12.1 C
València
Dimecres, 17 desembre, 2025

La UV oferirà el pròxim curs 8.750 places de primer curs i incorpora Intel·ligència i Analítica de Negocis

 

El Consell de Govern de la Universitat de València (UV) ha aprovat l’oferta de places de primer curs per a 2019-2020. En total, es proposen 8.750 places de primer en 56 graus i sis dobles titulacions. La novetat en els estudis de grau és la nova titulació en Intel·ligència i Analítica de Negocis (BIA). També s’oferiran 103 màsters oficials i 259 títols propis de postgrau.

 

L’oferta de places ha sigut presentada per la vicerectora d’Estudis i Política Lingüística, Isabel Vázquez, qui ha destacat l’ajust entre l’oferta i la demanda de les titulacions de la Universitat de València. Així “es demostra any rere any amb una matrícula que frega el 100% de l’oferta”, destaca la institució acadèmica.

 

L’oferta de màsters oficials se situa en 103 postgraus, amb un total de 4.678 places. També ací s’ha registrat una “bona cobertura” de l’oferta, que se situa al voltant del 80%. Els títols propis de postgrau seran 259 (entre màsters, diplomes, experts i certificats). D’ells, 61 són de primera edició, i la resta ve oferint-se en cursos anteriors. Dels 259 títols propis, 99 són on-line.

 

Les classes del curs 2019-2020 començaran dilluns 9 de setembre, d’acord amb el calendari aprovat també en aquest Consell de Govern.

 

Bústia de queixes

D’altra banda, el Consell ha conegut l’informe sobre el funcionament de la Bústia de Queixes, Suggeriments i Felicitacions de la Universitat, referit al curs 2017/2018. El punt ha sigut presentat pel vicerector d’Estratègia, Qualitat i Tecnologies de la Informació, Joaquín Aldás, qui ha destacat el “fort creixement” de l’ús d’aquesta eina per part de la comunitat universitària: un 40,6% més que el període anterior.

 

D’acord amb les dades facilitades pel vicerector, s’han rebut 1.158 comunicacions en la Bústia, de les quals s’han admés 1.115. El número de queixes ha augmentat un 52,4% respecte al curs 2016-2017, un 3,2% els suggeriments i un 6,7% les felicitacions.

Últimes notícies

Detingut després de robar d’una tirada una cadena a una dona major a Alacant gràcies a la col·laboració ciutadana

Un home de 27 anys ha sigut detingut a Alacant instants després d'arrancar una cadena d'or a una dona d'avançada edat. Testimonis ho van seguir breument i van aportar la seua descripció a la Policia Nacional, la qual cosa va facilitar la seua localització malgrat que es va canviar de pantalons per a despistar.

Avís groc per pluges de 30 l/m² en 1 hora i 80 en 12 en el litoral de Castelló

Aemet manté l'avís groc fins al migdia en el litoral de Castelló, amb llindars de 30 l/h i 80 en 12 hores. València i el nord d'Alacant prolonguen avisos fins a les 23.59.

Dos detinguts i cinc investigats per estafar a 85 majors fent-se passar per tècnics de llum

La Guàrdia Civil ha detingut a dos persones i investiga a altres cinc per una xarxa que va estafar i va furtar a 85 ancians en nou comunitats mitjançant el fals revisor de la llum. El grup, amb set membres residents a València, hauria obtingut més de 100.000 euros i objectes de valor.

La pluja deixa fins a 43,4 l/m² a València en quatre hores i provoca servicis puntuals de bombers

Les precipitacions persistents han acumulat fins a 43,4 l/m² a València en quatre hores, amb avisos puntuals a bombers i registres destacats en diverses comarques.

Catarroja acumula 66,6 l/m² en una nit de pluges que reaviva l’alarma per la dana

La localitat suma 66,6 l/m² i pics de 15 litres en una hora. Va haver-hi tancaments preventius de túnels i una nit de neteja; a les 6.00, la circulació va tornar a la normalitat

Seguixen les pluges en la Comunitat Valenciana amb ruixats forts i tempestes en zones

Cel molt nuvolós i precipitacions generalitzades, amb major intensitat en el nord de Castelló, sud de València i nord d'Alacant. Les temperatures tendixen a pujar i el vent bufa moderat en la costa.

Pablo Marín rescata a la Real a Elda i segella el passe a octaus

La Reial Societat va guanyar 1-2 al Eldense amb un gol de Pablo Marín en el 95 i va avançar a octaus de Copa del Rei. L'equip va patir malgrat el relleu en la banqueta.

Pablo Marín rescata a la Reial Societat en el 95 i segella la passada a Elda

Un gol de Pablo Marín en el minut 95 va donar a la Reial Societat un patit 1-2 davant el Eldense i el passe a octaus de la Copa del Rei, en una estrena de Ansotegi sense millora de joc.