8.6 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

El territori valencià rebrà més dosis de Pfizer i començarà a punxar la de Moderna en hospitals privats

 

La consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, ha anunciat este dilluns que el territori valencià rebrà a mitat del mes de febrer entregues de vacunes superiors a les establides en el pla nacional de vacunació «fins a compensar la reducció en la setmana del 18 de gener» per canvis en les instal·lacions de Pfizer.

 

També ha garantit que quan arriben les de Moderna esta setmana s’iniciarà la vacunació de la primera línia en hospitals privats i en grans residències, de la mateixa manera que continuarà l’administració de les segones dosis en residències i entre sanitaris.

 

Barceló, en la seua compareixença en la diputació permanent de les Corts, ha actualitzat les xifres de la campanya de vacunació. Actualment ja s’han punxat 104.985 dosis (100.448 primeres i 4.537 segones) entre sanitaris, residències, hospitals d’atenció a malalts crònics i de llarga estada (HACLES) i centres de diversitat funcional del territori valencià.

 

Recentment s’ha incorporat dins del grup d’un altre personal sanitari i sociosanitari al d’odontologia, higiene dental i uns altres que atenen pacients sense mascareta durant més de 15 minuts. I el pròxim a vacunar serà el dels majors de 80 anys, que d’acord amb l’INE en la Comunitat són 276.531 persones que representen el 2,9% de la població.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.