14.8 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

El territori valencià, la quinta autonomia que més PCR fa des de l’inici de la pandèmia

 

El territori valencià ha fet des de l’inici de la pandèmia un total d’1.279.188 proves PCR de coronavirus, la quinta autonomia que més ha dut a terme, i 154.561 test ràpids, segons ha detallat el Ministeri de Sanitat. En total, Espanya ha fet més de 16,2 milions de proves diagnòstiques des que va començar l’epidèmia per Covid-19.

 

Esta xifra situa als valencians com la quinta autonomia que més volum ha fet, només superada per Catalunya (3 milions), Madrid (2,8 milions), Andalusia (1,8 milions) i el País Basc (1,2 milions). No obstant això, quant a la taxa de proves per 1.000 habitants, el territori valencià marca 255,90, la quarta més baixa de tota Espanya. En concret, des del 6 fins al 12 de novembre s’han fet un total de 93.555 proves, un 8% més.

 

Les comunitats autònomes han notificat al Ministeri de Sanitat que, fins al 12 de novembre, han dut a terme un total de 16,2 milions de proves diagnòstiques. D’estes, 15 milions són PCR i 1,1 test d’antígens.

 

A demés, entre els dies 6 i 12 de novembre, les comunitats han fet 822.706 PCR, amb una mitjana de 117.529 proves al dia. També en eixe període les autonomies han dut a terme un total de 332.312 test d’antígens. Sumats a les PCR fetes, suposen un total d’1,1 milions de proves diagnòstiques, el que suposa un augment del 8% en el número, amb una taxa de 343,98 per cada 1.000 habitants.

Últimes notícies

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.

Alacant recorda a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

L'Ajuntament ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau. La ciutat ha reafirmat el seu compromís contra l'antisemitisme i la intolerància.