Els usuaris de residències no podran eixir a dinars i sopars nadalencs en superar-se el nivell 1 de risc

 

La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat planteja que els usuaris de residències de persones majors, diversitat funcional i salut mental no puguen fer eixides sense passar la nit fora durant l’època nadalenca quan se supere el nivell d’alerta 1 de coronavirus en l’entorn local del centre.

 

No obstant això, els residents de centres de diversitat funcional i salut mental sí que podran eixir de vacacions durant un període igual o superior a set dies.

 

D’esta forma ho recull la proposta de resolució que la Conselleria ha presentat este dissabte en la Taula Interdepartamental per a la Prevenció i Actuació davant la Covid-19. La seua publicació es preveu en la setmana vinent.

 

L’esborrany dibuixa diferents escenaris de restricció sobre la base dels nivells d’alerta en els que es trobe cada unitat territorial, «d’acord amb la situació epidemiològica de l’entorn local del centre». Segons ha explicat la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, després de la Taula Interdepartamental, «la Comunitat seguix en nivell alt de risc (3) en una part important dels departaments».

 

Nivell 1 de risc

En este context, durant el període nadalenc, la proposta d’Igualtat establix que, quan el nivell d’alerta siga 1, es permeten eixides sense dormir fora en els centres de majors amb acompanyament professional, familiar o de persona tutora o afí prèvia autorització del centre.

 

L’eixida estarà restringida a una única casa, mantenint una bambolla de convivència estable, i no podran acudir a establiments o espais públics a on no es puguen garantir les mesures sanitàries. No podran tindre contacte amb persones d’altres grups de convivència.

 

El mateix s’aplica als usuaris de centres sociosanitaris de diversitat funcional o salut mental, si bé en este cas la restricció a una única casa, a una sola bambolla de convivència estable i el no acudir als establiments i espais sense garanties de mesures sanitàries és una recomanació.

 

De la mateixa manera, els residents de les tres classes de centres podran anar-se de vacacions, però només durant set dies o més i sol·licitant-ho amb antelació. En el cas dels majors, l’eixida es restringirà a un únic domicili mantenint la bambolla de convivència estable i no hauran de tindre trobades amb persones fora del grup de convivència ni acudir a establiments o espais públics a on no es puguen garantir les mesura sanitàries.

 

Per al seu reingrés, hauran de fer-se proves de coronavirus i sotmetre’s a un aïllament preventiu. No podran incorporar-se al centre en cas de donar positiu.

Últimes notícies

El macrojudici per Grand Coral arranca amb acords de conformitat de diversos acusats

El judici per l’operació Grand Coral a Mèxic, que hauria causat un perjuí de 750 milions, ha arrancat amb acords de conformitat de diversos acusats, entre ells l’exconseller delegat de Banco de Valencia i els principals promotors del projecte.

CSIF reclama protocols contra el suïcidi en les policies locals valencianes

El sindicat CSIF ha traslladat als ajuntaments de la Comunitat Valenciana una proposta de protocol per a previndre conductes suïcides en les policies locals i protegir la salut mental dels agents.

Així lidera Alacant el lloguer per a estrangers junt amb Balears

Alacant i Balears concentren el 26 % de les cerques d’estrangers que volen llogar vivenda a Espanya, segons Idealista. València destaca tant a nivell provincial com com a capital entre els principals mercats internacionals.

Pérez Llorca defensa que ja havia pujat les hores de matemàtiques abans del Pisa

Juanfran Pérez Llorca assegura a Crevillent que el seu Consell ja havia incrementat les hores de matemàtiques i limitat l’ús de mòbils abans de conéixer els resultats de l’informe Pisa, i anuncia 3 milions per a acabar el teatre Chapí. El president defensa també un pla per a millorar les condicions del professorat i reforçar l’educació especial, la FP i la climatització dels centres.

Noves ajudes de fins a 20.000 euros per a negocis en municipis afectats per la dana

La Generalitat ha obert la segona convocatòria EMDANA, amb 3,26 milions en ajudes de fins a 20.000 euros per a autònoms i pimes que inicien negocis en municipis afectats per la dana.

Braulio Vázquez deixa Osasuna i assumix el repte de fitxar pel València

Braulio Vázquez s’ha acomiadat d’Osasuna després de set anys al càrrec de director esportiu per a incorporar-se al València, club que definix com ‘alguna cosa diferent’. José Antonio Prieto ‘Cata’ assumirà ara la direcció esportiva del club navarrés.

685.000 euros per a recuperar la zona cremada de la Serra Calderona

La Generalitat ha iniciat la primera fase de recuperació de les àrees afectades per lincendi de la Serra Calderona, amb una inversió de 684.594 euros i un termini dexecució de sis mesos, centrada en la vegetació cremada i els camins forestals.

Carbonell admet més pressupost al València Basket però reconeix rivals per davant

El director general del València Basket, Enric Carbonell, assegura que l’exigència i l’ambició es mantenen intactes, tot i que admet que hi ha clubs amb més pressupost i que el projecte continua sent deficitari cobert per l’aportació de Juan Roig.