La vacunació amb AstraZeneca comença hui en els tres hospitals de campanya valencians

 

La vacunació contra el Covid-19 amb els vials d’AstraZeneca es reprendrà este dimecres en els tres hospitals de campanya valencians –situats al costat de l’Hospital la Fe de València, l’Hospital General d’Alacant i l’Hospital General de Castelló– i es preveu que esta setmana s’administren les primeres dosis amb estes injeccions a uns 90.000 docents i altres grups professionals essencials, segons han confirmat fonts de la Conselleria de Sanitat.

 

Sanitat va ordenar el dilluns 15 de març a tots els departaments de salut la paralització de l’administració dels vials d’AstraZeneca, just el mateix dia en què havia començat la campanya de vacunació del personal docent i auxiliar dels centres educatius amb estes dosis.

 

La Conselleria va seguir la suspensió adoptada per Espanya de manera temporal de la vacunació amb AstraZeneca després de detectar-se en altres països casos de trombosis en persones a les que se li havien administrat esta vacuna. No obstant això, tres dies després, el 18 de març, el Ministeri va acordar reprendre la injecció amb eixos vials després que l’Agència Europea del Medicament comunicara que és segura i eficaç.

 

Planificació de la campanya

D’esta manera, la planificació de la campanya de vacunació de la Conselleria de Sanitat entre el 22 i el 28 de març preveu continuar injectant amb Pfizer les segones dosis de residències pendents, primeres i segones dosis del sistema valencià de salut, segones dosis a sanitaris privats, segones dosis a centres de dia de persones amb diversitat funcional, primeres i segones dosis a persones amb gran discapacitat i més de 80 anys — es calcula que unes 56.000 injeccions, i les primeres dosis a treballadors de serveis socials.

 

A demés, s’administraran primeres dosis de la vacuna Moderna a 16.620 majors de 80 anys, les primeres dosis a uns 90.000 docents i professionals de la comunitat educativa i d’altres grups professionals com a policies o protecció civil amb AstraZeneca.

Últimes notícies

Centenars d’estudiants del campus de la UPV a la Xina celebren el Mundial guanyat per Espanya

Centenars d’estudiants del campus de la UPV a Hangzhou han viscut junts la final del Mundial i han celebrat la victòria d’Espanya contra Argentina, en plena Escola Internacional de Verano sobre disciplines STEM.

Onze mil quilòmetres de vigilància del Seprona en una setmana crítica d’alt risc d’incendis a València

Agents del Seprona han patrullat més d’11.000 quilòmetres en 18 termes municipals de cinc comarques valencianes durant una setmana catalogada de màxim risc d’incendis forestals.

Aemet activa avís taronja a l’interior de València per temperatures de fins a 40 graus

Aemet ha activat l’avís taronja dimarts i dimecres a l’interior de València per màximes de fins a 40 graus, en plena tercera ona de calor del mes de juliol.

Comissen quasi 600 productes falsificats a Alcossebre valorats en 10.700 euros

La Guàrdia Civil ha comissat 594 productes presumptament falsificats a Alcossebre, valorats en 10.700 euros, i ha proposat sancions a quatre venedors ambulants.

Incliva incorpora l’exercici al tractament del càncer de mama en un innovador projecte pilot

Incliva ha posat en marxa a València un projecte pilot amb 80 dones amb càncer de mama recentment diagnosticat per integrar un programa d’exercici físic personalitzat en el tractament amb quimioteràpia.

Sagunt a Escena reunirà 19 espectacles de teatre, música, dansa i circ a l’agost

El festival obrerà amb la producció de l'IVC 'El Narcís en la seua opinió', de Guillem de Castro, i combinarà clàssics, teatre contemporani i obres en valencià

Dilluns amb calor extrema a l’interior i tempestes vespertines a la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un episodi de calor molt intensa a l’interior de València i Alacant, amb màximes pròximes als 40 graus i possibles tempestes vespertines, segons Aemet.

Tallada la línia C2 de Rodalia entre Xàtiva i Algemesí per un problema en la catenària

La circulació ferroviària entre Xàtiva i Algemesí està interrompuda per una falta de tensió en la catenària, amb un pla alternatiu per carretera entre Xàtiva i Benifaió.