Turisme alerta de l’alt risc de contagis en les platges valencianes en Sant Joan

Platja de Cullera, en la Ribera (València)

Turisme prepara un protocol per a garantir la seguretat en les platges | Visit Cullera

 

L’arribada del bon temps i l’alleujament de les mesures de confinament preocupen, i molt, per un possible rebrot de la pandèmia del coronavirus en plena desescalada. Especialment, per les aglomeracions que es puguen formar en les localitats valencianes amb platja durant festivitats com la de Sant Joan.

 

Per això, des de ‘Turisme Comunitat Valenciana’, dependent de la Generalitat, han organitzat, este dijous, un seminari web en el que han advertit de la necessitat d’«aprovar com abans millor el document amb protocols» per a garantir la seguretat en les platges este estiu i ha recomanat als ajuntaments de les localitats costaneres elaborar un pla de contingència.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«Falta un mes per a Sant Joan. O prenem mesures per a que eixe cap de setmana es controle clarament l’accés a la platja o hi haurà una aglomeració de gent que no permetrà guardar el distanciament social», ha assegurat el tècnic responsable de la secció de platges de Turisme, Amadeo Cardona.

 

«Seria una llàstima que amb tot l’esforç fet, amb el treball de reparar les platges després dels temporals, per culpa d’una nit haguérem de tornar arrere i perdérem l’estiu i possiblement més temps», ha afegit. I és que l’objectiu principal d’este organisme és controlar l’afluència de gent per a evitar nous contagis.

 

Protocols de seguretat amb tres premisses

Els protocols de ‘Turisme CV’ s’han elaborat sobre tres premisses: seguretat sanitària, a on l’important és reforçar la distància social, la neteja i desinfecció; i la comunicació, ja que la platja no és un element aïllat, sinó integrat en un paisatge i pertany a una destinació turística; i la sostenibilitat, a tots els nivells.

 

En este sentit, han destacat la sostenibilitat econòmica, perquè estes adaptacions requeriran un cost addicional; a la social, perquè no van dirigides únicament als turistes sinó també als residents; i a l’ambiental, perquè existixen platges naturals, urbanes i semiurbanes.

 

Una volta estiguen aprovats els protocols pel Govern, Turisme organitzarà tres jornades pràctiques, una en cada província, per a presentar el seu document, atendre qüestions concretes i respondre als dubtes que els responsables municipals vullguen traslladar.

 

Recomanacions als municipis

En el seminari també s’ha analitzat la situació actual de les platges valencianes per a oferir recomanacions als municipis amb platges. En este sentit, es recomanarà als ens gestors de platges, que seran els ajuntaments, elaborar un pla de contingència per a una platja segura centrat en el distanciament social, la neteja i higienització, i la comunicació i informació, per al que es tindran en compte les caracteritzes físiques de cada platja, especialment la seua grandària, accessos i zonificació.

 

Amadeo Cardona ha demanat als ajuntaments que vagen avançant qüestions com les característiques d’ocupació detectades fins al moment, elaboració de perfils d’usuaris i necessitats específiques, a demés de sobre els canvis que puguen experimentar-se per l’activitat del sector existent.

 

Cardona també ha incidit en què «la planificació del personal serà també imprescindible, sent clars en els torns, faenes i processos de treball per a garantir la seguretat i les mesures d’higiene aplicades». També s’ha apuntat a la importància de la separació senyalitzada de l’arena, una cosa que els ajuntaments poden començar a fer ja i que hauran de mantindre diàriament durant este estiu.

 

A demés, les mesures que prepara Turisme recomanaran als ajuntaments definir la capacitat de cada platja tenint en compte variables associades a l’assistència de grups o unitats familiars i la necessitat de garantir els accessos i la mobilitat de les persones. També recomanaran habilitar un doble carril per al control d’accessos a les platges i fomentar, sempre que siga possible, l’ús de tecnologies disponibles en el mercat per a reforçar el control de l’aforament i dels accessos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.