La UA patenta un sistema per a respirar aire lliure de Covid-19 en espais tancats d’ús comú

 

Investigadors de l’Institut d’Enginyeria dels Processos Químics de la Universitat d’Alacant (UA) han creat un procediment que permet el subministrament individual d’aire desinfectat de Covid-19 en espais tancats d’ús comú. Este sistema, ja patentat, consistix en un circuit de circulació d’aire a on es poden connectar una sèrie de mascaretes individuals, segons ha informat la institució acadèmica en un comunicat.

 

La tecnologia dissenyada en la UA garantix l’arribada d’aire desinfectat a un o múltiples usuaris «de manera individual i segura». «Una volta que l’aire ha sigut usat, és canalitzat i desinfectat evitant en tot moment que es mesclen els dos corrents d’aire. D’esta forma, s’impedix el possible contacte amb l’aire exhalat pels altres usuaris assegurant un risc de contagi pràcticament nul», ha explicat un dels seus autors, el catedràtic d’Enginyeria Química de la  UA Antonio Marcilla.

 

«En concret, el sistema filtra l’aire, el desinfecta amb llum ultraviolada viricida i el conduïx a l’entrada de la mascareta per a la seua inspiració. La mascareta disposa d’un altre conducte que recull l’aire que s’exhala i el conduïx a un altre circuit de desinfecció per a evacuar-lo a l’atmosfera net de virus», ha afegit Marcilla.

 

L’objectiu és que el sistema puga instal·lar-se en llocs a on es concentren un «número elevat» d’individus com a aules, cinemes, teatres, mitjans de transport, hospitals, oficines, bancs, entre altres. A demés, permet reduir la distància de seguretat de manera segura i completar els aforaments al 100% minimitzant «dràsticament» el risc d’infecció per Covid-19 o altres patògens que es transmeten per via aèria.

Últimes notícies

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.

Desallotgen un càmping i diverses granges pel greu incendi de Tuéjar, empitjorat pel vent

L’incendi declarat este dimarts a Tuéjar ha forçat el desallotjament preventiu d’una zona d’acampada i diverses granges, amb els treballs d’extinció dificultats pel vent i la baixa humitat. Els mitjans aeris s’han retirat de nit i les brigades terrestres continuen lluitant contra el foc.

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.