La Universitat Miguel Hernández presenta un robot capaç de prendre mostres per a fer PCR

 

El professor de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant),  Nicolás García Aracil ha presentat este dimarts els avanços en la creació d’un braç robòtic capaç de prendre mostres de persones per a fer test de PCR.

 

L’ús del robot també està destinat a contrarestar l’alt risc de transmissió del virus al personal que duu a terme la faena de fer els tests PCR, tant en interiors com en exteriors. Davant d’esta problemàtica, els investigadors de la UMH van rebre finançament de la Generalitat en el mes de maig per a crear un sistema robotitzat d’extracció de mostres que substituïsca al personal sanitari.

 

El rector de la UMH, Juan José Ruiz, i la consellera d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Carolina Pascual han assistit este dimarts a la demostració d’este prototip robòtic que ha creat la institució acadèmica per a la detecció del coronavirus, informa la universitat en un comunicat.

 

 

El robot possibilita als sanitaris a centrar-se en el procés de vacunació

L’investigador responsable d’este projecte és García Aracil, catedràtic de l’àrea d’enginyeria de sistemes i automàtica i investigador de l’Institut de Bioingeniería. Segons ell, l’ús estés d’este robot permetria que els sanitaris se centraren primordialment en el procés de vacunació a la població, que és un dels reptes més immediats i importants als que s’enfronta la societat a escala mundial.

 

Durant la demostració s’ha dut a terme una presa de mostra per a PCR per frotis nasofaringi totalment automatitzada. El subjecte ha estat assegut enfront del robot, que és hermètic i desinfecta els elements del seu interior a través de llum ultraviolada sense risc per a la salut de les persones.

 

El robot detecta el final del conducte i fa dos o tres moviments giratoris, com establixen els protocols sanitaris. Posteriorment, extrau l’hisop, el talla i l’emmagatzema amb ajuda del robot porticat a una temperatura de dos a huit graus. Al final s’allibera el cap del subjecte i es desinfecten tots els elements de manera automàtica.

Últimes notícies

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.