11 C
València
Dimarts, 9 desembre, 2025

Com serà la vacunació del personal de centres educatius valencians

 

El territori valencià iniciarà este pròxim dilluns, 15 de març, la campanya de vacunació contra la Covid-19 del personal docent i auxiliar dels centres educatius, segons la que està previst que en sis dies es vacune a un total de 116.032 persones en 23 municipis.

 

D’esta forma, entre este dilluns i el dijous 18 de març es posarà la primera dosi a 74.000 persones. Es començarà per València i se seguirà per la resta de municipis. La setmana següent s’administraran 42.032 dosi en Castelló i Alacant entre el divendres i el dissabte.

 

D’esta manera ho ha indicat el president de la Generalitat, Ximo Puig, que ha visitat este diumenge l’hospital auxiliar de la Fe, juntament amb el conseller d’Educació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, i la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló.

 

Castelló i Alacant

Puig ha destacat que tot està preparat per a començar la immunització als docents i a la resta de treballadors dels centres educatius de la Comunitat en un procés que «servirà d’assaig general de la vacunació massiva que començarà el mes que ve».

 

En concret, per a la vacunació del personal educatiu, en la província d’Alacant seran nou els municipis en els que s’inocularan les dosis: Dénia, Benidorm, Alacant, Sant Joan d’Alacant, Alcoi, Elda, Elx, Orihuela i Torrevieja. En estos punts es posaran 39.780 dosis entre el dijous 18 i el dissabte 27 de març.

 

En la província de Castelló seran tres els municipis en els que es vacunarà: Castelló, Vila-real i Vinaròs. Es posaran 14.081 dosis entre el dijous 18 i el dissabte 27 de març.

 

Una de cada tres dosis

El cap del Consell ha fet també un balanç del procés de vacunació i ha destacat que una de cada tres dosis de la vacuna s’ha administrat entre esta setmana i la passada. «També en estes dos setmanes ha augmentat en més del 40% el número de persones ja vacunades, és a dir, amb la pauta completa», ha precisat.

 

D’esta forma, de totes les dosis que s’han administrat, el 67% s’han posat a dones (314.089) i el 33% a hòmens (158.056). Per grups d’edat, la majoria de les dosis les han rebudes els majors de 80 anys, fins a arribar a un total de 150.273. Per darrere estan les persones entre 45 i 65 anys, fonamentalment sanitaris i treballadors essencials (148.229) i les persones entre 30 i 44 anys (105.823).

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.