18.3 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

El territori valencià incorpora 150 rastrejadors militars per a controlar el Covid-19

 

El territori valencià ha incorporat a 150 militars en les funcions de rastrejadors per a traçar els contagis per coronavirus, segons ha informat el Ministeri de Defensa en un comunicat. En total són ja 300 els responsables militars de buscar focus de contagis en Alacant, Castelló i València, en col·laboració amb les autoritats autonòmiques, per a evitar la propagació del virus i contindre els contagis.

 

Les Forces Armades ja han posat a la disposició de les comunitats autònomes més de 2.000 rastrejadors militars des que el passat 30 de setembre començara l’operació Baluard. Després d’estes noves incorporacions, l’autonomia valenciana se situa com la segona amb més rastrejadors militars, només per darrere de Castella i Lleó.

 

El Ministeri de Defensa ha anunciat que les autonomies podran demanar esta ajuda des del moment en què tinguen sospita de brots no identificats. A partir d’eixe moment, s’activen tots els mecanismes perquè es desplacen als territoris que ho sol·liciten les Unitats de Vigilància Epidemiològica (VE) amb els corresponents coordinadors i persones d’enllaços.

 

Els rastrejadors militars que ajuden a traçar els contagis de coronavirus en Alacant, Castelló i València treballen des de diferents bases del territori valencià i estan connectats a la base de dades de la Conselleria de Sanitat.

Últimes notícies

El Govern aprova una nova zona catastròfica per a la Comunitat Valenciana per inundacions i incendis

El Consell de Ministres ha aprovat la declaració que inclou a 63 comarques d'onze comunitats després d'episodis de pluges, DANA i focs entre agost i novembre.

Emergències recorda als ajuntaments la normativa per a les festes de Nadal

La Conselleria d'Emergències i Interior enviarà una circular als municipis per a recordar requisits, autoritzacions i horaris de les celebracions nadalenques. L'objectiu és previndre riscos i unificar criteris davant esdeveniments amb gran afluència.

Chucho Valdés presenta en Els Arts el seu nou disc Cuba & Beyond

Els Arts inaugura este dijous el seu cicle de músiques del món amb Chucho Valdés. El pianista cubà presenta Cuba & Beyond en un recital únic al piano.

Maribel Vilaplana va pagar l’aparcament a les 19.47 després de menjar amb Mazón el dia de la dana

Un registre del pàrquing de Glorieta reflectix un càrrec de 15,10 euros a les 19.47:45 del 29 d'octubre. La jutgessa ordena verificar entrada i eixida i demana gravacions del 112

Rescaten a Benidorm a una dona obligada a prostituir-se i detenen a quatre persones

La Policia Nacional ha rescatat a una dona agredida i explotada sexualment a Benidorm i ha detingut a quatre persones en esta localitat i a L'Alfàs del Pi.

Vox votarà en contra del decret d’ajudes per la DANA 2024

Pepa Millán ha confirmat que Vox rebutjarà en el Congrés el reial decret llei amb mesures enfront dels danys de la DANA d'octubre de 2024, en considerar-ho insuficient.

Maribel Vilaplana va pagar a les 19.47 l’aparcament després de menjar amb Mazón el dia de la DANA

Maribel Vilaplana va pagar a les 19.47 un tiquet de 15,10 euros en un aparcament pròxim al Ventorro el dia de la DANA, després de menjar amb Carlos Mazón. El jutjat de Catarroja ha demanat certificar les hores d'entrada i eixida del vehicle.

Hugo Duro després de la seua xilena en el derbi: treball diari per a eixos moments

El davanter del València va valorar la seua xilena davant el Llevant, va destacar la passada de Gayà i es va afermar com a màxim golejador de l'equip en Lliga amb 4 punts.