9.9 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

La vacunació amb AstraZeneca comença hui en els tres hospitals de campanya valencians

 

La vacunació contra el Covid-19 amb els vials d’AstraZeneca es reprendrà este dimecres en els tres hospitals de campanya valencians –situats al costat de l’Hospital la Fe de València, l’Hospital General d’Alacant i l’Hospital General de Castelló– i es preveu que esta setmana s’administren les primeres dosis amb estes injeccions a uns 90.000 docents i altres grups professionals essencials, segons han confirmat fonts de la Conselleria de Sanitat.

 

Sanitat va ordenar el dilluns 15 de març a tots els departaments de salut la paralització de l’administració dels vials d’AstraZeneca, just el mateix dia en què havia començat la campanya de vacunació del personal docent i auxiliar dels centres educatius amb estes dosis.

 

La Conselleria va seguir la suspensió adoptada per Espanya de manera temporal de la vacunació amb AstraZeneca després de detectar-se en altres països casos de trombosis en persones a les que se li havien administrat esta vacuna. No obstant això, tres dies després, el 18 de març, el Ministeri va acordar reprendre la injecció amb eixos vials després que l’Agència Europea del Medicament comunicara que és segura i eficaç.

 

Planificació de la campanya

D’esta manera, la planificació de la campanya de vacunació de la Conselleria de Sanitat entre el 22 i el 28 de març preveu continuar injectant amb Pfizer les segones dosis de residències pendents, primeres i segones dosis del sistema valencià de salut, segones dosis a sanitaris privats, segones dosis a centres de dia de persones amb diversitat funcional, primeres i segones dosis a persones amb gran discapacitat i més de 80 anys — es calcula que unes 56.000 injeccions, i les primeres dosis a treballadors de serveis socials.

 

A demés, s’administraran primeres dosis de la vacuna Moderna a 16.620 majors de 80 anys, les primeres dosis a uns 90.000 docents i professionals de la comunitat educativa i d’altres grups professionals com a policies o protecció civil amb AstraZeneca.

Últimes notícies

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona, Alcoi, Ayora i Xert

Ratxes de fins a 122 km/h s'han mesurat a Xixona, Alcoi, Xert i Ayora, amb nombrosos municipis per damunt de 100 km/h. Bombers i carreteres, activats.

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.