestió de les festes

L'Ajuntament de València incrementa el pressupost de les falles municipals de 2027 fins a 284.000 euros i veïns reclamen revisar el model festiu pels problemes patits en les Falles de 2026.

El Vila-real torna al treball el divendres amb tots els seus internacionals disponibles

El Vila-real reprendrà els entrenaments este divendres amb la incorporació de tots els seus internacionals i la possible volta de Ayoze Pérez per a preparar el dol davant el Girona del dilluns.

València tindrà ús gratuït del Nou Mestalla i avança el Poliesportiu de Benicalap

L'Ajuntament de València aprova un conveni amb el València CF per a usar gratis el Nou Mestalla en grans esdeveniments esportius i activa la tramitació del Poliesportiu Benicalap.

El València de Corberán s’agarra a Mestalla per a prolongar la seua bona ratxa després de les aturades

El València de Carlos Corberán ha guanyat els dos partits disputats a Mestalla després d'una aturada de seleccions i busca davant el Celta reforçar el seu allunyament del descens i acostar-se a Europa.

Bernabé acusa a Mazón d’obstaculitzar la justícia i retrau al PP que el continue protegint

Pilar Bernabé acusa a Carlos Mazón de continuar entorpint la labor judicial en la causa per la gestió de la DANA i critica que el PP continue protegint-lo en lloc d'exigir-li l'acta de diputat.

El ciclista Jaume Guardeño, en l’UCI després de xocar amb un cotxe mentres entrenava

El ciclista alacantí Jaume Guardeño roman en l'UCI de l'hospital Tauli de Sabadell amb lesions greus després de col·lidir amb un cotxe durant un entrenament.