14.8 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

La Universitat de València entre les huit millors universitats d’Espanya

 

La Universitat de València (UV) s’ha consolidat com una de les huit primeres universitats espanyoles en la classificació mundial d’universitats 2021 ARWU (Academic Rànquing of World Univesities), també conegut com a Rànquing de Shanghái.

 

El sistema de posicionament d’aquesta classificació és per trams, de manera que les institucions del mateix rang s’ordenen alfabèticament. Així, a nivell mundial la UV es troba en el rang 301-400; en el 5-8 estatal; i en l’1-2 valencià, segons ha detallat la institució acadèmica en un comunicat.

 

El rànquing de Shanghái en la seua versió institucional, actualitzat aquest cap de setmana, és una de les classificacions d’universitats amb major difusió mundial. Analitza la qualitat de mil institucions i ha situat a la UV com la tercera d’Espanya en articles indexats. A més, l’entitat és una de les principals universitats d’Europa en recepció d’estudiantat Erasmus i és part d’una sòlida xarxa d’aliances internacionals amb altres universitats amb les quals ofereix programa de doble titulació internacional.

 

La Universitat de València destaca a nivell mundial

En aquest rànquing s’analitzen sis indicadors, dels quals la Universitat puntua en quatre. Són, a més d’articles indexats (PUB, amb un 20% del pes total de la ponderació), HiCi (personal investigador altament citat en 21 categories temàtiques, 20%). També PCP (rendiment acadèmic per càpita d’una institució o resultat dels altres indicadors ponderats, amb un 10%) i N&S (o articles publicats en les revistes Nature i Science, amb un 20%).

 

El vicerector d’Estratègia i Qualitat de la Universitat de València, Joaquín Aldás, catedràtic de Comercialització i Investigació de Mercats, ha destacat que “en un context tan complicat com el viscut, haver mantingut la productivitat investigadora i mantindre’ns entre l’elit de les universitats espanyoles és un gran mèrit de les nostres investigadores i investigadors”.

 

En el Rànquing de Shanghái per matèries o Global Rànquing of Academic Subjects (GRAS), actualitzat a la fi de maig, la Universitat de València destaca a nivell mundial en àrees com a Teledetecció, en la qual ocupa la posició 10; Ciència i Tecnologia d’Aliments, en el lloc 20; Turisme, en el 37; Salut Pública en el rang 51-75; i Física, on està en l’interval 76-100 mundial. A més, de les 54 matèries analitzades, la UV és primera a nivell autonòmic en 23, un 76,66% del total.

 

A escala estatal, la primera entitat del Rànquing de Shanghái en la seua versió institucional és la Universitat de Barcelona. A nivell internacional, la classificació està liderada per les universitats de Harvard, Stanford i Cambridge.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana lidera la donació d’òrgans a nivell mundial entre regions de la seua grandària

La Comunitat Valenciana va aconseguir 57,5 donants per milió de població i 689 trasplantaments, va exportar 210 òrgans i va superar àmpliament la mitjana nacional. Consolida un model basat en coordinació, innovació i generositat de les famílies.

Morant urgix aprovar el nou model de finançament o no ens el perdonarem

Diana Morant ha instat a recolzar el nou model de finançament autonòmic i ha alertat que, si no tira avant, 'no ens el perdonarem'. La proposta, segons ha defés, aportaria 3.700 milions més a la Comunitat i la situaria entre les primeres per finançament per habitant.

La EUIPO tanca un any de rècord amb quasi 330.000 marques i dissenys, un 7,8% més

L'oficina europea ha sumat 327.735 sol·licituds en 2025 i ha superat els 5 milions acumulats. Alemanya, la Xina i Itàlia lideren en marques; la Xina, el Regne Unit i els EUA en dissenys

ASAJA convoca una tractorada pel centre d’Alacant el 22 de gener en defensa del camp

ASAJA Alacant ha convocat una tractorada per al dijous 22 de gener pel centre de la ciutat. La protesta rebutja l'acord UE-Mercosur i reclama aigua i una PAC que garantisca la rendibilitat.

La policia tractarà de recuperar els missatges de l’excap de gabinet de Mazón, segons l’acusació

L'acusació popular ha assenyalat que la policia judicial de Catarroja assumirà les gestions per a intentar rescatar els missatges de José Manuel Cuenca. La jutgessa ha acordat demanar-los a Meta després d'un acarament fallit del mòbil usat el dia de la DANA.

L’excap de gabinet de Mazón defén que no va esborrar missatges i que va restablir el mòbil abans de retornar-lo

José Manuel Cuenca ha defés que no va esborrar missatges del mòbil usat durant la DANA i que el va restablir de fàbrica abans de retornar-lo. El peritatge no ha recuperat eixos xats.

La jutgessa de la DANA demanarà a Meta els WhatsApp de l’excap de gabinet de Mazón

La magistrada que investiga la gestió de la DANA recorrerà a la policia judicial per a sol·licitar a Meta els missatges de José Manuel Cuenca del 29 d'octubre de 2024. El mòbil corporatiu va ser reinicialitzat i no es van poder recuperar els xats, però l'exalte càrrec ha autoritzat la petició

Deu migrants, dos d’ells menors, arriben en pastera a Benidorm, primera entrada de 2026 en la Comunitat Valenciana

Dos menors i huit adults han aconseguit de matinada la platja de Llevant i han sigut atesos en relatiu bon estat. És la primera arribada de l'any a la Comunitat Valenciana.