12.2 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

La vacunació amb AstraZeneca comença hui en els tres hospitals de campanya valencians

 

La vacunació contra el Covid-19 amb els vials d’AstraZeneca es reprendrà este dimecres en els tres hospitals de campanya valencians –situats al costat de l’Hospital la Fe de València, l’Hospital General d’Alacant i l’Hospital General de Castelló– i es preveu que esta setmana s’administren les primeres dosis amb estes injeccions a uns 90.000 docents i altres grups professionals essencials, segons han confirmat fonts de la Conselleria de Sanitat.

 

Sanitat va ordenar el dilluns 15 de març a tots els departaments de salut la paralització de l’administració dels vials d’AstraZeneca, just el mateix dia en què havia començat la campanya de vacunació del personal docent i auxiliar dels centres educatius amb estes dosis.

 

La Conselleria va seguir la suspensió adoptada per Espanya de manera temporal de la vacunació amb AstraZeneca després de detectar-se en altres països casos de trombosis en persones a les que se li havien administrat esta vacuna. No obstant això, tres dies després, el 18 de març, el Ministeri va acordar reprendre la injecció amb eixos vials després que l’Agència Europea del Medicament comunicara que és segura i eficaç.

 

Planificació de la campanya

D’esta manera, la planificació de la campanya de vacunació de la Conselleria de Sanitat entre el 22 i el 28 de març preveu continuar injectant amb Pfizer les segones dosis de residències pendents, primeres i segones dosis del sistema valencià de salut, segones dosis a sanitaris privats, segones dosis a centres de dia de persones amb diversitat funcional, primeres i segones dosis a persones amb gran discapacitat i més de 80 anys — es calcula que unes 56.000 injeccions, i les primeres dosis a treballadors de serveis socials.

 

A demés, s’administraran primeres dosis de la vacuna Moderna a 16.620 majors de 80 anys, les primeres dosis a uns 90.000 docents i professionals de la comunitat educativa i d’altres grups professionals com a policies o protecció civil amb AstraZeneca.

Últimes notícies

Torrons Picó fa nevar a Múrcia i complix el somni d’un xiquet de 7 anys

La firma de Xixona va organitzar una nevada festiva en Torreagüera per a anunciar al guanyador del seu concurs de redacció Tot és possible per Nadal. El premi inclou un lot de torrons i 2.000 euros en material per al col·legi del menor.

Les mínimes continuen baixant: quasi -5 °C a Ademuz i sota zero a l’interior

Les mínimes han descendit de nou en la Comunitat Valenciana, amb el valor més baix a Ademuz (-4,8 °C) i diversos municipis de l'interior sota zero.

El València rep al Girona, en alerta per la derrota a Granada i el triomf del rival davant el Barça

El líder de la Lliga Endesa rep al Girona amb la lliçó de Granada encara recent i l'avís del recent triomf gironí davant el Barça. Arriba reforçat per una victòria exigent en l'Eurolliga davant Estrella Roja.

Una exposició a Quart de Poblet homenatja dones silenciades i represaliades

La mostra 'Dones empresonades, entre moltes altres' reunix 28 obres a la Casa de Cultura de Quart de Poblet i s'emmarca en les accions del 25N.

Alacant, primer ‘lloc de memòria democràtica’ valencià pel seu paper com a bastió republicà en 1939

Alacant és des d'este dissabte el primer punt de la Comunitat Valenciana declarat com a 'lloc de memòria democràtica'. La distinció reconeix la seua condició d'últim bastió republicà i activa accions de senyalització i difusió en el Mercat Central, el port i la tomba de Miguel Hernández

El Llevant encadena per segona vegada tres derrotes seguides i toca fons

L'equip granota cau 1-0 a Mestalla, encadena per segona vegada tres derrotes i suma 1 de 15. És penúltim amb nou punts i podria quedar a quatre de la salvació.

Almeida veu a un València en alça i exigix guanyar ja fora de casa

André Almeida sosté que el València està canviant la dinàmica després de l'empat davant el Betis i el triomf enfront del Llevant, i fixa com a prioritat guanyar a domicili.

Detinguts dos hòmens després de robar joies i or en un domicili d’Alzira amb impresioning

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens de 27 i 42 anys per sostraure joies i peces d'or en un domicili d'Alzira mitjançant impresioning. Van ser sorpresos amb 266 euros, joies i ferramentes; els efectes es van retornar i el cas va passar al jutjat de Carlet