La UV i la UPV, entre les millors universitats d’Espanya

 

La Universitat Politècnica de València (UPV) ocupa el primer lloc de les universitats espanyoles en docència, segons l’O-Rànquing de la Fundació BBVA i l’IVIE, mentres que la Universitat de València ha sigut confirmada entre les 100 millors del món en quatre àrees pel Rànquing GRAS.

 

La UPV repetix per segon any consecutiu en el primer lloc entre les universitats espanyoles en docència, i en clau autonòmica és la millor universitat del territori valencià, tant en docència com en investigació i en la classificació general.

 

L’O-Rànquing situa a demés a la UPV en el segon lloc de la classificació general, millorant per segon any consecutiu els seus resultats: en 2018 ocupava la quarta posició i en 2019 la tercera. I en l’àmbit de la investigació i innovació, la UPV es troba en el top 5 nacional.

 

La UV, entre les 100 millors del món

En esta octava edició, l’O-Rànquing analitza un total de 70 universitats -48 públiques i 22 privades- que representen el 97% del sistema universitari espanyol. L’anàlisi es basa en el seguiment de 20 indicadors diferents i la construcció de diferents índexs sintètics.

 

Les deu universitats amb millor rendiment en investigació i innovació són públiques, mentres que cinc de les huit institucions que encapçalen el llistat de docència són privades. En els dos casos, la UPV es consolida com una de les institucions de referència -en docència, a on compartix lideratge amb altres sis universitats, la majoria d’elles privades- i en investigació, a on ocupa el quint lloc.

 

Per part seua, la Universitat de València ha sigut confirmada pel Global Rànquing of Academic Subjects (GRAS), o Rànquing de Shanghái per matèries, entre les 100 millors del món en les àrees de Teledetecció (11), Ciència i Tecnologia dels aliments (23), Salut Pública (rang 51-75) i Turisme (51-75). A demés, el University Rànquing by Academic Performance (URAP) confirma a la institució en el grup dels cent més influents en Enginyeria d’Aliments (35) i Negocis (84).

Últimes notícies

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.