La Universitat de València entre les huit millors universitats d’Espanya

 

La Universitat de València (UV) s’ha consolidat com una de les huit primeres universitats espanyoles en la classificació mundial d’universitats 2021 ARWU (Academic Rànquing of World Univesities), també conegut com a Rànquing de Shanghái.

 

El sistema de posicionament d’aquesta classificació és per trams, de manera que les institucions del mateix rang s’ordenen alfabèticament. Així, a nivell mundial la UV es troba en el rang 301-400; en el 5-8 estatal; i en l’1-2 valencià, segons ha detallat la institució acadèmica en un comunicat.

 

El rànquing de Shanghái en la seua versió institucional, actualitzat aquest cap de setmana, és una de les classificacions d’universitats amb major difusió mundial. Analitza la qualitat de mil institucions i ha situat a la UV com la tercera d’Espanya en articles indexats. A més, l’entitat és una de les principals universitats d’Europa en recepció d’estudiantat Erasmus i és part d’una sòlida xarxa d’aliances internacionals amb altres universitats amb les quals ofereix programa de doble titulació internacional.

 

La Universitat de València destaca a nivell mundial

En aquest rànquing s’analitzen sis indicadors, dels quals la Universitat puntua en quatre. Són, a més d’articles indexats (PUB, amb un 20% del pes total de la ponderació), HiCi (personal investigador altament citat en 21 categories temàtiques, 20%). També PCP (rendiment acadèmic per càpita d’una institució o resultat dels altres indicadors ponderats, amb un 10%) i N&S (o articles publicats en les revistes Nature i Science, amb un 20%).

 

El vicerector d’Estratègia i Qualitat de la Universitat de València, Joaquín Aldás, catedràtic de Comercialització i Investigació de Mercats, ha destacat que «en un context tan complicat com el viscut, haver mantingut la productivitat investigadora i mantindre’ns entre l’elit de les universitats espanyoles és un gran mèrit de les nostres investigadores i investigadors».

 

En el Rànquing de Shanghái per matèries o Global Rànquing of Academic Subjects (GRAS), actualitzat a la fi de maig, la Universitat de València destaca a nivell mundial en àrees com a Teledetecció, en la qual ocupa la posició 10; Ciència i Tecnologia d’Aliments, en el lloc 20; Turisme, en el 37; Salut Pública en el rang 51-75; i Física, on està en l’interval 76-100 mundial. A més, de les 54 matèries analitzades, la UV és primera a nivell autonòmic en 23, un 76,66% del total.

 

A escala estatal, la primera entitat del Rànquing de Shanghái en la seua versió institucional és la Universitat de Barcelona. A nivell internacional, la classificació està liderada per les universitats de Harvard, Stanford i Cambridge.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.