El territori valencià reprograma el pla de vacunació

 

El territori valencià rebrà esta setmana un total de 118.860 dosis de vacunes contra el Covid-19 de les farmacèutiques Pfizer, Moderna i AstraZeneca, segons han confirmat fonts de la Conselleria de Sanitat.

 

En concret, està previst que arriben 67.860 dosis de Pfizer, 39.000 de Moderna i finalment 12.000 d’AstraZeneca. Al principi havien d’arribar esta setmana 96.000 dosis de la farmacèutica britànica, però finalment només arribaran 12.000, pel que s’ha de reprogramar el pla de vacunació que tenia previst a partir d’abril.

 

Sobre este tema, Ximo Puig, president de la Generalitat, es va reunir el divendres per videoconferència amb el president d’AstraZeneca España, Rick Rafael Suárez, junt a la consellera de Sanitat, Ana Barceló, i va anunciar que la farmacèutica s’ha compromés a enviar 200.000 vials al mes fins a juny.

 

En eixe sentit, Puig ha explicat que aquest retard afecta al pla i obligarà a reprogramar-lo, amb l’objectiu d’iniciar a l’abril la vacunació massiva. No obstant això, ha remarcat que Pfizer pot augmentar l’enviament de vacunes i es podrien substituir estes per les previstes d’AstraZeneca. La diferència és que la segona dosi de Pfizer és a les tres setmanes i les de l’altra quasi als tres mesos.

Últimes notícies

Sèptim dia de vaga del professorat valencià amb negociació clau i amenaça de dimissió massiva

La vaga indefinida del professorat de la xarxa pública valenciana entra en el seu sèptim dia amb una reunió negociadora decisiva i la pressió afegida d'una possible dimissió col·lectiva d'equips directius.

La Porcellana de Llemotges aconseguix la primera indicació geogràfica artesanal protegida per la UEIPO

La Porcellana de Llemotges es convertix en la primera indicació geogràfica artesanal i industrial registrada per la EUIPO, una fita que reforça la protecció de l'artesania europea i obri la porta a noves sol·licituds.

Les directives de centres públics amenacen amb dimitir en bloc si Educació no concreta la seua oferta

Els equips directius de centres públics valencians advertixen que presentaran dimissions col·lectives si la Conselleria d'Educació no presenta per escrit una proposta seriosa i suficient per a posar fi a la vaga indefinida del professorat.

Dimarts quasi estiuenc en la Comunitat Valenciana amb fins a 30 graus i algun ruixat a Castelló

La Comunitat Valenciana viurà un dimarts quasi estiuenc, amb temperatures pròximes als 30 graus i cel poc nuvolós, encara que s'esperen ruixats dispersos a l'interior de Castelló a la vesprada.

Educació proposa una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros al mes per a frenar la vaga docent

Educació planteja als sindicats una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros mensuals fins a 2028 i noves taules de treball per a intentar desconvocar la vaga indefinida del professorat.

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.