El territori valencià no passarà a la fase 1 este dilluns

Mapa de la desescalada en Espanya (05-05-2020)

Només passaran a la fase 1 este dilluns 10 departaments valencians | Secretaria d’Estat de Comunicació

 

El territori valencià no passarà a la fase 1 el pròxim dilluns, 11 de maig. D’esta manera ho ha confirmat el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, en roda de premsa telemàtica esta vesprada de divendres.

 

Només ho faran tres departaments de Salut de València —Requena, Xàtiva-Ontinyent i Gandia—, sis d’Alacant —Alcoi, Dénia, la Marina Baixa, Elda, Orihuela i Torrevieja— i un de Castelló —Vinaròs—. Els altres 14 departaments valencians continuaran en la fase 0.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Els departaments valencians que continuaran en la fase 0 són 8 en València —València Hospital General, València Clínic – La Malva-Rosa, València La Fe, València Arnau de Vilanova – Llíria, València Doctor Peset, Manises, Sagunt, La Ribera—, 2 en Castelló —La Plana i Castelló— i 4 en Alacant —Alacant Hospital General, Sant Joan d’Alacant, Elx, Elx Crevillent—.

 

El Govern valencià havia demanat a l’Executiu central que tot el territori valencià passara a la fase 1 este dilluns, en considerar que tots els departaments estan en condicions de fer-ho. A pesar d’això, el Govern central ho ha desestimat.

 

Quins altres territoris d’Espanya passaran de fase?

A banda dels departaments valencians mencionats, altres territoris que passaran a la fase 1 este pròxim dilluns són Conca i Guadalajara en Castella-La Manxa; Mallorca, Menorca i Eivissa en les Illes Balears; l’Alt Pirineu i Aran, Terres de l’Ebre i el Camps de Tarragona en Catalunya; Navarra; Galícia; Astúries; Cantàbria; el País Basc; 26 zones de Salut de Castella i Lleó —1 en Àvila, 6 en Burgos, 1 en Zamora, 3 en Valladolid, 3 en Salamanca i 1 en Sòria—; la Rioja; Aragó; Extremadura; Almeria, Jaén, Còrdova, Sevilla, Huelva i Cadis en Andalusia; Múrcia: Canàries; Ceuta; i Melilla.

 

Quins altres territoris d’Espanya no passaran de Fase?

Es quedaran en la fase 0 Toledo, Albacete i Ciudad Real en Castella-La Manxa; la Comunitat de Madrid; Màlaga i Granada en Andalusia; i Barcelona ciutat i l’àrea metropolitana Nord i Sud, Catalunya Central, Girona i Lleida en Catalunya.

 

Els criteris per a decidir si un territori passa o no

Els criteris bàsics que s’han tingut en compte per a permetre, o no, passar de fase han sigut el número de llits per a pacients crítics disponibles per cada 10.000 habitants i el número de llits d’aguts per cada 10.000 habitants disponibles. Un criteri que tots els territoris complixen, segons ha afirmat Simón.

 

Altres criteris són els relacionats amb la transmissió de la malaltia: el número total de casos confirmats per PCR en els últims 7 i 14 dies, la incidència acumulada o el número de casos sospitosos detectats. Pel que fa als criteris de gravetat, s’han tingut en compte el número de pacients hospitalitzats, el número de pacients crítics, el número de morts i la letalitat en els últims 7 dies.

 

També s’han avaluat la capacitat del sistema davant de possibles brots i per a respondre a les necessitats assistencials, com per exemple la capacitat d’atenció primària per a fer proves PCR.

Últimes notícies

Oratge més fresc i possibles pluges febles entre el nord d’Alacant i el sud de València

La Comunitat Valenciana espera este dijous intervals de núvols, possibles pluges febles al nord d’Alacant i sud de València i un descens de les màximes, abans d’un divendres més solejat i càlid, sobretot a l’interior de la província de València.

Diana Morant es presenta a les primàries del PSPV per optar a la Presidència de la Generalitat

La secretària general del PSPV-PSOE i ministra Diana Morant ha anunciat a Gandia que concorrerà a les primàries del partit per ser la primera presidenta de la Generalitat, amb un projecte centrat en educació, sanitat, vivenda i reactivació econòmica.

Tres detinguts per una estafa massiva amb falses inversions en criptomonedes destapada a Castelló

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que presumptament estafava grans quantitats de diners amb falses inversions en criptomonedes, arran de la denúncia d’un veí d’Orpesa enganyat amb prop de 340.000 euros.

Detingut a Múrcia per estafar 5.000 euros a una dona amb la falsa promesa de regularitzar-la

La Policia Nacional ha detingut a Múrcia un home acusat d'estafar 5.000 euros a una dona estrangera en situació irregular amb la promesa falsa d'aconseguir-li permís de residència i treball. La víctima, que exercia la prostitució, el va conéixer en un club d'alterne d'Elx i va acabar denunciant-lo per estafa i coaccions.

L’Autocine Star torna a encendre la pantalla a València coincidint amb el seu 45é aniversari

L’Autocine Star de València ha reobert després d’una renovació completa del recinte de més de 10.000 metres quadrats i incorpora una nova proposta gastronòmica i millores ambientals, coincidint amb el 45é aniversari.

Així queden els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027

L’Observatori del Comerç Valencià ha fixat els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027 i ha obert la porta a canviar-los si hi ha alertes meteorològiques o sanitàries.

Milers de residents de la Comunitat continuen sense cobrar la nòmina de juny, segons CESM-CV

El sindicat mèdic CESM-CV denuncia que molts residents de primer any i renovats en juny encara no han cobrat, tot i treballar amb normalitat als hospitals i centres de salut valencians.

Condenat a quatre anys de presó per agredir sexualment la seua inquilina a Villena

Un home de 59 anys ha sigut condemnat a quatre anys de presó per agredir sexualment una inquilina que li tenia llogada una habitació a Villena. A més, haurà d’indemnitzar la víctima amb 20.000 euros per danys morals.