14.9 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

El territori valencià rebrà més dosis de Pfizer i començarà a punxar la de Moderna en hospitals privats

 

La consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, ha anunciat este dilluns que el territori valencià rebrà a mitat del mes de febrer entregues de vacunes superiors a les establides en el pla nacional de vacunació «fins a compensar la reducció en la setmana del 18 de gener» per canvis en les instal·lacions de Pfizer.

 

També ha garantit que quan arriben les de Moderna esta setmana s’iniciarà la vacunació de la primera línia en hospitals privats i en grans residències, de la mateixa manera que continuarà l’administració de les segones dosis en residències i entre sanitaris.

 

Barceló, en la seua compareixença en la diputació permanent de les Corts, ha actualitzat les xifres de la campanya de vacunació. Actualment ja s’han punxat 104.985 dosis (100.448 primeres i 4.537 segones) entre sanitaris, residències, hospitals d’atenció a malalts crònics i de llarga estada (HACLES) i centres de diversitat funcional del territori valencià.

 

Recentment s’ha incorporat dins del grup d’un altre personal sanitari i sociosanitari al d’odontologia, higiene dental i uns altres que atenen pacients sense mascareta durant més de 15 minuts. I el pròxim a vacunar serà el dels majors de 80 anys, que d’acord amb l’INE en la Comunitat són 276.531 persones que representen el 2,9% de la població.

Últimes notícies

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.

Tanquem Cofrents alerta d’un risc creixent en prorrogar la vida de les nuclears

La plataforma ha llançat una campanya contra la pròrroga de les centrals nuclears a Espanya i exigix el seu tancament. Advertix de riscos tècnics creixents i que el model nuclear frena la modernització del sistema

Arxiven la investigació contra el bisbe Munilla per defendre les teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha arxivat les diligències obertes per les declaracions del bisbe Josep Ignacio Munilla en defensa de les teràpies de conversió. El prelat va difondre el decret d'arxiu en el seu perfil de X.

La millora de la CV-679 suma carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer a la Safor

La Diputació de València ha licitat per 9,2 milions la millora de la CV-679 entre Almoines i l'Alqueria de la Comtessa, amb carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer. El projecte reforça seguretat viària i connectivitat entre municipis de la Safor.

Ferides una menor i una dona de 39 anys en l’incendi d’una vivenda a Orihuela

Una menor i una dona de 39 anys han resultat ferides este dijous en un incendi en una vivenda del carrer Sant Joan d'Orihuela. Han sigut ateses per inhalació de fum i traslladades a l'Hospital Vega Baixa i a la Fe, segons el Cicu.

L’oposició retrau que les víctimes de la dana seguisquen sense comparéixer en Les Corts 15 mesos després

Quinze mesos després de la dana que va causar 230 morts a la província de València, l'oposició ha censurat que les víctimes no hagen sigut escoltades encara en Les Corts. El PP ha assegurat que intentarà citar-les com més prompte millor i ha apuntat a la pròxima reunió de febrer.

La Generalitat licita més de 60 vivendes de protecció pública a La Pobla de Vallbona

La Generalitat, a través de la EVHA, ha licitat entre 60 i 70 vivendes de protecció pública a La Pobla de Vallbona dins del Pla VIU. El 10% se sumarà al parc públic i el 40% es reservarà a jóvens; el termini d'ofertes finalitza el 29 d'abril.