El territori valencià se situa al capdavant de la vacunació amb el 77,5% de les dosis posades

 

La Conselleria de Sanitat Universal ha administrat entre residències i sanitaris un total de 70.870 dosis de la vacuna de Pfizer, un 77,5% de les rebudes fins al moment. D’esta manera, la comunitat autònoma és la primera d’Espanya en percentatge de dosis inoculades, encara que se situa per darrere de les dos ciutats autònomes de Ceuta (81,6%) i Melilla (100%).

 

En concret, segons les dades del Ministeri, el territori valencià ha posat 70.870 de les 91.450 dosis rebudes. Això suposa un percentatge més baix que ahir, quan era del 93,5%, pel fet que els dimecres s’inclouen en el còmput les dosis que es reben els dilluns: el dimarts sol es compten les vacunes que havien arribat fins a la setmana anterior.

 

Per darrere dels valencians se situen Astúries (71,4%), Galícia (67,3%), Cantàbria (63,9%) i Castella i Lleó (62,9%). A la cua es mantenen Madrid (33,4%), Euskadi (37,6%) i Balears (38,4%). 

 

Per edats, les persones que han rebut la primera dosi de Pfizer fins ara es dividixen entre 19.593 de 10 a 39 anys, 38.905 de 40 a 69 i 12.372 de més de 70, segons el recompte diari de la Generalitat. Este dimecres, l’hospital de crònics de Sant Vicent del Raspeig, en l’Alacantí (Alacant), ha començat a rebre la vacuna de Moderna per a subministrar-la a unes 400 persones.

Últimes notícies

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.

Vox defensa la gestió dels incendis a la Comunitat Valenciana i acusa el PSPV de falta de lleialtat

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, assegura que s’ha actuat amb diligència en els incendis forestals d’estiu amb els mitjans disponibles i acusa el PSPV i el Govern central de falta de suport i de polititzar la gestió.

Muñoz reivindica que siga un valor que Morant siga ministra i critica la “anomalia” amb Pérez Llorca

El síndic socialista José Muñoz defensa que el fet que Diana Morant siga ministra és un actiu per al PSPV i per a la Comunitat Valenciana, i qüestiona que Juanfran Pérez Llorca encara no haja sigut confirmat com a candidat del PP.

Rècord de turistes estrangers a la Comunitat Valenciana en juliol amb 1,63 milions de visitants

La Comunitat Valenciana ha batut en juliol el seu rècord de turisme internacional, amb 1,63 milions de visitants i un gasto de 2.475 milions d’euros, un 11,6 % més que fa un any.