El territori valencià no passarà a la fase 1 este dilluns

Mapa de la desescalada en Espanya (05-05-2020)

Només passaran a la fase 1 este dilluns 10 departaments valencians | Secretaria d’Estat de Comunicació

 

El territori valencià no passarà a la fase 1 el pròxim dilluns, 11 de maig. D’esta manera ho ha confirmat el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, en roda de premsa telemàtica esta vesprada de divendres.

 

Només ho faran tres departaments de Salut de València —Requena, Xàtiva-Ontinyent i Gandia—, sis d’Alacant —Alcoi, Dénia, la Marina Baixa, Elda, Orihuela i Torrevieja— i un de Castelló —Vinaròs—. Els altres 14 departaments valencians continuaran en la fase 0.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Els departaments valencians que continuaran en la fase 0 són 8 en València —València Hospital General, València Clínic – La Malva-Rosa, València La Fe, València Arnau de Vilanova – Llíria, València Doctor Peset, Manises, Sagunt, La Ribera—, 2 en Castelló —La Plana i Castelló— i 4 en Alacant —Alacant Hospital General, Sant Joan d’Alacant, Elx, Elx Crevillent—.

 

El Govern valencià havia demanat a l’Executiu central que tot el territori valencià passara a la fase 1 este dilluns, en considerar que tots els departaments estan en condicions de fer-ho. A pesar d’això, el Govern central ho ha desestimat.

 

Quins altres territoris d’Espanya passaran de fase?

A banda dels departaments valencians mencionats, altres territoris que passaran a la fase 1 este pròxim dilluns són Conca i Guadalajara en Castella-La Manxa; Mallorca, Menorca i Eivissa en les Illes Balears; l’Alt Pirineu i Aran, Terres de l’Ebre i el Camps de Tarragona en Catalunya; Navarra; Galícia; Astúries; Cantàbria; el País Basc; 26 zones de Salut de Castella i Lleó —1 en Àvila, 6 en Burgos, 1 en Zamora, 3 en Valladolid, 3 en Salamanca i 1 en Sòria—; la Rioja; Aragó; Extremadura; Almeria, Jaén, Còrdova, Sevilla, Huelva i Cadis en Andalusia; Múrcia: Canàries; Ceuta; i Melilla.

 

Quins altres territoris d’Espanya no passaran de Fase?

Es quedaran en la fase 0 Toledo, Albacete i Ciudad Real en Castella-La Manxa; la Comunitat de Madrid; Màlaga i Granada en Andalusia; i Barcelona ciutat i l’àrea metropolitana Nord i Sud, Catalunya Central, Girona i Lleida en Catalunya.

 

Els criteris per a decidir si un territori passa o no

Els criteris bàsics que s’han tingut en compte per a permetre, o no, passar de fase han sigut el número de llits per a pacients crítics disponibles per cada 10.000 habitants i el número de llits d’aguts per cada 10.000 habitants disponibles. Un criteri que tots els territoris complixen, segons ha afirmat Simón.

 

Altres criteris són els relacionats amb la transmissió de la malaltia: el número total de casos confirmats per PCR en els últims 7 i 14 dies, la incidència acumulada o el número de casos sospitosos detectats. Pel que fa als criteris de gravetat, s’han tingut en compte el número de pacients hospitalitzats, el número de pacients crítics, el número de morts i la letalitat en els últims 7 dies.

 

També s’han avaluat la capacitat del sistema davant de possibles brots i per a respondre a les necessitats assistencials, com per exemple la capacitat d’atenció primària per a fer proves PCR.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Presó provisional per a un home acusat d’intentar matar a la seua veïna a Silla

La jutgessa de guàrdia de Carlet decreta presó provisional sense fiança per a un home acusat d'intentar matar a la seua veïna a Silla després de tirar-la per les escales. La víctima, de 64 anys, roman hospitalitzada en coma des de l'1 d'abril.

Desplegament de mitjans aeris i terrestres per a frenar un incendi en la serra del Maigmó a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a un ampli desplegament de mitjans aeris i terrestres per a tractar de frenar l'avanç del foc.

Incendi forestal en les faldes del Maigmó mobilitza nombrosos mitjans a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a desplegar un ampli dispositiu de mitjans aeris i terrestres per a frenar l'avanç de les flames.

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.

Sis mesos de presó per a un jove per agredir sexualment a una menor a Alacant

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a sis mesos de presó a un jove de 23 anys per agredir sexualment a una menor de 16 anys, parent seua, en la vivenda familiar. La sentència inclou a més orde d'allunyament, llibertat vigilada i inhabilitació per a treballar amb menors.

Pérez Llorca analitza amb el grup Forts els seus plans d’inversió en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca es reunix amb la cúpula del grup Forts per a revisar la seua presència en la Comunitat Valenciana i abordar els seus plans d'inversió i creixement.

Labora llança ajudes als ajuntaments per a contractar aturades majors de 45 anys

Labora posarà en marxa una nova convocatòria d'ajudes dirigida a ajuntaments per a contractar dones desocupades, amb prioritat per a majors de 45 anys, i reforçar així la seua ocupabilitat i retorn al mercat laboral.

Pérez Llorca analitza amb el grup Forts la seua activitat i inversions en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca s'ha reunit amb la cúpula del grup Forts per a revisar la seua presència en la Comunitat Valenciana i abordar els seus plans de futur i inversions.