12.8 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Els únics treballadors que no faran quarantena en Espanya si complixen un requisit

 

Els contactes de persones que han donat positiu de Covid-19 que fagen activitats considerades essencials (el personal sanitari, sociosanitari, personal de les forces i cossos de seguretat de l’Estat o personal de centres educatius) no hauran de fer quarantena si tenen una PCR negativa.

 

Fins ara, tot aquell que haguera estat amb un positiu de coronavirus havia d’estar 14 dies aïllat en casa encara que la seua prova PCR haguera eixit negativa. Ara, es deixen arrere els falsos negatius i es confia en la veracitat de les proves i la feina essencials d’estos treballadors.

 

S’haurà de fer una autovigilància dels símptomes

El Ministeri de Sanitat ha publicat esta decisió dins de l’estratègia de detecció precoç, vigilància i control de Covid-19. Assenyala que estes persones no han de fer la quarantena sempre que hagen mantingut les mesures recomanades en cada cas per a previndre la transmissió, i després d’una valoració pel servici de prevenció de riscos laborals, podran continuar amb la seua activitat laboral després de l’obtenció d’un resultat negatiu de PCR.

 

Això sí, es recomana fer una autovigilància estreta de l’aparició de símptomes, una observança màxima de les mesures de prevenció de la infecció i establint-se un seguiment actiu.

 

Mesura ben acollida en el Consell General de Dentistes

Esta mesura ha tingut diferents opinions, però ha estat acollida de manera satisfactòria, entre d’altres, pel Consell General de Dentistes, que ha assegurat que permetrà que els dentistes puguen seguir desenvolupant la seua activitat professional, evitant el tancament de moltes clíniques i les pèrdues econòmiques derivades d’esta.

 

Igualment, diuen que la població podrà seguir acudint a la seua clínica dental sense haver de retardar els seus tractaments, el que podria derivar en el desenvolupament futur de patologies més greus.

 

Óscar Castro Regne, president del Consell General de Dentistes, ha assegurat que el sector dels dentistes està més que preparat per a treballar al costat del virus sense ser un focus de contagi. «Confiem plenament en l’ètica i responsabilitat de tots els dentistes, d’esta forma ho han demostrat des de començaments d’esta crisi sanitària, seguint estrictament tots els protocols de seguretat que hem elaborat des de l’Organització Col·legial, amb l’objectiu de protegir els nostres pacients i al personal de la clínica dental de possibles contagis».

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.