Els únics treballadors que no faran quarantena en Espanya si complixen un requisit

 

Els contactes de persones que han donat positiu de Covid-19 que fagen activitats considerades essencials (el personal sanitari, sociosanitari, personal de les forces i cossos de seguretat de l’Estat o personal de centres educatius) no hauran de fer quarantena si tenen una PCR negativa.

 

Fins ara, tot aquell que haguera estat amb un positiu de coronavirus havia d’estar 14 dies aïllat en casa encara que la seua prova PCR haguera eixit negativa. Ara, es deixen arrere els falsos negatius i es confia en la veracitat de les proves i la feina essencials d’estos treballadors.

 

S’haurà de fer una autovigilància dels símptomes

El Ministeri de Sanitat ha publicat esta decisió dins de l’estratègia de detecció precoç, vigilància i control de Covid-19. Assenyala que estes persones no han de fer la quarantena sempre que hagen mantingut les mesures recomanades en cada cas per a previndre la transmissió, i després d’una valoració pel servici de prevenció de riscos laborals, podran continuar amb la seua activitat laboral després de l’obtenció d’un resultat negatiu de PCR.

 

Això sí, es recomana fer una autovigilància estreta de l’aparició de símptomes, una observança màxima de les mesures de prevenció de la infecció i establint-se un seguiment actiu.

 

Mesura ben acollida en el Consell General de Dentistes

Esta mesura ha tingut diferents opinions, però ha estat acollida de manera satisfactòria, entre d’altres, pel Consell General de Dentistes, que ha assegurat que permetrà que els dentistes puguen seguir desenvolupant la seua activitat professional, evitant el tancament de moltes clíniques i les pèrdues econòmiques derivades d’esta.

 

Igualment, diuen que la població podrà seguir acudint a la seua clínica dental sense haver de retardar els seus tractaments, el que podria derivar en el desenvolupament futur de patologies més greus.

 

Óscar Castro Regne, president del Consell General de Dentistes, ha assegurat que el sector dels dentistes està més que preparat per a treballar al costat del virus sense ser un focus de contagi. «Confiem plenament en l’ètica i responsabilitat de tots els dentistes, d’esta forma ho han demostrat des de començaments d’esta crisi sanitària, seguint estrictament tots els protocols de seguretat que hem elaborat des de l’Organització Col·legial, amb l’objectiu de protegir els nostres pacients i al personal de la clínica dental de possibles contagis».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.

Més de 250 conductors passen a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

Un total de 257 conductors van ser posats a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, la majoria per alcohol i per conduir sense permís o llicència.