13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

El territori valencià rebrà, entre gener i febrer, 50.000 dosi de la vacuna de Moderna

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha valorat «molt positivament» la decisió d’aprovar esta nova vacuna i ha assegurat que el territori valencià «està preparat per a la seua administració a penes arriben les primeres dosis» que, previsiblement, serà la setmana que ve.

 

Entre gener i febrer es rebran els primers enviaments de Moderna, que suposaran unes 50.000 dosi d’esta segona vacuna autoritzada. Això permetrà «accelerar el procés de vacunació en els primers estadis» que són les residències i els sanitaris de primera línia Covid-19, segons la consellera.

 

Un procés que, en finalitzar el dia d’ahir, s’havia completat ja en 125 residències valencianes i que es vorà sensiblement accelerat en els pròxims dies. En este sentit, Sanitat manté el seu pla perquè dilluns que ve estiguen vacunats usuaris i treballadors de totes les residències lliures de coronavirus.

 

La de Moderna té eficàcia vacunal del 94,1%

Esta vacuna, creada per Moderna, previndrà la malaltia causada per SARS-CoV-2 en persones a partir dels 18 anys. S’administra en dos dosis amb un interval de 28 dies i el seu manteniment exigix la seua refrigeració a 20 graus baix zero. 

 

L’autorització de la vacuna de Moderna es basa en un assaig clínic pivotal doble-cec (s’administra la vacuna o un placebo emmascarats de manera que s’impedisca la seua identificació a simple vista), aleatoritzat, enfront de placebo, que va incloure 30.000 adults majors de 18 anys que van ser vacunats amb dos dosis de 100 micrograms, separades per un interval de 28 dies. 

 

En l’anàlisi intermèdia dels resultats es van observar 196 casos de malaltia per coronavirus, 185 amb placebo i 11 amb la vacuna, cosa que va permetre estimar una eficàcia vacunal del 94,1%.

Últimes notícies

L’ex director d’Emergències ha negat haver accedit ni filtrat l’àudio de Aemet

L'ex director general d'Emergències ha negat haver accedit o filtrat l'àudio de Aemet. Un informe de la Guàrdia Civil li situa entre els qui van copiar la crida, en una causa paral·lela a la gestió de la DANA.

El Govern Basc ha concedit a ‘Txeroki’ la semillibertat de dilluns a divendres

El Govern Basc ha concedit a Garikoitz Aspiazu, Txeroki, un règim de semillibertat de dilluns a divendres amb l'article 100.2. La mesura queda a decisió del Jutjat Central de Vigilància Penitenciària després de l'informe no vinculant de la Fiscalia.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat col·loca sis registres entre els deu més alts

El ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 graus i va situar a la Comunitat entre els principals registres del país, amb sis marques en el top 10.

Ratxes de 148 km/h a Xodos pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

L'episodi manté l'avís groc en quasi tota la Comunitat i ha deixat ratxes molt fortes a Castelló, Alacant i València. A València s'han atés deu servicis pel vent.

Montero lidera la remuntada del València Basket a Tel Aviv: 99-104 en la pròrroga

València Basket es va imposar 99-104 al Hapoel Tel Aviv després d'una pròrroga, remuntant 15 punts amb un descomunal Jean Montero (29 punts, 8 assistències i 4 rebots). El base va sostindre a l'equip i el triple final de Darius Thompson en el temps extra va rematar la victòria.

Fort vent i baixada de temperatures marcaran un cap de setmana més fred i nuvolós en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana estarà dominat pel vent de l'oest, un descens tèrmic i més nuvolositat, amb pluges febles i cota de neu en descens. La mar es mantindrà alterada en tot el litoral.

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.