El territori valencià incorpora 150 rastrejadors militars per a controlar el Covid-19

 

El territori valencià ha incorporat a 150 militars en les funcions de rastrejadors per a traçar els contagis per coronavirus, segons ha informat el Ministeri de Defensa en un comunicat. En total són ja 300 els responsables militars de buscar focus de contagis en Alacant, Castelló i València, en col·laboració amb les autoritats autonòmiques, per a evitar la propagació del virus i contindre els contagis.

 

Les Forces Armades ja han posat a la disposició de les comunitats autònomes més de 2.000 rastrejadors militars des que el passat 30 de setembre començara l’operació Baluard. Després d’estes noves incorporacions, l’autonomia valenciana se situa com la segona amb més rastrejadors militars, només per darrere de Castella i Lleó.

 

El Ministeri de Defensa ha anunciat que les autonomies podran demanar esta ajuda des del moment en què tinguen sospita de brots no identificats. A partir d’eixe moment, s’activen tots els mecanismes perquè es desplacen als territoris que ho sol·liciten les Unitats de Vigilància Epidemiològica (VE) amb els corresponents coordinadors i persones d’enllaços.

 

Els rastrejadors militars que ajuden a traçar els contagis de coronavirus en Alacant, Castelló i València treballen des de diferents bases del territori valencià i estan connectats a la base de dades de la Conselleria de Sanitat.

Últimes notícies

Catalá carrega contra Morant i associa tot el PSOE amb Pedro Sánchez

María José Catalá ha afirmat que Diana Morant i el PSPV són 'el mateix que Pedro Sánchez' i ha qualificat el Govern central d''agònic', reclamant un avançament electoral.

València es convertix en banc de proves europeu contra les inundacions amb tecnologia espacial

València ha sigut triada per a provar FLOODWISE, un sistema europeu pioner que permet emetre alertes d inundacions fins a 15 dies abans, combinant satèl·lits, predicció meteorològica i intel·ligència hidrodinàmica.

El sacerdot d’Oriola expulsat pel papa qualifica de injusta la seua reducció a l’estat laïcal

El sacerdot alacantí Francisco José Vegara ha denunciat que el decret del papa León XIV que l’expulsa de l’estat clerical és injust i l’ha deixat sense dret de defensa. L’Església li retreu el rebuig públic a reconéixer els papes Francisco i León XIV i el seu magisteri.

Pablo Martínez deixa el Levante i queda lliure després de no rebre oferta de renovació

El capità del Levante Pablo Martínez ha acabat contracte este 30 de juny i el club no li ha oferit renovar, per la qual cosa queda lliure des de l’1 de juliol després de 155 partits com a granota.

Parejo, Pedraza, Partey i Rafa Marín tanquen etapa al Vila-real CF este 30 de juny

El Vila-real CF ha confirmat este dimarts la marxa de Dani Parejo, Alfonso Pedraza, Thomas Partey i Rafa Marín en finalitzar el seu contracte el 30 de juny, amb especial pes emocional per les eixides de Parejo i Pedraza per la seua llarga trajectòria al club.

Pradilla, davant una millora del València Basket després de l’oferta del Real Madrid

El València Basket ha reaccionat a l’oferta del Real Madrid per Jaime Pradilla amb una millora de contracte i espera la decisió del jugador, en un estiu marcat també per les eixides de Pedro Martínez, Jean Montero i Papi Badio.

Sis banderes negres per a la costa valenciana per contaminació i mala gestió

Ecologistas en Acción ha atorgat sis banderes negres a la Comunitat Valenciana, repartides entre les tres províncies, per contaminants i mala gestió del litoral.

El Valencia Basket dona per feta la marxa de Pedro Martínez al Real Madrid

El Valencia Basket ha assumit que Pedro Martínez abandonarà el club rumb al Real Madrid després d’haver conquistat la Lliga Endesa fa només una setmana.