València ja és oficialment una de les huit candidates a capital verda europea 2024

La Comissió Europea ha notificat a l’Ajuntament que València ja és oficialment candidata a ser capital verda de l’any 2024, una candidatura que es va aprovar en el Ple municipal del passat mes de febrer amb el vot de tots els grups municipals llevat de Vox.

Ara, la Unió Europea ha comprovat que València compleix amb els requisits fixats i oficialitza la seua candidatura, juntament amb la d’altres set ciutats del continent. El pròxim mes de juliol coneixerem les ciutats finalistes i en octubre es coneixerà la capital guanyadora. L’alcalde, Joan Ribó, ha assegurat que “l’acceptació indica que estem en el bon camí”.

L’alcalde ha anunciat que “tenim la satisfacció de comunicar que València és una de les huit ciutats a les quals se’ls ha acceptat la candidatura per a ser capital verda europea en el 2024”. Per a Ribó, “este és un pas molt important i esperem que els dos passos següents que ens falten siguen també en la mateixa direcció”.

Per la seua banda, el vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, considera que “encara queda molt de camí per recórrer per tal d’aconseguir la nominació, evidentment, però era un primer pas importantíssim i no era un pas automàtic. Des de la Comissió s’ha comprovat que la ciutat compleix amb els requisits per ser capital verda europea”.

Campillo ha explicat que “tenim moltes esperances de passar el tall tècnic i, ja en octubre, poder defensar la candidatura davant del jurat en la ciutat de Grenoble, que és la capital verda europea actual”. Per al vicealcalde, “en Grenoble podrem defensar tota la potència de la ciutat de València, totes les polítiques que hem fet en els últims anys. És una gran oportunitat per a València, per a l’Europa del sud, l’Europa mediterrània, poder tindre la capitalitat verda europea en 2024”.

El premi a la capital verda europea (European Green Capital Award) és un guardó amb el qual la Comissió Europea reconeix i premia els esforços de les ciutats del continent per a millorar el medi ambient i la qualitat de vida. El pròxim mes de juliol es coneixeran les ciutats finalistes. Si València passara el tall, l’Ajuntament defensaria la candidatura de la ciutat el pròxim 27 d’octubre a la ciutat francesa de Grenoble. Eixe mateix dia es coneixeria la capital guanyadora.

A més de València, la Comissió Europea ha acceptat la candidatura de MúrciaCagliari (Itàlia), Prato (Itàlia), Florència (Itàlia), Cracòvia (Polònia), Sofia (Bulgària) i Kosice (Eslovàquia).

Últimes notícies

De la Font reivindica als golejadors d’Espanya després del 3-0 a Sèrbia

Luis de la Font defén que a Espanya no li falten golejadors després del 3-0 a Sèrbia i destaca el doblet de Oyarzabal, l'estrena golejadora de Víctor Muñoz i l'alt nivell dels seus porters.

Louzán insistix que Espanya ha d’acollir la final del Mundial 2030

Rafael Louzán celebra el bon nivell de la selecció espanyola davant Sèrbia i defén que la final del Mundial 2030 es dispute a Espanya, encara que recorda que la decisió correspon a la FIFA.

Víctor Muñoz i Christian Mosquera celebren un debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz marca en la seua estrena amb la selecció absoluta i destaca el suport del vestuari, mentres Christian Mosquera celebra un debut molt especial prop de casa en el 3-0 a Sèrbia.

Víctor Muñoz celebra el seu debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz debuta amb la selecció espanyola marcant en el 3-0 a Sèrbia i destaca el suport dels seus companys i la confiança del seleccionador en ple camí cap al Mundial 2026.

Espanya s’exhibix davant Sèrbia amb un 3-0 i encarrila el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un convincent 3-0 davant Sèrbia a Vila-real amb doblet de Oyarzabal i estrena golejadora de Víctor Muñoz, reforçant les seues sensacions abans del Mundial.

Les pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

El València Basket malgasta diversos avantatges de fins a deu i dotze punts en la pista del Partizan i cedix 110-104 en la segona pròrroga, frenant la seua baralla pel play in de l'Eurolliga.

Espanya es lluïx davant Sèrbia amb un 3-0 i consolida el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un sòlid 3-0 davant Sèrbia en un amistós que De la Font va plantejar com a part del Mundial, amb doblet de Oyarzabal i debut golejador de Víctor Muñoz.

Les 22 pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

Les 22 pèrdues de pilota impedixen al València Basket tancar un dol que va dominar durant molts minuts i acaba perdent 110-104 davant el Partizan en la segona pròrroga.