La Universitat de València entre les huit millors universitats d’Espanya

 

La Universitat de València (UV) s’ha consolidat com una de les huit primeres universitats espanyoles en la classificació mundial d’universitats 2021 ARWU (Academic Rànquing of World Univesities), també conegut com a Rànquing de Shanghái.

 

El sistema de posicionament d’aquesta classificació és per trams, de manera que les institucions del mateix rang s’ordenen alfabèticament. Així, a nivell mundial la UV es troba en el rang 301-400; en el 5-8 estatal; i en l’1-2 valencià, segons ha detallat la institució acadèmica en un comunicat.

 

El rànquing de Shanghái en la seua versió institucional, actualitzat aquest cap de setmana, és una de les classificacions d’universitats amb major difusió mundial. Analitza la qualitat de mil institucions i ha situat a la UV com la tercera d’Espanya en articles indexats. A més, l’entitat és una de les principals universitats d’Europa en recepció d’estudiantat Erasmus i és part d’una sòlida xarxa d’aliances internacionals amb altres universitats amb les quals ofereix programa de doble titulació internacional.

 

La Universitat de València destaca a nivell mundial

En aquest rànquing s’analitzen sis indicadors, dels quals la Universitat puntua en quatre. Són, a més d’articles indexats (PUB, amb un 20% del pes total de la ponderació), HiCi (personal investigador altament citat en 21 categories temàtiques, 20%). També PCP (rendiment acadèmic per càpita d’una institució o resultat dels altres indicadors ponderats, amb un 10%) i N&S (o articles publicats en les revistes Nature i Science, amb un 20%).

 

El vicerector d’Estratègia i Qualitat de la Universitat de València, Joaquín Aldás, catedràtic de Comercialització i Investigació de Mercats, ha destacat que «en un context tan complicat com el viscut, haver mantingut la productivitat investigadora i mantindre’ns entre l’elit de les universitats espanyoles és un gran mèrit de les nostres investigadores i investigadors».

 

En el Rànquing de Shanghái per matèries o Global Rànquing of Academic Subjects (GRAS), actualitzat a la fi de maig, la Universitat de València destaca a nivell mundial en àrees com a Teledetecció, en la qual ocupa la posició 10; Ciència i Tecnologia d’Aliments, en el lloc 20; Turisme, en el 37; Salut Pública en el rang 51-75; i Física, on està en l’interval 76-100 mundial. A més, de les 54 matèries analitzades, la UV és primera a nivell autonòmic en 23, un 76,66% del total.

 

A escala estatal, la primera entitat del Rànquing de Shanghái en la seua versió institucional és la Universitat de Barcelona. A nivell internacional, la classificació està liderada per les universitats de Harvard, Stanford i Cambridge.

Últimes notícies

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.

Del somni a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez cap al Real Madrid tanca una segona etapa al Valencia Basket marcada, com la primera, per l’eufòria inicial, els títols i una ruptura controvertida amb el club i l’afició.

De la il·lusió a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al València Basket

El València Basket ha confirmat l’eixida de Pedro Martínez cap al Real Madrid, un adeu que tanca el seu segon cicle al club, marcat de nou per l’èxit esportiu i una marxa polèmica.

Delirio taronja i final polèmic: així han sigut les dues etapes de Pedro Martínez al Valencia Basket

Pedro Martínez ha tancat la seua segona etapa al Valencia Basket rumb al Real Madrid, repetint un cicle d’il·lusió, èxits esportius i una eixida molt controvertida per a l’afició taronja.

Del somni al comiat polèmic: els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

La segona etapa de Pedro Martínez al Valencia Basket ha repetit el patró de la primera: il·lusió inicial, èxits esportius històrics i un comiat tens, ara amb el seu fitxatge pel Real Madrid.

València s’atura per homenatjar les víctimes de l’accident del metro 20 anys després

València ha commemorat el vinté aniversari de l’accident de Metrovalencia amb un emotiu homenatge davant el monument a les víctimes, que ha reunit l’AVM3J i associacions de víctimes de la dana.