La UA patenta un sistema per a respirar aire lliure de Covid-19 en espais tancats d’ús comú

 

Investigadors de l’Institut d’Enginyeria dels Processos Químics de la Universitat d’Alacant (UA) han creat un procediment que permet el subministrament individual d’aire desinfectat de Covid-19 en espais tancats d’ús comú. Este sistema, ja patentat, consistix en un circuit de circulació d’aire a on es poden connectar una sèrie de mascaretes individuals, segons ha informat la institució acadèmica en un comunicat.

 

La tecnologia dissenyada en la UA garantix l’arribada d’aire desinfectat a un o múltiples usuaris «de manera individual i segura». «Una volta que l’aire ha sigut usat, és canalitzat i desinfectat evitant en tot moment que es mesclen els dos corrents d’aire. D’esta forma, s’impedix el possible contacte amb l’aire exhalat pels altres usuaris assegurant un risc de contagi pràcticament nul», ha explicat un dels seus autors, el catedràtic d’Enginyeria Química de la  UA Antonio Marcilla.

 

«En concret, el sistema filtra l’aire, el desinfecta amb llum ultraviolada viricida i el conduïx a l’entrada de la mascareta per a la seua inspiració. La mascareta disposa d’un altre conducte que recull l’aire que s’exhala i el conduïx a un altre circuit de desinfecció per a evacuar-lo a l’atmosfera net de virus», ha afegit Marcilla.

 

L’objectiu és que el sistema puga instal·lar-se en llocs a on es concentren un «número elevat» d’individus com a aules, cinemes, teatres, mitjans de transport, hospitals, oficines, bancs, entre altres. A demés, permet reduir la distància de seguretat de manera segura i completar els aforaments al 100% minimitzant «dràsticament» el risc d’infecció per Covid-19 o altres patògens que es transmeten per via aèria.

Últimes notícies

València bat el rècord amb 30 nits tòrrides este 2026, segons Aemet

València ha encadenat 30 nits tòrrides en 2026, amb mínimes de 25 graus o més, un rècord històric segons Aemet. Castelló de la Plana i Alacant també han superat els seus màxims de calor nocturna.

Quatre detinguts a Elx per un frau amb targetes en compres per internet

La Policia Nacional ha detingut a Elx quatre hòmens d’entre 21 i 33 anys per integrar presumptament un grup que comprava telèfons d’alta gamma per internet amb targetes bancàries sostretes. S’han relacionat amb almenys set estafes en diverses ciutats per més de 10.500 euros.

Sis cetacis rescatats de Canadà arriben a l’Oceanogràfic de València per a evitar la seua eutanasia

Dos belugues i quatre dofins rescatats del parc Marineland de Canadà han arribat esta matinada a l’Oceanogràfic de València després d’un trasllat internacional complex pensat per a garantir el seu benestar i evitar la seua eutanasia.

Aemet activa avís groc al litoral de València per màximes de fins a 36 graus

Aemet ha activat l’avís groc per calor en tot el litoral de la província de València este dijous, amb màximes que poden arribar als 36 graus per l’entrada de vent de ponent.

Nit fresca i calor intensa al prelitoral de València este dijous

Este dijous el cel estarà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb nits una mica més fresques i màximes molt altes al prelitoral de València. Divendres arribaran ruixats dèbils al litoral d’Alacant i un descens generalitzat de les màximes, sobretot a l’interior.

Roben de matinada el valuós Tresor de Villena del museu Muvi

El Tresor de Villena, un dels conjunts d’orfebreria de l’edat de Bronze més importants d’Europa, ha sigut robat esta matinada del museu Muvi de Villena. La Guàrdia Civil i la Policia Judicial han obert una investigació després que l’alarma sonara a les 5.16 hores.

Avís groc per calor al litoral de València amb màximes de fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per altes temperatures a tot el litoral de la província de València, on es poden aplegar als 36 graus per l’efecte del vent de ponent.

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.