El territori valencià rebrà, entre gener i febrer, 50.000 dosi de la vacuna de Moderna

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha valorat «molt positivament» la decisió d’aprovar esta nova vacuna i ha assegurat que el territori valencià «està preparat per a la seua administració a penes arriben les primeres dosis» que, previsiblement, serà la setmana que ve.

 

Entre gener i febrer es rebran els primers enviaments de Moderna, que suposaran unes 50.000 dosi d’esta segona vacuna autoritzada. Això permetrà «accelerar el procés de vacunació en els primers estadis» que són les residències i els sanitaris de primera línia Covid-19, segons la consellera.

 

Un procés que, en finalitzar el dia d’ahir, s’havia completat ja en 125 residències valencianes i que es vorà sensiblement accelerat en els pròxims dies. En este sentit, Sanitat manté el seu pla perquè dilluns que ve estiguen vacunats usuaris i treballadors de totes les residències lliures de coronavirus.

 

La de Moderna té eficàcia vacunal del 94,1%

Esta vacuna, creada per Moderna, previndrà la malaltia causada per SARS-CoV-2 en persones a partir dels 18 anys. S’administra en dos dosis amb un interval de 28 dies i el seu manteniment exigix la seua refrigeració a 20 graus baix zero. 

 

L’autorització de la vacuna de Moderna es basa en un assaig clínic pivotal doble-cec (s’administra la vacuna o un placebo emmascarats de manera que s’impedisca la seua identificació a simple vista), aleatoritzat, enfront de placebo, que va incloure 30.000 adults majors de 18 anys que van ser vacunats amb dos dosis de 100 micrograms, separades per un interval de 28 dies. 

 

En l’anàlisi intermèdia dels resultats es van observar 196 casos de malaltia per coronavirus, 185 amb placebo i 11 amb la vacuna, cosa que va permetre estimar una eficàcia vacunal del 94,1%.

Últimes notícies

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.