La UV i la UPV, entre les millors universitats d’Espanya

 

La Universitat Politècnica de València (UPV) ocupa el primer lloc de les universitats espanyoles en docència, segons l’O-Rànquing de la Fundació BBVA i l’IVIE, mentres que la Universitat de València ha sigut confirmada entre les 100 millors del món en quatre àrees pel Rànquing GRAS.

 

La UPV repetix per segon any consecutiu en el primer lloc entre les universitats espanyoles en docència, i en clau autonòmica és la millor universitat del territori valencià, tant en docència com en investigació i en la classificació general.

 

L’O-Rànquing situa a demés a la UPV en el segon lloc de la classificació general, millorant per segon any consecutiu els seus resultats: en 2018 ocupava la quarta posició i en 2019 la tercera. I en l’àmbit de la investigació i innovació, la UPV es troba en el top 5 nacional.

 

La UV, entre les 100 millors del món

En esta octava edició, l’O-Rànquing analitza un total de 70 universitats -48 públiques i 22 privades- que representen el 97% del sistema universitari espanyol. L’anàlisi es basa en el seguiment de 20 indicadors diferents i la construcció de diferents índexs sintètics.

 

Les deu universitats amb millor rendiment en investigació i innovació són públiques, mentres que cinc de les huit institucions que encapçalen el llistat de docència són privades. En els dos casos, la UPV es consolida com una de les institucions de referència -en docència, a on compartix lideratge amb altres sis universitats, la majoria d’elles privades- i en investigació, a on ocupa el quint lloc.

 

Per part seua, la Universitat de València ha sigut confirmada pel Global Rànquing of Academic Subjects (GRAS), o Rànquing de Shanghái per matèries, entre les 100 millors del món en les àrees de Teledetecció (11), Ciència i Tecnologia dels aliments (23), Salut Pública (rang 51-75) i Turisme (51-75). A demés, el University Rànquing by Academic Performance (URAP) confirma a la institució en el grup dels cent més influents en Enginyeria d’Aliments (35) i Negocis (84).

Últimes notícies

El Villarreal arranca la pretemporada sobre la gespa amb Iñigo Pérez al comandament

El Villarreal ha començat la pretemporada amb la primera sessió sobre la gespa dirigida per Iñigo Pérez i amb absències destacades per cessions i participació en el Mundial.

Quasi 300 conductors acaben davant del jutge en juny a la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 287 conductors en juny a la Comunitat Valenciana per presumptes delictes contra la seguretat viària, sobretot per alcohol i per conduir sense permís.

Extingit l’incendi a la planta de reciclatge de Villena després de més de deu hores de treball

Els bombers han donat per extingit aquesta matinada l’incendi declarat dimecres en una planta de reciclatge de Villena, situat en una campa exterior i que va generar una densa columna de fum visible des de diversos punts.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana amb fins a 31,1 graus a Aigües

La quarta nit de l’actual ona de calor ha deixat mínimes tòrrides a nombrosos municipis, amb 31,1 graus a Aigües i valors per damunt dels 28 graus en moltes localitats.

Temperatures de fins a 42 graus tornen a colpejar la Comunitat Valenciana este dijous

El dijous arribarà amb cel poc nuvolós però amb avisos per calor extrema al sud de València i litoral d'Alacant, on s'esperen fins a 42 graus. Divendres les temperatures baixaran de manera generalitzada, sobretot al sud i interior de València.

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.