9.7 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

El territori valencià no passarà a la fase 1 este dilluns

Mapa de la desescalada en Espanya (05-05-2020)

Només passaran a la fase 1 este dilluns 10 departaments valencians | Secretaria d’Estat de Comunicació

 

El territori valencià no passarà a la fase 1 el pròxim dilluns, 11 de maig. D’esta manera ho ha confirmat el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, en roda de premsa telemàtica esta vesprada de divendres.

 

Només ho faran tres departaments de Salut de València —Requena, Xàtiva-Ontinyent i Gandia—, sis d’Alacant —Alcoi, Dénia, la Marina Baixa, Elda, Orihuela i Torrevieja— i un de Castelló —Vinaròs—. Els altres 14 departaments valencians continuaran en la fase 0.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Els departaments valencians que continuaran en la fase 0 són 8 en València —València Hospital General, València Clínic – La Malva-Rosa, València La Fe, València Arnau de Vilanova – Llíria, València Doctor Peset, Manises, Sagunt, La Ribera—, 2 en Castelló —La Plana i Castelló— i 4 en Alacant —Alacant Hospital General, Sant Joan d’Alacant, Elx, Elx Crevillent—.

 

El Govern valencià havia demanat a l’Executiu central que tot el territori valencià passara a la fase 1 este dilluns, en considerar que tots els departaments estan en condicions de fer-ho. A pesar d’això, el Govern central ho ha desestimat.

 

Quins altres territoris d’Espanya passaran de fase?

A banda dels departaments valencians mencionats, altres territoris que passaran a la fase 1 este pròxim dilluns són Conca i Guadalajara en Castella-La Manxa; Mallorca, Menorca i Eivissa en les Illes Balears; l’Alt Pirineu i Aran, Terres de l’Ebre i el Camps de Tarragona en Catalunya; Navarra; Galícia; Astúries; Cantàbria; el País Basc; 26 zones de Salut de Castella i Lleó —1 en Àvila, 6 en Burgos, 1 en Zamora, 3 en Valladolid, 3 en Salamanca i 1 en Sòria—; la Rioja; Aragó; Extremadura; Almeria, Jaén, Còrdova, Sevilla, Huelva i Cadis en Andalusia; Múrcia: Canàries; Ceuta; i Melilla.

 

Quins altres territoris d’Espanya no passaran de Fase?

Es quedaran en la fase 0 Toledo, Albacete i Ciudad Real en Castella-La Manxa; la Comunitat de Madrid; Màlaga i Granada en Andalusia; i Barcelona ciutat i l’àrea metropolitana Nord i Sud, Catalunya Central, Girona i Lleida en Catalunya.

 

Els criteris per a decidir si un territori passa o no

Els criteris bàsics que s’han tingut en compte per a permetre, o no, passar de fase han sigut el número de llits per a pacients crítics disponibles per cada 10.000 habitants i el número de llits d’aguts per cada 10.000 habitants disponibles. Un criteri que tots els territoris complixen, segons ha afirmat Simón.

 

Altres criteris són els relacionats amb la transmissió de la malaltia: el número total de casos confirmats per PCR en els últims 7 i 14 dies, la incidència acumulada o el número de casos sospitosos detectats. Pel que fa als criteris de gravetat, s’han tingut en compte el número de pacients hospitalitzats, el número de pacients crítics, el número de morts i la letalitat en els últims 7 dies.

 

També s’han avaluat la capacitat del sistema davant de possibles brots i per a respondre a les necessitats assistencials, com per exemple la capacitat d’atenció primària per a fer proves PCR.

Últimes notícies

València es mobilitza pel dret a la vivenda i exigix un pla de xoc

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar la situació de la vivenda i exigir un pla de xoc. La Generalitat replica que el problema és la falta d'oferta i detalla mesures en marxa.

Guanyar la Grossa de Nadal és 1 entre 100.000: més probable que un llamp i menys que un accident

La probabilitat de guanyar la Grossa de Nadal és d'1 entre 100.000. És més probable que et toque que que et caiga un llamp, però menys que morir en un accident de trànsit.

La DANA de València va deixar quasi 7 milions en pèrdues no reconegudes en el sector artístic

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions els danys de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en les arts visuals de la Comunitat Valenciana. Gran part seguix sense compensar.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat (1-1)

El Llevant va igualar sobre la botzina amb un penal transformat per Adrián de la Font després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real va deixar escapar un triomf que ja assaboria.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el temps afegit gràcies a un penal transformat per Dela després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real, que es veia guanyadora, va deixar escapar dos punts.

1-1: Un penal de Dela rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el 92 gràcies a un penal transformat per Dela després d'una falta sobre Carlos Álvarez. La Real, superior per trams, va deixar escapar un triomf que va acariciar.

Entreguen els premis ‘No oblidar la dana’ en homenatge a víctimes i reconstrucció

El Centre de Voluntariat 'La Cantina' ha entregat la primera edició dels premis 'No oblidar la dana', que rendixen tribut a víctimes, afectats i voluntariat després de les inundacions de 2024. La gala ha reunit a prop de 70 entitats i ha reconegut 11 iniciatives clau per a l'ajuda i la reconstrucció.

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.