La tornada a les universitats serà amb mascareta obligatòria i espais d’aïllament, entre altres mesures

 

L’obligatorietat d’usar mascareta, la millora en la ventilació dels centres i un nou protocol d’actuació davant de casos positius o sospitosos de Covid-19 són les principals novetats que s’ha plantejat este dilluns en la Comissió Delegada de la Conferència General de Política Universitària.

 

D’eixa manera, davant d’un número elevat de casos que tinga «afectació general» en un centre o una universitat, la decisió a prendre serà competència dels centres juntament amb les autoritats sanitàries i educatives, és a dir, les comunitats autònomes.

 

En esta reunió, amb presència de totes les comunitats autònomes i presidida pel secretari general d’Universitats, José Manuel Pingarrón -en substitució del ministre Manuel Castells-, s’ha treballat a fer els últims ajustos en els protocols que s’han d’implementar en les universitats este inici de curs.

L’objectiu de la trobada ha sigut «assegurar una bona coordinació de l’inici del curs» i «garantir que tant el personal docent i investigador, com l’alumnat i el personal d’administració i servicis disposen d’informació precisa sobre les mesures sanitàries i educatives que s’aplicaran en el curs 2020-21», segons informa el Ministeri d’Universitats.

 

Protocols d’actuació en cas de positius

Entre els «ajustos», destaca que els Ministeris d’Universitats i de Sanitat han actualitzat el document marc de recomanacions sanitàries i educatives elaborat ja el mes de juny passat. Un dels canvis fonamentals és que es fa obligatori l’ús de la mascareta en les classes que finalment es vagen a fer de manera presencial i en els espais comuns.

 

A demés, s’intensifiquen també les faenes de ventilació en tots els espais del centre, i es recomana ventilar durant 10 o 15 minuts a l’inici i final de la jornada i a les aules després de cada classe lectiva. El document recomana també mantindre les finestres obertes tot el temps que siga possible.

 

Una altra de les novetats és l’establiment de protocols d’actuació de les universitats davant d’un cas sospitós o un positiu de Covid-19.

 

Segons el document actualitzat, ‘Recomanacions del Ministeri d’Universitats en la comunitat universitària per a adaptar el curs universitari 2020-2021 a una presencialitat adaptada i mesures d’actuació de les universitats davant d’un cas sospitós o un positiu de Covid-19’, les universitats que conformen el sistema universitari espanyol, en l’ús de la seua competència, hauran de comptar amb un protocol d’actuació davant de la detecció d’un cas sospitós de Covid-19 i este protocol ha d’elaborar-se seguint els criteris sanitaris establits pel Ministeri de Sanitat i les conselleries respectives de les comunitats autònomes.

Últimes notícies

Racing i Villarreal obrin LALIGA amb l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez

Racing de Santander i Villarreal es mesuren en la primera jornada de LALIGA, amb el retorn dels càntabres a Primera i l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez a la banqueta grogueta.

L’Elx refà el trio ofensiu amb el retorn d’Ezequiel Ponce

L’Elx ha tancat la renovació del seu trident d’atac per a la temporada 2026-27 amb el retorn d’Ezequiel Ponce, que s’unix als fitxatges de Fer Niño i Abiel Osorio en una davantera amb menys experiència en Primera que l’anterior.

El PPCV acusa l’Estat de retardar la justícia per a les víctimes del tren de Bejís

El PPCV denuncia que, quatre anys després de l'accident del tren de Bejís durant l'incendi forestal, les víctimes continuen sense resolució judicial ni indemnitzacions i critica la gestió del Govern central i de l'antic Consell.

El PSPV destaca que el Govern ha avançat 1.620 milions al Consell fins maig

El PSPV-PSOE assenyala que el Govern d’Espanya ha transferit fins maig 1.620 milions al Consell, l’avançament més alt registrat, i defensa el paper de Diana Morant i Arcadi España en la defensa dels interessos valencians.

El nou Llevant de Luís Castro debuta en LALIGA al camp de l’Espanyol sense Carlos Espí

L’Espanyol rep este diumenge el Llevant en l’estrena de LALIGA al RCDE Stadium, amb els valencians iniciant un nou projecte amb Luís Castro i el repte de la permanència sense el davanter Carlos Espí, traspasat al Real Madrid.

Ferran Torres firma pel PSG fins a 2031 i deixarà quasi un milió al València CF

Ferran Torres ha fitxat pel París Saint-Germain per cinc temporades i lluirà el dorsal 9. El traspàs ronda els 50 milions i deixarà prop d’un milió d’euros al València CF pels drets de formació.

El centre de salut Sant Vicent 1 sumarà Fisioteràpia i més espai per a embarassades

La Conselleria de Sanitat està ampliant el Centre de Salut Sant Vicent del Raspeig 1 amb més de 280 metres quadrats nous, per incorporar Fisioteràpia i millorar l’atenció a les dones embarassades.

Castielfabib aconseguix la distinció de Municipi Turístic de Singularitat

Castielfabib ha sigut reconegut com a Municipi Turístic de Singularitat de la Comunitat Valenciana, la qual cosa li obri l’accés a finançament extraordinari de Turisme. Amb esta incorporació, la Comunitat suma 40 municipis en esta categoria i un total de 85 destinacions amb distintiu turístic oficial.