9.7 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Els únics treballadors que no faran quarantena en Espanya si complixen un requisit

 

Els contactes de persones que han donat positiu de Covid-19 que fagen activitats considerades essencials (el personal sanitari, sociosanitari, personal de les forces i cossos de seguretat de l’Estat o personal de centres educatius) no hauran de fer quarantena si tenen una PCR negativa.

 

Fins ara, tot aquell que haguera estat amb un positiu de coronavirus havia d’estar 14 dies aïllat en casa encara que la seua prova PCR haguera eixit negativa. Ara, es deixen arrere els falsos negatius i es confia en la veracitat de les proves i la feina essencials d’estos treballadors.

 

S’haurà de fer una autovigilància dels símptomes

El Ministeri de Sanitat ha publicat esta decisió dins de l’estratègia de detecció precoç, vigilància i control de Covid-19. Assenyala que estes persones no han de fer la quarantena sempre que hagen mantingut les mesures recomanades en cada cas per a previndre la transmissió, i després d’una valoració pel servici de prevenció de riscos laborals, podran continuar amb la seua activitat laboral després de l’obtenció d’un resultat negatiu de PCR.

 

Això sí, es recomana fer una autovigilància estreta de l’aparició de símptomes, una observança màxima de les mesures de prevenció de la infecció i establint-se un seguiment actiu.

 

Mesura ben acollida en el Consell General de Dentistes

Esta mesura ha tingut diferents opinions, però ha estat acollida de manera satisfactòria, entre d’altres, pel Consell General de Dentistes, que ha assegurat que permetrà que els dentistes puguen seguir desenvolupant la seua activitat professional, evitant el tancament de moltes clíniques i les pèrdues econòmiques derivades d’esta.

 

Igualment, diuen que la població podrà seguir acudint a la seua clínica dental sense haver de retardar els seus tractaments, el que podria derivar en el desenvolupament futur de patologies més greus.

 

Óscar Castro Regne, president del Consell General de Dentistes, ha assegurat que el sector dels dentistes està més que preparat per a treballar al costat del virus sense ser un focus de contagi. «Confiem plenament en l’ètica i responsabilitat de tots els dentistes, d’esta forma ho han demostrat des de començaments d’esta crisi sanitària, seguint estrictament tots els protocols de seguretat que hem elaborat des de l’Organització Col·legial, amb l’objectiu de protegir els nostres pacients i al personal de la clínica dental de possibles contagis».

Últimes notícies

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.