Comencen els treballs d’exhumació en el Valle de los Caídos

El Ministeri de la Presidència ha confirmat que este dilluns s’han iniciat els treballs previs al procés d’exhumació de setanta-set persones les restes de les quals es troben en les criptes de la basílica del Valle de los Caídos.

Una operació l’èxit de la qual no està garantit, a causa de l’estat de conservació en el qual es troben les criptes.

Estos treballs consisteixen en la instal·lació de la infraestructura tècnica necessària i l’organització d’equips humans.

En dies posteriors es procedirà a la delimitació de la zona en què es produiran les intervencions.

“Més de seixanta anys després dels trasllats, les dificultats tècniques són molt grans, per la qual cosa entrar en les criptes no garanteix necessàriament que es trobe a les persones que es busquen”, assenyala el secretari d’Estat de Memòria Democràtica, Fernando Martínez; “no obstant això, el procés d’exhumació comptarà amb tots els mitjans i amb els millors experts per a poder entregar a les famílies als seus éssers estimats, sempre que siga possible”.

 

L’entrada en les criptes tindrà diverses fases

 

-En primer lloc, s’habilitaran els accessos als columbaris, assegurant les estructures arquitectòniques que així ho requerisquen.

-A continuació, tindrà lloc la intervenció forense, que consistirà en la cerca i localització dels cossos, fins on siga possible, i a les corresponents anàlisis genètiques que puguen donar lloc a les identificacions.

-Finalment, tindrà lloc una fase de condicionament dels columbaris, millorant les instal·lacions i les condicions de conservació de les restes allí enterrades. Això permetrà la dignificació global de les criptes.

“Els forenses que es faran càrrec d’esta tasca tenen la màxima qualificació, així com una gran experiència contrastada en esta mena d’actuacions”, assegura el Secretari d’Estat. La intervenció tècnica es desenvoluparà mitjançant protocols reconeguts internacionalment, i els laboratoris de referència es troben acreditats en este àmbit.

El procés d’exhumació forma part de la resignificació global del monument a la qual s’ha compromés el Govern d’Espanya i que té la seua plasmació jurídica en el Projecte de Llei de Memòria Democràtica, actualment en tràmit parlamentari.

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.