El territori valencià reprendrà este dimarts el procés de vacunació contra el coronavirus

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública reprendrà este dimarts el programa de vacunació contra el coronavirus en residències del territori valencià després del problema logístic que ha patit la farmacèutica Pfizer, que li ha impedit la distribució de les vacunes a uns quants països d’Europa, entre ells Espanya, i que ha impedit continuar el procés este dilluns.

 

Segons ha informat la Conselleria en un comunicat, la represa de la vacunació es dura a terme este dimarts en algunes residències, en funció de l’hora d’arribada de les dosis als tres centres de distribució i el seu posterior repartiment.

 

La Comunitat Valenciana va començar este diumenge, 27 de desembre, la vacunació del coronavirus amb 775 dosi de la vacuna de Pfizer en set residències de majors. A partir d’ara, cada setmana, Pfizer té el compromís d’entregar al voltant de 30.000 dosis. Així, esta setmana Alacant rebrà 10.000 dosis, Castelló, 5.000, i 16.000 la província de València.

 

El personal sanitari, el següent grup de vacunació

D’altra banda, la Conselleria ha dissenyat un pla de treball perquè les persones que residixen o treballen en residències de majors i en residències amb persones amb diversitat funcional hagen rebut la primera dosi a mitjan gener.

 

El següent grup de vacunació és el del personal sanitari. D’esta forma, s’anirà vacunant d’acord amb la disponibilitat de les dosis i s’avançarà en cadascun dels grups en funció d’esta disponibilitat.

Últimes notícies

Una nit d’infern tèrmic bateix rècords a la meteorologia valenciana

La nit de dimecres a dijous ha deixat temperatures entre 35 i 39 graus en prop de cent localitats valencianes, amb ponent molt càlid i rècords nocturns com els 37,3 graus de Nules.

Dijous amb ruixats, tronades fortes i granís a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dijous ruixats i tronades localment fortes, amb granís i ratxes molt intenses de vent, després d’un dimecres de calor rècord. Les mínimes pujaran en el litoral, mentres que les màximes baixaran en la major part del territori.

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.