Turisme alerta de l’alt risc de contagis en les platges valencianes en Sant Joan

Platja de Cullera, en la Ribera (València)

Turisme prepara un protocol per a garantir la seguretat en les platges | Visit Cullera

 

L’arribada del bon temps i l’alleujament de les mesures de confinament preocupen, i molt, per un possible rebrot de la pandèmia del coronavirus en plena desescalada. Especialment, per les aglomeracions que es puguen formar en les localitats valencianes amb platja durant festivitats com la de Sant Joan.

 

Per això, des de ‘Turisme Comunitat Valenciana’, dependent de la Generalitat, han organitzat, este dijous, un seminari web en el que han advertit de la necessitat d’«aprovar com abans millor el document amb protocols» per a garantir la seguretat en les platges este estiu i ha recomanat als ajuntaments de les localitats costaneres elaborar un pla de contingència.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«Falta un mes per a Sant Joan. O prenem mesures per a que eixe cap de setmana es controle clarament l’accés a la platja o hi haurà una aglomeració de gent que no permetrà guardar el distanciament social», ha assegurat el tècnic responsable de la secció de platges de Turisme, Amadeo Cardona.

 

«Seria una llàstima que amb tot l’esforç fet, amb el treball de reparar les platges després dels temporals, per culpa d’una nit haguérem de tornar arrere i perdérem l’estiu i possiblement més temps», ha afegit. I és que l’objectiu principal d’este organisme és controlar l’afluència de gent per a evitar nous contagis.

 

Protocols de seguretat amb tres premisses

Els protocols de ‘Turisme CV’ s’han elaborat sobre tres premisses: seguretat sanitària, a on l’important és reforçar la distància social, la neteja i desinfecció; i la comunicació, ja que la platja no és un element aïllat, sinó integrat en un paisatge i pertany a una destinació turística; i la sostenibilitat, a tots els nivells.

 

En este sentit, han destacat la sostenibilitat econòmica, perquè estes adaptacions requeriran un cost addicional; a la social, perquè no van dirigides únicament als turistes sinó també als residents; i a l’ambiental, perquè existixen platges naturals, urbanes i semiurbanes.

 

Una volta estiguen aprovats els protocols pel Govern, Turisme organitzarà tres jornades pràctiques, una en cada província, per a presentar el seu document, atendre qüestions concretes i respondre als dubtes que els responsables municipals vullguen traslladar.

 

Recomanacions als municipis

En el seminari també s’ha analitzat la situació actual de les platges valencianes per a oferir recomanacions als municipis amb platges. En este sentit, es recomanarà als ens gestors de platges, que seran els ajuntaments, elaborar un pla de contingència per a una platja segura centrat en el distanciament social, la neteja i higienització, i la comunicació i informació, per al que es tindran en compte les caracteritzes físiques de cada platja, especialment la seua grandària, accessos i zonificació.

 

Amadeo Cardona ha demanat als ajuntaments que vagen avançant qüestions com les característiques d’ocupació detectades fins al moment, elaboració de perfils d’usuaris i necessitats específiques, a demés de sobre els canvis que puguen experimentar-se per l’activitat del sector existent.

 

Cardona també ha incidit en què «la planificació del personal serà també imprescindible, sent clars en els torns, faenes i processos de treball per a garantir la seguretat i les mesures d’higiene aplicades». També s’ha apuntat a la importància de la separació senyalitzada de l’arena, una cosa que els ajuntaments poden començar a fer ja i que hauran de mantindre diàriament durant este estiu.

 

A demés, les mesures que prepara Turisme recomanaran als ajuntaments definir la capacitat de cada platja tenint en compte variables associades a l’assistència de grups o unitats familiars i la necessitat de garantir els accessos i la mobilitat de les persones. També recomanaran habilitar un doble carril per al control d’accessos a les platges i fomentar, sempre que siga possible, l’ús de tecnologies disponibles en el mercat per a reforçar el control de l’aforament i dels accessos.

Últimes notícies

Detingut per calar foc a una vivenda d’Anna i deixar veïns i guàrdies ferits

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 36 anys per un incendi provocat en una vivenda d’Anna el 23 d’agost, que ha causat ferits per fum i cremades entre veïns i agents.

Trenta-nou vivendes públiques a València per a jóvens amb dificultats d’accés a un pis

L’Ajuntament de València ha adjudicat 39 vivendes de protecció pública a Patraix a persones menors de 45 anys amb forts problemes per accedir al lloguer privat. Les famílies seleccionades presenten alts nivells de vulnerabilitat i un llarg arrelament a la ciutat.

Més policia al Postiguet d’Alacant per frenar furts a banyistes

La Policia Nacional ha reforçat la vigilància a la platja del Postiguet d’Alacant per previndre furts a banyistes i ha resolt diversos casos este estiu. El cos policial ofereix també consells bàsics per reduir el risc de robatoris a la sorra.

La Rambleta acollirà ‘20:11 Memòria i justícia’ amb científics i víctimes de la DANA

La Rambleta acollirà el 18 de setembre la jornada ‘20:11 Memòria i justícia’, amb científics, col·lectius socials i víctimes de la DANA que va causar 231 morts.

Xixona vol multiplicar els mesos de pasturatge controlat per a previndre incendis

L’Ajuntament de Xixona preveu augmentar de fins a sis mesos a l’any el pasturatge controlat amb ramats d’ovelles als monts públics per a reduir el risc d’incendis forestals i millorar el manteniment de camins i tallafocs.

Agost tanca amb 225 morts per calor a la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 225 morts atribuïbles a les altes temperatures en agost a la Comunitat Valenciana, fins a 517 des de l’inici de l’estiu i amb un fort augment respecte a 2025.

Controlat un incendi en una fàbrica tèxtil de Cocentaina després de tota la nit treballant

Els bombers han donat per controlat a les 6.45 hores un incendi en una fàbrica tèxtil d’un polígon industrial de Cocentaina, després de treballar-hi durant tota la matinada. No s’han registrat ferits, encara que el propietari ha sigut atés per una crisi nerviosa.

Reobrin les carreteres CV-500 i CV-401 i les platges afectades per l’incendi d’El Saler

Les carreteres CV-500 i CV-401, les platges i gran part dels accessos a la Devesa d’El Saler han reobert després de l’incendi que ha arrasat 37 hectàrees. Es recupera també el servici de l’EMT, encara que alguns camins i tallafocs seguixen tancats mentre continua la investigació de l’origen del foc.