La UA patenta un sistema per a respirar aire lliure de Covid-19 en espais tancats d’ús comú

 

Investigadors de l’Institut d’Enginyeria dels Processos Químics de la Universitat d’Alacant (UA) han creat un procediment que permet el subministrament individual d’aire desinfectat de Covid-19 en espais tancats d’ús comú. Este sistema, ja patentat, consistix en un circuit de circulació d’aire a on es poden connectar una sèrie de mascaretes individuals, segons ha informat la institució acadèmica en un comunicat.

 

La tecnologia dissenyada en la UA garantix l’arribada d’aire desinfectat a un o múltiples usuaris «de manera individual i segura». «Una volta que l’aire ha sigut usat, és canalitzat i desinfectat evitant en tot moment que es mesclen els dos corrents d’aire. D’esta forma, s’impedix el possible contacte amb l’aire exhalat pels altres usuaris assegurant un risc de contagi pràcticament nul», ha explicat un dels seus autors, el catedràtic d’Enginyeria Química de la  UA Antonio Marcilla.

 

«En concret, el sistema filtra l’aire, el desinfecta amb llum ultraviolada viricida i el conduïx a l’entrada de la mascareta per a la seua inspiració. La mascareta disposa d’un altre conducte que recull l’aire que s’exhala i el conduïx a un altre circuit de desinfecció per a evacuar-lo a l’atmosfera net de virus», ha afegit Marcilla.

 

L’objectiu és que el sistema puga instal·lar-se en llocs a on es concentren un «número elevat» d’individus com a aules, cinemes, teatres, mitjans de transport, hospitals, oficines, bancs, entre altres. A demés, permet reduir la distància de seguretat de manera segura i completar els aforaments al 100% minimitzant «dràsticament» el risc d’infecció per Covid-19 o altres patògens que es transmeten per via aèria.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.

Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid

El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.

Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena

El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.