La UCV suspén les classes presencials davant la incidència de la pandèmia del coronavirus

 

La Universitat Catòlica de València (UCV) ha anunciat la suspensió de la docència presencial a partir d’este dijous 28 de gener davant la situació de la pandèmia de coronavirus i amb l’objectiu de garantir l’activitat universitària i preservar la salut de la comunitat universitària i l’aprenentatge dels alumnes.

 

Així ho ha indicat el rector de la UCV, José Manuel Pagán, després de la reunió del Comité Científic UCV-COVID-19, en la que s’ha analitzat la situació actual de la incidència acumulada de la pandèmia, amb especial atenció a les noves variants del virus i els seus efectes.

 

El rector ha traslladat esta decisió a la consellera d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Carolina Pascual, que ha agraït les mesures adoptades per la UCV donada l’evolució de la pandèmia, així com les que s’han desenvolupat des de l’inici d’esta.

 

Preservar la salut de tota la comunitat universitària

José Manuel Pagán ha destacat que totes les decisions que ha adoptat la UCV busquen un doble objectiu, que és «garantir que l’activitat universitària es desenvolupe amb totes les garanties acadèmiques i sanitàries» i «preservar la salut de tota la comunitat universitària i el procés d’aprenentatge dels nostres alumnes».

El rector ha manifestat que la proposta de la UCV és «alinear-se amb la situació de la qual alerten les autoritats sanitàries i, amb això, la proposta del Comité Científic UCV-COVID-19, minimitzar els contactes grupals i possibles contactes durant els trasllats en els transports».

 

En este sentit, ha proposat la docència no presencial, a excepció d’aquelles activitats que necessàriament hagen de desenvolupar-se de manera presencial i per a les que s’extremaran les mesures de seguretat sanitàries.

 

Es prolongarà fins al 28 de febrer

L’adopció d’esta mesura, que ha sigut comunicada a tota la comunitat universitària, PDI, PAS, investigadors i alumnes, s’iniciarà dijous que ve 28 de gener amb l’inici del segon semestre i es prolongarà fins al dia 28 de febrer.

 

El curs universitari s’ha desenvolupat en la Universitat Catòlica de València (UCV) amb normalitat, seguretat i màxima presencialitat, així com amb aules espill i grups alterns per a fer front a les circumstàncies sanitàries.

 

No obstant això, davant la greu incidència de la pandèmia, la UCV fa un pas més per a garantir la seguretat dels alumnes i de la comunitat universitària en general i trasllada la docència a la modalitat no presencialitat. La resta de servicis es desenvoluparà amb plena seguretat extremant, com s’ha fet, les mesures per a evitar la incidència de la pandèmia.

 

Últimes notícies

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.