L’Ajuntament de Torrevieja vol fer PCR a tots els professors a finals de la pròxima setmana

 

L’alcalde de Torrevieja, en la comarca del Baix Segura (Alacant), Eduardo Dolón, del PP, confia en poder fer 1.500 test als professors i els altres professionals que treballen en els centres educatius de la ciutat a finals de la setmana vinent, una volta que el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha donat la raó a l’ajuntament enfront de la conselleria de Sanitat.

 

L’alt tribunal valencià ha acordat este divendres suspendre la decisió adoptada el passat 1 de setembre per part de la Direcció General d’Investigació i Alta Inspecció Sanitària de la conselleria de Sanitat, que prohibia al consistori continuar amb la seua intenció de fer proves per a la detecció de la Covid-19 als professors i al personal dels centres educatius de la localitat.

 

La salut també és competència dels consistoris

L’alcalde de Torrevieja, Eduardo Dolón, ha destacat que el TSJCV reconeix que la salut pública és també competència dels ajuntaments, sobretot en situacions de possibles brots.

 

«Estem contents i satisfets per la decisió encara que, al mateix temps, també decebuts perquè no ens va agradar haver de recórrer a la Justícia», ha relatat.

 

El TSJCV ha donat tres dies de termini a la Generalitat Valenciana per a que al·legue el que estime convenient abans de decidir definitivament si alça, manté o modifica la mesura adoptada.

 

Uns 1.500 tests

Amb l’assessorament dels servicis jurídics, l’alcalde avaluarà a partir de demà la situació encara que ha avançat que si la decisió de l’alt tribunal continua sent favorable, com creu previsible, es faran els test a finals de la setmana vinent. Abans seria difícil perquè «no es pot muntar esta prova de la nit al dia».

 

Preveu efectuar entorn de 1.500 test tant a professors com als altres agents implicats en l’educació dels estudiants, fonamentalment aquells que treballen en els menjadors i en la neteja de les instal·lacions i al col·lectiu de monitors.

 

Dolón ha recalcat que el desig de l’ajuntament va en la línia de les recomanacions sanitàries emeses pels experts en salut pública i els epidemiòlegs, en sentit de tindre una especial vigilància especialment durant el primer mes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sis detinguts en desarticular un grup que assaltava joieries amb el mètode del alunizaje

Una operació conjunta de Guàrdia Civil i Mossos d'Esquadra ha desarticulat un grup especialitzat en robatoris amb força en joieries mitjançant alunizajes, amb sis detinguts i danys que ronden el milió d'euros.

Jutgen a Elx a un home acusat d’abús sexual i robatori de 700 euros

Un home se senta en la banqueta a Elx acusat d'abusar sexualment d'una dona i sostraure-li 700 euros després de coincidir en un local nocturn de Torrevieja. La Fiscalia sol·licita per a ell sis anys i deu mesos de presó per delictes d'abús sexual i furt.

El PSPV demana imputar a dos ex alts càrrecs per la filtració de l’àudio de la dana

El PSPV-PSOE sol·licita al Jutjat de Llíria que investigue com imputats a dos ex alts càrrecs de la Generalitat pel seu presumpte paper en la filtració de l'àudio complet d'una crida durant la dana.

La setmana de Pasqua continua en la Comunitat Valenciana amb temps estable i més calor

La setmana de Pasqua avança en la Comunitat Valenciana amb ambient estable, cels poc nuvolosos i temperatures en ascens, amb vents fluixos i mar en general tranquil·la.

L’incendi forestal de Tibi evoluciona de manera favorable amb el suport de mitjans aeris

L'incendi forestal en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, manté una evolució favorable amb huit dotacions terrestres i dos mitjans aeris incorporats a primera hora del matí.

Pedro Martínez valora la remuntada del València Basket davant el Armani Milà i el passe a quarts

Pedro Martínez ressalta el treball coral i la mentalitat del València Basket per a remuntar 14 punts davant el Armani Milà i segellar el passe a quarts de l'Eurolliga.

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.