11.7 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

El territori valencià reprograma el pla de vacunació

 

El territori valencià rebrà esta setmana un total de 118.860 dosis de vacunes contra el Covid-19 de les farmacèutiques Pfizer, Moderna i AstraZeneca, segons han confirmat fonts de la Conselleria de Sanitat.

 

En concret, està previst que arriben 67.860 dosis de Pfizer, 39.000 de Moderna i finalment 12.000 d’AstraZeneca. Al principi havien d’arribar esta setmana 96.000 dosis de la farmacèutica britànica, però finalment només arribaran 12.000, pel que s’ha de reprogramar el pla de vacunació que tenia previst a partir d’abril.

 

Sobre este tema, Ximo Puig, president de la Generalitat, es va reunir el divendres per videoconferència amb el president d’AstraZeneca España, Rick Rafael Suárez, junt a la consellera de Sanitat, Ana Barceló, i va anunciar que la farmacèutica s’ha compromés a enviar 200.000 vials al mes fins a juny.

 

En eixe sentit, Puig ha explicat que aquest retard afecta al pla i obligarà a reprogramar-lo, amb l’objectiu d’iniciar a l’abril la vacunació massiva. No obstant això, ha remarcat que Pfizer pot augmentar l’enviament de vacunes i es podrien substituir estes per les previstes d’AstraZeneca. La diferència és que la segona dosi de Pfizer és a les tres setmanes i les de l’altra quasi als tres mesos.

Últimes notícies

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.