El territori valencià comença a administrar les segones dosis de la vacuna contra el coronavirus

Sanitat ha iniciat este diumenge l'administració de la segona dosi de la vacuna de Pfizer. Els residents i el personal sociosanitari de la Residència Verge del Miracle de Rafelbunyol, en l'Horta Nord (València), van ser dels primers a rebre la primera dosi i este mateix diumenge quedaran vacunats de la segona. Segons les previsions de la farmacèutica, en un termini de 10 dies, els que estan sent vacunats, adquiriran la immunitat enfront del COVID-19. El nivell d'eficàcia d'esta vacuna és del 95%.

 

Al llarg dels pròxims dies se subministraran les 5.151 segones dosis per a completar el primer cicle de vacunació per a les persones amb les que es va iniciar el procés el passat 27 de desembre. La previsió és rebre el dilluns 17.550 vacunes, el 58% de les habituals a causa de la incidència comunicada per Pfizer. El dilluns 25, sempre segons les previsions del ministeri, ja es rebran les 30.255 dosis habituals i, en unes setmanes es reposaran les 12.705 dosis que no es manen este dilluns. Un contratemps que ha obligat a modificar temporalment el pla de vacunació per a garantir que totes aquelles persones vacunades en primera dosi, rebran a temps la segona.

 

Carmen Gómez, ha sigut la primera en rebre la segona dosi de la vacuna de Pfizer en el territori valencià i com la resta de residents de la Residència Verge del Miracle de Rafelbunyol en València «estan animats i tots els que es van vacunar de la primera dosi, volen rebre la segona», tal com ha declarat la infermera Cristina Palacios encarregada de subministrar-la. 

 

De moment, en el territori valencià de la primera dosi s'han administrat en residències i entre personal sanitari 86.927 dosi de la vacuna de Pfizer, un 92,1% de totes les rebudes fins al moment. Per províncies, s'han administrat 11.653 en Castelló, 32.472 en Alacant i 42.802 en València. 

 

Últimes notícies

Rafa Mir recorre la condemna a huit anys i mig de presó i posa en dubte la sentència

Rafa Mir ha presentat recurs contra la condemna a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions dictada per l’Audiència de València i critica que la sentència no valore uns vídeos aportats per la defensa ni la intervenció de la Policia Local de Bétera.

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.