17.3 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

La Universitat Jaume I busca crear molècules per a evitar el creixement del Covid-19

 

Un equip d’investigadors bioquímics de la Universitat Jaume I de Castelló (UJI) es troba immers des d’abril en un ambiciós projecte: crear molècules antivirals senzilles no citotòxiques que inhibisquen el creixement de la malaltia generada pel Covid-19 i impedisquen la reproducció del virus.

 

«Esta xicoteta molècula suposaria un medicament per a tractar a pacients del Covid-19», assegura a EFE Vicent Moliner, catedràtic de Química Física i investigador principal del Grup de Bioquímica Computacional de l’UJI que treballa en el projecte ‘Match COVID-19’, posat en marxa amb l’inici de l’emergència sanitària per la pandèmia de coronavirus.

 

En concret, el treball que es fa en l’UJI consistix en estudiar a nivell atòmic com funciona un dels enzims que participen en el procés de reproducció del coronavirus, denominada SARS-CoV-2 Mpro, una cisteïna proteasa que participa en la rèplica del virus quan este entra en els éssers humans.

 

Busquen bloquejar la molècula

Després d’haver estudiat i publicat recentment com funciona este enzim, ara estem tractant de dissenyar un inhibidor per a bloquejarla i, d’esta forma, impedir la reproducció del virus. Esta xicoteta molècula suposaria un medicament per a tractar a pacients del Covid-19», assegura a EFE.

 

A demés, este grup d’investigació de l’UJI, en el que participen tres investigadors més, tenen experiència en l’estudi d’altres enzims de la classe cisteïna proteasas pareguts a esta.

 

En eixe projecte participen diferents universitats com la Politècnica de València (UPV), la Miguel Hernández d’Elx (UMH) i la d’Alacant (UA), junt a la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (FISABIO), l’Institut d’Investigació Sanitària La Fe (IIS La Fe), l’Institut d’Investigació Sanitària INCLIVA i el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC).

 

«Des del primer dia del confinament, el 15 de març, estem connectats des de les nostres cases als centres de computació a on estem duent a terme simulacions, com és el centre de càlcul de l’UJI o instal·lacions de la Xarxa Espanyola de Supercomputació, per a tractar d’estudiar a nivell atòmic com funciona este enzim», afig Moliner.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA demana a Pérez Llorca la factura del telèfon de les trucades amb Mazón

La instructora reclama la factura del mòbil corporatiu de Finestrat i ordena acarar trucades i missatges del 29 d'octubre. També sol·licita vídeos oficials i dades del restaurant on va menjar Mazón.

El Consell de Dentistes demana prudència i rebutja conjectures per la mort d’una xiqueta a Alzira

L'òrgan col·legial insta a evitar juís paral·lels i a no difondre dades que identifiquen a la menor després de la defunció d'una xiqueta de 6 anys a Alzira. Recorda que els professionals estaven col·legiats i que la sedació endovenosa és una tècnica habitual amb riscos inherents.

Vox decidirà el seu suport a Pérez Llorca després d’escoltar el seu discurs d’investidura

Vox condicionarà el seu vot en Les Corts al discurs d'investidura de Juanfran Pérez Llorca i descarta un acord escrit amb el PP. El partit afirma que valorarà compromisos clars dirigits als valencians.

El 81% de sanitaris detecta més problemes per excés de pantalles en el desenrotllament infantil

Un estudi vincula l'ús intensiu de dispositius amb alteracions del somni, la salut mental i la visió. Nou de cada deu menors supera el temps recomanat enfront de pantalles.

Camarero acusa el Govern de deixar tirada a València durant la dana

La vicepresidenta valenciana en funcions ha denunciat en la comissió del Congrés un retard de 96 hores en el desplegament de l'Exèrcit i la falta de reforços policials. L'oposició ha rebatut amb una cronologia d'alertes i decisions que qüestiona la reacció del Consell.

Morant afirma que el Govern acull amb enorme respecte la renúncia del fiscal general

Diana Morant ha assegurat que el Govern respecta la renúncia d'Álvaro García Ortiz i reconeix el seu treball. L'Executiu ha iniciat el relleu i promet un perfil irreprotxable.

Morant acusa a Mazón de ‘mentida institucional’ i exigix eleccions en la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha acusat a Carlos Mazón, al seu Consell i al PP de normalitzar una 'mentida institucional' després de l'admissió de Susana Camarero en la comissió DANA. La ministra reclama eleccions en la Comunitat i advertix de negligència en la gestió d'emergències.

La jutgessa de la DANA reclama a Pérez Llorca la factura del mòbil usat en les seues trucades amb Mazón

La instructora del cas per la gestió de la DANA del 29 d'octubre ha sol·licitat a Juanfran Pérez Llorca la factura del telèfon usat en els seus contactes amb Carlos Mazón i Salomé Pradas. En una altra diligència, ha demanat al restaurant on va menjar el llavors president una imatge, mesures de la sala i la factura del menjar.