La Universitat de València entre les huit millors universitats d’Espanya

 

La Universitat de València (UV) s’ha consolidat com una de les huit primeres universitats espanyoles en la classificació mundial d’universitats 2021 ARWU (Academic Rànquing of World Univesities), també conegut com a Rànquing de Shanghái.

 

El sistema de posicionament d’aquesta classificació és per trams, de manera que les institucions del mateix rang s’ordenen alfabèticament. Així, a nivell mundial la UV es troba en el rang 301-400; en el 5-8 estatal; i en l’1-2 valencià, segons ha detallat la institució acadèmica en un comunicat.

 

El rànquing de Shanghái en la seua versió institucional, actualitzat aquest cap de setmana, és una de les classificacions d’universitats amb major difusió mundial. Analitza la qualitat de mil institucions i ha situat a la UV com la tercera d’Espanya en articles indexats. A més, l’entitat és una de les principals universitats d’Europa en recepció d’estudiantat Erasmus i és part d’una sòlida xarxa d’aliances internacionals amb altres universitats amb les quals ofereix programa de doble titulació internacional.

 

La Universitat de València destaca a nivell mundial

En aquest rànquing s’analitzen sis indicadors, dels quals la Universitat puntua en quatre. Són, a més d’articles indexats (PUB, amb un 20% del pes total de la ponderació), HiCi (personal investigador altament citat en 21 categories temàtiques, 20%). També PCP (rendiment acadèmic per càpita d’una institució o resultat dels altres indicadors ponderats, amb un 10%) i N&S (o articles publicats en les revistes Nature i Science, amb un 20%).

 

El vicerector d’Estratègia i Qualitat de la Universitat de València, Joaquín Aldás, catedràtic de Comercialització i Investigació de Mercats, ha destacat que «en un context tan complicat com el viscut, haver mantingut la productivitat investigadora i mantindre’ns entre l’elit de les universitats espanyoles és un gran mèrit de les nostres investigadores i investigadors».

 

En el Rànquing de Shanghái per matèries o Global Rànquing of Academic Subjects (GRAS), actualitzat a la fi de maig, la Universitat de València destaca a nivell mundial en àrees com a Teledetecció, en la qual ocupa la posició 10; Ciència i Tecnologia d’Aliments, en el lloc 20; Turisme, en el 37; Salut Pública en el rang 51-75; i Física, on està en l’interval 76-100 mundial. A més, de les 54 matèries analitzades, la UV és primera a nivell autonòmic en 23, un 76,66% del total.

 

A escala estatal, la primera entitat del Rànquing de Shanghái en la seua versió institucional és la Universitat de Barcelona. A nivell internacional, la classificació està liderada per les universitats de Harvard, Stanford i Cambridge.

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.