La vacunació amb AstraZeneca comença hui en els tres hospitals de campanya valencians

 

La vacunació contra el Covid-19 amb els vials d’AstraZeneca es reprendrà este dimecres en els tres hospitals de campanya valencians –situats al costat de l’Hospital la Fe de València, l’Hospital General d’Alacant i l’Hospital General de Castelló– i es preveu que esta setmana s’administren les primeres dosis amb estes injeccions a uns 90.000 docents i altres grups professionals essencials, segons han confirmat fonts de la Conselleria de Sanitat.

 

Sanitat va ordenar el dilluns 15 de març a tots els departaments de salut la paralització de l’administració dels vials d’AstraZeneca, just el mateix dia en què havia començat la campanya de vacunació del personal docent i auxiliar dels centres educatius amb estes dosis.

 

La Conselleria va seguir la suspensió adoptada per Espanya de manera temporal de la vacunació amb AstraZeneca després de detectar-se en altres països casos de trombosis en persones a les que se li havien administrat esta vacuna. No obstant això, tres dies després, el 18 de març, el Ministeri va acordar reprendre la injecció amb eixos vials després que l’Agència Europea del Medicament comunicara que és segura i eficaç.

 

Planificació de la campanya

D’esta manera, la planificació de la campanya de vacunació de la Conselleria de Sanitat entre el 22 i el 28 de març preveu continuar injectant amb Pfizer les segones dosis de residències pendents, primeres i segones dosis del sistema valencià de salut, segones dosis a sanitaris privats, segones dosis a centres de dia de persones amb diversitat funcional, primeres i segones dosis a persones amb gran discapacitat i més de 80 anys — es calcula que unes 56.000 injeccions, i les primeres dosis a treballadors de serveis socials.

 

A demés, s’administraran primeres dosis de la vacuna Moderna a 16.620 majors de 80 anys, les primeres dosis a uns 90.000 docents i professionals de la comunitat educativa i d’altres grups professionals com a policies o protecció civil amb AstraZeneca.

Últimes notícies

Elx suspén el concert de Beret després de la seua detenció per una agressió sexual

L’Ajuntament d’Elx ha suspés el concert de Beret previst per al 10 d’agost dins de Nits de Festa, després que el cantant haja sigut detingut a Sevilla com a presumpte autor d’una agressió sexual el passat mes d’abril.

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.

L’últim dia de vaga indefinida del professorat només suma un seguiment del 5,98 %

L’última jornada de la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari en la Comunitat Valenciana ha tancat amb un seguiment del 5,98 %, amb més suport en la província de València que en Castelló i Alacant.

Un cotxe en flames col·lapsa l’AP-7 a la Vila Joiosa en sentit València

L’incendi d’un vehicle en l’AP-7 a l’altura de la Vila Joiosa ha provocat llargues retencions en sentit València, tot i que no s’han registrat danys personals.

València reforçarà la seguretat al Jardí del Túria després d’agressions homòfobes

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha condemnat les agressions homòfobes al Jardí del Túria i ha anunciat més coordinació amb la Policia Local i el Servici d’Igualtat per prevenir nous casos.