Com serà la vacunació del personal de centres educatius valencians

 

El territori valencià iniciarà este pròxim dilluns, 15 de març, la campanya de vacunació contra la Covid-19 del personal docent i auxiliar dels centres educatius, segons la que està previst que en sis dies es vacune a un total de 116.032 persones en 23 municipis.

 

D’esta forma, entre este dilluns i el dijous 18 de març es posarà la primera dosi a 74.000 persones. Es començarà per València i se seguirà per la resta de municipis. La setmana següent s’administraran 42.032 dosi en Castelló i Alacant entre el divendres i el dissabte.

 

D’esta manera ho ha indicat el president de la Generalitat, Ximo Puig, que ha visitat este diumenge l’hospital auxiliar de la Fe, juntament amb el conseller d’Educació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, i la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló.

 

Castelló i Alacant

Puig ha destacat que tot està preparat per a començar la immunització als docents i a la resta de treballadors dels centres educatius de la Comunitat en un procés que «servirà d’assaig general de la vacunació massiva que començarà el mes que ve».

 

En concret, per a la vacunació del personal educatiu, en la província d’Alacant seran nou els municipis en els que s’inocularan les dosis: Dénia, Benidorm, Alacant, Sant Joan d’Alacant, Alcoi, Elda, Elx, Orihuela i Torrevieja. En estos punts es posaran 39.780 dosis entre el dijous 18 i el dissabte 27 de març.

 

En la província de Castelló seran tres els municipis en els que es vacunarà: Castelló, Vila-real i Vinaròs. Es posaran 14.081 dosis entre el dijous 18 i el dissabte 27 de març.

 

Una de cada tres dosis

El cap del Consell ha fet també un balanç del procés de vacunació i ha destacat que una de cada tres dosis de la vacuna s’ha administrat entre esta setmana i la passada. «També en estes dos setmanes ha augmentat en més del 40% el número de persones ja vacunades, és a dir, amb la pauta completa», ha precisat.

 

D’esta forma, de totes les dosis que s’han administrat, el 67% s’han posat a dones (314.089) i el 33% a hòmens (158.056). Per grups d’edat, la majoria de les dosis les han rebudes els majors de 80 anys, fins a arribar a un total de 150.273. Per darrere estan les persones entre 45 i 65 anys, fonamentalment sanitaris i treballadors essencials (148.229) i les persones entre 30 i 44 anys (105.823).

Últimes notícies

Detingut a Vinaròs per enviar 60 quilos de marihuana en paquets postals

La Guàrdia Civil i Vigilància Duanera han intervingut a Vinaròs més de 60 quilos de marihuana enviats en paquets postals i han detingut un home per contraban i delicte contra la salut pública.

Detinguts quatre hòmens per una agressió sexual múltiple a València a la víctima del seu excompany

La Policia Nacional ha detingut a València quatre hòmens d’entre 44 i 53 anys per una presumpta agressió sexual en grup a l’exparella sentimental d’un d’ells, a qui també s’atribueix un delicte de maltractaments en l’àmbit de la violència de gènere.

Continua la recerca del jove que ha matat a colps el seu padrastre a València

La Policia Nacional continua buscant un jove de 22 anys que presumptament ha matat a colps el seu padrastre amb una mancuerna en un domicili del barri de Sant Isidre de València, després de fugar-se d’una unitat psiquiàtrica.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua en estat reservat mentre la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil manté oberta la investigació per l’apunyalament d’una dona dilluns a Carcaixent. La víctima continua ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Sánchez responsabilitza les autonomies del PP dels mals resultats de PISA

Pedro Sánchez ha atribuït als governs autonòmics del PP, entre ells el de la Comunitat Valenciana, part dels mals resultats de l’informe PISA, mentre Alberto Núñez Feijóo l’ha acusat de desatendre la qualitat educativa.

La calor extrema deixa 37 graus de matinada en pobles d’Alacant

Diversos municipis de les comarques d’Alacant i València han patit temperatures entre 32 i 37 graus passada la mitjanit, segons Avamet.

Bombers i brigades forestals continuen refrigerant la zona de l’incendi de Polop

Set dotacions de bombers, quatre unitats forestals i un mitjà aeri continuen refrigerant este dimecres al matí la zona afectada per l’incendi de Polop de la Marina, que ha calcinat unes 36 hectàrees però es manté estabilitzat.

Arriben ruixats forts amb pedra i vent al sud de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana espera este dimecres un augment dels núvols i ruixats amb tronada i pedra, sobretot intensos al sud, amb un descens marcat de les temperatures i vent del nord moderat amb ratxes molt fortes en punts exposats.