La UV i la UPV, entre les millors universitats d’Espanya

 

La Universitat Politècnica de València (UPV) ocupa el primer lloc de les universitats espanyoles en docència, segons l’O-Rànquing de la Fundació BBVA i l’IVIE, mentres que la Universitat de València ha sigut confirmada entre les 100 millors del món en quatre àrees pel Rànquing GRAS.

 

La UPV repetix per segon any consecutiu en el primer lloc entre les universitats espanyoles en docència, i en clau autonòmica és la millor universitat del territori valencià, tant en docència com en investigació i en la classificació general.

 

L’O-Rànquing situa a demés a la UPV en el segon lloc de la classificació general, millorant per segon any consecutiu els seus resultats: en 2018 ocupava la quarta posició i en 2019 la tercera. I en l’àmbit de la investigació i innovació, la UPV es troba en el top 5 nacional.

 

La UV, entre les 100 millors del món

En esta octava edició, l’O-Rànquing analitza un total de 70 universitats -48 públiques i 22 privades- que representen el 97% del sistema universitari espanyol. L’anàlisi es basa en el seguiment de 20 indicadors diferents i la construcció de diferents índexs sintètics.

 

Les deu universitats amb millor rendiment en investigació i innovació són públiques, mentres que cinc de les huit institucions que encapçalen el llistat de docència són privades. En els dos casos, la UPV es consolida com una de les institucions de referència -en docència, a on compartix lideratge amb altres sis universitats, la majoria d’elles privades- i en investigació, a on ocupa el quint lloc.

 

Per part seua, la Universitat de València ha sigut confirmada pel Global Rànquing of Academic Subjects (GRAS), o Rànquing de Shanghái per matèries, entre les 100 millors del món en les àrees de Teledetecció (11), Ciència i Tecnologia dels aliments (23), Salut Pública (rang 51-75) i Turisme (51-75). A demés, el University Rànquing by Academic Performance (URAP) confirma a la institució en el grup dels cent més influents en Enginyeria d’Aliments (35) i Negocis (84).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València viu la mascletà al balcó de l’Ajuntament amb la sorpresa dels argentins

La plantilla va acudir al balcó municipal per a presenciar el tret 'Masclethor 5.0' de Pirotècnia Alpujarreña; per a diversos jugadors va ser la primera vegada. Els nous fitxatges, especialment els argentins, es van mostrar els més sorpresos.

Dos detinguts a Torrevieja en un cotxe robat del Regne Unit, un ferit en intentar fugir

Dos hòmens han sigut detinguts a Torrevieja en un vehicle d'alta gamma robat al Regne Unit. Un es va lesionar en tractar d'escapar durant el trasllat.

Pérez Llorca critica que Renfe deixe els Rodalia a Albal en Falles

El president ha rebutjat que, del 13 al 19 de març i entre les 13 i les 15 hores, els trens només arriben fins a Albal. Ha demanat solucions coordinades que prioritzen la seguretat sense allunyar als viatgers de València.

PSPV i Compromís exigixen explicacions per un assessor de Massó que treballaria per a Vox a Múrcia

PSPV i Compromís han demanat a Plans Massó aclarir la contractació d'un assessor que, segons s'ha publicat, realitzaria funcions per a Vox a Múrcia. Presidència sosté que assessora en comunicació.

La Policia Nacional reforça la seguretat de les Falles amb noves mesures i tecnologia

L'operatiu de la Policia Nacional per a les Falles 2026 es reforça amb un VIPA 6x6, sistemes anti-dron i més efectius, amb 6.000 agents coordinats a València.

El PP lamenta la polèmica i el PSPV exigix garanties per l’accés de trens a València en hores de mascletà

El tall de l'accés de Rodalia a l'Estació del Nord en hores de mascletà obri un xoc polític en Les Corts. PP, PSPV, Compromís i Vox discrepen sobre seguretat i solucions.

Bernabé proposa permetre l’arribada de les línies C-1 i C-2 a l’Estació del Nord de València

La delegada del Govern ha plantejat que C-1 i C-2 acaben en l'Estació del Nord durant les Falles, condicionat a l'aval tècnic municipal i a l'organització de l'operatiu.

El Consell baixarà impostos i reduirà la burocràcia per a impulsar la ramaderia extensiva

La Generalitat ha anunciat l'eliminació del ITP per a les explotacions extensives i un pla 2026-2030 amb 70 mesures per a guanyar rendibilitat i agilitzar tràmits.