L’Ajuntament de Torrevieja vol fer PCR a tots els professors a finals de la pròxima setmana

 

L’alcalde de Torrevieja, en la comarca del Baix Segura (Alacant), Eduardo Dolón, del PP, confia en poder fer 1.500 test als professors i els altres professionals que treballen en els centres educatius de la ciutat a finals de la setmana vinent, una volta que el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha donat la raó a l’ajuntament enfront de la conselleria de Sanitat.

 

L’alt tribunal valencià ha acordat este divendres suspendre la decisió adoptada el passat 1 de setembre per part de la Direcció General d’Investigació i Alta Inspecció Sanitària de la conselleria de Sanitat, que prohibia al consistori continuar amb la seua intenció de fer proves per a la detecció de la Covid-19 als professors i al personal dels centres educatius de la localitat.

 

La salut també és competència dels consistoris

L’alcalde de Torrevieja, Eduardo Dolón, ha destacat que el TSJCV reconeix que la salut pública és també competència dels ajuntaments, sobretot en situacions de possibles brots.

 

«Estem contents i satisfets per la decisió encara que, al mateix temps, també decebuts perquè no ens va agradar haver de recórrer a la Justícia», ha relatat.

 

El TSJCV ha donat tres dies de termini a la Generalitat Valenciana per a que al·legue el que estime convenient abans de decidir definitivament si alça, manté o modifica la mesura adoptada.

 

Uns 1.500 tests

Amb l’assessorament dels servicis jurídics, l’alcalde avaluarà a partir de demà la situació encara que ha avançat que si la decisió de l’alt tribunal continua sent favorable, com creu previsible, es faran els test a finals de la setmana vinent. Abans seria difícil perquè «no es pot muntar esta prova de la nit al dia».

 

Preveu efectuar entorn de 1.500 test tant a professors com als altres agents implicats en l’educació dels estudiants, fonamentalment aquells que treballen en els menjadors i en la neteja de les instal·lacions i al col·lectiu de monitors.

 

Dolón ha recalcat que el desig de l’ajuntament va en la línia de les recomanacions sanitàries emeses pels experts en salut pública i els epidemiòlegs, en sentit de tindre una especial vigilància especialment durant el primer mes.

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.