La tornada a les universitats serà amb mascareta obligatòria i espais d’aïllament, entre altres mesures

 

L’obligatorietat d’usar mascareta, la millora en la ventilació dels centres i un nou protocol d’actuació davant de casos positius o sospitosos de Covid-19 són les principals novetats que s’ha plantejat este dilluns en la Comissió Delegada de la Conferència General de Política Universitària.

 

D’eixa manera, davant d’un número elevat de casos que tinga «afectació general» en un centre o una universitat, la decisió a prendre serà competència dels centres juntament amb les autoritats sanitàries i educatives, és a dir, les comunitats autònomes.

 

En esta reunió, amb presència de totes les comunitats autònomes i presidida pel secretari general d’Universitats, José Manuel Pingarrón -en substitució del ministre Manuel Castells-, s’ha treballat a fer els últims ajustos en els protocols que s’han d’implementar en les universitats este inici de curs.

L’objectiu de la trobada ha sigut «assegurar una bona coordinació de l’inici del curs» i «garantir que tant el personal docent i investigador, com l’alumnat i el personal d’administració i servicis disposen d’informació precisa sobre les mesures sanitàries i educatives que s’aplicaran en el curs 2020-21», segons informa el Ministeri d’Universitats.

 

Protocols d’actuació en cas de positius

Entre els «ajustos», destaca que els Ministeris d’Universitats i de Sanitat han actualitzat el document marc de recomanacions sanitàries i educatives elaborat ja el mes de juny passat. Un dels canvis fonamentals és que es fa obligatori l’ús de la mascareta en les classes que finalment es vagen a fer de manera presencial i en els espais comuns.

 

A demés, s’intensifiquen també les faenes de ventilació en tots els espais del centre, i es recomana ventilar durant 10 o 15 minuts a l’inici i final de la jornada i a les aules després de cada classe lectiva. El document recomana també mantindre les finestres obertes tot el temps que siga possible.

 

Una altra de les novetats és l’establiment de protocols d’actuació de les universitats davant d’un cas sospitós o un positiu de Covid-19.

 

Segons el document actualitzat, ‘Recomanacions del Ministeri d’Universitats en la comunitat universitària per a adaptar el curs universitari 2020-2021 a una presencialitat adaptada i mesures d’actuació de les universitats davant d’un cas sospitós o un positiu de Covid-19’, les universitats que conformen el sistema universitari espanyol, en l’ús de la seua competència, hauran de comptar amb un protocol d’actuació davant de la detecció d’un cas sospitós de Covid-19 i este protocol ha d’elaborar-se seguint els criteris sanitaris establits pel Ministeri de Sanitat i les conselleries respectives de les comunitats autònomes.

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU