El territori valencià incorpora 150 rastrejadors militars per a controlar el Covid-19

 

El territori valencià ha incorporat a 150 militars en les funcions de rastrejadors per a traçar els contagis per coronavirus, segons ha informat el Ministeri de Defensa en un comunicat. En total són ja 300 els responsables militars de buscar focus de contagis en Alacant, Castelló i València, en col·laboració amb les autoritats autonòmiques, per a evitar la propagació del virus i contindre els contagis.

 

Les Forces Armades ja han posat a la disposició de les comunitats autònomes més de 2.000 rastrejadors militars des que el passat 30 de setembre començara l’operació Baluard. Després d’estes noves incorporacions, l’autonomia valenciana se situa com la segona amb més rastrejadors militars, només per darrere de Castella i Lleó.

 

El Ministeri de Defensa ha anunciat que les autonomies podran demanar esta ajuda des del moment en què tinguen sospita de brots no identificats. A partir d’eixe moment, s’activen tots els mecanismes perquè es desplacen als territoris que ho sol·liciten les Unitats de Vigilància Epidemiològica (VE) amb els corresponents coordinadors i persones d’enllaços.

 

Els rastrejadors militars que ajuden a traçar els contagis de coronavirus en Alacant, Castelló i València treballen des de diferents bases del territori valencià i estan connectats a la base de dades de la Conselleria de Sanitat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez valora la remuntada del València Basket davant el Armani Milà i el passe a quarts

Pedro Martínez ressalta el treball coral i la mentalitat del València Basket per a remuntar 14 punts davant el Armani Milà i segellar el passe a quarts de l'Eurolliga.

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.

Es retiren els mitjans aeris de l’incendi de Tibi per falta de llum solar

Els mitjans aeris s'han retirat de l'incendi forestal de Tibi per la falta de llum solar, mentres continuen en la zona dotacions de bombers i unitats forestals des de terra.

Presó provisional per a un home acusat d’intentar matar a la seua veïna a Silla

La jutgessa de guàrdia de Carlet decreta presó provisional sense fiança per a un home acusat d'intentar matar a la seua veïna a Silla després de tirar-la per les escales. La víctima, de 64 anys, roman hospitalitzada en coma des de l'1 d'abril.

Desplegament de mitjans aeris i terrestres per a frenar un incendi en la serra del Maigmó a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a un ampli desplegament de mitjans aeris i terrestres per a tractar de frenar l'avanç del foc.

Incendi forestal en les faldes del Maigmó mobilitza nombrosos mitjans a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a desplegar un ampli dispositiu de mitjans aeris i terrestres per a frenar l'avanç de les flames.

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.