Com serà la vacunació del personal de centres educatius valencians

 

El territori valencià iniciarà este pròxim dilluns, 15 de març, la campanya de vacunació contra la Covid-19 del personal docent i auxiliar dels centres educatius, segons la que està previst que en sis dies es vacune a un total de 116.032 persones en 23 municipis.

 

D’esta forma, entre este dilluns i el dijous 18 de març es posarà la primera dosi a 74.000 persones. Es començarà per València i se seguirà per la resta de municipis. La setmana següent s’administraran 42.032 dosi en Castelló i Alacant entre el divendres i el dissabte.

 

D’esta manera ho ha indicat el president de la Generalitat, Ximo Puig, que ha visitat este diumenge l’hospital auxiliar de la Fe, juntament amb el conseller d’Educació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, i la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló.

 

Castelló i Alacant

Puig ha destacat que tot està preparat per a començar la immunització als docents i a la resta de treballadors dels centres educatius de la Comunitat en un procés que «servirà d’assaig general de la vacunació massiva que començarà el mes que ve».

 

En concret, per a la vacunació del personal educatiu, en la província d’Alacant seran nou els municipis en els que s’inocularan les dosis: Dénia, Benidorm, Alacant, Sant Joan d’Alacant, Alcoi, Elda, Elx, Orihuela i Torrevieja. En estos punts es posaran 39.780 dosis entre el dijous 18 i el dissabte 27 de març.

 

En la província de Castelló seran tres els municipis en els que es vacunarà: Castelló, Vila-real i Vinaròs. Es posaran 14.081 dosis entre el dijous 18 i el dissabte 27 de març.

 

Una de cada tres dosis

El cap del Consell ha fet també un balanç del procés de vacunació i ha destacat que una de cada tres dosis de la vacuna s’ha administrat entre esta setmana i la passada. «També en estes dos setmanes ha augmentat en més del 40% el número de persones ja vacunades, és a dir, amb la pauta completa», ha precisat.

 

D’esta forma, de totes les dosis que s’han administrat, el 67% s’han posat a dones (314.089) i el 33% a hòmens (158.056). Per grups d’edat, la majoria de les dosis les han rebudes els majors de 80 anys, fins a arribar a un total de 150.273. Per darrere estan les persones entre 45 i 65 anys, fonamentalment sanitaris i treballadors essencials (148.229) i les persones entre 30 i 44 anys (105.823).

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.