L’Ajuntament de Torrevieja vol fer PCR a tots els professors a finals de la pròxima setmana

 

L’alcalde de Torrevieja, en la comarca del Baix Segura (Alacant), Eduardo Dolón, del PP, confia en poder fer 1.500 test als professors i els altres professionals que treballen en els centres educatius de la ciutat a finals de la setmana vinent, una volta que el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha donat la raó a l’ajuntament enfront de la conselleria de Sanitat.

 

L’alt tribunal valencià ha acordat este divendres suspendre la decisió adoptada el passat 1 de setembre per part de la Direcció General d’Investigació i Alta Inspecció Sanitària de la conselleria de Sanitat, que prohibia al consistori continuar amb la seua intenció de fer proves per a la detecció de la Covid-19 als professors i al personal dels centres educatius de la localitat.

 

La salut també és competència dels consistoris

L’alcalde de Torrevieja, Eduardo Dolón, ha destacat que el TSJCV reconeix que la salut pública és també competència dels ajuntaments, sobretot en situacions de possibles brots.

 

«Estem contents i satisfets per la decisió encara que, al mateix temps, també decebuts perquè no ens va agradar haver de recórrer a la Justícia», ha relatat.

 

El TSJCV ha donat tres dies de termini a la Generalitat Valenciana per a que al·legue el que estime convenient abans de decidir definitivament si alça, manté o modifica la mesura adoptada.

 

Uns 1.500 tests

Amb l’assessorament dels servicis jurídics, l’alcalde avaluarà a partir de demà la situació encara que ha avançat que si la decisió de l’alt tribunal continua sent favorable, com creu previsible, es faran els test a finals de la setmana vinent. Abans seria difícil perquè «no es pot muntar esta prova de la nit al dia».

 

Preveu efectuar entorn de 1.500 test tant a professors com als altres agents implicats en l’educació dels estudiants, fonamentalment aquells que treballen en els menjadors i en la neteja de les instal·lacions i al col·lectiu de monitors.

 

Dolón ha recalcat que el desig de l’ajuntament va en la línia de les recomanacions sanitàries emeses pels experts en salut pública i els epidemiòlegs, en sentit de tindre una especial vigilància especialment durant el primer mes.

Últimes notícies

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.