La UV i la UPV, entre les millors universitats d’Espanya

 

La Universitat Politècnica de València (UPV) ocupa el primer lloc de les universitats espanyoles en docència, segons l’O-Rànquing de la Fundació BBVA i l’IVIE, mentres que la Universitat de València ha sigut confirmada entre les 100 millors del món en quatre àrees pel Rànquing GRAS.

 

La UPV repetix per segon any consecutiu en el primer lloc entre les universitats espanyoles en docència, i en clau autonòmica és la millor universitat del territori valencià, tant en docència com en investigació i en la classificació general.

 

L’O-Rànquing situa a demés a la UPV en el segon lloc de la classificació general, millorant per segon any consecutiu els seus resultats: en 2018 ocupava la quarta posició i en 2019 la tercera. I en l’àmbit de la investigació i innovació, la UPV es troba en el top 5 nacional.

 

La UV, entre les 100 millors del món

En esta octava edició, l’O-Rànquing analitza un total de 70 universitats -48 públiques i 22 privades- que representen el 97% del sistema universitari espanyol. L’anàlisi es basa en el seguiment de 20 indicadors diferents i la construcció de diferents índexs sintètics.

 

Les deu universitats amb millor rendiment en investigació i innovació són públiques, mentres que cinc de les huit institucions que encapçalen el llistat de docència són privades. En els dos casos, la UPV es consolida com una de les institucions de referència -en docència, a on compartix lideratge amb altres sis universitats, la majoria d’elles privades- i en investigació, a on ocupa el quint lloc.

 

Per part seua, la Universitat de València ha sigut confirmada pel Global Rànquing of Academic Subjects (GRAS), o Rànquing de Shanghái per matèries, entre les 100 millors del món en les àrees de Teledetecció (11), Ciència i Tecnologia dels aliments (23), Salut Pública (rang 51-75) i Turisme (51-75). A demés, el University Rànquing by Academic Performance (URAP) confirma a la institució en el grup dels cent més influents en Enginyeria d’Aliments (35) i Negocis (84).

Últimes notícies

Santi Cazorla penja les botes després de 23 anys al futbol professional

Santi Cazorla, capità i símbol del Real Oviedo i mite del Villarreal, ha confirmat la seua retirada als 41 anys després de 23 temporades al futbol professional.

Lliure amb càrrecs el conductor begut que ha ferit greu una motorista en pràctiques i ha fugit a El Campello

Un home de 32 anys ha ferit de gravetat una alumna d’autoescola que feia pràctiques de moto a El Campello i ha fugit. Quadruplicava la taxa d’alcohol i ha quedat en llibertat amb càrrecs a l’espera de juí.

La campanya l’Espera Infinita denuncia el deteriorament de Rodalia a la província de València

El president provincial del PP de València, Vicent Mompó, ha llançat a Gandia la campanya l'Espera Infinita per a denunciar retards, cancel·lacions i averies constants a les línies de Rodalia, que considera un abandó del Govern central.

Braxton Key deixa el Valencia Basket després de rebutjar la renovació

Braxton Key ha finalitzat contracte amb el Valencia Basket i no ha acceptat l’oferta de renovació del club, després d’una temporada clau en els èxits a l’Eurolliga i la Lliga Endesa.

València restaura el monument a les víctimes del metro en el 20é aniversari de la tragèdia

L’Ajuntament de València ha completat la rehabilitació integral del monument a les víctimes de l’accident de metro de 2006, consensuada amb l’associació de víctimes i l’artista autora, coincidint amb el 20é aniversari del sinistre.

25 consultoris de platja i 85 milions per a reforçar la sanitat en zones turístiques este estiu

Sanitat obrirà entre juliol i setembre 25 consultoris auxiliars de platja i reforçarà 74 centres d’Atenció Primària amb un pressupost de 85,2 milions d’euros. Puçol mantindrà obert el seu consultori de platja tot l’any per a atendre l’augment de població.

Museus de Valladolid, León, Màlaga, València i Madrid incorporen 62 obres d’art recuperades a Itàlia

Un total de 62 peces d’art, valorades en més de tres milions d’euros i procedents de tràfic il·lícit, s’han reintegrat a museus d’Espanya, inclosos centres de València, Madrid, Valladolid, León i Màlaga, després de l’operació Altarpiece de la Guàrdia Civil.

Detinguda a Alacant per llogar un pis en condicions infrahumanes a immigrants sense papers

Una dona de 56 anys ha sigut detinguda a Alacant per utilitzar la seua vivenda com a pis patera per a immigrants en situació irregular, cobrar-los 10 euros al dia i amenaçar de mort els agents que l’investigaven.