El territori valencià no passarà a la fase 1 este dilluns

Mapa de la desescalada en Espanya (05-05-2020)

Només passaran a la fase 1 este dilluns 10 departaments valencians | Secretaria d’Estat de Comunicació

 

El territori valencià no passarà a la fase 1 el pròxim dilluns, 11 de maig. D’esta manera ho ha confirmat el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, en roda de premsa telemàtica esta vesprada de divendres.

 

Només ho faran tres departaments de Salut de València —Requena, Xàtiva-Ontinyent i Gandia—, sis d’Alacant —Alcoi, Dénia, la Marina Baixa, Elda, Orihuela i Torrevieja— i un de Castelló —Vinaròs—. Els altres 14 departaments valencians continuaran en la fase 0.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Els departaments valencians que continuaran en la fase 0 són 8 en València —València Hospital General, València Clínic – La Malva-Rosa, València La Fe, València Arnau de Vilanova – Llíria, València Doctor Peset, Manises, Sagunt, La Ribera—, 2 en Castelló —La Plana i Castelló— i 4 en Alacant —Alacant Hospital General, Sant Joan d’Alacant, Elx, Elx Crevillent—.

 

El Govern valencià havia demanat a l’Executiu central que tot el territori valencià passara a la fase 1 este dilluns, en considerar que tots els departaments estan en condicions de fer-ho. A pesar d’això, el Govern central ho ha desestimat.

 

Quins altres territoris d’Espanya passaran de fase?

A banda dels departaments valencians mencionats, altres territoris que passaran a la fase 1 este pròxim dilluns són Conca i Guadalajara en Castella-La Manxa; Mallorca, Menorca i Eivissa en les Illes Balears; l’Alt Pirineu i Aran, Terres de l’Ebre i el Camps de Tarragona en Catalunya; Navarra; Galícia; Astúries; Cantàbria; el País Basc; 26 zones de Salut de Castella i Lleó —1 en Àvila, 6 en Burgos, 1 en Zamora, 3 en Valladolid, 3 en Salamanca i 1 en Sòria—; la Rioja; Aragó; Extremadura; Almeria, Jaén, Còrdova, Sevilla, Huelva i Cadis en Andalusia; Múrcia: Canàries; Ceuta; i Melilla.

 

Quins altres territoris d’Espanya no passaran de Fase?

Es quedaran en la fase 0 Toledo, Albacete i Ciudad Real en Castella-La Manxa; la Comunitat de Madrid; Màlaga i Granada en Andalusia; i Barcelona ciutat i l’àrea metropolitana Nord i Sud, Catalunya Central, Girona i Lleida en Catalunya.

 

Els criteris per a decidir si un territori passa o no

Els criteris bàsics que s’han tingut en compte per a permetre, o no, passar de fase han sigut el número de llits per a pacients crítics disponibles per cada 10.000 habitants i el número de llits d’aguts per cada 10.000 habitants disponibles. Un criteri que tots els territoris complixen, segons ha afirmat Simón.

 

Altres criteris són els relacionats amb la transmissió de la malaltia: el número total de casos confirmats per PCR en els últims 7 i 14 dies, la incidència acumulada o el número de casos sospitosos detectats. Pel que fa als criteris de gravetat, s’han tingut en compte el número de pacients hospitalitzats, el número de pacients crítics, el número de morts i la letalitat en els últims 7 dies.

 

També s’han avaluat la capacitat del sistema davant de possibles brots i per a respondre a les necessitats assistencials, com per exemple la capacitat d’atenció primària per a fer proves PCR.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.