Turisme alerta de l’alt risc de contagis en les platges valencianes en Sant Joan

Platja de Cullera, en la Ribera (València)

Turisme prepara un protocol per a garantir la seguretat en les platges | Visit Cullera

 

L’arribada del bon temps i l’alleujament de les mesures de confinament preocupen, i molt, per un possible rebrot de la pandèmia del coronavirus en plena desescalada. Especialment, per les aglomeracions que es puguen formar en les localitats valencianes amb platja durant festivitats com la de Sant Joan.

 

Per això, des de ‘Turisme Comunitat Valenciana’, dependent de la Generalitat, han organitzat, este dijous, un seminari web en el que han advertit de la necessitat d’«aprovar com abans millor el document amb protocols» per a garantir la seguretat en les platges este estiu i ha recomanat als ajuntaments de les localitats costaneres elaborar un pla de contingència.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«Falta un mes per a Sant Joan. O prenem mesures per a que eixe cap de setmana es controle clarament l’accés a la platja o hi haurà una aglomeració de gent que no permetrà guardar el distanciament social», ha assegurat el tècnic responsable de la secció de platges de Turisme, Amadeo Cardona.

 

«Seria una llàstima que amb tot l’esforç fet, amb el treball de reparar les platges després dels temporals, per culpa d’una nit haguérem de tornar arrere i perdérem l’estiu i possiblement més temps», ha afegit. I és que l’objectiu principal d’este organisme és controlar l’afluència de gent per a evitar nous contagis.

 

Protocols de seguretat amb tres premisses

Els protocols de ‘Turisme CV’ s’han elaborat sobre tres premisses: seguretat sanitària, a on l’important és reforçar la distància social, la neteja i desinfecció; i la comunicació, ja que la platja no és un element aïllat, sinó integrat en un paisatge i pertany a una destinació turística; i la sostenibilitat, a tots els nivells.

 

En este sentit, han destacat la sostenibilitat econòmica, perquè estes adaptacions requeriran un cost addicional; a la social, perquè no van dirigides únicament als turistes sinó també als residents; i a l’ambiental, perquè existixen platges naturals, urbanes i semiurbanes.

 

Una volta estiguen aprovats els protocols pel Govern, Turisme organitzarà tres jornades pràctiques, una en cada província, per a presentar el seu document, atendre qüestions concretes i respondre als dubtes que els responsables municipals vullguen traslladar.

 

Recomanacions als municipis

En el seminari també s’ha analitzat la situació actual de les platges valencianes per a oferir recomanacions als municipis amb platges. En este sentit, es recomanarà als ens gestors de platges, que seran els ajuntaments, elaborar un pla de contingència per a una platja segura centrat en el distanciament social, la neteja i higienització, i la comunicació i informació, per al que es tindran en compte les caracteritzes físiques de cada platja, especialment la seua grandària, accessos i zonificació.

 

Amadeo Cardona ha demanat als ajuntaments que vagen avançant qüestions com les característiques d’ocupació detectades fins al moment, elaboració de perfils d’usuaris i necessitats específiques, a demés de sobre els canvis que puguen experimentar-se per l’activitat del sector existent.

 

Cardona també ha incidit en què «la planificació del personal serà també imprescindible, sent clars en els torns, faenes i processos de treball per a garantir la seguretat i les mesures d’higiene aplicades». També s’ha apuntat a la importància de la separació senyalitzada de l’arena, una cosa que els ajuntaments poden començar a fer ja i que hauran de mantindre diàriament durant este estiu.

 

A demés, les mesures que prepara Turisme recomanaran als ajuntaments definir la capacitat de cada platja tenint en compte variables associades a l’assistència de grups o unitats familiars i la necessitat de garantir els accessos i la mobilitat de les persones. També recomanaran habilitar un doble carril per al control d’accessos a les platges i fomentar, sempre que siga possible, l’ús de tecnologies disponibles en el mercat per a reforçar el control de l’aforament i dels accessos.

Últimes notícies

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.

Els hidroavions salven la mítica ermita de Santa Bàrbera d’Onda del foc

Els mitjans aeris d’extinció han aconseguit salvar in extremis l’ermita de Santa Bàrbera d’Onda, envoltada per les flames de l’incendi iniciat fa cinc dies a Vall d'Uixó, que ja ha cremat 9.300 hectàrees.

El PSPV exigirà explicacions a Pérez Llorca i Valderrama pel gran incendi de la Vall d’Uixó

El PSPV ha avançat que reclamarà en Les Corts la compareixença del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i del conseller d'Emergències, Juan Carlos Valderrama, per a donar explicacions sobre l'incendi actiu de la Vall d'Uixó. La portaveu adjunta, María José Salvador, subratlla que ara la prioritat és l'extinció, però avisa que després exigiran responsabilitats polítiques.

El Globe de Londres es rendeix al flamenc amb una Shakesperare valenciana

El Shakespeare's Globe de Londres ha estrenat una versió flamenca de 'Trabajos de amor perdidos', dirigida per Indiana Lown-Collins, criada a Pinoso, amb un elenc on brillen diversos artistes espanyols. La proposta fusiona vers isabelí, cante i ball en una producció que ha entusiasmat el públic als primers passes.

Nou conveni del calcer fins 2029 amb pujades salarials i més drets laborals

El sector del calcer ha tancat un conveni col·lectiu per al període 2026-2029 amb pujades salarials anuals, reducció de jornada i nous avanços en igualtat i protecció de les persones treballadores.

València neteja les platges del sud de restes carbonitzades arrossegades per la mar

L'Ajuntament de València ha iniciat la retirada de restes carbonitzades aparegudes esta matinada a les platges del sud, probablement arrossegades per corrents marines des de zones d'incendis pròximes.

La jutgessa de la DANA torna a rebutjar citar de nou l’alcaldessa de València

La jutgessa que investiga la DANA a València ha desestimat una nova petició per a citar com a testimoni l’alcaldessa María José Catalá, en considerar que les proves sol·licitades no guarden relació directa amb els morts de La Torre.
FILMOTECA D'ESTIU