València ja és oficialment una de les huit candidates a capital verda europea 2024

La Comissió Europea ha notificat a l’Ajuntament que València ja és oficialment candidata a ser capital verda de l’any 2024, una candidatura que es va aprovar en el Ple municipal del passat mes de febrer amb el vot de tots els grups municipals llevat de Vox.

Ara, la Unió Europea ha comprovat que València compleix amb els requisits fixats i oficialitza la seua candidatura, juntament amb la d’altres set ciutats del continent. El pròxim mes de juliol coneixerem les ciutats finalistes i en octubre es coneixerà la capital guanyadora. L’alcalde, Joan Ribó, ha assegurat que “l’acceptació indica que estem en el bon camí”.

L’alcalde ha anunciat que “tenim la satisfacció de comunicar que València és una de les huit ciutats a les quals se’ls ha acceptat la candidatura per a ser capital verda europea en el 2024”. Per a Ribó, “este és un pas molt important i esperem que els dos passos següents que ens falten siguen també en la mateixa direcció”.

Per la seua banda, el vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, considera que “encara queda molt de camí per recórrer per tal d’aconseguir la nominació, evidentment, però era un primer pas importantíssim i no era un pas automàtic. Des de la Comissió s’ha comprovat que la ciutat compleix amb els requisits per ser capital verda europea”.

Campillo ha explicat que “tenim moltes esperances de passar el tall tècnic i, ja en octubre, poder defensar la candidatura davant del jurat en la ciutat de Grenoble, que és la capital verda europea actual”. Per al vicealcalde, “en Grenoble podrem defensar tota la potència de la ciutat de València, totes les polítiques que hem fet en els últims anys. És una gran oportunitat per a València, per a l’Europa del sud, l’Europa mediterrània, poder tindre la capitalitat verda europea en 2024”.

El premi a la capital verda europea (European Green Capital Award) és un guardó amb el qual la Comissió Europea reconeix i premia els esforços de les ciutats del continent per a millorar el medi ambient i la qualitat de vida. El pròxim mes de juliol es coneixeran les ciutats finalistes. Si València passara el tall, l’Ajuntament defensaria la candidatura de la ciutat el pròxim 27 d’octubre a la ciutat francesa de Grenoble. Eixe mateix dia es coneixeria la capital guanyadora.

A més de València, la Comissió Europea ha acceptat la candidatura de MúrciaCagliari (Itàlia), Prato (Itàlia), Florència (Itàlia), Cracòvia (Polònia), Sofia (Bulgària) i Kosice (Eslovàquia).

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Un agricultor alerta i la Guàrdia Civil salva a un home submergit en una séquia de Catarroja

La ràpida actuació de la Guàrdia Civil va permetre rescatar amb vida a un home de 70 anys que romania hores submergit en llot, inconscient i amb hipotèrmia en una séquia de Catarroja.

La inflació se situa en el 3,4% en la Comunitat Valenciana en línia amb la mitjana nacional

La inflació en la Comunitat Valenciana es va situar al març en el 3,4%, el mateix nivell que la mitjana d'Espanya, impulsada sobretot per l'encariment dels combustibles lligat a la guerra a Orient Mitjà.

Les normes lingüístiques no són ciència

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa clara de les formes valencianes d’ús viu i una crítica a l’ús ideològic del concepte de 'ciència' en els debats lingüístics

Elísabet Benavent llança Una xiqueta bona, un romanç que reivindica l’amor en el quotidià

Elísabet Benavent publica Una xiqueta bona, la seua novel·la número 26, un romanç que desplaça l'èpica de l'amor cap als gestos quotidians i qüestiona la síndrome de la xiqueta bona.

Científics espanyols descobrixen l’interruptor que usen les plantes per a defendre’s de la sequera

Un equip d'investigació espanyol ha identificat l'interruptor molecular que activa la defensa de les plantes davant la sequera i ha demostrat que pot modificar-se per a crear cultius més eficients en l'ús de l'aigua.

Un ex alt càrrec de Transports, testimoni clau en el juí del Suprem a Ábalos pels contractes de màscares

La quinta jornada del juí en el Suprem pels contractes de màscares situa com a testimoni clau al exsubsecretario de Transports, Jesús Manuel Gómez, a qui José Luis Ábalos atribuïx la tramitació de les adjudicacions sota sospita.

La soledat empitjora la memòria dels majors però no accelera la seua deterioració

Un estudi europeu amb més de 10.000 majors conclou que la soledat s'associa a pitjor memòria, però no accelera la deterioració cognitiva al llarg de set anys.

Awa Fam fa història en la WNBA en ser número 3 del draft i liderar la gran nit espanyola

Awa Fam va ser triada en el número 3 del draft de la WNBA per Seattle Storm i va firmar la millor elecció d'un jugador espanyol en la història de la NBA i la WNBA, en una nit amb triple presència espanyola.