Turisme alerta de l’alt risc de contagis en les platges valencianes en Sant Joan

Platja de Cullera, en la Ribera (València)

Turisme prepara un protocol per a garantir la seguretat en les platges | Visit Cullera

 

L’arribada del bon temps i l’alleujament de les mesures de confinament preocupen, i molt, per un possible rebrot de la pandèmia del coronavirus en plena desescalada. Especialment, per les aglomeracions que es puguen formar en les localitats valencianes amb platja durant festivitats com la de Sant Joan.

 

Per això, des de ‘Turisme Comunitat Valenciana’, dependent de la Generalitat, han organitzat, este dijous, un seminari web en el que han advertit de la necessitat d’«aprovar com abans millor el document amb protocols» per a garantir la seguretat en les platges este estiu i ha recomanat als ajuntaments de les localitats costaneres elaborar un pla de contingència.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«Falta un mes per a Sant Joan. O prenem mesures per a que eixe cap de setmana es controle clarament l’accés a la platja o hi haurà una aglomeració de gent que no permetrà guardar el distanciament social», ha assegurat el tècnic responsable de la secció de platges de Turisme, Amadeo Cardona.

 

«Seria una llàstima que amb tot l’esforç fet, amb el treball de reparar les platges després dels temporals, per culpa d’una nit haguérem de tornar arrere i perdérem l’estiu i possiblement més temps», ha afegit. I és que l’objectiu principal d’este organisme és controlar l’afluència de gent per a evitar nous contagis.

 

Protocols de seguretat amb tres premisses

Els protocols de ‘Turisme CV’ s’han elaborat sobre tres premisses: seguretat sanitària, a on l’important és reforçar la distància social, la neteja i desinfecció; i la comunicació, ja que la platja no és un element aïllat, sinó integrat en un paisatge i pertany a una destinació turística; i la sostenibilitat, a tots els nivells.

 

En este sentit, han destacat la sostenibilitat econòmica, perquè estes adaptacions requeriran un cost addicional; a la social, perquè no van dirigides únicament als turistes sinó també als residents; i a l’ambiental, perquè existixen platges naturals, urbanes i semiurbanes.

 

Una volta estiguen aprovats els protocols pel Govern, Turisme organitzarà tres jornades pràctiques, una en cada província, per a presentar el seu document, atendre qüestions concretes i respondre als dubtes que els responsables municipals vullguen traslladar.

 

Recomanacions als municipis

En el seminari també s’ha analitzat la situació actual de les platges valencianes per a oferir recomanacions als municipis amb platges. En este sentit, es recomanarà als ens gestors de platges, que seran els ajuntaments, elaborar un pla de contingència per a una platja segura centrat en el distanciament social, la neteja i higienització, i la comunicació i informació, per al que es tindran en compte les caracteritzes físiques de cada platja, especialment la seua grandària, accessos i zonificació.

 

Amadeo Cardona ha demanat als ajuntaments que vagen avançant qüestions com les característiques d’ocupació detectades fins al moment, elaboració de perfils d’usuaris i necessitats específiques, a demés de sobre els canvis que puguen experimentar-se per l’activitat del sector existent.

 

Cardona també ha incidit en què «la planificació del personal serà també imprescindible, sent clars en els torns, faenes i processos de treball per a garantir la seguretat i les mesures d’higiene aplicades». També s’ha apuntat a la importància de la separació senyalitzada de l’arena, una cosa que els ajuntaments poden començar a fer ja i que hauran de mantindre diàriament durant este estiu.

 

A demés, les mesures que prepara Turisme recomanaran als ajuntaments definir la capacitat de cada platja tenint en compte variables associades a l’assistència de grups o unitats familiars i la necessitat de garantir els accessos i la mobilitat de les persones. També recomanaran habilitar un doble carril per al control d’accessos a les platges i fomentar, sempre que siga possible, l’ús de tecnologies disponibles en el mercat per a reforçar el control de l’aforament i dels accessos.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El PSPV porta al TSJ al conseller de Sanitat per ocultar pagaments a la sanitat privada

El PSPV ha presentat un recurs davant el TSJ contra el conseller de Sanitat per negar-se a detallar en Les Corts els pagaments a empreses de la sanitat privada en 2024 i 2025.

Una campanya itinerant porta la cultura preventiva i l’autoprotecció als municipis valencians

La Conselleria d'Emergències i Interior posa en marxa una campanya itinerant amb un autobús interactiu per a reforçar la cultura preventiva i l'autoprotecció davant catàstrofes en municipis de la Comunitat Valenciana.

La Generalitat porta a Europa el seu pla de parcs inundables al Túria i el Pedrís

La Generalitat ha presentat davant institucions europees el seu projecte de parcs inundables metropolitans en les riberes del Túria i del Pedrís, un corredor verd de 1.500 hectàrees i més de 72 quilòmetres pensat com a defensa natural enfront de futures riuades.

L’aeroport de Castelló suma sis noves rutes regulars i aconseguix 16 connexions enguany

L'aeroport de Castelló incorpora entre maig i juliol sis noves rutes regulars, aconseguix les 16 connexions programades enguany i reforça la seua aliança amb el sector turístic provincial.

Detingut a Camp de Túria per una ona de robatoris, incendis i la mort de dos gossos

La Guàrdia Civil ha arrestat a un home de 41 anys a què s'atribuïxen sis robatoris amb força en domicilis, diversos incendis provocats i la mort de dos gossos a la comarca de Camp de Túria.

La Generalitat impulsa la licitació del nou edifici de consultes externes de l’Hospital de Sagunt

La Generalitat impulsa la licitació d'un nou edifici de consultes externes a l'Hospital de Sagunt, amb una inversió de 28 milions i prop de 9.500 m² per a ampliar la capacitat assistencial.

Sanitat trau a concurs el transport sanitari en la Comunitat per més de 580 milions

La Conselleria de Sanitat ha licitat el servici de transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana per més de 580 milions, amb un contracte de quatre anys ampliable fins a quasi 858 milions.

Dani Fernández patix un trencament de lligament en el muscle després d’una caiguda en ple concert a València

Dani Fernández patix un trencament de lligament en un muscle després de caure's de l'escenari durant el seu concert en el Roig Arena de València. El cantant va haver de parar el xou, però va tornar mitja hora després amb el braç en cabestrell per a acabar l'actuació i serà operat d'urgència.