Els usuaris de residències no podran eixir a dinars i sopars nadalencs en superar-se el nivell 1 de risc

 

La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat planteja que els usuaris de residències de persones majors, diversitat funcional i salut mental no puguen fer eixides sense passar la nit fora durant l’època nadalenca quan se supere el nivell d’alerta 1 de coronavirus en l’entorn local del centre.

 

No obstant això, els residents de centres de diversitat funcional i salut mental sí que podran eixir de vacacions durant un període igual o superior a set dies.

 

D’esta forma ho recull la proposta de resolució que la Conselleria ha presentat este dissabte en la Taula Interdepartamental per a la Prevenció i Actuació davant la Covid-19. La seua publicació es preveu en la setmana vinent.

 

L’esborrany dibuixa diferents escenaris de restricció sobre la base dels nivells d’alerta en els que es trobe cada unitat territorial, «d’acord amb la situació epidemiològica de l’entorn local del centre». Segons ha explicat la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, després de la Taula Interdepartamental, «la Comunitat seguix en nivell alt de risc (3) en una part important dels departaments».

 

Nivell 1 de risc

En este context, durant el període nadalenc, la proposta d’Igualtat establix que, quan el nivell d’alerta siga 1, es permeten eixides sense dormir fora en els centres de majors amb acompanyament professional, familiar o de persona tutora o afí prèvia autorització del centre.

 

L’eixida estarà restringida a una única casa, mantenint una bambolla de convivència estable, i no podran acudir a establiments o espais públics a on no es puguen garantir les mesures sanitàries. No podran tindre contacte amb persones d’altres grups de convivència.

 

El mateix s’aplica als usuaris de centres sociosanitaris de diversitat funcional o salut mental, si bé en este cas la restricció a una única casa, a una sola bambolla de convivència estable i el no acudir als establiments i espais sense garanties de mesures sanitàries és una recomanació.

 

De la mateixa manera, els residents de les tres classes de centres podran anar-se de vacacions, però només durant set dies o més i sol·licitant-ho amb antelació. En el cas dels majors, l’eixida es restringirà a un únic domicili mantenint la bambolla de convivència estable i no hauran de tindre trobades amb persones fora del grup de convivència ni acudir a establiments o espais públics a on no es puguen garantir les mesura sanitàries.

 

Per al seu reingrés, hauran de fer-se proves de coronavirus i sotmetre’s a un aïllament preventiu. No podran incorporar-se al centre en cas de donar positiu.

Últimes notícies

Ford Almussafes obri una nova etapa en el seu 50 aniversari amb l’aliança amb Geely

La fàbrica de Ford a Almussafes complix 50 anys mentre tanca una aliança amb Geely que garantix cinc models en producció i augura més faena i estabilitat per a la plantilla a partir de 2028.

Oratge estable i nits un poc més suaus este dilluns a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana enceta la setmana amb cel poc nuvolós, nits lleugerament més suaus, màximes quasi sense canvis i vent fluix variable, segons Aemet. Dimarts es mantindrà l’estabilitat, amb alguns bancs de boira matiners a l’interior i temperatures semblants.

Empat del València en el debut d’Aguirre a El Sardinero

Javier Aguirre ha debutat com a tècnic del València CF amb un empat 2-2 al camp del Racing de Santander, en un partit obert fins al final. L’equip ha deixat bones sensacions malgrat les alternatives en el marcador.

Xavi Albert assumix la derrota del València Basket a Barcelona després d’arribar al límit

L’entrenador del València Basket, Xavi Albert, admet que costa assumir la derrota ajustada contra el Barça després d’haver portat el rival al límit, però recorda que estos finals entren dins d’una temporada llarga.

El Barça frena el Valencia Basket amb un triple final de Parra (89-86)

El Barça ha derrotat el Valencia Basket per 89-86 en un partit molt intens i ple d’alternatives, decidit per un triple final de Joel Parra. Els taronja, vigents campions de la Lliga Endesa, han tingut un últim llançament per forçar la pròrroga amb Nikola Mirotic.

Extingit l’incendi forestal declarat diumenge a Bocairent

L’incendi forestal declarat este diumenge a Bocairent, en una zona de pinada, s’ha donat per extingit després d’hores de treball terrestre i aeri. En l’extinció han participat efectius de València i Alacant, bombers forestals de la Generalitat i voluntaris locals.

Mor un camioner en caure el camió d’un pont de l’AP-7 a Benicarló

Un home de 46 anys ha mort esta matinada després que el camió que conduïa caiguera des d’un pont de l’AP-7 a Benicarló, des d’uns huit metres d’alçada.

Xàtiva i Carcaixent, entre les quatre temperatures més altes d’Espanya amb 30,1 ºC

Xàtiva i Carcaixent han marcat hui 30,1 ºC, la tercera i quarta temperatura més alta d’Espanya, segons l’AEMET. Altres punts de la Comunitat Valenciana també han registrat valors inusualment elevats per a octubre.