El territori valencià no passarà a la fase 1 este dilluns

Mapa de la desescalada en Espanya (05-05-2020)

Només passaran a la fase 1 este dilluns 10 departaments valencians | Secretaria d’Estat de Comunicació

 

El territori valencià no passarà a la fase 1 el pròxim dilluns, 11 de maig. D’esta manera ho ha confirmat el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, en roda de premsa telemàtica esta vesprada de divendres.

 

Només ho faran tres departaments de Salut de València —Requena, Xàtiva-Ontinyent i Gandia—, sis d’Alacant —Alcoi, Dénia, la Marina Baixa, Elda, Orihuela i Torrevieja— i un de Castelló —Vinaròs—. Els altres 14 departaments valencians continuaran en la fase 0.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Els departaments valencians que continuaran en la fase 0 són 8 en València —València Hospital General, València Clínic – La Malva-Rosa, València La Fe, València Arnau de Vilanova – Llíria, València Doctor Peset, Manises, Sagunt, La Ribera—, 2 en Castelló —La Plana i Castelló— i 4 en Alacant —Alacant Hospital General, Sant Joan d’Alacant, Elx, Elx Crevillent—.

 

El Govern valencià havia demanat a l’Executiu central que tot el territori valencià passara a la fase 1 este dilluns, en considerar que tots els departaments estan en condicions de fer-ho. A pesar d’això, el Govern central ho ha desestimat.

 

Quins altres territoris d’Espanya passaran de fase?

A banda dels departaments valencians mencionats, altres territoris que passaran a la fase 1 este pròxim dilluns són Conca i Guadalajara en Castella-La Manxa; Mallorca, Menorca i Eivissa en les Illes Balears; l’Alt Pirineu i Aran, Terres de l’Ebre i el Camps de Tarragona en Catalunya; Navarra; Galícia; Astúries; Cantàbria; el País Basc; 26 zones de Salut de Castella i Lleó —1 en Àvila, 6 en Burgos, 1 en Zamora, 3 en Valladolid, 3 en Salamanca i 1 en Sòria—; la Rioja; Aragó; Extremadura; Almeria, Jaén, Còrdova, Sevilla, Huelva i Cadis en Andalusia; Múrcia: Canàries; Ceuta; i Melilla.

 

Quins altres territoris d’Espanya no passaran de Fase?

Es quedaran en la fase 0 Toledo, Albacete i Ciudad Real en Castella-La Manxa; la Comunitat de Madrid; Màlaga i Granada en Andalusia; i Barcelona ciutat i l’àrea metropolitana Nord i Sud, Catalunya Central, Girona i Lleida en Catalunya.

 

Els criteris per a decidir si un territori passa o no

Els criteris bàsics que s’han tingut en compte per a permetre, o no, passar de fase han sigut el número de llits per a pacients crítics disponibles per cada 10.000 habitants i el número de llits d’aguts per cada 10.000 habitants disponibles. Un criteri que tots els territoris complixen, segons ha afirmat Simón.

 

Altres criteris són els relacionats amb la transmissió de la malaltia: el número total de casos confirmats per PCR en els últims 7 i 14 dies, la incidència acumulada o el número de casos sospitosos detectats. Pel que fa als criteris de gravetat, s’han tingut en compte el número de pacients hospitalitzats, el número de pacients crítics, el número de morts i la letalitat en els últims 7 dies.

 

També s’han avaluat la capacitat del sistema davant de possibles brots i per a respondre a les necessitats assistencials, com per exemple la capacitat d’atenció primària per a fer proves PCR.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Els cinc funcionaris citats planten la comissió de Les Naus a Alacant

Els tècnics citats no han comparegut en la segona sessió i l’oposició reclama més documentació sobre l’adjudicació de vivendes públiques

Detinguda a València una cuidadora per vendre droga en casa d’una anciana

La dona, de 32 anys, va ser sorpresa quan intentava desfer-se de substàncies estupefaents en la vivenda on treballava com a cuidadora d’una anciana

Immobilitzen a València un autobús turístic després de donar positiu en cocaïna el conductor

El xofer havia d’arreplegar 25 turistes al centre històric després d’haver-los deixat visitant la ciutat

Detinguts dos joves per agredir persones migrants a Aldaia

Els arrestats, de 18 i 20 anys, estan acusats de delictes d’odi, lesions i contra la seguretat vial després d’atacs gravats en vídeo

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.