20.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

El territori valencià rebrà més dosis de Pfizer i començarà a punxar la de Moderna en hospitals privats

 

La consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, ha anunciat este dilluns que el territori valencià rebrà a mitat del mes de febrer entregues de vacunes superiors a les establides en el pla nacional de vacunació «fins a compensar la reducció en la setmana del 18 de gener» per canvis en les instal·lacions de Pfizer.

 

També ha garantit que quan arriben les de Moderna esta setmana s’iniciarà la vacunació de la primera línia en hospitals privats i en grans residències, de la mateixa manera que continuarà l’administració de les segones dosis en residències i entre sanitaris.

 

Barceló, en la seua compareixença en la diputació permanent de les Corts, ha actualitzat les xifres de la campanya de vacunació. Actualment ja s’han punxat 104.985 dosis (100.448 primeres i 4.537 segones) entre sanitaris, residències, hospitals d’atenció a malalts crònics i de llarga estada (HACLES) i centres de diversitat funcional del territori valencià.

 

Recentment s’ha incorporat dins del grup d’un altre personal sanitari i sociosanitari al d’odontologia, higiene dental i uns altres que atenen pacients sense mascareta durant més de 15 minuts. I el pròxim a vacunar serà el dels majors de 80 anys, que d’acord amb l’INE en la Comunitat són 276.531 persones que representen el 2,9% de la població.

Últimes notícies

22 anys i mig per assassinar a la seua parella amb 18 punyalades a Alcoi

L'Audiència Provincial ha condemnat a un home a 22 anys i mig de presó per assassinar a la seua parella amb almenys 18 punyalades a Alcoi en 2022. El jurat popular va apreciar traïdoria, acarnissament i agreujants de parentiu i discriminació per raó de gènere.

El Govern recorrerà la llei valenciana d’acompanyament per retallar drets LGTBI

Igualtat ha anunciat que presentarà un recurs contra la llei d'acompanyament del Consell per considerar que limita drets del col·lectiu LGTBI i ho farà abans que acabe febrer.

La ministra d’Igualtat sosté que el masclisme és transversal i que cap entitat és immune

Ana Redondo ha defés que el masclisme és transversal i que el decisiu és com es reacciona. Ha reivindicat la resposta immediata del PSOE en el cas Salazar, ha marcat diferències amb el PP i ha optat per la prudència davant la sentència del TJUE.

Redó lamenta que una víctima haja de renunciar després de la retirada de l’acusació de Mouliaà

Ana Redondo considera tremendament dolorós que una víctima haja de renunciar per la duració d'un procés, després de la retirada de l'acusació d'Elisa Mouliaà contra Íñigo Errejón. La ministra subratlla l'acompanyament institucional i el respecte a la presumpció d'innocència.

Redó ha afirmat que el PP repetix a Móstoles la seua actitud del cas Nevenka

Redó ha qualificat de 'cínica' la reacció del PP de Madrid en el cas de Móstoles i l'ha comparada amb el patró del cas Nevenka. Ha demanat respostes immediates i centrades en la protecció de les víctimes.

Condemnat a 22 anys i mig per assassinar a la seua parella amb 18 punyalades a Alcoi

Un home de 32 anys ha sigut condemnat a 22 anys i mig per assassinar a la seua parella, Dori, de 27, amb almenys 18 punyalades en 2022 a Alcoi. L'Audiència d'Alacant ha aplicat el veredicte del jurat i el condemnat haurà d'indemnitzar a la família amb més de 255.000 euros.

El València espera incorporar un director esportiu per al mercat espanyol en 4 a 8 setmanes

El club preveu sumar un director esportiu centrat en el mercat espanyol en un termini de 30 a 60 dies. La figura actuarà com a enllaç entre la direcció i l'entrenador.

El València Basket canvia el focus a Copa i Lliga després de caure en l’Eurolliga

L'equip taronja cau 69-55 davant el Reyer Venècia i redirigix la seua temporada cap a la Copa de la Reina i la Lliga Femenina Endesa. Burgos apel·la a mantindre la mentalitat.