El territori valencià rebrà més dosis de Pfizer i començarà a punxar la de Moderna en hospitals privats

 

La consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, ha anunciat este dilluns que el territori valencià rebrà a mitat del mes de febrer entregues de vacunes superiors a les establides en el pla nacional de vacunació «fins a compensar la reducció en la setmana del 18 de gener» per canvis en les instal·lacions de Pfizer.

 

També ha garantit que quan arriben les de Moderna esta setmana s’iniciarà la vacunació de la primera línia en hospitals privats i en grans residències, de la mateixa manera que continuarà l’administració de les segones dosis en residències i entre sanitaris.

 

Barceló, en la seua compareixença en la diputació permanent de les Corts, ha actualitzat les xifres de la campanya de vacunació. Actualment ja s’han punxat 104.985 dosis (100.448 primeres i 4.537 segones) entre sanitaris, residències, hospitals d’atenció a malalts crònics i de llarga estada (HACLES) i centres de diversitat funcional del territori valencià.

 

Recentment s’ha incorporat dins del grup d’un altre personal sanitari i sociosanitari al d’odontologia, higiene dental i uns altres que atenen pacients sense mascareta durant més de 15 minuts. I el pròxim a vacunar serà el dels majors de 80 anys, que d’acord amb l’INE en la Comunitat són 276.531 persones que representen el 2,9% de la població.

Últimes notícies

Taxistes valencians es visten de negre i escenifiquen un enterrament contra el decret del Consell

Centenars de taxistes de la Comunitat Valenciana han protestat a València, vestits de negre i amb un taüt simbòlic, contra el decret del Consell que regularitza els VTC i permet trajectes urbans sense temps d’espera.

Marlaska resta importància a l’agressió policial a una docent a València i la qualifica de cas esporàdic

Fernando Grande-Marlaska ha demanat en el Congrés no qüestionar la faena de la Policia per l’agressió per l’esquena d’un agent a una professora jubilada en una manifestació a València, que ha reconegut com a desproporcionada però ha definit com un cas esporàdic.

Un 12 % d’alumnes de secundària admet que ha rebut missatges sexuals en línia de desconeguts

Un estudi de la Fundació SOL i la Guàrdia Civil alerta que un 12 % d’alumnes de secundària i un 4 % de primària han rebut missatges sexuals en línia de desconeguts, i que quasi quatre de cada deu jóvens han contactat per internet amb persones que no coneixien.

Espanya tindrà quasi un terç de població major de 65 anys i un 40 % nascuda fora en 50 anys

Les projeccions de l INE indiquen que Espanya arribarà als 53,8 milions d habitants en 2041 i que en 2076 el 30,9 % tindrà 65 anys o més i el 40,4 % haurà nascut fora.

Espanya encara la primera onada de calor de l’estiu amb nits tropicals i més de 40 graus

L’Aemet alerta que Espanya es troba probablement davant la primera onada de calor de l’estiu, amb més de 40 graus en zones de l’interior, nits tropicals generalitzades i tempestes puntuals al nord i oest. Alhora, confirma que la primavera de 2026 ha sigut la segona més càlida des de 1961, amb 1,6 graus per damunt de la mitjana històrica.

Borja Sémper reclama a València una política ‘normal’ front als blocs i la crispació

Borja Sémper ha defensat a València el que anomena 'epica de la normalitat' i ha reclamat lideratges dialogants front als 'murs' i la divisio politica.

València tindrà el primer centre públic d’intel·ligència artificial aplicada compartit per empreses i universitats

València acollirà el primer centre públic d’intel·ligència artificial aplicada compartit per empreses, administracions i centres d’investigació, segons ha anunciat l’alcaldessa María José Catalá en el Fórum Europa Tribuna Mediterránea.

Macrooperació contra les samarretes falses del Mundial: 66.000 requisades i 95 detinguts

La Policia Nacional ha incautat més de 66.000 samarretes de futbol falsificades vinculades al Mundial de 2026 i ha detingut 95 persones en 15 punts d’Espanya, inclosos els municipis alacantins d’Elx i Dénia.