El territori valencià comença a administrar les segones dosis de la vacuna contra el coronavirus

Sanitat ha iniciat este diumenge l'administració de la segona dosi de la vacuna de Pfizer. Els residents i el personal sociosanitari de la Residència Verge del Miracle de Rafelbunyol, en l'Horta Nord (València), van ser dels primers a rebre la primera dosi i este mateix diumenge quedaran vacunats de la segona. Segons les previsions de la farmacèutica, en un termini de 10 dies, els que estan sent vacunats, adquiriran la immunitat enfront del COVID-19. El nivell d'eficàcia d'esta vacuna és del 95%.

 

Al llarg dels pròxims dies se subministraran les 5.151 segones dosis per a completar el primer cicle de vacunació per a les persones amb les que es va iniciar el procés el passat 27 de desembre. La previsió és rebre el dilluns 17.550 vacunes, el 58% de les habituals a causa de la incidència comunicada per Pfizer. El dilluns 25, sempre segons les previsions del ministeri, ja es rebran les 30.255 dosis habituals i, en unes setmanes es reposaran les 12.705 dosis que no es manen este dilluns. Un contratemps que ha obligat a modificar temporalment el pla de vacunació per a garantir que totes aquelles persones vacunades en primera dosi, rebran a temps la segona.

 

Carmen Gómez, ha sigut la primera en rebre la segona dosi de la vacuna de Pfizer en el territori valencià i com la resta de residents de la Residència Verge del Miracle de Rafelbunyol en València «estan animats i tots els que es van vacunar de la primera dosi, volen rebre la segona», tal com ha declarat la infermera Cristina Palacios encarregada de subministrar-la. 

 

De moment, en el territori valencià de la primera dosi s'han administrat en residències i entre personal sanitari 86.927 dosi de la vacuna de Pfizer, un 92,1% de totes les rebudes fins al moment. Per províncies, s'han administrat 11.653 en Castelló, 32.472 en Alacant i 42.802 en València. 

 

Últimes notícies

Nou servici a Dénia per a controlar el dolor agut després de grans cirurgies

L’Hospital Universitari de Dénia ha posat en marxa una Unitat de Dolor Agut per a pacients hospitalitzats després de cirurgies majors, amb tècniques avançades de control del dolor i seguiment personalitzat durant l’ingrés.

El Castelló signa el millor inici lluny de Castalia en 104 anys

El CD Castellón ha guanyat els tres primers partits com a visitant en LaLiga Hypermotion, fita inèdita en els seus 104 anys, i es manté líder en solitari abans de rebre el Tenerife a Castalia.

Morcillo assegura que l’Elx competirà sense por davant el Madrid

Javier Morcillo, migcampista de l’Elx, garantix que l’equip competirà al màxim davant el Real Madrid este dimarts al Martínez Valero i agraïx el suport incondicional de l’afició franjiverda.

Rescaten amb helicòpter un cavall que havia caigut a un estany a Cullera

Els bombers han alçat amb un helicòpter un cavall que havia quedat atrapat en un estany del Brosquil, a Cullera, i no podia eixir pel seu propi peu. L’animal es troba en bon estat i ja ha sigut retornat al seu amo.

Diumenge assolellat i amb temperatures en lleu ascens a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge una jornada majoritàriament assolellada, amb temperatures màximes en lleuger ascens i vent fluix que girarà a llevant a migdia.

Un incendi en una vivenda de Dénia obliga a evacuar un edifici de cinc altures

Un incendi declarat en una vivenda de l’avinguda Ramón Ortega de Dénia ha obligat a desallotjar un edifici de cinc altures. Una família ha sigut atesa per inhalació de fum, però els residents han pogut tornar després a casa.

Belén Segarra conta en un llibre com va passar de la depressió al ioga

La il·lustradora valenciana Belén Segarra presenta 'Mi libro de yoga', una obra on narra com el ioga va transformar la seua depressió en un nou camí de vida. El volum combina text i il·lustracions per a acostar esta pràctica a qualsevol persona, siga quina siga la seua edat o experiència.

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.