10.8 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Els usuaris de residències no podran eixir a dinars i sopars nadalencs en superar-se el nivell 1 de risc

 

La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat planteja que els usuaris de residències de persones majors, diversitat funcional i salut mental no puguen fer eixides sense passar la nit fora durant l’època nadalenca quan se supere el nivell d’alerta 1 de coronavirus en l’entorn local del centre.

 

No obstant això, els residents de centres de diversitat funcional i salut mental sí que podran eixir de vacacions durant un període igual o superior a set dies.

 

D’esta forma ho recull la proposta de resolució que la Conselleria ha presentat este dissabte en la Taula Interdepartamental per a la Prevenció i Actuació davant la Covid-19. La seua publicació es preveu en la setmana vinent.

 

L’esborrany dibuixa diferents escenaris de restricció sobre la base dels nivells d’alerta en els que es trobe cada unitat territorial, «d’acord amb la situació epidemiològica de l’entorn local del centre». Segons ha explicat la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, després de la Taula Interdepartamental, «la Comunitat seguix en nivell alt de risc (3) en una part important dels departaments».

 

Nivell 1 de risc

En este context, durant el període nadalenc, la proposta d’Igualtat establix que, quan el nivell d’alerta siga 1, es permeten eixides sense dormir fora en els centres de majors amb acompanyament professional, familiar o de persona tutora o afí prèvia autorització del centre.

 

L’eixida estarà restringida a una única casa, mantenint una bambolla de convivència estable, i no podran acudir a establiments o espais públics a on no es puguen garantir les mesures sanitàries. No podran tindre contacte amb persones d’altres grups de convivència.

 

El mateix s’aplica als usuaris de centres sociosanitaris de diversitat funcional o salut mental, si bé en este cas la restricció a una única casa, a una sola bambolla de convivència estable i el no acudir als establiments i espais sense garanties de mesures sanitàries és una recomanació.

 

De la mateixa manera, els residents de les tres classes de centres podran anar-se de vacacions, però només durant set dies o més i sol·licitant-ho amb antelació. En el cas dels majors, l’eixida es restringirà a un únic domicili mantenint la bambolla de convivència estable i no hauran de tindre trobades amb persones fora del grup de convivència ni acudir a establiments o espais públics a on no es puguen garantir les mesura sanitàries.

 

Per al seu reingrés, hauran de fer-se proves de coronavirus i sotmetre’s a un aïllament preventiu. No podran incorporar-se al centre en cas de donar positiu.

Últimes notícies

Dijous nuvolós i amb ratxes molt fortes a Alacant i l’interior de València i Castelló

La jornada presenta intervals de núvols i possibilitat de pluges febles al final del dia, amb vent de l'oest i nord-oest que tendirà a amainar a la vesprada. La cota de neu se situa en 1.100-1.300 metres a l'interior nord i les temperatures varien poc.

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.