El territori valencià reprograma el pla de vacunació

 

El territori valencià rebrà esta setmana un total de 118.860 dosis de vacunes contra el Covid-19 de les farmacèutiques Pfizer, Moderna i AstraZeneca, segons han confirmat fonts de la Conselleria de Sanitat.

 

En concret, està previst que arriben 67.860 dosis de Pfizer, 39.000 de Moderna i finalment 12.000 d’AstraZeneca. Al principi havien d’arribar esta setmana 96.000 dosis de la farmacèutica britànica, però finalment només arribaran 12.000, pel que s’ha de reprogramar el pla de vacunació que tenia previst a partir d’abril.

 

Sobre este tema, Ximo Puig, president de la Generalitat, es va reunir el divendres per videoconferència amb el president d’AstraZeneca España, Rick Rafael Suárez, junt a la consellera de Sanitat, Ana Barceló, i va anunciar que la farmacèutica s’ha compromés a enviar 200.000 vials al mes fins a juny.

 

En eixe sentit, Puig ha explicat que aquest retard afecta al pla i obligarà a reprogramar-lo, amb l’objectiu d’iniciar a l’abril la vacunació massiva. No obstant això, ha remarcat que Pfizer pot augmentar l’enviament de vacunes i es podrien substituir estes per les previstes d’AstraZeneca. La diferència és que la segona dosi de Pfizer és a les tres setmanes i les de l’altra quasi als tres mesos.

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.