La Universitat Miguel Hernández presenta un robot capaç de prendre mostres per a fer PCR

 

El professor de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant),  Nicolás García Aracil ha presentat este dimarts els avanços en la creació d’un braç robòtic capaç de prendre mostres de persones per a fer test de PCR.

 

L’ús del robot també està destinat a contrarestar l’alt risc de transmissió del virus al personal que duu a terme la faena de fer els tests PCR, tant en interiors com en exteriors. Davant d’esta problemàtica, els investigadors de la UMH van rebre finançament de la Generalitat en el mes de maig per a crear un sistema robotitzat d’extracció de mostres que substituïsca al personal sanitari.

 

El rector de la UMH, Juan José Ruiz, i la consellera d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Carolina Pascual han assistit este dimarts a la demostració d’este prototip robòtic que ha creat la institució acadèmica per a la detecció del coronavirus, informa la universitat en un comunicat.

 

 

El robot possibilita als sanitaris a centrar-se en el procés de vacunació

L’investigador responsable d’este projecte és García Aracil, catedràtic de l’àrea d’enginyeria de sistemes i automàtica i investigador de l’Institut de Bioingeniería. Segons ell, l’ús estés d’este robot permetria que els sanitaris se centraren primordialment en el procés de vacunació a la població, que és un dels reptes més immediats i importants als que s’enfronta la societat a escala mundial.

 

Durant la demostració s’ha dut a terme una presa de mostra per a PCR per frotis nasofaringi totalment automatitzada. El subjecte ha estat assegut enfront del robot, que és hermètic i desinfecta els elements del seu interior a través de llum ultraviolada sense risc per a la salut de les persones.

 

El robot detecta el final del conducte i fa dos o tres moviments giratoris, com establixen els protocols sanitaris. Posteriorment, extrau l’hisop, el talla i l’emmagatzema amb ajuda del robot porticat a una temperatura de dos a huit graus. Al final s’allibera el cap del subjecte i es desinfecten tots els elements de manera automàtica.

Últimes notícies

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.

Setmana amb oratge estable i pujada de temperatures màximes a la Comunitat

L’inici de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb cels rasos o poc nuvolosos, temperatures màximes a l’alça i vent fluix variable que girarà a l’est i sud a partir del migdia.

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.