La UV i la UPV, entre les millors universitats d’Espanya

 

La Universitat Politècnica de València (UPV) ocupa el primer lloc de les universitats espanyoles en docència, segons l’O-Rànquing de la Fundació BBVA i l’IVIE, mentres que la Universitat de València ha sigut confirmada entre les 100 millors del món en quatre àrees pel Rànquing GRAS.

 

La UPV repetix per segon any consecutiu en el primer lloc entre les universitats espanyoles en docència, i en clau autonòmica és la millor universitat del territori valencià, tant en docència com en investigació i en la classificació general.

 

L’O-Rànquing situa a demés a la UPV en el segon lloc de la classificació general, millorant per segon any consecutiu els seus resultats: en 2018 ocupava la quarta posició i en 2019 la tercera. I en l’àmbit de la investigació i innovació, la UPV es troba en el top 5 nacional.

 

La UV, entre les 100 millors del món

En esta octava edició, l’O-Rànquing analitza un total de 70 universitats -48 públiques i 22 privades- que representen el 97% del sistema universitari espanyol. L’anàlisi es basa en el seguiment de 20 indicadors diferents i la construcció de diferents índexs sintètics.

 

Les deu universitats amb millor rendiment en investigació i innovació són públiques, mentres que cinc de les huit institucions que encapçalen el llistat de docència són privades. En els dos casos, la UPV es consolida com una de les institucions de referència -en docència, a on compartix lideratge amb altres sis universitats, la majoria d’elles privades- i en investigació, a on ocupa el quint lloc.

 

Per part seua, la Universitat de València ha sigut confirmada pel Global Rànquing of Academic Subjects (GRAS), o Rànquing de Shanghái per matèries, entre les 100 millors del món en les àrees de Teledetecció (11), Ciència i Tecnologia dels aliments (23), Salut Pública (rang 51-75) i Turisme (51-75). A demés, el University Rànquing by Academic Performance (URAP) confirma a la institució en el grup dels cent més influents en Enginyeria d’Aliments (35) i Negocis (84).

Últimes notícies

Oratge estable i lleuger descens de temperatures a l’interior d’Alacant

La última setmana de juliol comença en la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos o rasos i un lleuger descens de les màximes a l’interior d’Alacant, mentre que en zones de València i Castelló pujaran lleugerament.

Tercer dia d’incendi a la Vall d’Uixó amb 6.500 hectàrees calcinades i 80.000 persones afectades

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó enceta el tercer dia actiu amb 6.500 hectàrees calcinades, 16.000 persones evacuades i 64.000 confinades a tres municipis.

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.