8.8 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

La Universitat de València entre les huit millors universitats d’Espanya

 

La Universitat de València (UV) s’ha consolidat com una de les huit primeres universitats espanyoles en la classificació mundial d’universitats 2021 ARWU (Academic Rànquing of World Univesities), també conegut com a Rànquing de Shanghái.

 

El sistema de posicionament d’aquesta classificació és per trams, de manera que les institucions del mateix rang s’ordenen alfabèticament. Així, a nivell mundial la UV es troba en el rang 301-400; en el 5-8 estatal; i en l’1-2 valencià, segons ha detallat la institució acadèmica en un comunicat.

 

El rànquing de Shanghái en la seua versió institucional, actualitzat aquest cap de setmana, és una de les classificacions d’universitats amb major difusió mundial. Analitza la qualitat de mil institucions i ha situat a la UV com la tercera d’Espanya en articles indexats. A més, l’entitat és una de les principals universitats d’Europa en recepció d’estudiantat Erasmus i és part d’una sòlida xarxa d’aliances internacionals amb altres universitats amb les quals ofereix programa de doble titulació internacional.

 

La Universitat de València destaca a nivell mundial

En aquest rànquing s’analitzen sis indicadors, dels quals la Universitat puntua en quatre. Són, a més d’articles indexats (PUB, amb un 20% del pes total de la ponderació), HiCi (personal investigador altament citat en 21 categories temàtiques, 20%). També PCP (rendiment acadèmic per càpita d’una institució o resultat dels altres indicadors ponderats, amb un 10%) i N&S (o articles publicats en les revistes Nature i Science, amb un 20%).

 

El vicerector d’Estratègia i Qualitat de la Universitat de València, Joaquín Aldás, catedràtic de Comercialització i Investigació de Mercats, ha destacat que “en un context tan complicat com el viscut, haver mantingut la productivitat investigadora i mantindre’ns entre l’elit de les universitats espanyoles és un gran mèrit de les nostres investigadores i investigadors”.

 

En el Rànquing de Shanghái per matèries o Global Rànquing of Academic Subjects (GRAS), actualitzat a la fi de maig, la Universitat de València destaca a nivell mundial en àrees com a Teledetecció, en la qual ocupa la posició 10; Ciència i Tecnologia d’Aliments, en el lloc 20; Turisme, en el 37; Salut Pública en el rang 51-75; i Física, on està en l’interval 76-100 mundial. A més, de les 54 matèries analitzades, la UV és primera a nivell autonòmic en 23, un 76,66% del total.

 

A escala estatal, la primera entitat del Rànquing de Shanghái en la seua versió institucional és la Universitat de Barcelona. A nivell internacional, la classificació està liderada per les universitats de Harvard, Stanford i Cambridge.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pascual va revelar que van decidir al matí que Punter jugara i va negar una estratègia

El tècnic del Barcelona va explicar que la participació de Kevin Punter es va tancar el mateix matí de l'encreuament de quarts davant UCAM Murcia i va rebutjar que fora una maniobra. Va defendre que van seguir el pla mèdic i va valorar un dol igualat resolt en l'últim quart.

Situat Alonso: Ens exigim el màxim, els quasi no valen de res

El tècnic del UCAM Murcia es va mostrar orgullós del nivell oferit davant el Barcelona, però va recalcar que el quasi no prou i que l'equip ha d'aprendre a tancar els finals.

Laprovittola avisa: per a guanyar al UCAM cal fer dobles i triples esforços

El base del Barcelona va subratllar l'exigència per a doblegar al UCAM Murcia en els quarts de final de la Copa del Rei a València i va destacar l'aportació de tot l'equip.

91-85: Kevin Punter reapareix i guia al Barcelona a semifinals davant un UCAM Murcia que va fregar la sorpresa

Kevin Punter va reaparéixer amb 20 punts en 20 minutos i va canviar un partit que el UCAM Murcia tenia encarrilat. El Barcelona va guanyar 91-85 i es mesurarà al Baskonia.

L’Athletic pren impuls amb un 2-1 a l’Elx i un doblet de Guruzeta

L'Athletic ha vençut 2-1 a l'Elx en San Mamés amb dos gols de Guruzeta, el segon de penal en el 89 després de revisió del VAR. És la tercera victòria seguida de l'equip bilbaí i l'Elx seguix sense guanyar en 2026.

Baskonia es fica en semifinals amb un Kurucs recuperat i un Howard decisiu

Baskonia va eliminar a Tenerife en quarts amb un Kurucs clau malgrat el seu esquinç i un esclat final d'Howard. L'equip va destacar el caràcter i el suport de la seua afició

Troben mort a un pacient en una zona en obres d’un hospital de Benidorm quatre dies després de desaparéixer

Un britànic de 54 anys ha sigut trobat sense vida en una zona en obres de l'hospital de Benidorm del qual va desaparéixer quatre dies abans. La investigació policial apunta a una asfíxia accidental després de quedar atrapat en un buit.

Vidorreta lamenta que al Tenerife li va faltar aire per a tancar la remuntada davant Baskonia

El Tenerife va caure en quarts de Copa davant Baskonia després de fregar la remuntada. Vidorreta, Scrubb i Van Beck coincidixen que la reacció no va bastar per detalls.