El territori valencià ha fet més d’1,7 milions de proves diagnòstiques

 

El territori valencià ha fet més d’1,7 milions de proves diagnòstiques des de l’inici de la pandèmia, més de 100.000 en l’última setmana, però és la comunitat autònoma amb la quarta taxa més baixa d’Espanya de proves per 1.000 habitants, amb 355,37.

 

En concret, els valencians han fet en l’última setmana, del 18 al 24 de desembre, 102.559 proves, el que suposa un 6% més que en el període anterior. D’elles, 81.971 són PCR i 20.588 són test d’antígens. No obstant això, la taxa de proves per cada 1.000 habitants se situa en 355,37, la quarta més baixa d’Espanya, només per davant d’Andalusia (309,14), Canàries (310,71) i Castella-la Manxa (338,65).

 

En total, des de l’inici de la pandèmia de coronavirus, s’han fet 1.776.384 proves diagnòstiques en el territori valencià, segons ha informat el Ministeri de Sanitat en un comunicat.

 

Les xifres d’Espanya

Per part seua, Espanya ha fet més de 21,8 milions de proves diagnòstiques des que va començar l’epidèmia per Covid-19. Concretament, les comunitats autònomes han notificat al Ministeri de Sanitat que, fins al 24 de desembre, han dut a terme un total de 21.859.996 proves diagnòstiques. D’elles, 18.603.529 són PCR i 3.256.467 són test d’antígens.

 

En l’última setmana, del 18 al 24 de desembre, les comunitats autònomes han fet un total de 651.009 PCR, una mitjana de 93.000 al dia. A demés, des del 18 al 24 de desembre, les comunitats autònomes han dut a terme un total de 324.917 test d’antígens (46.416 de mitjana al dia).

 

Sumats a les PCR fetes, suposen un total de 975.926 proves diagnòstiques fetes en este període, 139.418 al dia. D’eixa manera, augmenta un 5% el número de proves diagnòstiques fetes, amb una taxa de 464,11 per cada 1.000 habitants.

Últimes notícies

Presó provisional per a tres dels cinc detinguts per l’homicidi d’un estatunidenc a Sagunt

El Jutjat de Sagunt ordena presó provisional sense fiança per a tres dels cinc jóvens detinguts per l'homicidi d'un ciutadà estatunidenc el cadàver del qual va aparéixer en un edifici abandonat en 2025.

Mor un home de 80 anys en bolcar el seu tractor en una pista agrícola de Figueroles

Un home de 80 anys ha mort en bolcar el seu tractor en una pista forestal del terme municipal de Figueroles. Els bombers i els servicis sanitaris només han pogut certificar la defunció del conductor.

Morant manté la gestora del PSPV a Alacant i la veu amb molta faena per davant

Diana Morant descarta posar fi a curt termini a la gestora del PSPV a Alacant, defén el seu projecte polític i càrrega contra el repartiment de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan.

La confraria de Sagunt que va vetar a les dones inicia les seues processons sense incidents

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt celebra la seua primera processó després de votar contra la incorporació de dones, en plena polèmica legal i turística.

El PSPV exigix una comissió d’investigació pel contracte de l’esposa de Pérez Llorca en la Diputació de València

El PSPV-PSOE reclamarà en la Diputació de València una comissió d'investigació sobre la contractació de l'esposa del president Juanfran Pérez Llorca i acusa el PP d'utilitzar les institucions en el seu benefici.

Castelló llança la seua nova marca turística per a un model sense massificacions

L'Ajuntament de Castelló presenta la marca turística 'Castelló, viure l'autèntic' per a posicionar la ciutat com a destí mediterrani de qualitat, pròxim i allunyat de la massificació.

La jutgessa imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a acusar en el cas de VPP d’Alacant

La magistrada de la Plaça 5 del Tribunal d'Instància d'Alacant imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a personar-se com acusacion popular en la causa sobre les VPP de la Platja de Sant Joan.

Sindicats convoquen una vaga educativa en la Comunitat Valenciana el 31 de març

Els sindicats STEPV, CSIF, CCOO i UGT criden a una vaga educativa el 31 de març en la Comunitat Valenciana per a reclamar millores salarials i laborals i desbloquejar la negociació amb la Conselleria d'Educació.