La tornada a les universitats serà amb mascareta obligatòria i espais d’aïllament, entre altres mesures

 

L’obligatorietat d’usar mascareta, la millora en la ventilació dels centres i un nou protocol d’actuació davant de casos positius o sospitosos de Covid-19 són les principals novetats que s’ha plantejat este dilluns en la Comissió Delegada de la Conferència General de Política Universitària.

 

D’eixa manera, davant d’un número elevat de casos que tinga «afectació general» en un centre o una universitat, la decisió a prendre serà competència dels centres juntament amb les autoritats sanitàries i educatives, és a dir, les comunitats autònomes.

 

En esta reunió, amb presència de totes les comunitats autònomes i presidida pel secretari general d’Universitats, José Manuel Pingarrón -en substitució del ministre Manuel Castells-, s’ha treballat a fer els últims ajustos en els protocols que s’han d’implementar en les universitats este inici de curs.

L’objectiu de la trobada ha sigut «assegurar una bona coordinació de l’inici del curs» i «garantir que tant el personal docent i investigador, com l’alumnat i el personal d’administració i servicis disposen d’informació precisa sobre les mesures sanitàries i educatives que s’aplicaran en el curs 2020-21», segons informa el Ministeri d’Universitats.

 

Protocols d’actuació en cas de positius

Entre els «ajustos», destaca que els Ministeris d’Universitats i de Sanitat han actualitzat el document marc de recomanacions sanitàries i educatives elaborat ja el mes de juny passat. Un dels canvis fonamentals és que es fa obligatori l’ús de la mascareta en les classes que finalment es vagen a fer de manera presencial i en els espais comuns.

 

A demés, s’intensifiquen també les faenes de ventilació en tots els espais del centre, i es recomana ventilar durant 10 o 15 minuts a l’inici i final de la jornada i a les aules després de cada classe lectiva. El document recomana també mantindre les finestres obertes tot el temps que siga possible.

 

Una altra de les novetats és l’establiment de protocols d’actuació de les universitats davant d’un cas sospitós o un positiu de Covid-19.

 

Segons el document actualitzat, ‘Recomanacions del Ministeri d’Universitats en la comunitat universitària per a adaptar el curs universitari 2020-2021 a una presencialitat adaptada i mesures d’actuació de les universitats davant d’un cas sospitós o un positiu de Covid-19’, les universitats que conformen el sistema universitari espanyol, en l’ús de la seua competència, hauran de comptar amb un protocol d’actuació davant de la detecció d’un cas sospitós de Covid-19 i este protocol ha d’elaborar-se seguint els criteris sanitaris establits pel Ministeri de Sanitat i les conselleries respectives de les comunitats autònomes.

Últimes notícies

Investiguen un veí d’Alqueries per la mort del seu gos per abandó extrem

La Guàrdia Civil ha obert diligències contra un home de 45 anys d'Alqueries del Niño Perdido per deixar morir el seu gos sense menjar ni aigua a la terrassa de la vivenda.

La Comunitat Valenciana encadena 717 embargaments d’habitatge en només tres mesos

Les execucions hipotecàries sobre habitatge habitual han augmentat un 27,5 % a Espanya entre abril i juny. La Comunitat Valenciana és la tercera autonomia amb més casos, amb 717 embargaments de vivendes.

UGT exige a Ford Almussafes blindar la revisió salarial retroactiva en l’acord fins 2030

UGT condiciona el seu suport a l’Acord 2030 de Ford Almussafes a tres exigències clau, entre elles garantir la revisió salarial retroactiva cada any. El sindicat iniciarà una consulta interna per reforçar la seua posició en la mesa de negociació.

Una mare i el seu fill de 3 anys, ferits en caure d’un balcó a Canals

Un xiquet de 3 anys ha patit diversos traumatismes i la seua mare s’ha fracturat els dos turmells en caure des d’un balcó del primer pis a Canals. Tots dos han sigut traslladats a centres hospitalaris de València i Xàtiva.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges en zones de València i Castelló

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 en una hora en gran part de la província de València i a l’interior sud de Castelló, amb possibles tempestes amb calamarsa. La resta de zones de València i Castelló es mantenen en avís groc per aiguats menys intensos.

Poca visibilitat i aire degradat per fum a la zona de l’incendi de Tuéjar

Aemet alerta que les inversions tèrmiques poden confinar el fum de l’incendi de Tuéjar a prop del sòl durant diverses hores, amb visibilitat reduïda i pitjor qualitat de l’aire.

Vesprada de ruixats i tronades molt fortes a València i sud de Castelló

Aemet preveu per a esta vesprada ruixats i tronades fortes o molt fortes a València i al sud de Castelló, amb granís i ratxes de vent molt intenses. Les temperatures màximes baixaran de forma notable i el cel s’ennuvolarà a partir de migdia.

Una nit en vela a Tuéjar per un incendi que arrasa mil hectàrees a l’Alt Túria

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar ha cremat unes 1.000 hectàrees en la reserva de la biosfera de l’Alt Túria, encara actiu però sense risc per als veïns. L’alcalde reclama més inversió en prevenció i gestió forestal.