El territori valencià ha fet més d’1,7 milions de proves diagnòstiques

 

El territori valencià ha fet més d’1,7 milions de proves diagnòstiques des de l’inici de la pandèmia, més de 100.000 en l’última setmana, però és la comunitat autònoma amb la quarta taxa més baixa d’Espanya de proves per 1.000 habitants, amb 355,37.

 

En concret, els valencians han fet en l’última setmana, del 18 al 24 de desembre, 102.559 proves, el que suposa un 6% més que en el període anterior. D’elles, 81.971 són PCR i 20.588 són test d’antígens. No obstant això, la taxa de proves per cada 1.000 habitants se situa en 355,37, la quarta més baixa d’Espanya, només per davant d’Andalusia (309,14), Canàries (310,71) i Castella-la Manxa (338,65).

 

En total, des de l’inici de la pandèmia de coronavirus, s’han fet 1.776.384 proves diagnòstiques en el territori valencià, segons ha informat el Ministeri de Sanitat en un comunicat.

 

Les xifres d’Espanya

Per part seua, Espanya ha fet més de 21,8 milions de proves diagnòstiques des que va començar l’epidèmia per Covid-19. Concretament, les comunitats autònomes han notificat al Ministeri de Sanitat que, fins al 24 de desembre, han dut a terme un total de 21.859.996 proves diagnòstiques. D’elles, 18.603.529 són PCR i 3.256.467 són test d’antígens.

 

En l’última setmana, del 18 al 24 de desembre, les comunitats autònomes han fet un total de 651.009 PCR, una mitjana de 93.000 al dia. A demés, des del 18 al 24 de desembre, les comunitats autònomes han dut a terme un total de 324.917 test d’antígens (46.416 de mitjana al dia).

 

Sumats a les PCR fetes, suposen un total de 975.926 proves diagnòstiques fetes en este període, 139.418 al dia. D’eixa manera, augmenta un 5% el número de proves diagnòstiques fetes, amb una taxa de 464,11 per cada 1.000 habitants.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Celta de Vigo remunta al València a Mestalla amb un 2-3 agònic

El Celta de Vigo va voltejar el gol inicial de Guido Rodríguez amb una gran segona part i es va emportar un 2-3 de Mestalla malgrat el sofriment final en l'afegit.

Mor als 78 anys el poeta i escriptor valencià Josep Piera

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i referent de les lletres en valencià, ha mort als 78 anys.

Guido Rodríguez estrena el seu compte i avança al València al descans davant el Celta

Guido Rodríguez va marcar en el minut 12 el seu primer gol amb el València i deixa a l'equip per davant del Celta al descans, malgrat la major possessió visitant.

Motxilles, documentació i carteres lideren els objectes perduts en el TRAM d’Alacant en 2025

El TRAM d'Alacant va registrar en 2025 un total de 2.439 objectes perduts, amb motxilles, documentació i carteres com a articles més oblidats pels usuaris.

Un jove detingut i dos ferits greus en una baralla de matinada en una discoteca de Gandia

Un jove de 20 anys ha sigut detingut després d'una violenta baralla en una discoteca de la platja de Gandia que s'ha saldat amb dos ferits, un d'ells operat d'urgència per ferides en el coll.

Girona busca allunyar-se del descens davant un Vila-real que frega la Champions

Girona i Vila-real es mesuren en Montilivi amb objectius molt distints: els locals volen fugir del descens i somiar amb Europa, i els visitants afermar la plaça de Champions.

Retencions en l’A-3 cap a Madrid i boira densa en la V-21 compliquen el retorn de Setmana Santa

Les primeres retencions importants es registren en l'A-3 en sentit Madrid, amb cues que aconseguixen els dotze quilòmetres, mentres un banc de boira en la V-21 ha dificultat la visibilitat durant diverses hores.

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut de l’Arxiu de la Seda de València

La Policia de la Generalitat ha localitzat en internet un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut de l'Arxiu del Col·legi de l'Art Major de la Seda de València a inicis del segle XX i lloc a la venda per 71.900 euros.