10.9 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

La Universitat Miguel Hernández presenta un robot capaç de prendre mostres per a fer PCR

 

El professor de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant),  Nicolás García Aracil ha presentat este dimarts els avanços en la creació d’un braç robòtic capaç de prendre mostres de persones per a fer test de PCR.

 

L’ús del robot també està destinat a contrarestar l’alt risc de transmissió del virus al personal que duu a terme la faena de fer els tests PCR, tant en interiors com en exteriors. Davant d’esta problemàtica, els investigadors de la UMH van rebre finançament de la Generalitat en el mes de maig per a crear un sistema robotitzat d’extracció de mostres que substituïsca al personal sanitari.

 

El rector de la UMH, Juan José Ruiz, i la consellera d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Carolina Pascual han assistit este dimarts a la demostració d’este prototip robòtic que ha creat la institució acadèmica per a la detecció del coronavirus, informa la universitat en un comunicat.

 

 

El robot possibilita als sanitaris a centrar-se en el procés de vacunació

L’investigador responsable d’este projecte és García Aracil, catedràtic de l’àrea d’enginyeria de sistemes i automàtica i investigador de l’Institut de Bioingeniería. Segons ell, l’ús estés d’este robot permetria que els sanitaris se centraren primordialment en el procés de vacunació a la població, que és un dels reptes més immediats i importants als que s’enfronta la societat a escala mundial.

 

Durant la demostració s’ha dut a terme una presa de mostra per a PCR per frotis nasofaringi totalment automatitzada. El subjecte ha estat assegut enfront del robot, que és hermètic i desinfecta els elements del seu interior a través de llum ultraviolada sense risc per a la salut de les persones.

 

El robot detecta el final del conducte i fa dos o tres moviments giratoris, com establixen els protocols sanitaris. Posteriorment, extrau l’hisop, el talla i l’emmagatzema amb ajuda del robot porticat a una temperatura de dos a huit graus. Al final s’allibera el cap del subjecte i es desinfecten tots els elements de manera automàtica.

Últimes notícies

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.

Andreas Almgren tornarà al 10k València a la recerca d’un altre rècord

El plusmarquista europeu de 5.000 metres ha confirmat que correrà l'11 de gener el 10k València Ibercaja. Arriba després de fer història en l'última edició amb 26:53.

Avís groc per pluges, neu i onatge en diverses zones de la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat l'avís groc per pluges en el nord d'Alacant i sud de València, per neu a l'interior nord de Castelló i per onatge a València i Castelló. Els avisos s'estenen des de les 10.00 fins a la mitjanit i, en la costa, de 19.00 a 9.00 del divendres.

El Vila-real buscarà repetir en la Lliga de Campions en 2026 després de cinc intents fallits

El club s'ha fixat com a meta encadenar dos participacions consecutives en 2026. Malgrat cinc presències en la seua història, cap va tindre continuïtat immediata.