El territori valencià incorpora 150 rastrejadors militars per a controlar el Covid-19

 

El territori valencià ha incorporat a 150 militars en les funcions de rastrejadors per a traçar els contagis per coronavirus, segons ha informat el Ministeri de Defensa en un comunicat. En total són ja 300 els responsables militars de buscar focus de contagis en Alacant, Castelló i València, en col·laboració amb les autoritats autonòmiques, per a evitar la propagació del virus i contindre els contagis.

 

Les Forces Armades ja han posat a la disposició de les comunitats autònomes més de 2.000 rastrejadors militars des que el passat 30 de setembre començara l’operació Baluard. Després d’estes noves incorporacions, l’autonomia valenciana se situa com la segona amb més rastrejadors militars, només per darrere de Castella i Lleó.

 

El Ministeri de Defensa ha anunciat que les autonomies podran demanar esta ajuda des del moment en què tinguen sospita de brots no identificats. A partir d’eixe moment, s’activen tots els mecanismes perquè es desplacen als territoris que ho sol·liciten les Unitats de Vigilància Epidemiològica (VE) amb els corresponents coordinadors i persones d’enllaços.

 

Els rastrejadors militars que ajuden a traçar els contagis de coronavirus en Alacant, Castelló i València treballen des de diferents bases del territori valencià i estan connectats a la base de dades de la Conselleria de Sanitat.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.