L’Ajuntament de Torrevieja vol fer PCR a tots els professors a finals de la pròxima setmana

 

L’alcalde de Torrevieja, en la comarca del Baix Segura (Alacant), Eduardo Dolón, del PP, confia en poder fer 1.500 test als professors i els altres professionals que treballen en els centres educatius de la ciutat a finals de la setmana vinent, una volta que el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha donat la raó a l’ajuntament enfront de la conselleria de Sanitat.

 

L’alt tribunal valencià ha acordat este divendres suspendre la decisió adoptada el passat 1 de setembre per part de la Direcció General d’Investigació i Alta Inspecció Sanitària de la conselleria de Sanitat, que prohibia al consistori continuar amb la seua intenció de fer proves per a la detecció de la Covid-19 als professors i al personal dels centres educatius de la localitat.

 

La salut també és competència dels consistoris

L’alcalde de Torrevieja, Eduardo Dolón, ha destacat que el TSJCV reconeix que la salut pública és també competència dels ajuntaments, sobretot en situacions de possibles brots.

 

«Estem contents i satisfets per la decisió encara que, al mateix temps, també decebuts perquè no ens va agradar haver de recórrer a la Justícia», ha relatat.

 

El TSJCV ha donat tres dies de termini a la Generalitat Valenciana per a que al·legue el que estime convenient abans de decidir definitivament si alça, manté o modifica la mesura adoptada.

 

Uns 1.500 tests

Amb l’assessorament dels servicis jurídics, l’alcalde avaluarà a partir de demà la situació encara que ha avançat que si la decisió de l’alt tribunal continua sent favorable, com creu previsible, es faran els test a finals de la setmana vinent. Abans seria difícil perquè «no es pot muntar esta prova de la nit al dia».

 

Preveu efectuar entorn de 1.500 test tant a professors com als altres agents implicats en l’educació dels estudiants, fonamentalment aquells que treballen en els menjadors i en la neteja de les instal·lacions i al col·lectiu de monitors.

 

Dolón ha recalcat que el desig de l’ajuntament va en la línia de les recomanacions sanitàries emeses pels experts en salut pública i els epidemiòlegs, en sentit de tindre una especial vigilància especialment durant el primer mes.

Últimes notícies

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.

Mor un home de 80 anys en ser envestit per un bou en els bous al carrer de la Vilavella

Un veí de 80 anys ha mort després de rebre diverses envestides d un bou durant els bous al carrer de la Vilavella. L Ajuntament ha suspés tres dies els actes taurins i ha ajornat un concert previst.

Terremoto al Valencia CF: Corberán i Gourlay, destituïts i fi de l’actual àrea esportiva

El Valencia CF ha destituït l’entrenador Carlos Corberán, el CEO de futbol Ron Gourlay i tot el seu equip, enmig d’un inici de Lliga desastrós amb l’equip colista.

El PSPV porta al Constitucional el dictamen de la comissió de la dana a Les Corts

El PSPV-PSOE ha presentat un recurs d’empara davant del Tribunal Constitucional per deixar sense efecte el dictamen de la comissió d’investigació sobre la dana a Les Corts, aprovat només amb els vots de PP i Vox. Els socialistes denuncien vulneració de drets, irregularitats en la tramitació i un intent de blindar políticament les responsabilitats del president Mazón i del Consell del Ventorro.

Mutxamel acollirà el primer homenatge institucional a les víctimes del terrorisme

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar este dimecres, 16 de setembre, el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, en record de les 44 víctimes mortals i dels valencians assassinats fora del territori. La jornada buscarà mantindre viva la memòria de les víctimes i reforçar el compromís democràtic de la societat valenciana.