10 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

El territori valencià reprendrà este dimarts el procés de vacunació contra el coronavirus

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública reprendrà este dimarts el programa de vacunació contra el coronavirus en residències del territori valencià després del problema logístic que ha patit la farmacèutica Pfizer, que li ha impedit la distribució de les vacunes a uns quants països d’Europa, entre ells Espanya, i que ha impedit continuar el procés este dilluns.

 

Segons ha informat la Conselleria en un comunicat, la represa de la vacunació es dura a terme este dimarts en algunes residències, en funció de l’hora d’arribada de les dosis als tres centres de distribució i el seu posterior repartiment.

 

La Comunitat Valenciana va començar este diumenge, 27 de desembre, la vacunació del coronavirus amb 775 dosi de la vacuna de Pfizer en set residències de majors. A partir d’ara, cada setmana, Pfizer té el compromís d’entregar al voltant de 30.000 dosis. Així, esta setmana Alacant rebrà 10.000 dosis, Castelló, 5.000, i 16.000 la província de València.

 

El personal sanitari, el següent grup de vacunació

D’altra banda, la Conselleria ha dissenyat un pla de treball perquè les persones que residixen o treballen en residències de majors i en residències amb persones amb diversitat funcional hagen rebut la primera dosi a mitjan gener.

 

El següent grup de vacunació és el del personal sanitari. D’esta forma, s’anirà vacunant d’acord amb la disponibilitat de les dosis i s’avançarà en cadascun dels grups en funció d’esta disponibilitat.

Últimes notícies

Tres detinguts, un menor, per 15 robatoris amb força a Albal, Catarroja i Massanassa

La Guàrdia Civil ha detingut a tres hòmens, un d'ells menor d'edat, per 15 robatoris amb força en comerços d'hostaleria i alimentació d'Albal, Catarroja i Massanassa. El presumpte capitost ha ingressat a la presó provisional.

Els càmpings valencians van liderar novembre amb un 3,2% més de pernoctacions i la major ocupació

La Comunitat Valenciana va encapçalar el turisme en càmpings al novembre amb més de 630.000 nits, un 3,2% més interanual, i va registrar la major ocupació, del 60,1%. La Costa Blanca va destacar amb 329.000 pernoctacions i un 81,2% d'ocupació.

El primer mes de Juanfran Pérez Llorca: perdó a les víctimes, nou Consell i diàleg

Es complix un mes des de la presa de possessió de Juanfran Pérez Llorca. Claus: disculpa a les víctimes de la dana, reordenació del Consell, comissió mixta amb el Govern, gestora en el PP i anomenada al diàleg.

De les ‘pràctiques ficus’ als simuladors: així es formen els futurs mèdics

La massificació en Medicina impulsa la simulació clínica per a evitar les 'pràctiques ficus'. Les universitats ajusten rotacions i convenis per a garantir aprenentatge real.

La Policia d’Indonèsia investiga possible negligència en el naufragi d’un vaixell amb espanyols

La Policia d'Indonèsia ha obert una investigació per possible negligència després del naufragi d'un vaixell turístic amb espanyols. Una menor va morir i tres seguixen desapareguts.

De les ‘pràctiques ficus’ als simuladors: així es formen els futurs mèdics

Les pràctiques clíniques s'han tornat més planificades i rotatòries, però la massificació impulsa la simulació amb maniquins i centres especialitzats. Les diferències entre models públic i privat marquen el ritme de l'aprenentatge.

Cap de setmana de pluges a València i Alacant i cota de neu en descens a Castelló

El primer cap de setmana de 2026 arriba amb ruixats localment forts en el sud de València i nord d'Alacant i amb la cota de neu en descens a l'interior nord de Castelló.

Octava jornada de busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

La busca dels tres espanyols desapareguts després del naufragi del KM Putri Sakinah va entrar en la seua octava jornada amb quatre sonares i una àrea més delimitada. La Policia manté oberta una investigació per a esclarir responsabilitats.