La tornada a les universitats serà amb mascareta obligatòria i espais d’aïllament, entre altres mesures

 

L’obligatorietat d’usar mascareta, la millora en la ventilació dels centres i un nou protocol d’actuació davant de casos positius o sospitosos de Covid-19 són les principals novetats que s’ha plantejat este dilluns en la Comissió Delegada de la Conferència General de Política Universitària.

 

D’eixa manera, davant d’un número elevat de casos que tinga «afectació general» en un centre o una universitat, la decisió a prendre serà competència dels centres juntament amb les autoritats sanitàries i educatives, és a dir, les comunitats autònomes.

 

En esta reunió, amb presència de totes les comunitats autònomes i presidida pel secretari general d’Universitats, José Manuel Pingarrón -en substitució del ministre Manuel Castells-, s’ha treballat a fer els últims ajustos en els protocols que s’han d’implementar en les universitats este inici de curs.

L’objectiu de la trobada ha sigut «assegurar una bona coordinació de l’inici del curs» i «garantir que tant el personal docent i investigador, com l’alumnat i el personal d’administració i servicis disposen d’informació precisa sobre les mesures sanitàries i educatives que s’aplicaran en el curs 2020-21», segons informa el Ministeri d’Universitats.

 

Protocols d’actuació en cas de positius

Entre els «ajustos», destaca que els Ministeris d’Universitats i de Sanitat han actualitzat el document marc de recomanacions sanitàries i educatives elaborat ja el mes de juny passat. Un dels canvis fonamentals és que es fa obligatori l’ús de la mascareta en les classes que finalment es vagen a fer de manera presencial i en els espais comuns.

 

A demés, s’intensifiquen també les faenes de ventilació en tots els espais del centre, i es recomana ventilar durant 10 o 15 minuts a l’inici i final de la jornada i a les aules després de cada classe lectiva. El document recomana també mantindre les finestres obertes tot el temps que siga possible.

 

Una altra de les novetats és l’establiment de protocols d’actuació de les universitats davant d’un cas sospitós o un positiu de Covid-19.

 

Segons el document actualitzat, ‘Recomanacions del Ministeri d’Universitats en la comunitat universitària per a adaptar el curs universitari 2020-2021 a una presencialitat adaptada i mesures d’actuació de les universitats davant d’un cas sospitós o un positiu de Covid-19’, les universitats que conformen el sistema universitari espanyol, en l’ús de la seua competència, hauran de comptar amb un protocol d’actuació davant de la detecció d’un cas sospitós de Covid-19 i este protocol ha d’elaborar-se seguint els criteris sanitaris establits pel Ministeri de Sanitat i les conselleries respectives de les comunitats autònomes.

Últimes notícies

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.

Aemet alerta d’un possible gir brusc del vent a l’incendi de Tírig

Aemet advertix que en les pròximes hores podria produir-se un gir brusc i breu del vent en la zona de l’incendi forestal de Tírig, originat ahir previsiblement per un llamp.

La UCI de l’Hospital Sant Joan d’Alacant estrena monitorització avançada per al pacient crític

La UCI de l’Hospital Universitari Sant Joan d’Alacant ha incorporat un sistema de monitorització avançada amb 16 punts i alarmes personalitzades que permet detectar abans complicacions en pacients crítics i millorar-ne la seguretat.

Risc extrem d’incendis diumenge a la Comunitat Valenciana i tempestes seques a Alacant

El nivell roig de risc d’incendis forestals s’ha activat per a diumenge a tota la Comunitat Valenciana i es preveuen possibles tempestes seques a la província d’Alacant.

Sánchez demana màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló

Pedro Sánchez ha fet una crida a la màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló i ha traslladat el seu suport als veïns desallotjats, remarcant que la seua seguretat és la prioritat.

Alcen el confinament a Serra d’en Galceran després de millorar l’incendi

El Centre d'Emergències de la Generalitat ha alçat el confinament a Serra d'en Galceran després de la millora de l'incendi forestal, mentre els esforços se centren ara en el foc de Tírig, declarat en situació operativa nivell 2.
FILMOTECA D'ESTIU