Com serà la vacunació del personal de centres educatius valencians

 

El territori valencià iniciarà este pròxim dilluns, 15 de març, la campanya de vacunació contra la Covid-19 del personal docent i auxiliar dels centres educatius, segons la que està previst que en sis dies es vacune a un total de 116.032 persones en 23 municipis.

 

D’esta forma, entre este dilluns i el dijous 18 de març es posarà la primera dosi a 74.000 persones. Es començarà per València i se seguirà per la resta de municipis. La setmana següent s’administraran 42.032 dosi en Castelló i Alacant entre el divendres i el dissabte.

 

D’esta manera ho ha indicat el president de la Generalitat, Ximo Puig, que ha visitat este diumenge l’hospital auxiliar de la Fe, juntament amb el conseller d’Educació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, i la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló.

 

Castelló i Alacant

Puig ha destacat que tot està preparat per a començar la immunització als docents i a la resta de treballadors dels centres educatius de la Comunitat en un procés que «servirà d’assaig general de la vacunació massiva que començarà el mes que ve».

 

En concret, per a la vacunació del personal educatiu, en la província d’Alacant seran nou els municipis en els que s’inocularan les dosis: Dénia, Benidorm, Alacant, Sant Joan d’Alacant, Alcoi, Elda, Elx, Orihuela i Torrevieja. En estos punts es posaran 39.780 dosis entre el dijous 18 i el dissabte 27 de març.

 

En la província de Castelló seran tres els municipis en els que es vacunarà: Castelló, Vila-real i Vinaròs. Es posaran 14.081 dosis entre el dijous 18 i el dissabte 27 de març.

 

Una de cada tres dosis

El cap del Consell ha fet també un balanç del procés de vacunació i ha destacat que una de cada tres dosis de la vacuna s’ha administrat entre esta setmana i la passada. «També en estes dos setmanes ha augmentat en més del 40% el número de persones ja vacunades, és a dir, amb la pauta completa», ha precisat.

 

D’esta forma, de totes les dosis que s’han administrat, el 67% s’han posat a dones (314.089) i el 33% a hòmens (158.056). Per grups d’edat, la majoria de les dosis les han rebudes els majors de 80 anys, fins a arribar a un total de 150.273. Per darrere estan les persones entre 45 i 65 anys, fonamentalment sanitaris i treballadors essencials (148.229) i les persones entre 30 i 44 anys (105.823).

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.