Els únics treballadors que no faran quarantena en Espanya si complixen un requisit

 

Els contactes de persones que han donat positiu de Covid-19 que fagen activitats considerades essencials (el personal sanitari, sociosanitari, personal de les forces i cossos de seguretat de l’Estat o personal de centres educatius) no hauran de fer quarantena si tenen una PCR negativa.

 

Fins ara, tot aquell que haguera estat amb un positiu de coronavirus havia d’estar 14 dies aïllat en casa encara que la seua prova PCR haguera eixit negativa. Ara, es deixen arrere els falsos negatius i es confia en la veracitat de les proves i la feina essencials d’estos treballadors.

 

S’haurà de fer una autovigilància dels símptomes

El Ministeri de Sanitat ha publicat esta decisió dins de l’estratègia de detecció precoç, vigilància i control de Covid-19. Assenyala que estes persones no han de fer la quarantena sempre que hagen mantingut les mesures recomanades en cada cas per a previndre la transmissió, i després d’una valoració pel servici de prevenció de riscos laborals, podran continuar amb la seua activitat laboral després de l’obtenció d’un resultat negatiu de PCR.

 

Això sí, es recomana fer una autovigilància estreta de l’aparició de símptomes, una observança màxima de les mesures de prevenció de la infecció i establint-se un seguiment actiu.

 

Mesura ben acollida en el Consell General de Dentistes

Esta mesura ha tingut diferents opinions, però ha estat acollida de manera satisfactòria, entre d’altres, pel Consell General de Dentistes, que ha assegurat que permetrà que els dentistes puguen seguir desenvolupant la seua activitat professional, evitant el tancament de moltes clíniques i les pèrdues econòmiques derivades d’esta.

 

Igualment, diuen que la població podrà seguir acudint a la seua clínica dental sense haver de retardar els seus tractaments, el que podria derivar en el desenvolupament futur de patologies més greus.

 

Óscar Castro Regne, president del Consell General de Dentistes, ha assegurat que el sector dels dentistes està més que preparat per a treballar al costat del virus sense ser un focus de contagi. «Confiem plenament en l’ètica i responsabilitat de tots els dentistes, d’esta forma ho han demostrat des de començaments d’esta crisi sanitària, seguint estrictament tots els protocols de seguretat que hem elaborat des de l’Organització Col·legial, amb l’objectiu de protegir els nostres pacients i al personal de la clínica dental de possibles contagis».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.