La vacunació amb AstraZeneca comença hui en els tres hospitals de campanya valencians

 

La vacunació contra el Covid-19 amb els vials d’AstraZeneca es reprendrà este dimecres en els tres hospitals de campanya valencians –situats al costat de l’Hospital la Fe de València, l’Hospital General d’Alacant i l’Hospital General de Castelló– i es preveu que esta setmana s’administren les primeres dosis amb estes injeccions a uns 90.000 docents i altres grups professionals essencials, segons han confirmat fonts de la Conselleria de Sanitat.

 

Sanitat va ordenar el dilluns 15 de març a tots els departaments de salut la paralització de l’administració dels vials d’AstraZeneca, just el mateix dia en què havia començat la campanya de vacunació del personal docent i auxiliar dels centres educatius amb estes dosis.

 

La Conselleria va seguir la suspensió adoptada per Espanya de manera temporal de la vacunació amb AstraZeneca després de detectar-se en altres països casos de trombosis en persones a les que se li havien administrat esta vacuna. No obstant això, tres dies després, el 18 de març, el Ministeri va acordar reprendre la injecció amb eixos vials després que l’Agència Europea del Medicament comunicara que és segura i eficaç.

 

Planificació de la campanya

D’esta manera, la planificació de la campanya de vacunació de la Conselleria de Sanitat entre el 22 i el 28 de març preveu continuar injectant amb Pfizer les segones dosis de residències pendents, primeres i segones dosis del sistema valencià de salut, segones dosis a sanitaris privats, segones dosis a centres de dia de persones amb diversitat funcional, primeres i segones dosis a persones amb gran discapacitat i més de 80 anys — es calcula que unes 56.000 injeccions, i les primeres dosis a treballadors de serveis socials.

 

A demés, s’administraran primeres dosis de la vacuna Moderna a 16.620 majors de 80 anys, les primeres dosis a uns 90.000 docents i professionals de la comunitat educativa i d’altres grups professionals com a policies o protecció civil amb AstraZeneca.

Últimes notícies

La Fiscalia obri una investigació a la Confraria de Sagunt per vetar a les dones en la processó

La Fiscalia ha obert diligències contra la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt per impedir que les dones participen en la processó, després d'una denúncia del Ministeri d'Igualtat. El Govern també tramita la retirada del títol de festa d'interés turístic nacional a la Setmana Santa saguntina.

El Consell aprovarà el divendres la nova regulació de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana

El Consell té previst aprovar este divendres el decret llei que regularà el servici de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana, després de mesos de protestes i xoc entre els dos sectors.

Dos agents denuncien falta de vigilància en barrancs de la CHJ a les vesprades

Dos agents mediambientals de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer expliquen davant el jutjat que els barrancs queden sense vigilància a les vesprades i detallen com van viure l'augment de cabal durant la dana.

Educació enviarà el dilluns la seua nova proposta per a intentar frenar la vaga indefinida del professorat

Educació remetrà el dilluns un nou document als sindicats docents per a tractar de desconvocar la vaga indefinida i negociar el detall de les reivindicacions en taules sectorials temàtiques.

València es prepara per a ser capital del circ contemporani amb el festival Contorsions

València acollirà del 18 al 21 de juny la novena edició del festival Contorsions, que omplirà la ciutat de circ contemporani amb propostes gratuïtes i a l'aire lliure. El certamen reunirà companyies nacionals i internacionals i combinarà espectacles, tallers i mediació cultural.

Camarero planteja 120.000 noves vivendes si s’activa la mitat del sòl dotacional

La Generalitat calcula que desenrotllant el 50% del sòl dotacional de la Comunitat Valenciana podrien alçar-se 120.000 vivendes, vinculades al Pla Viu i a la col·laboració amb els ajuntaments per a guanyar sòl residencial i frenar l'emergència residencial.

Pérez Llorca i la reina Sofía reforcen a Castelló el compromís del Consell contra la pobresa

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, reafirma al costat de la reina Sofía el compromís del Consell amb les polítiques socials i la lluita contra la pobresa durant el congrés de la Federació Espanyola del Banc d'Aliments a Castelló.

La jutgessa de la DANA reclama al Congrés les declaracions de Camarero, Cuenca i Mompó

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 sol·licita les transcripcions de les compareixences en el Congrés de Camarero, Cuenca i Mompó i ordena revisar missatges i vídeos aportats per un testimoni.