14.1 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

El territori valencià rebrà, entre gener i febrer, 50.000 dosi de la vacuna de Moderna

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha valorat «molt positivament» la decisió d’aprovar esta nova vacuna i ha assegurat que el territori valencià «està preparat per a la seua administració a penes arriben les primeres dosis» que, previsiblement, serà la setmana que ve.

 

Entre gener i febrer es rebran els primers enviaments de Moderna, que suposaran unes 50.000 dosi d’esta segona vacuna autoritzada. Això permetrà «accelerar el procés de vacunació en els primers estadis» que són les residències i els sanitaris de primera línia Covid-19, segons la consellera.

 

Un procés que, en finalitzar el dia d’ahir, s’havia completat ja en 125 residències valencianes i que es vorà sensiblement accelerat en els pròxims dies. En este sentit, Sanitat manté el seu pla perquè dilluns que ve estiguen vacunats usuaris i treballadors de totes les residències lliures de coronavirus.

 

La de Moderna té eficàcia vacunal del 94,1%

Esta vacuna, creada per Moderna, previndrà la malaltia causada per SARS-CoV-2 en persones a partir dels 18 anys. S’administra en dos dosis amb un interval de 28 dies i el seu manteniment exigix la seua refrigeració a 20 graus baix zero. 

 

L’autorització de la vacuna de Moderna es basa en un assaig clínic pivotal doble-cec (s’administra la vacuna o un placebo emmascarats de manera que s’impedisca la seua identificació a simple vista), aleatoritzat, enfront de placebo, que va incloure 30.000 adults majors de 18 anys que van ser vacunats amb dos dosis de 100 micrograms, separades per un interval de 28 dies. 

 

En l’anàlisi intermèdia dels resultats es van observar 196 casos de malaltia per coronavirus, 185 amb placebo i 11 amb la vacuna, cosa que va permetre estimar una eficàcia vacunal del 94,1%.

Últimes notícies

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.

Ford Almussafes suma dos dies de parada per ERTO en la planta de motors

Ford Almussafes ha afegit dos dies de parada total en la planta de motors, el 26 de gener i el 2 de febrer, dins de l'ERTO en vigor. La mesura afecta a totes les línies excepte blocs i servicis indirectes i se suma al calendari acordat per a gener i febrer.

Pérez Llorca reclama una proposta seriosa i rigorosa de finançament autonòmic

El president ha lamentat l'absència d'una proposta concreta del Govern després de l'últim Consell de Política Fiscal i Financera i ha demanat un debat transparent i conjunt.