L’Ajuntament de Torrevieja vol fer PCR a tots els professors a finals de la pròxima setmana

 

L’alcalde de Torrevieja, en la comarca del Baix Segura (Alacant), Eduardo Dolón, del PP, confia en poder fer 1.500 test als professors i els altres professionals que treballen en els centres educatius de la ciutat a finals de la setmana vinent, una volta que el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha donat la raó a l’ajuntament enfront de la conselleria de Sanitat.

 

L’alt tribunal valencià ha acordat este divendres suspendre la decisió adoptada el passat 1 de setembre per part de la Direcció General d’Investigació i Alta Inspecció Sanitària de la conselleria de Sanitat, que prohibia al consistori continuar amb la seua intenció de fer proves per a la detecció de la Covid-19 als professors i al personal dels centres educatius de la localitat.

 

La salut també és competència dels consistoris

L’alcalde de Torrevieja, Eduardo Dolón, ha destacat que el TSJCV reconeix que la salut pública és també competència dels ajuntaments, sobretot en situacions de possibles brots.

 

«Estem contents i satisfets per la decisió encara que, al mateix temps, també decebuts perquè no ens va agradar haver de recórrer a la Justícia», ha relatat.

 

El TSJCV ha donat tres dies de termini a la Generalitat Valenciana per a que al·legue el que estime convenient abans de decidir definitivament si alça, manté o modifica la mesura adoptada.

 

Uns 1.500 tests

Amb l’assessorament dels servicis jurídics, l’alcalde avaluarà a partir de demà la situació encara que ha avançat que si la decisió de l’alt tribunal continua sent favorable, com creu previsible, es faran els test a finals de la setmana vinent. Abans seria difícil perquè «no es pot muntar esta prova de la nit al dia».

 

Preveu efectuar entorn de 1.500 test tant a professors com als altres agents implicats en l’educació dels estudiants, fonamentalment aquells que treballen en els menjadors i en la neteja de les instal·lacions i al col·lectiu de monitors.

 

Dolón ha recalcat que el desig de l’ajuntament va en la línia de les recomanacions sanitàries emeses pels experts en salut pública i els epidemiòlegs, en sentit de tindre una especial vigilància especialment durant el primer mes.

Últimes notícies

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.

Florida Portazgo es corona com la millor foguera Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026

La comissió Florida Portazgo ha aconseguit el primer premi de categoria Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant amb el monument 'Génesi' de Josué Beitia. Baver-Els Antigons queda segona i Diputación-Renfe, tercera.

Una mascletà de Pirotecnia Mediterráneo arriba als 128 decibelis en la plaça dels Luceros

Pirotecnia Mediterráneo ha firmat la seua segona mascletà de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros amb un màxim de 128 decibelis i 150 quilos de pólvora, en el seu primer dispar oficial de concurs.