El territori valencià se situa al capdavant de la vacunació amb el 77,5% de les dosis posades

 

La Conselleria de Sanitat Universal ha administrat entre residències i sanitaris un total de 70.870 dosis de la vacuna de Pfizer, un 77,5% de les rebudes fins al moment. D’esta manera, la comunitat autònoma és la primera d’Espanya en percentatge de dosis inoculades, encara que se situa per darrere de les dos ciutats autònomes de Ceuta (81,6%) i Melilla (100%).

 

En concret, segons les dades del Ministeri, el territori valencià ha posat 70.870 de les 91.450 dosis rebudes. Això suposa un percentatge més baix que ahir, quan era del 93,5%, pel fet que els dimecres s’inclouen en el còmput les dosis que es reben els dilluns: el dimarts sol es compten les vacunes que havien arribat fins a la setmana anterior.

 

Per darrere dels valencians se situen Astúries (71,4%), Galícia (67,3%), Cantàbria (63,9%) i Castella i Lleó (62,9%). A la cua es mantenen Madrid (33,4%), Euskadi (37,6%) i Balears (38,4%). 

 

Per edats, les persones que han rebut la primera dosi de Pfizer fins ara es dividixen entre 19.593 de 10 a 39 anys, 38.905 de 40 a 69 i 12.372 de més de 70, segons el recompte diari de la Generalitat. Este dimecres, l’hospital de crònics de Sant Vicent del Raspeig, en l’Alacantí (Alacant), ha començat a rebre la vacuna de Moderna per a subministrar-la a unes 400 persones.

Últimes notícies

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.