L’origen del brot de la Universitat Jaume I de Castelló és una festa en una casa

 

Actualització 05/11/2020 a les 11.27 hores. Després de fer diferents investigacions ja es coneix l’origen del brot de coronavirus de la residència d’estudiants de la Universitat Jaume I de Castelló de la Plana: una festa privada en una casa.

 

Segons ha informat el diari ‘Mediterráneo’, tot indica a què el focus va eixir en una festa particular celebrada ara fa dos setmanes. Un brot que ja té 22 casos positius confirmats, encara que el número pot créixer, ja que encara falta per saber més resultats de les PCR ja fetes.

 

El brot de la  Universitat Jaume I de Castelló ja té 21 casos confirmats

Actualització 04/11/2020 a les 10.45 hores. La Conselleria de Sanitat i Salut Pública ha confirmat que el brot de coronavirus d’una residència d’estudiants de la Universitat Jaume I de Castelló (UJI) ja té 21 contagiats.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, el brot ha sigut detectat este dilluns i en un inici s’havien comptabilitzat 8 casos, però després de fer més proves PCR als alumnes d’este campus, els casos positius estan en augment, tot i que s’ha activat el corresponent protocol de seguretat.

 

A demés, este número de contagis podria créixer durant les pròximes hores, ja que encara falta per conéixer més resultats dels tests ja fets. Ara per ara, tots els alumnes que estan a l’espera de rebre la PCR estan aïllats en les seues habitacions.

 

La Universitat Jaume I de Castelló confirma un brot de coronavirus

La Universitat Jaume I de Castelló (UJI), en la comarca de la Plana Alta, ha anunciat l’existència d’un brot per coronavirus en la residència d’estudiants del campus. Almenys, una de les persones contagiades es alumne de l’UJI.

 

Tal com ha pogut confirmar el diari ‘Levante-EMV, el centre universitari està a l’espera de rebre més informació i indicacions de la Conselleria de Sanitat. A pesar que no s’ha pogut confirmar el número de contagis en la residència, cal recordar que per a detectar-se un brot almenys s’han de detectar tres casos positius per Covid-19.

 

El protocol d’actuació en esta classe de casos implica que Salut Pública haja de dur a terme els pertinents rastrejos amb els contactes directes, i posteriorment fer les proves PCR, per a vore el número total de positius.

Últimes notícies

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.

La inscripció de Buenavida amb les Lynx és una treta administrativa i jugarà la WNBA en 2027

La inscripció d’Elena Buenavida com a jugadora actual de Minnesota Lynx respon a una treta administrativa i no implica que jugue la WNBA en 2026, ja que el pla és que s’incorpore a la franquícia en 2027 i continue mentrestant al Valencia Basket.

250.000 euros en ajuda urgent de la Generalitat per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 250.000 euros a ajuda humanitària urgent a Colòmbia després del terratrémol del 10 d’agost, amb especial atenció a la infància i a la cobertura de necessitats bàsiques. La Generalitat també ha impulsat un catàleg d’organitzacions fiables per a canalitzar les donacions de manera segura.

Alerta taronja per calor extrema en onze comarques valencianes

Sanitat ha activat per a este dijous el nivell de risc taronja per calor en municipis d’onze comarques de València i Castelló, mentres Emergències manté el risc extrem d’incendis a l’interior.

Vint atesos pel dispositiu de l’eclipsi a la Comunitat Valenciana i dotze trasllats a hospitals

El dispositiu especial per l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana ha atés 20 persones per incidències lleus, dotze de les quals han sigut traslladades a hospitals i centres de salut. La jornada s’ha desenvolupat amb normalitat gràcies a la coordinació d’emergències i al comportament de la ciutadania.