15 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

El territori valencià ha fet més d’1,7 milions de proves diagnòstiques

 

El territori valencià ha fet més d’1,7 milions de proves diagnòstiques des de l’inici de la pandèmia, més de 100.000 en l’última setmana, però és la comunitat autònoma amb la quarta taxa més baixa d’Espanya de proves per 1.000 habitants, amb 355,37.

 

En concret, els valencians han fet en l’última setmana, del 18 al 24 de desembre, 102.559 proves, el que suposa un 6% més que en el període anterior. D’elles, 81.971 són PCR i 20.588 són test d’antígens. No obstant això, la taxa de proves per cada 1.000 habitants se situa en 355,37, la quarta més baixa d’Espanya, només per davant d’Andalusia (309,14), Canàries (310,71) i Castella-la Manxa (338,65).

 

En total, des de l’inici de la pandèmia de coronavirus, s’han fet 1.776.384 proves diagnòstiques en el territori valencià, segons ha informat el Ministeri de Sanitat en un comunicat.

 

Les xifres d’Espanya

Per part seua, Espanya ha fet més de 21,8 milions de proves diagnòstiques des que va començar l’epidèmia per Covid-19. Concretament, les comunitats autònomes han notificat al Ministeri de Sanitat que, fins al 24 de desembre, han dut a terme un total de 21.859.996 proves diagnòstiques. D’elles, 18.603.529 són PCR i 3.256.467 són test d’antígens.

 

En l’última setmana, del 18 al 24 de desembre, les comunitats autònomes han fet un total de 651.009 PCR, una mitjana de 93.000 al dia. A demés, des del 18 al 24 de desembre, les comunitats autònomes han dut a terme un total de 324.917 test d’antígens (46.416 de mitjana al dia).

 

Sumats a les PCR fetes, suposen un total de 975.926 proves diagnòstiques fetes en este període, 139.418 al dia. D’eixa manera, augmenta un 5% el número de proves diagnòstiques fetes, amb una taxa de 464,11 per cada 1.000 habitants.

Últimes notícies

Alliberat un noruec segrestat per la banda sueca Dalen a Alacant: quatre detinguts

La Policia Nacional ha alliberat a Alacant a un ciutadà noruec segrestat per la banda sueca Dalen. Quatre persones han sigut detingudes sense pagament de rescat.

Detingut en l’aeroport de Manises amb 102 càpsules d’heroïna en el seu organisme

La Policia Nacional ha detingut a Manises a un passatger amb 102 càpsules d'heroïna en el seu organisme, amb un pes total de 1.140 grams. L'home, de 37 anys, ha ingressat a la presó preventiva per un presumpte delicte de narcotràfic.

Pérez Llorca exigix al Govern explicar la reducció de velocitat en l’AVE

El president valencià ha demanat a l'Executiu que detall per què, després de l'accident de Adamuz, s'han aplicat límits en un tram de l'AVE entre Madrid i la Comunitat Valenciana.

La Generalitat intensifica la negociació per a obrir vols de llarga distància als Estats Units i explora la Xina i el Japó

La Generalitat ha accelerat les converses amb aerolínies per a aconseguir vols directes de llarga distància des de la Comunitat Valenciana, amb prioritat als Estats Units i amb vista a la Xina i el Japó. També ha defés una segona pista a Alacant-Elx i l'ampliació de Manises per a sostindre el creixement.

Alliberat un noruec segrestat per la banda sueca Dalen a Alacant: quatre detinguts

La Policia Nacional ha alliberat a Alacant a un ciutadà noruec i ha detingut a quatre sospitosos. La banda sueca Dalen va exigir 800.000 corones i va enviar vídeos amb colps

L’ex secretari de Presidència nega que informara a Mazón sobre un confinament per la DANA

L'ex secretari de Presidència ha negat que informara a Carlos Mazón sobre la consulta de Salomé Pradas per a confinar la província durant la DANA. L'Advocacia va veure encaix legal, però no va haver-hi sol·licitud formal d'informe.

El PP demana en Les Corts declarar zona catastròfica els municipis danyats per la borrasca Harry

El PP ha presentat en Les Corts una proposició no de llei perquè el Govern declare zona catastròfica als municipis afectats per la borrasca Harry. La iniciativa inclou ajudes, obres de protecció i la paralització de partions de costes.

Detingut un home per tràfic de drogues en un local d’oci nocturn de Vinaròs

Un operatiu conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local en la matinada del 19 de gener va acabar amb la detenció d'un home de 42 anys en un bar de copes. Li van intervindre 14,5 grams de cocaïna, diners fraccionats i deu bitllets falsos de 50 euros.