9.9 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

València celebrarà el quart any de les Falles Unesco amb una desfilada i flors per la ciutat

 

L’Ajuntament de València ha anunciat que organitzarà una sèrie d’actes per a celebrar el quart aniversari de la declaració de les Falles com Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per part de la Unesco

 

El diari ‘Levante-EMV’, explica que està previst una desfilada i l’ornamentació floral de diferents espais de la ciutat, mitjançant dos convenis amb el Gremi Artesà de Sastres i Mestres Modistes i amb l’Associació Nacional de Floristes de 180.000 i 100.000 euros, respectivament, aprovats este divendres en junta de govern local.

 

Estos diners van destinats a frenar la dificil situació econòmica dels oficis relacionats en l’àmbit faller, que està passant una greu crisi a causa de la pandèmia del coronavirus

 

El Gremi Artesà de Sastres i Modistes és una de les entitats de moda més antigues d’Espanya i conjuga a la perfecció tradició i modernitat. Per part seua, l’Associació Nacional de Floristes es dedica a la formació i a l’intercanvi cultural en l’art floral, un sector al qual l’Ajuntament vol donar el seu suport a causa de la greu crisi que patix pels efectes del coronavirus.

Últimes notícies

Mor Brad Branson, primera gran estrela del València Basket

L'exjugador estatunidenc ha mort als 67 anys. València Basket va anunciar un minut de silenci i va subratllar el seu impacte com a referent del club.

Neva a l’interior de Castelló i les ratxes de vent aconseguixen 124 km/h

Les zones altes de Castelló han registrat neu i les ratxes de vent han superat els 100 km/h, amb 124 a Xodos i 121 a Xixona. Aemet preveu empitjorament a partir de migdia.

Pérez Llorca anuncia més desgravacions per a les rendes mitjanes amb efectes retroactius

El president ha avançat que en les pròximes setmanes ampliarà les deduccions socials per a rendes mitjanes. El pla inclou retroactivitat i afecta a prop d'un milió de persones.

L’alcalde d’Almussafes denuncia per injúries i calúmnies al seu denunciant per assetjament sexual

Toni González ha presentat una denúncia contra la persona que el va acusar d'assetjament sexual i laboral i contra altres dos del seu entorn. Manté el càrrec en el grup mixt i sosté que és el punt culminant d'una campanya en contra seua.

Avís groc per nevades en el Racó d’Ademuz a partir de 900 metres

Aemet ha establit l'avís groc per nevades a l'interior nord de València, amb cota en 900 m i acumulacions previstes de 2 cm fins a les 16 h. La jornada suma ratxes de fins a 90 km/h i avisos costaners a Alacant i Castelló.

Detenen a una dona quan intentava introduir droga en la presó de Castelló II

La Guàrdia Civil ha detingut a una dona de 41 anys durant un control d'accés a visitants a la presó de Castelló II. Se li van intervindre 78 g de presumpte haixix i 2,20 g de suposada cocaïna ocults a l'interior del cos.

Detenen a una dona quan intentava introduir droga en la presó Castelló II

Una dona de 41 anys va ser arrestada en intentar introduir haixixs i suposada cocaïna a Castelló II. L'alerta d'un gos detector va permetre intervindre els embolcalls ocults.

Startup València, Alicantec i Xarxatec acorden constituir la federació Comunitat Startup amb més de 550 empreses

Les tres associacions de l'ecosistema emprenedor han pactat crear una federació regional que representarà a més de 550 empreses tecnològiques. La iniciativa busca una veu única i interlocució més eficaç amb institucions, amb suport empresarial i de la Generalitat.