14.6 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

El territori valencià rebrà, entre gener i febrer, 50.000 dosi de la vacuna de Moderna

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha valorat «molt positivament» la decisió d’aprovar esta nova vacuna i ha assegurat que el territori valencià «està preparat per a la seua administració a penes arriben les primeres dosis» que, previsiblement, serà la setmana que ve.

 

Entre gener i febrer es rebran els primers enviaments de Moderna, que suposaran unes 50.000 dosi d’esta segona vacuna autoritzada. Això permetrà «accelerar el procés de vacunació en els primers estadis» que són les residències i els sanitaris de primera línia Covid-19, segons la consellera.

 

Un procés que, en finalitzar el dia d’ahir, s’havia completat ja en 125 residències valencianes i que es vorà sensiblement accelerat en els pròxims dies. En este sentit, Sanitat manté el seu pla perquè dilluns que ve estiguen vacunats usuaris i treballadors de totes les residències lliures de coronavirus.

 

La de Moderna té eficàcia vacunal del 94,1%

Esta vacuna, creada per Moderna, previndrà la malaltia causada per SARS-CoV-2 en persones a partir dels 18 anys. S’administra en dos dosis amb un interval de 28 dies i el seu manteniment exigix la seua refrigeració a 20 graus baix zero. 

 

L’autorització de la vacuna de Moderna es basa en un assaig clínic pivotal doble-cec (s’administra la vacuna o un placebo emmascarats de manera que s’impedisca la seua identificació a simple vista), aleatoritzat, enfront de placebo, que va incloure 30.000 adults majors de 18 anys que van ser vacunats amb dos dosis de 100 micrograms, separades per un interval de 28 dies. 

 

En l’anàlisi intermèdia dels resultats es van observar 196 casos de malaltia per coronavirus, 185 amb placebo i 11 amb la vacuna, cosa que va permetre estimar una eficàcia vacunal del 94,1%.

Últimes notícies

La Generalitat inicia la revisió del Catàleg de Platges de la Comunitat amb consulta pública

La Generalitat ha iniciat la consulta pública prèvia per a revisar el Catàleg de Platges de la Comunitat Valenciana. El procés busca incorporar aportacions ciutadanes i municipals abans del nou text.

Juan Romero, nou alcalde de Marines després d’un relleu pactat

El ple extraordinari ha triat a Juan Romero (Compromis per Marines) com a nou alcalde amb els vots de PSPV-PSOE i Compromis; el relleu complix el pacte de 2023.

Fernando Esteso, icona del destape que va fer ombra a Star Wars

L'actor ha mort este diumenge a València. Figura clau del destape en els 70 i 80, va triomfar al costat d'Andrés Pajares amb comèdies que van trencar la taquilla.

Fernando Esteso, mite de l’humor dels setanta i huitanta, mor als 80 a València

L'actor i humorista va morir este diumenge a València als 80 anys. Icona del cinema popular, va triomfar amb Pallers en les comèdies de Ozores i va mantindre una llarga carrera en teatre i televisió.

Mor l’actor i humorista Fernando Esteso als 80 anys

El comediant va morir de matinada a l'Hospital La Fe després de diversos dies ingressat. Va ser mitat del cèlebre tàndem amb Andrés Pajares i rostre clau del cinema popular.

Mor Fernando Esteso als 80 anys a l’Hospital La Fe de València

L'actor i humorista ha mort als 80 anys a l'Hospital La Fe de València, on estava ingressat. El seu representant el va confirmar a l'Acadèmia del Cinema; el còmic es va consagrar en els 70 al costat d'Andrés Pajares.

Una nova manifestació per la dana ha demanat que Mazón entregue l’acta de diputat

La protesta ha reunit ciutadans i familiars de víctimes per a reclamar que el expresident entregue el seu escó i comparega davant la jutgessa. El recorregut ha passat per Benetússer, Sedaví i Alfafar, algunes de les localitats més afectades.

Compromís exigix al Govern desbloquejar ja la norma que impedix orxata amb menys sucre

Compromís ha enviat una carta als ministres d'Agricultura i de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 per a exigir la reforma del Reial decret 1338/1988. Reclama un calendari immediat que permeta vendre orxata amb menys sucre sense perdre la denominació de xufa.