La tornada a les universitats serà amb mascareta obligatòria i espais d’aïllament, entre altres mesures

 

L’obligatorietat d’usar mascareta, la millora en la ventilació dels centres i un nou protocol d’actuació davant de casos positius o sospitosos de Covid-19 són les principals novetats que s’ha plantejat este dilluns en la Comissió Delegada de la Conferència General de Política Universitària.

 

D’eixa manera, davant d’un número elevat de casos que tinga «afectació general» en un centre o una universitat, la decisió a prendre serà competència dels centres juntament amb les autoritats sanitàries i educatives, és a dir, les comunitats autònomes.

 

En esta reunió, amb presència de totes les comunitats autònomes i presidida pel secretari general d’Universitats, José Manuel Pingarrón -en substitució del ministre Manuel Castells-, s’ha treballat a fer els últims ajustos en els protocols que s’han d’implementar en les universitats este inici de curs.

L’objectiu de la trobada ha sigut «assegurar una bona coordinació de l’inici del curs» i «garantir que tant el personal docent i investigador, com l’alumnat i el personal d’administració i servicis disposen d’informació precisa sobre les mesures sanitàries i educatives que s’aplicaran en el curs 2020-21», segons informa el Ministeri d’Universitats.

 

Protocols d’actuació en cas de positius

Entre els «ajustos», destaca que els Ministeris d’Universitats i de Sanitat han actualitzat el document marc de recomanacions sanitàries i educatives elaborat ja el mes de juny passat. Un dels canvis fonamentals és que es fa obligatori l’ús de la mascareta en les classes que finalment es vagen a fer de manera presencial i en els espais comuns.

 

A demés, s’intensifiquen també les faenes de ventilació en tots els espais del centre, i es recomana ventilar durant 10 o 15 minuts a l’inici i final de la jornada i a les aules després de cada classe lectiva. El document recomana també mantindre les finestres obertes tot el temps que siga possible.

 

Una altra de les novetats és l’establiment de protocols d’actuació de les universitats davant d’un cas sospitós o un positiu de Covid-19.

 

Segons el document actualitzat, ‘Recomanacions del Ministeri d’Universitats en la comunitat universitària per a adaptar el curs universitari 2020-2021 a una presencialitat adaptada i mesures d’actuació de les universitats davant d’un cas sospitós o un positiu de Covid-19’, les universitats que conformen el sistema universitari espanyol, en l’ús de la seua competència, hauran de comptar amb un protocol d’actuació davant de la detecció d’un cas sospitós de Covid-19 i este protocol ha d’elaborar-se seguint els criteris sanitaris establits pel Ministeri de Sanitat i les conselleries respectives de les comunitats autònomes.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.