Turisme alerta de l’alt risc de contagis en les platges valencianes en Sant Joan

Platja de Cullera, en la Ribera (València)

Turisme prepara un protocol per a garantir la seguretat en les platges | Visit Cullera

 

L’arribada del bon temps i l’alleujament de les mesures de confinament preocupen, i molt, per un possible rebrot de la pandèmia del coronavirus en plena desescalada. Especialment, per les aglomeracions que es puguen formar en les localitats valencianes amb platja durant festivitats com la de Sant Joan.

 

Per això, des de ‘Turisme Comunitat Valenciana’, dependent de la Generalitat, han organitzat, este dijous, un seminari web en el que han advertit de la necessitat d’«aprovar com abans millor el document amb protocols» per a garantir la seguretat en les platges este estiu i ha recomanat als ajuntaments de les localitats costaneres elaborar un pla de contingència.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«Falta un mes per a Sant Joan. O prenem mesures per a que eixe cap de setmana es controle clarament l’accés a la platja o hi haurà una aglomeració de gent que no permetrà guardar el distanciament social», ha assegurat el tècnic responsable de la secció de platges de Turisme, Amadeo Cardona.

 

«Seria una llàstima que amb tot l’esforç fet, amb el treball de reparar les platges després dels temporals, per culpa d’una nit haguérem de tornar arrere i perdérem l’estiu i possiblement més temps», ha afegit. I és que l’objectiu principal d’este organisme és controlar l’afluència de gent per a evitar nous contagis.

 

Protocols de seguretat amb tres premisses

Els protocols de ‘Turisme CV’ s’han elaborat sobre tres premisses: seguretat sanitària, a on l’important és reforçar la distància social, la neteja i desinfecció; i la comunicació, ja que la platja no és un element aïllat, sinó integrat en un paisatge i pertany a una destinació turística; i la sostenibilitat, a tots els nivells.

 

En este sentit, han destacat la sostenibilitat econòmica, perquè estes adaptacions requeriran un cost addicional; a la social, perquè no van dirigides únicament als turistes sinó també als residents; i a l’ambiental, perquè existixen platges naturals, urbanes i semiurbanes.

 

Una volta estiguen aprovats els protocols pel Govern, Turisme organitzarà tres jornades pràctiques, una en cada província, per a presentar el seu document, atendre qüestions concretes i respondre als dubtes que els responsables municipals vullguen traslladar.

 

Recomanacions als municipis

En el seminari també s’ha analitzat la situació actual de les platges valencianes per a oferir recomanacions als municipis amb platges. En este sentit, es recomanarà als ens gestors de platges, que seran els ajuntaments, elaborar un pla de contingència per a una platja segura centrat en el distanciament social, la neteja i higienització, i la comunicació i informació, per al que es tindran en compte les caracteritzes físiques de cada platja, especialment la seua grandària, accessos i zonificació.

 

Amadeo Cardona ha demanat als ajuntaments que vagen avançant qüestions com les característiques d’ocupació detectades fins al moment, elaboració de perfils d’usuaris i necessitats específiques, a demés de sobre els canvis que puguen experimentar-se per l’activitat del sector existent.

 

Cardona també ha incidit en què «la planificació del personal serà també imprescindible, sent clars en els torns, faenes i processos de treball per a garantir la seguretat i les mesures d’higiene aplicades». També s’ha apuntat a la importància de la separació senyalitzada de l’arena, una cosa que els ajuntaments poden començar a fer ja i que hauran de mantindre diàriament durant este estiu.

 

A demés, les mesures que prepara Turisme recomanaran als ajuntaments definir la capacitat de cada platja tenint en compte variables associades a l’assistència de grups o unitats familiars i la necessitat de garantir els accessos i la mobilitat de les persones. També recomanaran habilitar un doble carril per al control d’accessos a les platges i fomentar, sempre que siga possible, l’ús de tecnologies disponibles en el mercat per a reforçar el control de l’aforament i dels accessos.

Últimes notícies

El PSPV denuncia un fort retall d’inversions de la Generalitat a Alacant en els comptes de 2026

El PSPV-PSOE d’Alacant ha assegurat que la Generalitat ha reduït més de la mitat les inversions territorialitzades a la província en els pressupostos de 2026, mentre que el Govern d’Espanya preveu una aportació rècord als municipis alacantins.

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.