València ja és oficialment una de les huit candidates a capital verda europea 2024

La Comissió Europea ha notificat a l’Ajuntament que València ja és oficialment candidata a ser capital verda de l’any 2024, una candidatura que es va aprovar en el Ple municipal del passat mes de febrer amb el vot de tots els grups municipals llevat de Vox.

Ara, la Unió Europea ha comprovat que València compleix amb els requisits fixats i oficialitza la seua candidatura, juntament amb la d’altres set ciutats del continent. El pròxim mes de juliol coneixerem les ciutats finalistes i en octubre es coneixerà la capital guanyadora. L’alcalde, Joan Ribó, ha assegurat que “l’acceptació indica que estem en el bon camí”.

L’alcalde ha anunciat que “tenim la satisfacció de comunicar que València és una de les huit ciutats a les quals se’ls ha acceptat la candidatura per a ser capital verda europea en el 2024”. Per a Ribó, “este és un pas molt important i esperem que els dos passos següents que ens falten siguen també en la mateixa direcció”.

Per la seua banda, el vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, considera que “encara queda molt de camí per recórrer per tal d’aconseguir la nominació, evidentment, però era un primer pas importantíssim i no era un pas automàtic. Des de la Comissió s’ha comprovat que la ciutat compleix amb els requisits per ser capital verda europea”.

Campillo ha explicat que “tenim moltes esperances de passar el tall tècnic i, ja en octubre, poder defensar la candidatura davant del jurat en la ciutat de Grenoble, que és la capital verda europea actual”. Per al vicealcalde, “en Grenoble podrem defensar tota la potència de la ciutat de València, totes les polítiques que hem fet en els últims anys. És una gran oportunitat per a València, per a l’Europa del sud, l’Europa mediterrània, poder tindre la capitalitat verda europea en 2024”.

El premi a la capital verda europea (European Green Capital Award) és un guardó amb el qual la Comissió Europea reconeix i premia els esforços de les ciutats del continent per a millorar el medi ambient i la qualitat de vida. El pròxim mes de juliol es coneixeran les ciutats finalistes. Si València passara el tall, l’Ajuntament defensaria la candidatura de la ciutat el pròxim 27 d’octubre a la ciutat francesa de Grenoble. Eixe mateix dia es coneixeria la capital guanyadora.

A més de València, la Comissió Europea ha acceptat la candidatura de MúrciaCagliari (Itàlia), Prato (Itàlia), Florència (Itàlia), Cracòvia (Polònia), Sofia (Bulgària) i Kosice (Eslovàquia).

Últimes notícies

A presó provisional un home detingut a Borriol amb més de 45 grams de metanfetamina

Un home de 50 anys ha ingressat en presó provisional després que la Guàrdia Civil li localitzara més de 45 grams de metanfetamina ocults al vehicle en el terme municipal de Borriol. La jutgessa li imputa també desobediencia, conducció temerària i conducció sota els efectes de drogues.

Un tècnic de la CHJ nega qualsevol connexió entre la presa de Forata i el barranc del Poyo

Un director tècnic de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant la jutgessa que la presa de Forata i el barranc del Poyo corresponen a conques diferents i que no hi ha connexió hidràulica possible entre totes dues.

El PSPV anuncia esmenes als pressupostos per a reforçar els servicis públics i atendre les demandes dels docents

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, avança que el grup socialista presentarà esmenes als pressupostos de la Generalitat de 2026 per a blindar els servicis públics i incorporar les reivindicacions del professorat en vaga indefinida.

Catalá acusa Bernabé de acovardar-se i de posar-se de perfil davant l’acampada docent a la plaça de la Verge

La alcaldessa de València, María José Catalá, critica durament la delegada del Govern, Pilar Bernabé, a qui acusa d’estar acovardada després de l’incident de diumenge i de no intervindre en l’acampada de docents a la plaça de la Verge en ple 700 aniversari del Corpus.

Morant acusa Pérez Llorca de rebutjar la bilateral sobre finançament per a guanyar punts amb Feijóo

Diana Morant acusa Juanfran Pérez Llorca de renunciar a una reunió bilateral amb Hisenda sobre el nou model de finançament autonòmic per a agradar a Alberto Núñez Feijóo. La líder del PSPV critica també la maniobra de Feijóo amb Junts i PNV i detecta una pulsió de canvi polític en la Comunitat Valenciana.

Importaco supera els 1.000 milions de facturació i eleva el benefici un 36,8 % en 2025

Importaco tanca 2025 amb una facturació rècord de 1.012 milions d’euros i un benefici net de 41,4 milions, un 36,8 % més que en 2024, impulsada pels negocis de fruits secs i aigua mineral.

Bernabé reclama al PP que parle amb el professorat acampat a la plaça de la Verge de València

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, insta la Generalitat i l'Ajuntament de València, governats pel PP, a dialogar amb els professors acampats a la plaça de la Verge en el marc de la vaga indefinida de l'ensenyament públic no universitari, i alerta que el conflicte es pot agreujar si no s'assumixen responsabilitats polítiques.

Barrachina defensa uns pressupostos que complixen amb l’agricultura valenciana en lloc de perseguir-la

El conseller d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, Miguel Barrachina, defensa en Les Corts uns comptes de 2026 de fins a 765 milions, que qualifica de favorables al camp valencià, mentres PSPV i Compromís els consideren insuficients i critiquen la falta de gestió.