El territori valencià incorpora 150 rastrejadors militars per a controlar el Covid-19

 

El territori valencià ha incorporat a 150 militars en les funcions de rastrejadors per a traçar els contagis per coronavirus, segons ha informat el Ministeri de Defensa en un comunicat. En total són ja 300 els responsables militars de buscar focus de contagis en Alacant, Castelló i València, en col·laboració amb les autoritats autonòmiques, per a evitar la propagació del virus i contindre els contagis.

 

Les Forces Armades ja han posat a la disposició de les comunitats autònomes més de 2.000 rastrejadors militars des que el passat 30 de setembre començara l’operació Baluard. Després d’estes noves incorporacions, l’autonomia valenciana se situa com la segona amb més rastrejadors militars, només per darrere de Castella i Lleó.

 

El Ministeri de Defensa ha anunciat que les autonomies podran demanar esta ajuda des del moment en què tinguen sospita de brots no identificats. A partir d’eixe moment, s’activen tots els mecanismes perquè es desplacen als territoris que ho sol·liciten les Unitats de Vigilància Epidemiològica (VE) amb els corresponents coordinadors i persones d’enllaços.

 

Els rastrejadors militars que ajuden a traçar els contagis de coronavirus en Alacant, Castelló i València treballen des de diferents bases del territori valencià i estan connectats a la base de dades de la Conselleria de Sanitat.

Últimes notícies

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.