El territori valencià comença a administrar les segones dosis de la vacuna contra el coronavirus

Sanitat ha iniciat este diumenge l'administració de la segona dosi de la vacuna de Pfizer. Els residents i el personal sociosanitari de la Residència Verge del Miracle de Rafelbunyol, en l'Horta Nord (València), van ser dels primers a rebre la primera dosi i este mateix diumenge quedaran vacunats de la segona. Segons les previsions de la farmacèutica, en un termini de 10 dies, els que estan sent vacunats, adquiriran la immunitat enfront del COVID-19. El nivell d'eficàcia d'esta vacuna és del 95%.

 

Al llarg dels pròxims dies se subministraran les 5.151 segones dosis per a completar el primer cicle de vacunació per a les persones amb les que es va iniciar el procés el passat 27 de desembre. La previsió és rebre el dilluns 17.550 vacunes, el 58% de les habituals a causa de la incidència comunicada per Pfizer. El dilluns 25, sempre segons les previsions del ministeri, ja es rebran les 30.255 dosis habituals i, en unes setmanes es reposaran les 12.705 dosis que no es manen este dilluns. Un contratemps que ha obligat a modificar temporalment el pla de vacunació per a garantir que totes aquelles persones vacunades en primera dosi, rebran a temps la segona.

 

Carmen Gómez, ha sigut la primera en rebre la segona dosi de la vacuna de Pfizer en el territori valencià i com la resta de residents de la Residència Verge del Miracle de Rafelbunyol en València «estan animats i tots els que es van vacunar de la primera dosi, volen rebre la segona», tal com ha declarat la infermera Cristina Palacios encarregada de subministrar-la. 

 

De moment, en el territori valencià de la primera dosi s'han administrat en residències i entre personal sanitari 86.927 dosi de la vacuna de Pfizer, un 92,1% de totes les rebudes fins al moment. Per províncies, s'han administrat 11.653 en Castelló, 32.472 en Alacant i 42.802 en València. 

 

Últimes notícies

Alicante obri els centres d’acollida davant l’episodi extrem de calor dilluns i dimarts

L’Ajuntament d’Alicante ha activat el Pla Territorial d’Emergència per l’ola de calor i habilita dilluns i dimarts els Centres d’Acollida i Urgències Socials, amb servei d’alimentació, hidratació i higiene per a persones sense llar.

Barcala es manté en silenci sobre Les Naus malgrat la citació de la comissió de vivenda

L alcalde d Alacant, Luis Barcala, ha reiterat que no farà cap declaració sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus, tot i que la comissió municipal d investigació l ha citat per al 24 de juliol a petició de tota l oposició.

Alerta per calor extrem: la Generalitat demana adaptar la faena per protegir la salut laboral

La Generalitat ha instat empreses, administracions i persones treballadores a reforçar la prevenció i reorganitzar la faena davant l’episodi de calor extrem anunciat a la Comunitat Valenciana.

Cinc ferits en un xoc entre una furgoneta i un autobús de l’EMT a El Saler

Cinc persones han resultat ferides en un accident entre un autobús de la línia 25 de l’EMT i una furgoneta a la CV-500, a l’altura d’El Saler, i han sigut traslladades a hospitals de València.

Continua ingressat l’home detingut per matar la seua dona i la filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per apunyalar mortalment la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar continua hospitalitzat sota custòdia policial i encara no ha declarat.

El alcalde d’Alacant haurà de donar explicacions per les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

La comissió municipal que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan ha citat l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, a comparéixer el 24 de juliol, després de la petició conjunta de tota l’oposició.

L’incendi de Soneja continua sense perimetrar amb 300 efectius desplegats i l’onada de calor com a principal amenaça

La Generalitat manté el desallotjament preventiu de Azuébar mentre 16 mitjans aeris treballen en la zona i el Seprona investiga l’origen del foc

Nit sufocant en pobles de tot el territori en l’inici d’una nova onada de calor

Diversos municipis de Castelló, València i Alacant han encadenat una nit tòrrida amb mínimes superiors als 26 graus en l’inici d’una nova onada de calor que podria deixar màximes de fins a 44 graus.